![]() |
Aşıklar Cefâkâr Olur / Hisari Âşıklar cefâkâr olur, Çeker aşkın cefâsını. Arayıp Yûnus'u bulur, Alır ondan mirasını... Aşkın âteşiyle yanar, Âb-ı hayât ile kanar, Gönüller köşküne konar, Yaşla öder kirasını... Âşık olunca bülbüle, "Açmam" diyemez gül bile, Sevgisi gelince dile, Duyan anlar vefâsını... Yûnus'u kılavuz alan, Varip dergâhını bulan, Nefsin ipinden kurtulan, Alır aşktan nemâsını... Bilir misin sen "aşk" nedir? Yaradanını bilmektir, Sevilip sevebilmektir, Âşık bulur mevlâsını... Âşıklar vefâkâr olur, Sürer aşkın sefâsını. Arar mâşukunu bulur, Alır onun duâsını... |
Karanlıkta Bir Aşk Fırtınası Ölmeyi ister geceleri yüreğim sessizliğe alışmışken tam da uykuya dalarken gelmeni ister yüreğim gelmeni. Sen yıldız gibi parlak ben sensizlik gibi ürkek kayıp gitmiştin şehrimin üstünden alışamadan ışığına, gece sanki söz vermişti ayrılıklara. Alışmamı istemişti sanki senden kalan tek hatıraya yalnızlığa... O rüzgârda savrulan saçlarına benim elim uzanamasa da güzelim parlamasa da gözlerim şehrim karanlık diye gözlerim kapalı zannetme... Sen gitsen de bir umut işte mum yakmışım gözlerime... Karanlık bıraktığın şehrime uğramasa da ışığın ben bilirim ki; bu gönül yana yana kül olur... Yine sensiz yine sessiz yine sevgisiz ben bilirim ki; bu gönül yana yana kül olur... |
Gün / Aydın Hatipoğlu Perdeyi açıverince Üryan bir sabah takılıyor dallara Gümrah gözlerinde çiçekleniyor şafak Mahmur saçları çözülüyor gecenin Çığ düşmüş yapraklara yazılı Rahvan yazgısı yoksulluğun Kınında hüznü taşıyan bir çingene şarkısı Uzuyor tekerlerin tıkırtısında Sevince bulanıyor elin Sokakta kuş seslerini siyaha boyayan çocuk Kapıda gün Hakkını helal et sevgilim |
Giderken Bilerek mi yanına almadın giderken başının yastıkta bıraktığı çukuru Güveniyordum oysa ben sevgimize vapur iskelesi ya da tren istasyonundaki saatin doğruluğu kadar Beni senin gibi bir de annem terketmişti ki göbeğimde durur onun yokluğundan bana kalan çukur |
Karanlıklar Üstüne Artık hiç sabah olmayacak yavrum Çok uzun sürecek bu siyah gece Ta zaman durunca, ömür bitince Alış karanlığa, gözlerini yum Artık hiç sabah olmayacak yavrum Bilirim bu mor sükutu bilirim Beyaz olmalı geceler, bembeyaz Karanlıklar üstünedir şiirim Bilirim, bu mor sükutu bilirim Dağlar gibi deryalar gibi sonsuz Karanlık, karanlık ölümden beter Bir yol ki hayatla beraber biter Taştan bir sükut ki hissiz ve ruhsuz Dağlar gibi deryalar gibi sonsuz Artık hiç sabah olmayacak yavrum Bitkin gözlerime son bir defa bak Bir daha o yerden gün doğmayacak Bu mor gecelerde kayboldu ruhum Artık hiç sabah olmayacak yavrum... |
Evvelbaharda Açılır Evvelbaharda açılır Gonca gonca gülün dağlar Can ile serden geçilir İçildikçe mülün dağlar Arayı arayı buldum Sana indim ârâm oldum Ziyaret etmeğe geldim Memleketin, ilin dağlar Gözüm yıldızlara bakar Önümüze duman çöker Çûş u hurûş edip akar Bozbulanık selin dağlar Yaradan Hak etmiş nazar Gönül aşk deryasın gezer Koç yiğitler kervan bozar Kerbelâ'dır yolun dağlar Goncadır güllerin solmaz Yârinden ayrılan gülmez Kâtibî der tâbir olmaz Açılmış sümbülün dağlar |
Geceler Neye Yarar Dışarda fırtına var Yüreğimde bir top kar Sen yoksun bulut saçlım Geceler neye yarar Kumruların sesinde Dinliyorum ahımı Neyleyim gönül sevdi Çekerim günahımı Tuz ekmek hakkımız var Düşürme dara beni Kulaklarım sesinde Her gece ara beni Umutla yumak yumak Çözüyor örüyorum Yapraklarda çiçekte Hep seni görüyorum Geceler nasıl uzun Saatleri saymak zor Ufuk kızıl kan oldu Gene akşam oluyor Durağım meyhaneler Ömrümü yoluyorum Götürdüğüm mazimi Kadehte buluyorum Dışarda fırtına var Yüreğimde bir top kar Kollarımda sen yoksun Geceler neye yarar |
Uçuruma yakın hissediyorum bazen kendimi. Ve Gidebilceğinin! Güdüsü Yakıyor tenimi Korkuyorum… Bir gün, Tenin tenimden ayrılırsa… Yokluğunla birleşip, Yok olursam, Bilinmeze bensiz gidersen. Tıkanıyorum… Bencilim evet, Biliyorum… Seni değil, kendimi düşünüyorum. Aslında bu bencillik biz’e Bakma… Bütün korkum Sen Ben olmamıza. Diyemiyorum… Seni çekiyor bu beden, Bütün benliğimi… Sarıyorsun, Dokunamıyorum. Su gibi; Akıp giderken sana… Zaman, Yüreğim sen diye kusarken… Beynim sensizlikten iflas durumda… Çekiniyorum… Ve Şimdi Söylüyorum… Sheni Seviyorum.. |
Silivri Akşamları Yavaşça esmerleşir tüm evlerin camları, Bir hoş serinlik okşar kıpkırmızı damları, Ve coşturur şarkılar masmavi dalgaları, Ne dert kalır, ne hüzün, eritir tüm gamları Silivri akşamları, Silivri akşamları... Konuşur deniz deniz, konuşur mavi mavi Ve sarar gönülleri büyük aşkın alevi Mağlup eder neşeler keder isimli devi Ne dert kalır, ne hüzün, eritir tüm gamları Silivri akşamları, Silivri akşamları... İşte lacivert bir gök, sevmenin tam sırası, Ve kurulmuş doğanın o en zengin sofrası Mavinin en güzeli, kırmızısı, sarısı... Ne dert kalır, ne hüzün, eritir tüm gamları Silivri akşamları, Silivri akşamları... |
Ölümün Konumu Ölüsünün ağzında bir düzlüğün ölüsü Ben kendimi isterim her yerdeki bir yerde Ayak bileklerimin üstünde iki kıvrım Unuttuğum bir şey var, onun içinde Ve yadırgadığım. Ben kendimi taşırım İçinde olmadığım bir güne Bir yaprak biçiminde--boşluksa tırtıl-- Bir de işte tek kalmanın acısı, bir de Nemli toprakta yüzükoyun Yokluğuma kar biriktiren yazla birlikte. İmgesiyim ölümün. |
| Saat: 04:36 |
©2005 - 2026, MsXLabs - MaviKaranlık