![]() |
Bambaşkasın Gönül Sevmekle başladınsa söze Bambaşkasın sen gönül Aşk elinden döndünse köze Bambaşkasın sen gönül Gören gözler görmez olmadan Cümle gençler sevmez olmadan Aşık sazın çalmaz olmadan Bambaşkasın sen gönül Kimseler kesmesin selini Kel felek bükmesin belini Hep yaban tutmasın elini Bambaşkasın sen gönül Umutsan seven yüreklerde Adın söylense hep dillerde Işıldasan gülen gözlerde Bambaşkasın sen gönül |
Deniz Umutlarimi denizin mavi sularinda aradim. Sessizce dinledim sesini, Benim de anlatacaklarim vardi. Ama yapamadim Bu huzurlu sessizligi bozamadim Sadece bir şey istedim Bu sakin maviligin içinde düşüncelerimin kaybolmasini Yine de kendimden ve gerçeklerden kaçamadim Her şeye yeniden başlamak için Duygularimi senin mavi sessizligine Kendimi akşamin serinligine Birakarak yürüdüm, Tek başima... |
Gül Mevsimi Her yer karanlik oldu kalplere nefret doldu On dört asirlik nura söyler misin ne oldu Beyaz küheylaniyla akinci da kayboldu Beşikte torunuyla nineler de aglarmiş Gözyaşi deryalari dolar dolar çaglarmiş Namazgahta ihtiyar birkaç adam duruyor Minarede garip ses bilinmez ki ne diyor Pasli hançer imani yüreginden vuruyor Hazan mevsimi şimdi gülistanlarsa solmuş Cennet-asa baharlar çoktan beri kaybolmuş Ilahi kelam vardi: "Nurum tamamlanacak!" O gün gelecek elbet ancak ne gün olacak Inleyen mazlumlarin ahi nasil duracak Her yerde hüzün varken gözyaşiyla O geldi Yürege huzur verip karanliklari deldi Şafak atiyor şimdi hüzünlere elveda Her yerde ayni beste kalplerde ayni sevda Raks ediyor kainat meleklerse duada Her yer nurlarla doldu bak tan yeri agarmiş Semadan yeryüzüne işik böyle yagarmiş Eller semaya açik diller kutlu duada Daglar aşk erlerine şimdi selam durmada Işik yagiyor artik gece erdi miada Gözyaşiyla sulanan tohumlar başak verdi Gökkuşagi rengini bak yüreklere serdi Kalplerin coşkunlugu asri saadete denk Heryerde güzellik var ve her gönülde mihenk Bahar gelmiş ülkeme çiçekler renk renk Beyaz küheylaniyla akinci bak duruyor Mahmuzlamiş atini şimdi şaha kalkiyor Bugünün hasretiyle yanip biten yigitler Tam visale ererken söyler misin nerdeler Onlar gülistanlarla dopdolu bir yerdeler Izdirabi çekerek gittiler bu diyardan Soluklar taşidilar ülkeme maveradan Ey esatir kokulu ne duruyorsun dogrul! Nefhasiyla nebinin eri eri ve yogrul Asra gülen adama ayaga kalk selam dur Şimdi nur tohumunu yürege ekmelisin Dua dua şükürle gözyaşi dökmelisin |
Deniz gözlüm Neredesin sen deniz gözlüm Deniz oldu yüreğim hala gelmedin. Seni çok bekledim Seni ben çok özledim Neredesin sen Nerelerdesin sen deniz gözlüm. Masmavi denizlerde seni aradım Yakamozları seyrederken yanlız başıma. Bulutlara sordum Yağmurları yağdırdılar,yüreğim gibi. Karşıdaki tepelere Taşlara anlattım seni. Belki bilirler,belki tanırlar Seni bana söylerler diye. Ama, Hiç kimselere sormadım seni Seni hiç kimse bilmesin diye. Neredesin sen deniz gözlüm Niye hala gelmedin. Geleceğin yollar açık bu mevsim Yoksa hiçmi gelmek istemedin. Beni özler,beni bekler diye Hiçmi kendine sormadın. Sormadın belliki Yoksa şimdiye değin çoktan gelirdin. Benim yüreğim, Deniz oldu be deniz gözlüm. Seni özlerken, Yaşlandı bedenim. Bedenimin yaşlılığını görmemek için mi Gelmiyorsun sen bana. Hala kulaklarımı çınlatıyor Seni seviyorum diye haykırışın. Karşı tepeler azmı inledi Beni bırakma diye yalvarışın. Ben bırakmadım seni deniz gözlüm Sensizliğinde bile. Ama sen,ama sen Gittiğin gibi geriye gelmedin. Oysa ben seni Her günümde bir başka bekledim. Birgün gelsen, Benim belkide olamayacağım bu yere gelsen. Ben olmasamda beni, Ben olmasam da benim sana olan sevgimi. Ben olmasamda, Beni sana anlatır bu yerler. Ben seni anlattım biliyormusun onlara Her mevsim. Hiç bıkmadan,usanmadan Dinlediler beni bilmem ki kaç mevsim. Bilmem ki, Geçip gitti yıllar mevsim mevsim. Beni eğer unutmadıysan Gelirsen buralara. Gelirsen sen deniz gözlüm, Yosunlu taşa sor beni. Hani benim seni anlattığım Ağlarken onuda ağlattığım taşa sor. En iyi o anlatır Bendeki seni. Neredesin sen be deniz gözlüm Niye hala gelmedin. Bilyormusun, Bende bitiyor en son mevsim. |
Martiyi Vurdular Şiirlerimdeki martiyi vurdular Bir güzel Istanbul akşaminda Ibreti alem olsun diye Bir pusuda kiydilar canina özenip de martima Şiirler yazilmasin diye Özgürlük, sevda üstüne suçu yalnizca sevmekmiş Kirip esaret zincirini Özgürlüge kanat çirpmak maviye kur yapmak meger ne büyük günahmiş Düşüme girdi dün gece Bakarken yaşli gözlerime Azicik mahzun, fakat başi dik Dedi bekliyordum zaten bu sonu Agirima giden yalnizca dostun kurşunuydu... |
Leylasinin Haberi Yoktu Avare dolaşan bir mecnun görmüştüm Yagmurla yikanan Istanbul sokaklarinda Hava soguktu, ellerim üşüyordu Gözleri yüklü bulutlar gibi dosttu Garibim Leyla'sini ariyordu Sordum, soruşturdum kimmiş Dediler bir sevdicegi varmiş Diyar diyar, bir ömür onu ararmiş Günler birbiri ardina geçiverdi Mecnun artik bizden biriydi Dayanamadi yüregim, açtim kapimi bir gün "Gir içeri" dedim "dişarisi kiş, kiyamet Hadi dostum, donacaksin" Mevsimlerden kişti Istanbul'da Güldü, devam etti dolanmaya Bir sabah kapimda uyur halde buldum onu "Uyan dostum gün dogdu Kapilma" hemen "umutsuzluga" Yeni günde yapacagin çok iş var. Anladim ki uyanilmaz uykudaymiş Gözlerimden yaşlar döküyordum mecnuna Haber vereyim dedim Nerede, ne yapardi bilmem ama Sanirim garibimin aşkindan, hayallerinden Leyla'nin haberi bile yoktu.... |
Gizli Aşk Derin ve sessiz büyüyen bir fidan Bir gonca gül Sana olan aşkım Gizli aşkım Ellerin bir dokunuş Gözlerin bir bakış uzakta Ne ellerim tutabilir ellerini Ne gözlerim değebilir gözlerine Sana gelmiştim oysa Hasretle saracak seni Sevgimi fısıldayacaktım Karşına çıktığımda Ne seni sarabildi kollarım Ne aşkımı diyebildi dilim Aşkım yüreğimde hala hapis Diyemedim ben seninim Bir ben bir de tanrı bilecek Yazık ki sen bilmeyeceksin İçimde ukdem Gizli aşkım |
İstanbul Bekle beni İstanbul Bekle, Çok uzaklardayım Sensiz buralardayım. Bekle beni İstanbul Bir gün yine gelirim. Bekle İstanbul Kavuşmak vakti yakın. Ah İstanbul Kavuşmamız yakın Bugün senden uzakta Televizyonda gördüm olanları İçler acısıydı hali Kadıköy'ün Gezdiğim yollar geldi aklıma birden Sahilde kendimle baş başa, Ve seninle olduğum anlar Mesafeler tükendi bir anda Sandım başucumdasın Hemen yanı başımda... Bir ömre bedelsin Seni seven gönül Başkasını neylesin... Ah İstanbul. Seni bir seven, Bir de sevmeyen pişman. Ah İstanbul Sensiz olmuyor. Kimi sana "Dilrubam" demiş, Kimi hiç beğenmemiş, Kimi demiş, "İstanbul'u sevmezse gönül aşkı ne anlar", Kim ne derse desin, Sensiz olmuyor. Gözümde tütüyorsun İstanbul, Martılara simit attığım geliyor aklıma, Şehir hatları vapurundan. Eminönü'nde yediğim balık ekmek var ya, Hiçbir şey yerini tutmuyor. Alın götürün beni bu ülkeden, İnsanların soğuk bakışlarından, Ren'in ruhsuz akışından kurtarın beni, Bana Boğaz yeter. Ah İstanbul, Uzandım Ren'in kıyısına, Kapattım gözlerimi, Sandım, Boğaz kenarlarında, Çamlıca sırtlarındayım. Açtım gözlerimi Deutz yine karşımda. Ah İstanbul, Yerin dolmuyor, Köln'ün Katedrali güzel ama, Ben Sultanahmet'i, Ayasofya'yı isterim. Severinbrücke güzel ama, Ben Boğaziçi'ni isterim. Ah İstanbul Sensiz olmuyor. |
Kral ve Martı "Bir martı bulmalı dedi" kral İlanlar verildi, tellallar dolaştı tüm ülkede Haber bizimkine ulaştı Gencecik bir martı, biraz safça, "Aradıkları benim" dedi isyanla Gözleri yaşlı ana-babasına Bir sabah doğan güne karşı koyuldu yola Karlı dağlar aştı, öte diyarlara vardı "Bu maviye fazla düşkün" dedi Kralın soytarıları, "yıllar oldu hizmete alınalı unutamadı hala uçsuz bucaksız deryaları" Buyruk saldı tahtında kurulu kızıl suratlı şişman "Kahretsin! saraya bu da alışamadı Akıbeti öncekiler gibi ola" Gözleri bağlandı martımın Ve bir sabah doğan güne karşı onu dönülmez yola vurdular... Kulağımda hala son sözleri: "Haddim değil söylemek belki kralım Ama martıya mavi gerek bilesin Çok istiyorsan sarayına Muhabbet kuşu getirtesin… |
Bir Tren Daha Kalkıyor Bekçiler dahil tüm şehir uykuda Dışarıda sokak köpeklerinin sesleri Başım ellerimin arasında, Uykuya hasret gözlerimde yaşlar Birden gecenin sessizliği yine yırtılıyor Söz vermiştim ama affet sevdiğim Görme beni, ağlıyorum Bir kara tren giriyor yine gara Sonsuzluk yolcularını almaya Ellerim yine uzanır telefona Yola çıkmanın korkusu ve bitmeyen sorgulamalar Bilet iptal mi edilmeli yoksa... Saniyeler, dakikalar, saatler geçerken Yine yeni bir gün doğuyor Ve içimde inanılmaz bir yaşama arzusu Sevgilim bekleyesin beni Her kaldırımında hatıralarını yaşadığım Artık sensiz bu şehrin garından Senin servilerle donanmış yeni şehrine Bir tren daha kalkıyor Bir tren daha kalkıyor bu gece |
| Saat: 01:35 |
©2005 - 2026, MsXLabs - MaviKaranlık