MsXLabs

MsXLabs (https://www.msxlabs.org/forum/)
-   Genel Mesajlar (https://www.msxlabs.org/forum/genel-mesajlar/)
-   -   Şiir Nehri -1- [Arşiv] (https://www.msxlabs.org/forum/genel-mesajlar/333-siir-nehri-1-arsiv.html)

AreX 18 Ağustos 2006 20:03

[flash=http://img412.imageshack.us/img412/259/ayr305l305kgq6.swf]width=640 height=480[/flash]


Misafir 18 Ağustos 2006 20:04

bırak yaşasın gönlÜmdeki son aşk
gÜlÜn toprakta yaşadığı gibi
kalbimde sızlayan sade o yaprak
huzura ersin yaşayan sevgi misali

gözlerini karartma sakın yalnızlığıma
bırak ışıklar misali aydınlatsın her yanı
bakma sevdayı bilmeyen insanlara
sensiz anlamaz onlar gelen baharı

solmasın çiçeklerin sonbaharlarda bile
doğacak gÜller sesizce beklesin bizi
sen karanlıklarda ayrılık hasreti çekme
gönÜl sevdamız yaşatsın yalnız aşkımızı

belki ararım bulutlarda sevgiyi seninle
gÜl bahçesine dökÜlen yalnız yapraklar gibi
tomurcuk çiçekler beklesin baharda ikimizi
aşk hasretiyle yaşatalım yalnız ölÜmsÜz sevgimizi



arwen 18 Ağustos 2006 21:23

Kirpiklerinle Yaz, Gözlerinle Mühürle




Bastı karanlığı gecenin; gülüm,
Kayalarda baykuşlar öter,
Sesleri duyulur, görünmezler kendileri,
Zifiri bir karanlık ki, sorma; korkutur yalnız olanı,
Usuldan bir dağ yeli eser ya dört bir yanımda,
Üşütmez adamı, üşütmez ya,
Yalnızlığım üşütür,
Yaprakları hışırdar karanlıkta meşelerin,
Ay karanlık sevdalım, ay karanlık,
Zifr bir gece,
Işık düşmez üstüme,
Yıldızlar kaynaşır gökte yalnızca,
Yıldız böcekleri uçuşur etrafımda özgürce,
Göz kırpar gibi,
Gülüşür gibidir ler halime...
Aydınlatamazlar içimi,
Pus düşmüştür duygularıma,
Ürpertir beni sensizlik, saçımdan; tırnağıma...
Seni hayal ederim,
İyi ki varsın canım,
Gözlerin var iyi ki,
Iışl- ışıl olur ruhum gözlerinin sayesinde...
Uzaklarda bir çoban türkü söyler,
Yanık mı yanık bir türkü,
"Kürdün gelini" dir türkünün adı,
Şimdi düştü yüzün aklıma,
Kürdün gelini de benzermi sana,
Aşıkmdır çoban gülüm benim gibi...
Kayalarda yankılanır türkü,
Bir sözü on kere duyarım ,
Bire on duygulanırım...
Ve vadide munzur suyudur akan,
Gecenin karanlığında,
Çağıl- çağıl, sesi kendisinden büyük sanırsın...
Ve munzurun kendisi derin vadide,
Bu zifiri karanlıkta,
Koca munzur; kararmış, incer gümüş biryol gibi...
Uzar da uzar, incelir uzadıkça.
Ve çobanının türküsüne eşlik eder çağıltısıyla...
Uzatsam elimi tutacak olurum ama,
Tutulmaz biliyorum,
İçimi çekerim çaresiz,
Ahh ellerin, ah ellerin olsaydı derim,
Çukurova pamuğu yumuşaklığında ki,
Güzel, ince, emsalsiz ellerin...
Gözlerim yaşardı gülüm, hölkelendim,
Hıçkırdım, duyacaklar gibi sessizce, hıçkırdım,
Oyuncağını kuyuya düşürmüş küçük bir çocuk gibi,
Ağladım sessiz sessiz,
Oyuncağı nasıl hayatının en kıymetli varlığı ise çocuğun,
Kuyuya inebilse inecek kadar sevdiği oyuncağı,
Ben de yalnızlığıma ağladım, o çocuk gibi,
İşte o an,
Kırk gözeler buz kesti sanki,
Bu yaz gecesinde,
Munzur mağaralarında ki sarkıtlar,
Zemheride,başımın üstünde bir mızrak oldu...
Munzurun çağıltısı duyulmaz, sustu, sustu, sustu her ses...
Tabiatın ortasında Yapayalnızım,
Kör gecenin içinde, ve sensiz...
Özgürlüğün adını sensizlik koyamam,
Yalnızsa seven, duyguları bir pranga mahkumu değilmidir gülüm...
Gel artık derim, gel, darağacı kur istersen,
İşte ağlamaktayım sensizliğime,
Boşa akmasın göz yaşlarım, Zamanıdır, gel, bir nefes ol bu zındana atılmış tutsak gönüle,
Ilık ve sevda kokan bir nefes,
Ve artık kararını ver derim,
Oturup yanıbaşıma,
Sen hakimisin sevdamın, ister idam, ister özgürlük ihsan et,
Ağlarım gülüm, ağlarım, gözlerim okka,
Gözyaşlarım mürekkep,
Yaz artık, yaz ama kendi kirpiklerini batır da yaz fermanımı,
Ve darağacını kur istersen,
Gözlerinle de mühürle fermanını,
Ellerinle yüreğime çivile ,
Ve gönül meydanında as beni...
Ne demiş şair : "seviyorum seni çıldırasıya"...
Olmaz ki ustam az gelir, az gelir bu,
Çıldırmak ne ki sevda çekene,
Çıldırmak, unutmanın diğer adııdıır, unutmak olurm ustam, olur mu ?
Ben de derim ki gülüm, Çıldırmadan hep aklım başımdayken böylesi,
Haykırayım : "Seni seviyorum, seviyorum ölesiye,ölesiye",
Hayda oku fermanımı,
Ya al beni gönlüne, kollarında yaşayayım,
Ya da gönder artık ölüme, uğrunda can vereyim...


Mystic@L 18 Ağustos 2006 22:24

Burada yağmur yağıyor
Aralıksız yağıyor günlerdir
Ama sen yine de şemsiyeni
Almadan gel ilk otobüsle
Buğulanan camlara usulca
Yüzünü çiziyorum ki yüzün
Bir yağmur damlası olup
Düşüyor yapraklarına gülün
Güller de bozamıyor bu uzun
Karanlık sessizliğini kentin
Anılarını yitiriyor sokaklar
Bezirgânlaşıyor bulvar ışıkları
Tarih de kekemeleşiyor bazen
Ki o zaman aşktır tek bilici
Aşksa yürümek gibi bir şey
Duyabilmek kuşların gelişini
Anısı bizsek eğer bu kentin
Unuttuğu türküler bizsek
Acıyı rehin bırakıp bir güle
Anımsatmalıyız bunları bir bir
Sonra yürümeliyiz seninle
Sokaklara caddelere çıkmalıyız
Belki bir aşktır bu kentin
Belleğini geri getirecek olan
Burada yağmur yağıyor ama sen
Şemsiyeni almadan gel yine de
Özletiyor bu çılgın sağanak seni
Sırılsıklam özletiyor biliyor musun



arwen 18 Ağustos 2006 22:36

Kısa Bir Aşk Hikayesi



Ümitsiz bakışlarla olu
Layık olduğu yüreğiyle beraber
İncecik bir gözyaşı süzülür
Narin yanaklarından yavaşça

Fırtına kopar içimde
Amansız bir sancı başlar
Tatlı bir heyecan okşar içimi
İzini takip eder beraberinde gelen korku
Hayal kurarsın yan yana .


Misafir 18 Ağustos 2006 22:46

tekbirlerle varmalı huzuru ilahiye,
Melekler ardımızdan amin diyebilmeli bunlara ,
gözyaşları sel olmalı,
kalpten gelmeli gözlerden değil ,
gönül ateşiyle ısıtmalı onları,
cehennem ateşinden daha sıcak olmalı,
Allah sevgisiyle yoğrulmalı benlikler,
bir damla gözyaşı Rabbe sunulabilmeli ,
Gönüllerden o kardeşleri çıkarmayı ihanet saymalı inananlar,
gülmeyi unutmalı
gözler hüzünlü olmalı,
sevinçler ertelenmeli başka baharlara
bir kalp bırakmalı onlara,
Gözyaşlarımız şahidlik etmeli mahşerde
sakın neye yarar demeyin
O gün ;
Bir damla gözyaşı çok şey anlatır.


arwen 18 Ağustos 2006 23:00

Kısa/Uzak



bir kanyondaki atmacanın
uçurum sessizliğinde
yazgısal güdümlü marşandizlerim var
kısa rayların
uzak istikâmetinde

ben de dahil
yolcusu yok bu yolun
sıra sıra kayınların
klavuzsuz gölgesinde


Misafir 18 Ağustos 2006 23:11

Filistinli Gençlere

Semerkant'ta Ebu-Mansur
Askalan'da İbn-i Hacer
Hepsi garip, hepsi mahsur
Biz ne yaptık, Allah ne der
Mazeret mi olur kader

Büyük mabet, güzel Aksâ
Boynu bükük, ümmet üzgün
Gözlerimden kanlar aksa
Tam yeridir süzgün süzgün
Her şey bozuk, nemiz düzgün

Kabristanlar çöplük olmuş
Mescitlerde baykuşlar var
Şehirlere gâvur dolmuş
Dostlar yasta, mutlu ağyâr
Gücümüz az, yerimiz dar

Bir müjde var gözlerinde
Işıl ışıl genç nesilin
Cihad rûhu özlerinde
Ağlamayın, yaşı silin
Birlik olun, Bir'e gelin
Faydası yok bize elin

El sözüne aldırmayın
Bölünmeyin, silinmeyin
Çepeçevre düşman, mayın
Güçlü olun, dilenmeyin
İzzet bizimdir, inmeyin
Elin atına binmeyin


Misafir 18 Ağustos 2006 23:13

Yaşlanmış Bir Gemici Gibi



Ben bir korsan gemisinde doğup büyüyen
Denizciye benzerim,
Kalbim kavgalara ve fırtınalara alışık;
Tayfalar gibi canım sıkılır karada
Bir hasta gibi eririm.

O dalgalar ki açık denizlerde
Korkunç yolculuklarımda benimle birlikteydi;
Her çığlıkta martılar selamlardı beni
Günlerce yemsiz kalmış martılar.

Ben bir ıssız adaya da benzerim
Güneşli kumsallarımda dinlenir kaplumbağalar;
En uçarı kuşlar, en güzel çiçekler
Ve cins yemişlerim var sizler için.

Gene o kavgalı günlerimde olsam
Çekse götürse beni bilmediğim yerlere adsız gemiler;
Sonra kalbimde fırtına dinse
Yaşlanmış bir gemici gibi yaşasam.


Misafir 18 Ağustos 2006 23:15

İnsanlar vardır;
Üstü nilüferlerle kaplı, bulanık bir göl gibi.
Ne kadar uğraşsanız görünmez dibi.
Uzaktan görünüşü çekici, aldatıcı,
İçine daldığınızda ne kadar yanıltıcı.
Ne zaman ne geleceğini bilemezsiniz.
Sokulmaktan korkarsınız, güvenemezsiniz.

İnsanlar vardır;
Derin bir okyanus.
İlk anda ürkütür, korkutur sizi.
Derinliklerinde saklıdır gizi.
Daldıkça anlarsınız,
Daldıkça tanırsınız.
Yanında kendinizi içi boş sanırsınız.

İnsanlar vardır,
Coşkun bir akarsu.
Yaklaşmaya gelmez, alır sürükler.
Tutunacak yer göstermez beyaz köpükler.
Ne zaman nerede bırakacağı belli olmaz.
Bu tip insanla bir ömür dolmaz.

İnsanlar vardır;
Sakin akan bir dere
İnsanı rahatlatır, huzur verir gönüllere.
Yanında olmak başlı başına bir mutluluk.
Sesinde, görüntüsünde tatlı bir durgunluk.

İnsanlar vardır;
Çeşit çeşit, tip tip
Her biri başka bir karaktere sahip.
Görmeli, incelemeli, doğruyu bulmalı.
Her şeyden önemlisi insan, insan olmalı.

İnsanlar vardır;
Berrak, pırıl pırıl bir deniz.
Boşa gitmez ne kadar güvenseniz.
Dibini görürsünüz her şey meydanda.
Korkmadan dalarsınız, sizi sarar bir anda.
İçi dışı birdir çekinme ondan.
Her sözü içtendir, her davranışı candan



Saat: 12:13

©2005 - 2026, MsXLabs - MaviKaranlık