MsXLabs

MsXLabs (https://www.msxlabs.org/forum/)
-   Genel Mesajlar (https://www.msxlabs.org/forum/genel-mesajlar/)
-   -   Şiir Nehri -1- [Arşiv] (https://www.msxlabs.org/forum/genel-mesajlar/333-siir-nehri-1-arsiv.html)

Misafir 19 Ağustos 2006 14:17

AÇ KAPIYI BEN GELDİM
Korka korka değil, usul usul değil
Elim yüreğimde çarpa çarpa geldim
Aç kapıyı bak ne diyeceğim
Bir senin ellerinden, bir senin gözlerinden
Dişlerinden dudaklarından
Nergisler Ocak ayında açtı
Kendimden bahsetmeyeceğim
Yediveren güllerden
Duvardan sarkan güllerden
Çocuklardan, sabah erken okula giderlerken
Atlardan bahsedeceğim
Kan ter içinde atlardan.

Aç kapıyı bak ne diyeceğim
Ne kadar küsülü çocuk varsa barıştırdım, oynuyorlar
Tam kırk çeşit sarmaşık gül buldum
Penceremin dibinde açacak.
Ekinleri dolu vurmadı,
Çekirge gelmedi,
Kurak olmadı.
Yorgunum demeyeceğim,
Bir evimiz olsa demeyeceğim,
Yüreğim daralıyor demeyeceğim.
Bir baksan gözlerime
Başını çevirmeyeceksin,
Yürüyüp gitmeyeceksin,
Elini çekmeyeceksin.
Bir baksan gözlerime
Dağda yakılmış ateşler göreceksin.
Aç kapıyı kim geldi bak
Bak nasıl havalandı güvercin.
Açmam diyemezsin artık,
Aç!



AY ÇİÇEKLERİ

Yatağımı pencereye getirdim
Ay çiçekleri güneşe dönecek
Bahçelerden geldiğin için
Saksıdaki karanfil sallansa da
Ben üşümeyeceğim
İlkokul çocuklarının söylediği şarkı
Kırlara doğru uzaklaşıyor
O zaman annem izin vermezdi
Şimdi doktor kızıyor.
Delik delik ciğerim
Bu sabah ilk defadır
Kayısı ağaçlarına minnettar
Kayısı kokusunu bilecek
Ben sevineceğim
Ay çiçekleri sevinecek.



SABAHIN SEHER VAKTİNDE

Yüzünün öptüğüm yanı artık çekimser kalamaz
Binlerce bayrakla açılmış yürüyor
En önde gideni tanıyorum
Beyazıt'ta görmüştüm
Bir daha padişah geçemez bu sokaktan
Düzme mahkemeler kurulamaz.

Seninle sarılıp sabahlara kadar uyumamışız
Bir cumartesi pazar olmuş kolların arasında
Kolların arasında bıçağı duymuyorum
Yan yana kenarında pencerenin
Sen taşını eteğinde taşımışsın her sabah
Ben ellerimde taşımışım her akşam.

Çocuğumuza bakıyoruz
Evimize bakıyoruz
Dünyaya bakıyoruz
Bütün sarılı kollar arasında
Güllerin gelinciğin arasında
Yüzünün öptüğüm yarısında
Kötüye geçit yok
Buğday tarlaları çiğnenemez bir daha
Nükleer denemeler yasak.



TheGrudge 19 Ağustos 2006 14:19

TESELLİ

Günün ilk ışıklarıyla gelirdin sabahlarıma
Günaydınınla aydınlanırdı dünya
Zaman gecelere koşardı,
Sanki seni elimden çekip almak için.
Yine de üzülmezdim,
Bilirdim sabah dünyamı aydınlatacağını,
Zamana nispet yapar; uykusuz beklerdim geçmesini,
Sen doğardın yine günüme...
Son aydınlattığın günü beklemiştim sabırsız,
Ondan sonraki günleri de ....
Ne günüme doğdun, ne günü doğurdun.
Yine de üzülmüyorum inan,
Ya seninle doğan günleri hiç yaşamasaydım?


Misafir 19 Ağustos 2006 14:23

Karanlıq bir odadayım.
Yüreqime senin nefesini çekiyorum.
AynaLar yüzüme güLüyor aLayLı aLayLı.
AynaLarda sensizLiqimi ve bakamadıqım yüzünü görüyorum.
Ne kadar uzaksın bana?
Başımı çevirdiqimde göremiyorum gözLerini,
oysa kaLbimde hissediyorum kaLbinin kıpırtıLarını.
Bir yaz yamquruydu seni aLıp götüren.
Söz vermiştin oysa bir sonbahar akşamı döneceqim diye...
kaLbime
sonbahar geLdi...
sen yine geLmedin...


TheGrudge 19 Ağustos 2006 14:27

UÇURUMUN SONU

Beni kendinden mahrum ederek
Zannetme azalıyorsun bende.
Zirvelerden yuvarlanırken uçurumlara,
Çığ gibi büyüyorsun içimde.
Geçmeye kalkma sakın önüne,
Beni alabora ettiği gibi,
Seni de alıp vurmasın kederlere...


Misafir 19 Ağustos 2006 14:30

Hasret şiirleri yazmak yordu.
Gülümseyen yüzün
hayalimde dans ederken
ağlamamak zordu.

Yine akşam oldu
Yine yine sensiz.
Sensizlik tüm şiirlerime
kafiye oldu.

Geceyi gizlemiyordu
Perdeleri kapatmam.
Sen uyuyordun,
şehir uyuyordu.
Ben ağlıyordum
gözyaşım yoktu.
Seni sevdiğimi
masam biliyordu
sandalyelerim
ve duvarlar...
Bir sen bilmiyordun.
Öğrenmek için bu mektubu
yazmamı bekliyordun.
Oysa mektupta
adresin yoktu
ismin yoktu...


TheGrudge 19 Ağustos 2006 14:33

GECE

En sevdiğim zamandır gece...
Seni tanıdığım da bir geceydi,
Seni anladığım, hissettiğim zaman da...
Rüyalarıma girdiğin anlardı;
Seni soluduğum, seni özlediğim zamandı...
Bir mum ışığında dinlediğim bir müziktin;
Yıldızları seyrederken tuttuğum dilek
Yakamozdaki içimin kıpırtısıydı;
Dolunaydaki coşkumdun sen
Dinlediğim hep gecenin sesiydi
Kokladığım gecenin kokusu
İçtiğim gecenin şarabı,
Özlediğim sendin hep
GECELERCE........




Misafir 19 Ağustos 2006 14:36

Gizlerin.....
O derin gömüt, o mitolojik bilmece
İç yollarının kayıp harita parçası
Kaybolduğum labirent
Derinleştikçe düşmeyi sevdiren uçurumun
Gizlerinde
Kelimelerin gizlenmesindendir suskunluğun....

Gizlerin...
Gözlerindeki hüznü örtmeye çalışan kirpiklerin
Duyardın seni çağırırdı hayat
Duyardın;
Sana seslenirdim, sesim yiterdi
Gizlerin hep geceydi
Güneş;
sadece geceyi örterdi....

Sen;
fırtınasını içinde saklayan bir limandın
çapasını bulmak için açılan gemi
tuzlu suyla vaftiz edilmiş balık
ve ağır bir sistin
kendinde kaybolacak kadar
gizlerinde saklanıyordu
öldürmeye korkan bir intihar...

Sen; kendi yörüngesinde kaybolan bir yıldız
Yaşamın; rüyasını kaybetmiş bir uyku
Dişlenen dudakların ufak yarası; göz bebeklerin
Sus!
Konuştukça derinleşiyor gizlerin

Korkma benden. Kendinden korkan hiçbir şeyden korkma.

Soyun, bir tek gizlerin kalsın üstünde
Parmak uçlarının sıcaklığı bir de
Uzan yanıma uyu istersen
Yakalarım uykundan firar eden düşlerini
Ürkme benden
Çünkü ben sana yeni hayaller getirmedim
Kaçıyordum
Gizlerinde saklanmak isteyen
Yaralı aşkların firarisiydim
Korkma benden;
Ben hep yanlış teşhis edildim
İçinin esrarını çözmeye değil
Onu ellerinden içmeye geldim


TheGrudge 19 Ağustos 2006 14:46

GELİŞİN

Gitmişliğinle gelen yokluğun
Geçen zamanla birleşmiş,
Karanlıklar yaratmış içimde.
Hasretinle kalan yalnızlığım
Buz düşürmüş yüreğime,
İlk tazeliğinde kalmış sevgin.
Hayatın anlamsızlığı dikilmiş karşıma
Kabus olmuş yalnızlığım;
Dolmuş kapkara gecelerime...
Ne zaman ki dönüşünü görmüş bu gözler;
Gelmişliğinle hayat bulmuş, can bulmuş
Eskisinden daha çok herşey gönlümde...
Bir mum yanmış odamda,
Dünyama güneşi doğurmuş,
Bir papatya açmış bahçemde
Her yana baharı getirmiş,
Bir can suyu bulmuş ki bu yürek;
Ayrılığı,ölümü unutmuş...


Misafir 19 Ağustos 2006 14:49

Anlatacak nelerim var bir bilsen
Icimde ihtilaller kopmus
Kendimi surgune verdim
Mutlulugum coktan iflas etmis
Itiraza hakkim yok biliyorum
Beni savunmak sana dustu
SENI ARIYORUM...
Yarim kalmis siirlerim gibisin
Yasanmamis cocuklugumsun anilarimda
Öylesine eksigim sensiz
Öylesine sahipsiz
Iste butun umutlara
Havlu attim,gidiyorum
Icimde gec kalmisligin caresizligi
Cocuklar gibi agliyorum
Ve gel gorki,her damla goz yasimda
YINE SENI ARIYORUM...


TheGrudge 19 Ağustos 2006 14:51

DOSTLAR

Vurup gitmeli bu yalnızlığı alnının ortasından vurup gitmeli...
Karışmalı insanların arasına, her birine onu anlatmalı...
Kim anlar ki seni; hayal işte bu da,
Seni anlayacak tek yalnızlığın;
Seni yaşatacak geçmişin hayalleri...



Saat: 10:47

©2005 - 2026, MsXLabs - MaviKaranlık