MsXLabs

MsXLabs (https://www.msxlabs.org/forum/)
-   Genel Mesajlar (https://www.msxlabs.org/forum/genel-mesajlar/)
-   -   Şiir Nehri -1- [Arşiv] (https://www.msxlabs.org/forum/genel-mesajlar/333-siir-nehri-1-arsiv.html)

Harabe-Gönlüm 23 Ağustos 2006 19:48

http://www.siirkolik.com/images/siir.gif Kaç Kaçabilirsen

Çilingirler peşinde yüreğimin
Ne dursun sen, aç açabilirsen
Bilesin artık senin peşimdeyim
Saklan, yâda kaç, kaça bilirsen.

En umulmadık yerde bulurum
Sensiz yaşanmıyor bunu bilirim
Kuş olur da kanatlanır gelirim
Kanadın varsa uç, uçabilirsen.

Nere gitsen bulmalıyım ben seni
Boşa harcasam da onca senemi
İçirme, mutluluk diye zehrini
Sen benden önce iç, içebilirsen.

Sanma ben deli yâda budalayım
Derindeysen Ummanlara dalayım
Bir bilende adresini alayım
Peşindeyim ben, göç göçebilirsen.

Bulamazsam ne ye yarar yaşantım
Bulamazsam çekilmez ki hayatım
Dün, seni tanıyanlara rastladım
Saklan, yâda kaç, kaça bilirsen.


Misafir 23 Ağustos 2006 19:54

soguk ayaz gecelerden snra
ruzgarlar uguldar bs ucmda
yalnızlık kapladı sensz etrafımı
aglarım bı basıma karanlık odamda
zaman batırır hancernı en dernden
ınananamdım hıc sen gittngde
bu hayat zor olacak yoklugnda
alısrsın zamnla deme benszlıge
kacmak askından ıstesemde
yapamam teslm olur sevdana
cayır cayır yanarım askınla


Harabe-Gönlüm 23 Ağustos 2006 19:59

http://www.siirkolik.com/images/siir.gif Kaderin Oyunu Oldun


Kaderin oyunu olmalıydın sen,
Biz kaybettik gülüm, biz!
Acımasız hayatta kaçamaktı,
Kurtulmaktı belki dünyadan

Gitmekti yıldızlara içimdeki sevgi,
Gitmekti ya uzaklara kimseye söylemeden
Okyanus misaliydi derin, ürkütücüydü,
Kuş misali uçmak, özgür olmaktı.

Kalbimizdi deli gibi çarpan,
Sendin kaderin oyunu,
Sen olmalıydın aşk.
Kızgın değilim kimseye!

Nasıl kırılırım bu sevdaya,
Bulutlara dokundum hayatta bir kere!
Batışıydı güneşin Moda'da Üsküdar'da,
Mehtap, bir ömür olmalıydı

Sigara misali oldun,
Bittin her şeye rağmen,
Duruyorsun yok olmuşsun ne fark eder!
Kalbimden çık, yeter.


TheGrudge 23 Ağustos 2006 20:01

Bahar Sarhoşluğu

İlk sevgilinin gülüşüne benzer
Bir Nisan havası değil mi esen?
Zincirlere, kelepçelere inat,
Kanatlarımı açmak zamanıdır;
Allaha ısmarladık kaldırımlar.
Giyenler düşünsün dar elbiseyi,
Ölçülü sözü, hesaplı adımı
Ben kurtuldum kafeste kuş olmaktan;
Saltanat sürer gibi uçuyorum,
Erik ağacı gelin olduğu gün.
Hayranım bu şehrin bacalarına
İrili ufaklı hep bir ağızdan.
Nasıl derinden bu gökyüzüne doğru
Bir türkü söylüyorlar öyle sessiz!
Dumanın daim olsun güzel baca!
Yuvası saçakta kalan kırlangıç,
Yavrusu dallara emanet serçe,
Derken camiler üstünde güvercin
Minareler katından geçiyorum
Gökyüzü mahallesi İstanbul'un
Süt beyaz bir martıyım açıklarda
Gemilere ben yol gösteriyorum,
Buğday ve ilaç yüklü gemilere
Bir kanat vuruşta bulutlardayım;
Bir süzülüşte vatanım dalgalar!
Cahit Sıtkı Tarancı


Harabe-Gönlüm 23 Ağustos 2006 20:03

http://www.siirkolik.com/images/siir.gif Kahverengiyaşamın en güzel kahverengiliği
gözlerinde belirmişken
sen sahte yeşilliği seçtin
lensin lanse ettiği

http://www.siirkolik.com/images/siir.gif Kalbimde Kanayan YaramsınSigaramın son nefesinde
Seni ciğerlerime kadar çektim
İçkimin son damlasında
Seni içtim

Sen kadehimdeki içkiydin
Seni her içtiğimde sarhoş gibi oluyorum
Sen silahımın namlusunda duran bir çift kurşunumdun
Sen özgürlüğümdün benim
İçimdeki çocuktun
Kalbimde kanayan yaramdın benim

Şimdi ne oldu
Kadehimdeki son damla içkiyi içtin
Namluda duran bir çift kurşunu kafama sıktın
Özgürlüğümü elimden aldın
İçimdeki çocuğu öldürdün
Ve kalbimdeki kanayan yarağa bir avuç tuz bastın

Şimdi yaşayan bir ölüden hiçbir farkım yok
Ne yaşamdan zevk alıyorum
Nede sevmekten

Beni önce yaktın
Sonra küllerimi her bir yere savurdun
Ne bileyim ilerde belki sende seversin
İnşallah seversinde
Acı çekmenin ne olduğunu
Geçte olsa anlarsın be insafsız


TheGrudge 23 Ağustos 2006 20:08



Olamazsın

Başka özün, başka sözün,
Çok farklı şeylerde gözün,
Görmedim maskeli yüzün,
Sen bir yaren olamazsın....

Ağzından çıkar hep yalan,
zehirlisin aynen yılan,
Nedir ki elinde kalan,
Sen bir yaren olamazsın...

Kimi aşktan, kimi dertten,
Tattığın her haram etten,
Şairlik hanki niyetten,
Sen bir yaren olamazsın...

Bırak yazmayı çizmeyi,
Masum kulları ezmeyi,
Dağda, ormanda gezmeyi,
Sen bir yaren olamazsın...

Herkes gülerken haline,
Biraz sahip ol beline,
Kırmamak için diline,
Sen bir yaren olamazsın...

Gözün hep metaryellerde,
Hiç olmadı helallerde,
Varacağın baki yerde,
Sen bir yaren olamazsın...

Amacın hep para ve pul,
Herkese ediyorsun zul,
Yazık; olmuşsun kula, kul,
Sen bir yaren olamazsın...



Harabe-Gönlüm 23 Ağustos 2006 20:09

http://www.siirkolik.com/images/siir.gif Kalbimdedir Senin YerinKaderde varmış ayrılık,
ne gelir elimden artık.
Bir ömür geçecek derken,
çok kısa sürdü,ne yazık.

Hiç üzülme sen meleğim,
ben,seni hep seveceğim.
Yüzünü görmesem bile,
yâd edip,özleyeceğim.

Gözünde yaşlar olmasın,
yüzün gülsün sevdiceğim.
Yeter ki sen mutlu ol,
budur inan son dileğim.

Artık benim tek tesellim,
bende kalan şu son resmin.
Yıllar geçse de sevgilim,
kâlbimdedir senin yerin.

http://www.siirkolik.com/images/siir.gif Kalbimin Atışında Bile Sen Varsın
Martıların sesinde,
Bülbülün haykırışında,
Seni duymamak mümkün mü?

Parlayan sabah güneşinde,
Yağan yağmurda, karda,
Yüzünü görmemek mümkün mü?

Esen rüzgârlarda,
Seni hissetmemek mümkün mü?

Düşüncelerde,
Senin olmaman mümkün mü?

Bütün her yerde,
Senin özel bir yerin var.
Kalbimin atışında bile sen varsın sen…

http://www.siirkolik.com/images/siir.gif Kalbimi SevmiyorumDost seçmesini bilmiyor diye,
Dosta ihtiyacım olduğunu bilmiyor diye!
Kalbimi sevmiyorum.
Mutlu olmasını bilmiyor diye,
Mutluluk verecek insanı yanlış seçiyor diye!
Kalbimi sevmiyorum.
Ağlamasını bilmiyor diye,
Ağlamaya değecek gerçekleri göremiyor diye!
Kalbimi sevmiyorum.
Maskeleri bilmiyor diye,
Kimde maske var,kimde yok anlamıyor diye!
Kalbimi sevmiyorum.
Karanlıktan korkuyor diye,
Karanlıktan geldiğini bilmiyor diye!
Kalbimi sevmiyorum.
Denizi sevmiyor diye,
Denizin özgürlük,özgürlüğün ben olduğunu
Hayallerim olduğunu,sevdalarım...
Kalbimi sevmiyorum.
Çok bencil diye,
Duygularımı benimle paylaşmıyor diye!

http://www.siirkolik.com/images/siir.gif Kalmanı İstesem Kalacak mısınBana hiçbirşey borçlu değilsin.
Hatta bir beddua alacaklısın.
Git deyince çekip giden sevgili,
Kalmanı istesem kalacak mısın?

Kibirle dolu bir kalbe sahipsin.
Aşkta gurur olmaz öğrenmelisin.
Sende gitmeye hiç hazır değilsin,
Kalmanı istesem kalacak mısın?


TheGrudge 23 Ağustos 2006 20:20

Kim Bilir Kaçıncı Film

Figüranlar vardı, hayat senaryosu dizelerinde
Oysa ben, bir ömür sevginde macera, hevestim
Mezeydim şarkılarına, şiirlerine, nağmelerce
Şimdi nöbetim bitti değiştim, başrol yine senin
Olmayacak setler, patlayan flanjör, bolca alkış

Kim bilir kaçıncı film, bir_bir sırada senaryolar
Dost acı söyler be yaren, kanserli kolumdun kestim
Acını duymuyorum artık, İstanbul benim gezdim
Kuzguncukta kol böreği yedim, güneşi seyrettim
Beykoz da yolum bitti, salacakta kız kulesi gezdim

Sazımda adına nota bulamadım, diyeslerde yoktun
Arabesk oldun şarkılarımda, bundandır feryadım
Belki dünyalar benimdi, ama sevgimi inkar etmedim
Her sevgiliye sen gibi, seviyorum gözyaşı dökmedim
Terk edişinle anladım, yine sevgimde seven bendim

Kim bilir kaçıncı film, bir_bir sırada senaryolar
Dost acı söyler be yaren, kanserli kolumdun kestim
Acını duymuyorum artık, İstanbul benim gezdim
Dolma bahçe galata da gezdim, saray burnunda çay içtim
İstediğin ölümse, çok sevdiğin boğazı, köprüyü seçtim


Misafir 23 Ağustos 2006 20:25

Mavi bir nehirdir aşk,
Çocukların yüzemediği.
Masallar taşıdım sana oysa kaf dağlarından,
Kırmızılar topladım irem bağından.
Bu kente sığmazdık,
Bu şehirde yalnızdık,
Yüzümüze gülen bütün zakkumları,
Biz karanfil sandık.
İçime mavi bir nehir akıyor,
İçime gözlerin akıyor,
Ben sana ne zaman sarıldıysam,
Saçların hülyalara dönüyor...


Harabe-Gönlüm 23 Ağustos 2006 20:27

http://www.siirkolik.com/images/siir.gif Caddeler

Sonsuzdan gelip
Sonsuza uzanan
Bir caddedir hayat yolu
Bakımlıdır bazı kaldırımları
Taş topraktır bazıları
Gidişi olup dönüşü olmayan
Bir caddedir hayat yolu
Sağa sola kıvrılan
Sokaklar... Sokaklar...
Ah! o sokakların
Kimisi ışıl ışıldır geceleri
Kimisi ay ışığını görmez besbelli
Her köşe başı parselli
Girerken ödersin ücreti
Kimisi bahşişler savuşturur havalara
Kimisi muhtaç küf kokan tokluklara
Tefeciler pohpohlanır da
Satın alınır alın terleri üç kuruşa
Satılık yürekler vardır dükkanlarda
Satılıktır sevdalar, dostluklar

Gidişi olup dönüşü olmayan
Bir caddedir hayat yolu...



Saat: 21:58

©2005 - 2026, MsXLabs - MaviKaranlık