![]() |
Bazı gerçekler vardır değişmeyen, Toprağa dek insanın şahsına münhasır olup, Ancak onunla birlikte mezara giren. Ten gibi, ruh gibi, can gibi, birde SEN! gibi... Sen, benim en aydınlık karanlığım. Sen benim en yakın ırağım. Sen benim, ben kadar gerçeğim, tekim, Vazgeçilmezim... Ne olur hep yanımda kal, gitme bir yere. Sonsuza dek yüreğimde olman, Beynimde, ruhumda dolaşman yetmez bana. Sen, senliğinle hep ama hep yanımda ol ne olur. Her ayrılık son olsun, her ayrılık ders olsun ikimize. Sen ki, yana yakıla hasretini çektiğim, Sen ki, özleminle günler, geceler eskittiğim, Sen ki, adına "KADERİM" dediğim... Kösebaşlarının eşkiya karanlıkları, Çıkmaz sokakların çıkmaz sonları korkutmaz beni. Ben sensizlikten korkarım ancak. Ben sensizliğin karanlık uçurumlarında Paramparça olmaktan... Gözlerine mahkum, afsız, infazsız bir müebbet... Karanlık ve soğuk zindanlarında yüreğinin, Ebediyete kadar kalmak olsun cezam. Ben mahkum, sen gardiyan. |
Seni Seviyorum Ne güzel şey seni seviyorum demek Sevdiğini söyleyebilmek ne güzel Her baharda gece gündüz her saniye Seni seviyorum Seni seviyorum Seviyorum seni diyebilmek ne güzel Bir kere sevdaya tutulmayagör Ateşlere yandığının resmidir Aşık dediğin mecnun misali kör Ne bilsin alemde ne mevsimidir Çünküsü yok nedeni yok sevmenin Zamanı hiç yok, dakikalar zaman üstü Utangaç bir gecenin kucağında Yağmurlar vuruyor pencereme Aşkın vuruyor kalbimin kıyılarına Gecenin bu çıldırtan yalnızlığında Aşkın ayak seslerinin duyuyorum yüreğimde Ve hasretin içimde Seni seviyorum Sesinin duymak istiyorum uyumadan önce Sabahlara kadar konuşmak Hiç kapatmamak telefonu Aynı düşlere uyumak sonra Ve uyanmak aynı güneşe Bir kere sevdaya tutulmayagör Ateşlere yandığının resmidir Aşık dediğin mecnun misali kör Ne bilsin alemde ne mevsimidir Daha bir güzelleştim son günlerde Gözlerimin içi parlıyor Kabıma sığdıramıyorum aşkı Gülmek geliyor içimden Sokaklarda koşar adım yürümek Tanıdık tanımadık herkese selam vermek Merhaba ülkemin güzel insanları Hepinize hepinize merhaba Sizi de seviyorum Yağmuru, denizi, kokusunu toprağın Gökmavisinde güvercinleri, martıları Dağ eteklerinde gelincikleri seviyorum ateş kırmızısı Bin dallılarıyla köy kızlarını Ve elleri hamur kokan anaları Hepsini sende seviyorum Seni seviyorum Bir kenara mahsun çekilen içim Yemeden içmeden kesilen içim Sensiz/yarsız uykuyu haram bilen için Ayrılık ölümün diğer ismidir Senin sevdiğin gibi topluyorum saçlarımı Siyah kazağımı daha çok yakıştırıyorum kendime Ve daha çok seviyorum limonlu çayı Senin sevdiğin herşeyi seviyorum Türkülerini memleketinin Feneri ve kara kartalı senin için Davamızı ve şiiri sende seviyorum Seni seviyorum İyi ki doğdun İyi ki varsın Doğum günün kutlu olsun Seni çok seviyorum Seni çok seviyorum Yaşamaksa seni sevmek Ben hiç ölmedim Seni seviyorum |
S eni cok sevdiğimi hiç bilemedin,bilemezdin de zaten En mutlu anımın seni gördüğüm zaman olduğunu da anlayamazdın Ne zaman gecsen önümden birseyler eriyip giderdi içimden,kimseye söyleyemezdim İnan bana sevgilim seni hiç kimseyi sevmedğim kadar cok sevdim Uzak bana ask senin bana uzak olduğun kadar Nasip değilmis bitanem BUna da alısırım zamanla.. Unutmaya calısmak neye yarar gönül buna katlanmadıkca Tesadüflerin en güzeliydi sana rastlamak, seni sevmek,sana uzaktan olsa da bakmak Taa ki artık canıma tak edinceye kadar Unutacağım diye sözüm var kendime,adını da anmayacağım bundan sonra Mükemmel bir ask bulmaya calısacağım ,beni benim sevdğim kadar sevecek... |
Galata Köprüsü Dikilir köprü üzerine, Keyifle seyrederim hepinizi. Kiminiz kürek çeker, siya siya; Kiminiz midye çikarir dubalardan; Kiminiz dümen tutar mavnalarda; Kiminiz cimacidir halat basinda; Kiminiz kustur, uçar, sairane; Kiminiz baliktir, piril piril; Kiminiz vapur, kiminiz samandira; Kiminiz bulut, havalarda; Kiminiz çatanadir, kirdigi gibi bacayi, Sip diye geçer Köprü'nün altindan; Kiminiz düdüktür, öter; Kiminiz dumandir, tüter; Ama hepiniz, hepiniz... Hepiniz geçim derdinde. Bir ben miyim keyif ehli içinizde? Bakmayin, gün olur, ben de Bir siir söylerim belki sizlere dair; Elime üç bes kurus geçer; Karnim doyar benim de. Orhan Veli Kanik |
Mutlu Olmak Varken Ayrılmak Niye Soldurma sevgilim aşk çiçeğini, bırak filiz versin kâlplerimizde. İsteme ayrılık denilen şeyi. Mutlu olmak varken, ayrılmak niye? Geçmesin ömrümüz elem kederle. İnsan,hayatında sever bir kere. Boyun eğmeyelim,kötü kadere. Mutlu olmak varken, ayrılmak niye? Gözümüz takılır sonra,yollara. Hasret açar kâlpte derin bir yara. hayatın baharı döner hazana. Mutlu olmak varken, ayrılmak niye? |
Yine seni yazıyorum sevdiceğim Kanatlanmış sözcüklerim Kanatlanmış yüreğim Bir güne başlıyorum yine Aydın bir günde seni yazmak geliyor içimden Satırlar nefesini tutmuş Sana dair sözcükleri bekliyor Sözcüklerimin nutku tutulmuş Satırlara dökülmeyi bekler Yüreğimde anlatılmaz bir heyecan Anlatamıyorum zaten Sözcükler beni bekler Sözcükler ağır işçi Ama yine de mutlu sözcüklerim Seni anlatacaklar ne de olsa Aydınlık bir gün başlıyor Sen aklıma gelirsin nedense her aydınlık günde Seni yazasım gelir yine Dilimde birikmiş sözcükler Özleme dair çıkıyor sözcükler nedense Seni yaşarken Elini tutmuşken Sevgine sahipken nedendir bu özlem Aklı almıyor insanin Sözcüklerde katılmış şaşkınlığıma Satırlar seni anlatmamı bekler Bir şiir oluşacak yine sana dair sözcüklerle Aydınlık bir günde Aydınlık veren isminle başlıyorum şiirime Neşe doluyor içim aydınlığınla Günün aydınlığı ile sen karışmışsınız birbirinize Günü yaşarken seni yaşarım Ve yeni bir gün sen olursun Yaşanırsın bir günü yaşar gibi Aydınlık Ve umuda gebe Nutku tutulmuş sözcüklerimin Nefessiz kalmış anlatacaklarının heyecanı ile Bilirim seni anlatmamı severler sözcüklerim Aydınlık bir çiğ gibi düşerler çünkü satırlara Neşeleniyor sözcüklerim senle Ama illa ki seni arzularlar Seni dökmek isterler satırlara Umudu yazarım ertelerler sevinçlerini Sevinci hazarim beklerler Baharı yazarım ertelerler sevinçlerini yine Çiçeği yazarım beklerler İlla ki seni anlatmamı beklerler benden Çünkü yüreğim aydınlık olur seni anışlarımla Ve sözcüklerim aydınlık bir çiğ gibi düşer satırlara o zaman Senin aydınlığında kendilerini görürler sözcüklerim Seni anlatmamı beklerler bu yüzden Yeni bir güne yine seninle uyanıyorum ben sevdiceğim Seni yazıyorum yine Sözcüklerimin nutku tutulmuş Satırlar bekler özlemle üstlerine düşecek aydınlık sözcükleri Merhaba sevdiceğim Günüm seninle başlıyor yine Ve bir şiirde seni yazıyorum yine.. |
Yagmur ihtiyar bir yagmurdu beni vuran bir nisan aksami karanlik kör gecede... kaybettigim kavgalarima yürür gibi üstüne üstüne yürüdüm yagmurun onurlu ve basim dimdik kaçmadan korkmadan yilmadan... yagmurda ihanet yok tertemiz saf... ne oldu sen de öyleydin öyleyse bu sirtimdaki yük o gizli vurulan hançer kimin... düsman mert olmali derdin demek ki düsman bile olamadin evet ihtiyar bir yagmurdu caddeler boyu saçlarimi oksayan ellerimi tutan yüzüme degen ve hatta seni bile alip götüren! kaç saat islandim bilmiyorum kaç saat kaçmadim yagmurdan yikandim arindim temizlendim... o yagmur alip götürdü seni bir anligina olsa da düslerimden biz ikimiz sen ve ben bir de o ihtiyar yagmur kaç saat yan yanaydik koyun koyuna sarilip yattik kaldirimlarda... düsmanim ol simdi mertçe sik yüregime o kursunlari yapabilirsen kendini bende yok et ihtiyar bir yagmurdu gözyaslarima gizliden karisan rüzgarla gelen firtina olup giden... geceyi bitirip safaga durdum yagmur siyah siyah yagiyordu oysa beyaz olmaliydi bulutlardan ve gökyüzünden ve biz... Güllerimizde Ne güzel geçirdik bu yazi, Senle ikimiz, Deniz manzarali bahçemizde... Yeni açilan güller gibiydik, Ve ötesine asmistik beyazi... Gökyüzüne dogru yükseldik, Ve bir tilsimdi sadelesen güllerimizde... |
Ağlamayacağım Çok derinden hayal etmisim ki, kendimi bir an yaninda saniyorum. Derin bir nefes alip kaliyorum, ah ne vardi simdi yaninda olsaydim. Ellerim ellerinde. Gözlerinin derinliklerinde, seninle iç içe. Biliyorum imkânsiz, ama düsüncesi bile güzel.. Sensiz yarinlarda ne yaparim acaba? Hayatimin akisi degisiyor, üzüntülerim var. Sensiz yasamak da zormus. ne yapayim? Bol bol seni düsünürüm.. Hatirlarmisin, agaçlara salincak kurardik. Uçar gibi agaçlarin içine dogru sallanirdik. Ayrilik vakti geldiginde, uçarcasina evlerimize kosardik. Rüyalarimizda da ayrilmazdik, öylece uyuyakalirdik.. Baska ne yapardik? Seninle balığa giderdik. Oradan çay bahçesine gelirdik. O günlerde çok erken kalkardik. Günes dogar dogmaz birbirimize kavusurduk. Seninle kirlara giderdik, kirçiçekleri koparirdik. O temiz havalarda dertlesirdik, azigimizı paylasirdik. Mutlu yarinlardan bahseder, gelecegimizi kurardik.. Olmadi, yapamadik... Bekle beni yanina geliyorum, diye avaz avaz bagirmak geliyorsa da içimden, Susuyorum.. Çünkü çaylarimizi yudumladigimiz o çay bahçesinde degiliz.. Hatta su an nerede oldugunu bile bilmiyorum ki.. Adama deli derler.. Ve sana kavustugum gün, iste o gün bir daha aglamayacagim.. |
Yagmur Yagiyor Yagmur yagiyor disarda Tane tane karisiyor gözyaslarima Kimseler duymuyor hiçkiriklarimi Sevdigim duymamis eller duysa yarar mi Ona sormak istiyorum hiç sevmis mi acaba Elleri sevmisse bile beni sevmemis ne a la Eger hedefi beni kirmak idiyse, bunu basardi Bununla beraber ömrümce hiç sevmemeye yeminimi aldi Düsünme sakin, kalbim sende kaldi Verilmis sözler çoktan geriye alindi Simdiye kadar neler oldu kimbilir neler olacakti Yalancisin sen çok büyük bir yalanci Senin yüzünden dinmedi hala kalbimdeki bu sanci Ama geç de olsa anladim artik bunu Aslinda karar verdim sana tesekkür edecegim Kimseye bundan sonra –BENIM- demeyecegim Artik beni kirmalarina izin vermeyecegim Bunun için –yemin ederim ki hiç bir zaman sevmeyecegim- Üzülüyorum çok üzülüyorum bu gençlere neler oluyor Kimse artik sevmenin anlamina inanmiyor Nedeni de bu ki, benim gibiler her zaman yalniz kaliyor Neyse geçti artik hayat devam ediyor Ne kadar aptalmisim, buna cok canim yaniyor Ve disarida hala yagmur yagiyor Tane tane gözyaslarima karisiyor. |
Mutluluğun Resmi sordular, mutluluğun resmini çizebilir misin? çizdim; soğuk bir kış günü anamın sıcacık çorbasından içtim |
| Saat: 14:57 |
©2005 - 2026, MsXLabs - MaviKaranlık