MsXLabs

MsXLabs (https://www.msxlabs.org/forum/)
-   Genel Mesajlar (https://www.msxlabs.org/forum/genel-mesajlar/)
-   -   Şiir Nehri -1- [Arşiv] (https://www.msxlabs.org/forum/genel-mesajlar/333-siir-nehri-1-arsiv.html)

Dreamcatcher 28 Ağustos 2006 22:41

Aşk Güneşi

Aşk güneşimsin sen hiç bir zaman sönmeyecek
Sana tutkun yüreğim sevdândan dönmeyecek
Gönlümden dalga dalga yayılan sevgilerim
Sonsuza dek artacak, hiç mi hiç ölmeyecek

Aşkına gönül verdim, etrafa sevgi saçtım
Sevmeyen gönüllerden hep köşe bucak kaçtım
İçimdeki sevdâyı büyüterek çoğaltıp
Şefkatle harmanlayıp, gönül deryâna saçtım

Baharın sevinciyle girdin sen hayâtıma
Nice güzellikleri kattın bu tâlihsiz bahtıma
Birçok yârla doluyken şu çile yüklü dünyâ
Yalnız ama yalnız sen kuruldun gönül tahtıma

En zorlu anımda bir tek yanımda sen oldun
O tatlı sözlerinle hep yüreğime doldun
Karanlıklarla dolu acımasız dünyâda
Ufkumu aydınlatan, aşka giden yol oldun

Senden ayrı duramam, sensiz hayat bulamam
Şu bitimsiz alemde aşktan uzak olamam
Sevginin tükendiği bu gariban diyârda
Suya hasret kalmış bir çiçek gibi solamam



Misafir 28 Ağustos 2006 22:42

Çığlık Çığlığa Tükenen Sevdalar,



Çığlık çığlığa tükenen sevdalar,
Yarım kalan aşklar, şiirler adına...
Yaprak yaprak açan,
Boy boy filizlenen umutlar adına...
Yüreklere sığmayan
Tarifsiz acılar adına...
İnsanı insan kılan
bulut bulut sevgiler adına...
Hüzünlü gidişler
Gidip de dönmeyenler
Sonsuza dek boşuna bekleyenler adına...
Ayrılıklar, kavuşmalar
Bitmeyen hasretler adına...
Açılan yürekler
Gören gönüller adına...
Ben gitmekten değil kalmaktan,
Unutmaktan değil sevmekten,
Bitirmekten değil başlamaktan yanayım.

Üşüyorum



Hani döner ya göçmen kuşlar,
Yeniden yeşerirya ağaçlar,
Çiçekler açarya hani
Mis gibi kokuları sararya dört bir yanı
Kelebekler uçuşur
Ufuktan güneş daha canlı doğarya
Isıtırya yüreğimizi
Hani herkesin yüzü gülerya.
Dünya baharına kavuşmuştur artık
Yüreklerde sevgi ve umut.
Ben ise karakıştayım
Yapayalnız..
Düşlerimle boğuşuyorum,
Baharımı kaybetmişim sonsuza dek.
Yüreğime kar düşmüş
Üşüyorum....


Misafir 28 Ağustos 2006 22:48

Gecenin karanlığı gizler
Kanayan yüreğimi
Nereden bileceksin
Çektiğim acıları
Hayalin kaçırır uykularımı
Bağırarak ağlarım gecenin ortasında

Hiç aklımdan çıkmaz
Bırakıp gidişin
Gözlerim ağlar
Yüreğim kanar
Senisizliğin ölüm olduğunu sanardım
Yanıldığımı şimdi anladım
Artık ne anlamı var seni seviyorumların
Artık ne anlamı var ki benim için dönen dünyanın
Artık ağlamak yok bırakıp gidenlerin ardından
Ölsemde yalnız başıma ölürüm
Senin sevdana muhtaç değilim
Kararsada dünyam kararsada yarınlarım
Sönsede son umut ışığım
Unutma ben sensizde varım
Bu hayata sensiz başladım
Sensizde bitirebilirim.........


Misafir 28 Ağustos 2006 22:49

Sonbahar Hüzün



Birşeyler var bu akşamlarda,
Birşeyler var bu sabahlarda,
Birşeyler var sonbaharlarda,
tutsan tutulmaz
kovsan gitmez.
yüreğimi ezen birşeyler var.

Birşeyler var,
dilimi dolaştıran,
elimi tutan,
boğazımı sıkan.
ağlamak zor,
gülmek imkansız.

Birşeyler var,
rüzgar başka esiyor.
Birşeyler,
güneş başka batıyor.
Var var, birşeyler var,
herkes biliyor,
söyleyemiyor.

Ölümü Düşündüm



(Yaralı bir terörist)
Ölümü düşündüm
Şu bahar gününde
fidanlara can gelirken.
Kanaryamı hatırladım
elimde can verirken.
Ölümü düşündüm,
Kavak yellerim eserken.
Yaşamak böyle güzelken.

Ölüm'ü düşündüm
Cesedim sürükleniyor
bir savaş meydanında
düşmanlarım bir yanda
dostlarım bir yanda ;
"Biz kazandık!." diyorlar
Kaybeden ben'im...

Ölümü düşündüm,
Sevda dolu yüreğimde,
24 yaşımın gençliğinde.

Umutlarım nerede ?
Yarınlarım nerede ?
Hatıra kaldı umutlardan
Üç kurşun göğsümde.

Hazır değilim ölmeye,
Niyetliyim ;
güzel günler görmeye
Niyetliyim ;
sevmeye-sevilmeye.
Niyetliyim ;
"Yaşadım. "demeye.

Bana yaşanacak
günler bırakın,
Çekin kurşunları
yüreğimden çıkarın.

Penceremden bahar
görülüyor,
parkta çocuklar
oynuyor.
Kimse bilmiyor,
...kimse bilmiyor;
Yaşamayı çok seven biri
...burda ölüyor.

Çocuk olmak istiyorum anne,
Bütün nefretlerden azade.
Bana bir selam getir anne,
Bana bin selam getir anne;
Tüm sevgilerden.
Bana bir umut getir anne,
Bana bin umut getir anne;
Yaşanacak günlerden.


Misafir 28 Ağustos 2006 22:54

ZAMAN YOK !


Biliyorum kizginsin. Kirginsin. Söylemek istemedigin
sözler dilinin ucunda. Hani biraz tutmayip biraksan kendini
hepsini vuracaksin. Zor duruyorsun. Kibarligindan.
Ya da dogru kelimeleri ariyorsun halâ....
Yok, bosuna arama... Sevginin arkasinda biraktigin
her hece kaybolmus sayilir... Derin bir kuyuda onlar
simdi; ulasilmaz , karanlik , dipsiz... Birak orda kalsinlar.
Onlar çirkin. Dokunsan; elini, dilini yakarlar.
Canini acitirlar. Benim de... Yüzünden, gözlerinden,
dudaklarinin titremesinden, bilmedigin bir melodiyi
isliga dökme çabandan anliyorum iste; kizginsin...
Senin olmayanlari birak, kendi kelimelerinle ulas...
Haydi söyle! Bagir, çagir, haykir ama kizginligini
yüreginde saklama ne olur... Gözlerini kaçirma
Büyütme... Her seyi hemen simdi söyle.
Affedeceksen simdi affet.
Zaman yok!

Dogru degil bu kadar uzak olman. Kendini
uzaklara vurman... Zaman yetmezmis gibi, bir de araya
mesafeler koyman... Yollar, duraklar dogru degil bilesin...
Bosuna bu kaçisin... Alip kendini baska yerlere götürmen
yeterli degil. Dogru degil parçalaman. Kabul et bunu.
Için böyle istemiyor, fark et, anla...
Dokunacaksan simdi dokun.
Zaman yok!

Ben de bekleyebilirim kirçiçeklerinin,
islak çimenler arasindan boy atmasini...
Ben de bekleyebilirim ilik lodoslarin costurdugu
bulanik denizin, küçük sandallari sahilde bir o yana,
bir bu yana yatirmasini... Ben de... Evet, ben de önce
siirler söyleyebilirim. Dogru kelimelerin pesinde,
ben de küçük adimlarla dolasabilirim, ben de...
Evet ben de buldugum ilk aydinlik günde, ilk serin
geceyi bekleyebilirim sevdigimi anlatmak için.... Ben de
yüregimi nadasa birakip bir süre, bir basima
labirentlerinde dolasabilirim hayatin, ben de...
Ama bunu yapmiyorum. Yasam, bunun ardindan geliyor.
Adimlarim böyle daha saglam. Buna inaniyorum,
bunu yasiyorum... Hadi sen de yap bunu.
Seveceksen simdi sev.
Zaman yok!





Misafir 28 Ağustos 2006 22:54

gece düşleri alır götürür beni
sığınmacı akşamların hüznüne
ne çok şey anlatılır ya da anlatılamaz
baskının direnmeye davetine
ölümlerin yeniden dirilmelerine

bir kent düşünün her evde bir yaralı
-ya ölüler ya ölemeyenler ya ölümü bekleyenler
düğünlere kan bulaşmış bir kez
-sevgiler tutsak tek kişilik hücrelerde
sular da çürür yetmişiki gün boyunca

gece düşleri alır götürür beni
dimdik yüreklerin yanında nöbete
şarkı, türkü, şiirle dolmaya
kilit vurulmuş denizlerin dilinde
balıkçıların ağında mavi köpük olmaya

yabancı akşamların karanlık gülleri
mektupların yanıtsız kaldığı günler
acı haberler bizleri bekler kuytularda
yapraklar sessizce hıçkırır ezgilerimizi
gözlerin, dost gözlerin sönmeyen sevgisi

gece düşleri alır götürür beni
elimde bir gül fidanı
kaşların namlu gibi çatıldığı sedirlere
dillerin bıçak açmaz suskunluğu
kararlılıklara, antlara, akşamalacalarına

ve sen gelirsin şafağın ilk rengiyle
penceremde kuş olmaya.


Mystic@L 28 Ağustos 2006 22:54

Acı Bahar

şurada burada sıkılmış limon kesikleri
paslanmaya bırakılmış demir çubuklar
tertemiz kaynaklara atıksu tarifesi
taze sürgünlerin ince boyunlarında ağır kementler
henüz sıcaklığı soğumamış körpe cesetler

karanlıklar ortasında bir ışık adası gibi
talancıların gözünden nasılsa kaçmış çimenler
birkaç tomurcuk üç-beş yeşil yaprak

ıslak bir kağıt gibi yırtıp atmış
kentin dokusunu acımasız kasırgalar
arıtmıyor sabun çıkartmıyor sular
giysilerden yalnızlığın kokusunu

aşk mevsimi değil miydi bahar
elele tutuşmaktan korkan ürkek ceylanlar
hani nerede eşlerine kur yapan kumrular
kuş cıvıltılarına hasret kulaklar
denizler denli derin içezikliği

geleceksen sekizinci günde gel sevgilim
burada haftanın yedi gününde de
aşka geçit vermiyor yağmurlar

yalnızca bir ad yaraşabilir bu mevsime: “acı bahar”


Misafir 28 Ağustos 2006 22:59

Penceremin Kenarında



Bazen otururum
penceremin kenarına
seyrederim, gelip geçenleri
oynayan çocukları seyrederim
Bazen dayanamam
koşar oynarım, çocukların içinde
bazen yaramazlık yaparım, mızırım
...hiçbiri bilmez.

Bazen dalıp giderim, uzaklara
aşarım ufukları
sahillere ulaşırım
atarım kendimi kumsallara,
kapar gözümü, denizi dinlerim,
haykırırım hırçın dalgalara.
Başıboş bir kayık bulurum,
açılırım engin denizlere
...kimseler görmez.

Bazen, küçük birkuş konar pencereme
gözgöze geliriz, gülümseriz
bana masallar anlatır, ayaküstü
bir şarkı söyler,
sonra, acelesi varmış gibi
uçar gider ...halimi bilmez.




Misafir 28 Ağustos 2006 23:04

Güneş batıp, kuşlar uçar giderken yuvalarına
O da yüreği alabildiğine yorgun
iç içe karışmış duygularıyla yürümeye başladı evine, sessiz
Bir gecenin kapısını aralamak üzere..
İç çekişlerinin bastırılamaz isyanlarını derinliğine duyarak,
Kulaklarında ki uğultularla
Bir sağa bir sola bakarak daldı karanlık sokaklara...
Düşündü yılların acımasızlığını
Sevgi adına bulduklarını
Onda kalan çaresizlikleri
Her daim bekçiliğini yaptığı umutlarını
Sonra,yağan yağmur gözyaşlarına karışırken
Hudaklarını ısırdı haince..
Hatırlamak isterken onun adını
Kuytu sokaklardan yürüyüp geldi evine
Kapının anahtarını çevirirken
Durdu, düşündü bir an,sonra gülümsedi..
Alıştığı ruh,aynada gördüğü yüzü
Hatırlamıştı yıllar sonra,
Onun Adı Hüzündü....


Mystic@L 28 Ağustos 2006 23:06

Gücünüz varsa sizin
Sözcüğü tutuklayın.
Öğrenci, kitap, türkçe
En güzel kavramı dilimin
Özgürlüğü tutuklayın.

Ben ki düşünüyorum
Var olduğumdan beri
Silahlar bana dönük
Savaşlar sizin için
Gücünüz varsa artık
Usumu tutuklayın.

Açtı kendini, bir bayrak gibi işte
Ölümün üzerinde Hasan Tahsin...
Bu silah başka silah
Bu ölüm başka ölüm
Gücünüz varsa sizin
Ölümü tutuklayın.



Saat: 13:42

©2005 - 2026, MsXLabs - MaviKaranlık