![]() |
Aşk Güneşi Aşk güneşimsin sen hiç bir zaman sönmeyecek Sana tutkun yüreğim sevdândan dönmeyecek Gönlümden dalga dalga yayılan sevgilerim Sonsuza dek artacak, hiç mi hiç ölmeyecek Aşkına gönül verdim, etrafa sevgi saçtım Sevmeyen gönüllerden hep köşe bucak kaçtım İçimdeki sevdâyı büyüterek çoğaltıp Şefkatle harmanlayıp, gönül deryâna saçtım Baharın sevinciyle girdin sen hayâtıma Nice güzellikleri kattın bu tâlihsiz bahtıma Birçok yârla doluyken şu çile yüklü dünyâ Yalnız ama yalnız sen kuruldun gönül tahtıma En zorlu anımda bir tek yanımda sen oldun O tatlı sözlerinle hep yüreğime doldun Karanlıklarla dolu acımasız dünyâda Ufkumu aydınlatan, aşka giden yol oldun Senden ayrı duramam, sensiz hayat bulamam Şu bitimsiz alemde aşktan uzak olamam Sevginin tükendiği bu gariban diyârda Suya hasret kalmış bir çiçek gibi solamam |
Çığlık Çığlığa Tükenen Sevdalar, Çığlık çığlığa tükenen sevdalar, Yarım kalan aşklar, şiirler adına... Yaprak yaprak açan, Boy boy filizlenen umutlar adına... Yüreklere sığmayan Tarifsiz acılar adına... İnsanı insan kılan bulut bulut sevgiler adına... Hüzünlü gidişler Gidip de dönmeyenler Sonsuza dek boşuna bekleyenler adına... Ayrılıklar, kavuşmalar Bitmeyen hasretler adına... Açılan yürekler Gören gönüller adına... Ben gitmekten değil kalmaktan, Unutmaktan değil sevmekten, Bitirmekten değil başlamaktan yanayım. Üşüyorum Hani döner ya göçmen kuşlar, Yeniden yeşerirya ağaçlar, Çiçekler açarya hani Mis gibi kokuları sararya dört bir yanı Kelebekler uçuşur Ufuktan güneş daha canlı doğarya Isıtırya yüreğimizi Hani herkesin yüzü gülerya. Dünya baharına kavuşmuştur artık Yüreklerde sevgi ve umut. Ben ise karakıştayım Yapayalnız.. Düşlerimle boğuşuyorum, Baharımı kaybetmişim sonsuza dek. Yüreğime kar düşmüş Üşüyorum.... |
Gecenin karanlığı gizler Kanayan yüreğimi Nereden bileceksin Çektiğim acıları Hayalin kaçırır uykularımı Bağırarak ağlarım gecenin ortasında Hiç aklımdan çıkmaz Bırakıp gidişin Gözlerim ağlar Yüreğim kanar Senisizliğin ölüm olduğunu sanardım Yanıldığımı şimdi anladım Artık ne anlamı var seni seviyorumların Artık ne anlamı var ki benim için dönen dünyanın Artık ağlamak yok bırakıp gidenlerin ardından Ölsemde yalnız başıma ölürüm Senin sevdana muhtaç değilim Kararsada dünyam kararsada yarınlarım Sönsede son umut ışığım Unutma ben sensizde varım Bu hayata sensiz başladım Sensizde bitirebilirim......... |
Sonbahar Hüzün Birşeyler var bu akşamlarda, Birşeyler var bu sabahlarda, Birşeyler var sonbaharlarda, tutsan tutulmaz kovsan gitmez. yüreğimi ezen birşeyler var. Birşeyler var, dilimi dolaştıran, elimi tutan, boğazımı sıkan. ağlamak zor, gülmek imkansız. Birşeyler var, rüzgar başka esiyor. Birşeyler, güneş başka batıyor. Var var, birşeyler var, herkes biliyor, söyleyemiyor. Ölümü Düşündüm (Yaralı bir terörist) Ölümü düşündüm Şu bahar gününde fidanlara can gelirken. Kanaryamı hatırladım elimde can verirken. Ölümü düşündüm, Kavak yellerim eserken. Yaşamak böyle güzelken. Ölüm'ü düşündüm Cesedim sürükleniyor bir savaş meydanında düşmanlarım bir yanda dostlarım bir yanda ; "Biz kazandık!." diyorlar Kaybeden ben'im... Ölümü düşündüm, Sevda dolu yüreğimde, 24 yaşımın gençliğinde. Umutlarım nerede ? Yarınlarım nerede ? Hatıra kaldı umutlardan Üç kurşun göğsümde. Hazır değilim ölmeye, Niyetliyim ; güzel günler görmeye Niyetliyim ; sevmeye-sevilmeye. Niyetliyim ; "Yaşadım. "demeye. Bana yaşanacak günler bırakın, Çekin kurşunları yüreğimden çıkarın. Penceremden bahar görülüyor, parkta çocuklar oynuyor. Kimse bilmiyor, ...kimse bilmiyor; Yaşamayı çok seven biri ...burda ölüyor. Çocuk olmak istiyorum anne, Bütün nefretlerden azade. Bana bir selam getir anne, Bana bin selam getir anne; Tüm sevgilerden. Bana bir umut getir anne, Bana bin umut getir anne; Yaşanacak günlerden. |
ZAMAN YOK ! sözler dilinin ucunda. Hani biraz tutmayip biraksan kendini hepsini vuracaksin. Zor duruyorsun. Kibarligindan. Ya da dogru kelimeleri ariyorsun halâ.... Yok, bosuna arama... Sevginin arkasinda biraktigin her hece kaybolmus sayilir... Derin bir kuyuda onlar simdi; ulasilmaz , karanlik , dipsiz... Birak orda kalsinlar. Onlar çirkin. Dokunsan; elini, dilini yakarlar. Canini acitirlar. Benim de... Yüzünden, gözlerinden, dudaklarinin titremesinden, bilmedigin bir melodiyi isliga dökme çabandan anliyorum iste; kizginsin... Senin olmayanlari birak, kendi kelimelerinle ulas... Haydi söyle! Bagir, çagir, haykir ama kizginligini yüreginde saklama ne olur... Gözlerini kaçirma Büyütme... Her seyi hemen simdi söyle. Affedeceksen simdi affet. Zaman yok! Dogru degil bu kadar uzak olman. Kendini uzaklara vurman... Zaman yetmezmis gibi, bir de araya mesafeler koyman... Yollar, duraklar dogru degil bilesin... Bosuna bu kaçisin... Alip kendini baska yerlere götürmen yeterli degil. Dogru degil parçalaman. Kabul et bunu. Için böyle istemiyor, fark et, anla... Dokunacaksan simdi dokun. Zaman yok! Ben de bekleyebilirim kirçiçeklerinin, islak çimenler arasindan boy atmasini... Ben de bekleyebilirim ilik lodoslarin costurdugu bulanik denizin, küçük sandallari sahilde bir o yana, bir bu yana yatirmasini... Ben de... Evet, ben de önce siirler söyleyebilirim. Dogru kelimelerin pesinde, ben de küçük adimlarla dolasabilirim, ben de... Evet ben de buldugum ilk aydinlik günde, ilk serin geceyi bekleyebilirim sevdigimi anlatmak için.... Ben de yüregimi nadasa birakip bir süre, bir basima labirentlerinde dolasabilirim hayatin, ben de... Ama bunu yapmiyorum. Yasam, bunun ardindan geliyor. Adimlarim böyle daha saglam. Buna inaniyorum, bunu yasiyorum... Hadi sen de yap bunu. Seveceksen simdi sev. Zaman yok! |
gece düşleri alır götürür beni sığınmacı akşamların hüznüne ne çok şey anlatılır ya da anlatılamaz baskının direnmeye davetine ölümlerin yeniden dirilmelerine bir kent düşünün her evde bir yaralı -ya ölüler ya ölemeyenler ya ölümü bekleyenler düğünlere kan bulaşmış bir kez -sevgiler tutsak tek kişilik hücrelerde sular da çürür yetmişiki gün boyunca gece düşleri alır götürür beni dimdik yüreklerin yanında nöbete şarkı, türkü, şiirle dolmaya kilit vurulmuş denizlerin dilinde balıkçıların ağında mavi köpük olmaya yabancı akşamların karanlık gülleri mektupların yanıtsız kaldığı günler acı haberler bizleri bekler kuytularda yapraklar sessizce hıçkırır ezgilerimizi gözlerin, dost gözlerin sönmeyen sevgisi gece düşleri alır götürür beni elimde bir gül fidanı kaşların namlu gibi çatıldığı sedirlere dillerin bıçak açmaz suskunluğu kararlılıklara, antlara, akşamalacalarına ve sen gelirsin şafağın ilk rengiyle penceremde kuş olmaya. |
Acı Bahar şurada burada sıkılmış limon kesikleri paslanmaya bırakılmış demir çubuklar tertemiz kaynaklara atıksu tarifesi taze sürgünlerin ince boyunlarında ağır kementler henüz sıcaklığı soğumamış körpe cesetler karanlıklar ortasında bir ışık adası gibi talancıların gözünden nasılsa kaçmış çimenler birkaç tomurcuk üç-beş yeşil yaprak ıslak bir kağıt gibi yırtıp atmış kentin dokusunu acımasız kasırgalar arıtmıyor sabun çıkartmıyor sular giysilerden yalnızlığın kokusunu aşk mevsimi değil miydi bahar elele tutuşmaktan korkan ürkek ceylanlar hani nerede eşlerine kur yapan kumrular kuş cıvıltılarına hasret kulaklar denizler denli derin içezikliği geleceksen sekizinci günde gel sevgilim burada haftanın yedi gününde de aşka geçit vermiyor yağmurlar yalnızca bir ad yaraşabilir bu mevsime: “acı bahar” |
Penceremin Kenarında Bazen otururum penceremin kenarına seyrederim, gelip geçenleri oynayan çocukları seyrederim Bazen dayanamam koşar oynarım, çocukların içinde bazen yaramazlık yaparım, mızırım ...hiçbiri bilmez. Bazen dalıp giderim, uzaklara aşarım ufukları sahillere ulaşırım atarım kendimi kumsallara, kapar gözümü, denizi dinlerim, haykırırım hırçın dalgalara. Başıboş bir kayık bulurum, açılırım engin denizlere ...kimseler görmez. Bazen, küçük birkuş konar pencereme gözgöze geliriz, gülümseriz bana masallar anlatır, ayaküstü bir şarkı söyler, sonra, acelesi varmış gibi uçar gider ...halimi bilmez. |
Güneş batıp, kuşlar uçar giderken yuvalarına O da yüreği alabildiğine yorgun iç içe karışmış duygularıyla yürümeye başladı evine, sessiz Bir gecenin kapısını aralamak üzere.. İç çekişlerinin bastırılamaz isyanlarını derinliğine duyarak, Kulaklarında ki uğultularla Bir sağa bir sola bakarak daldı karanlık sokaklara... Düşündü yılların acımasızlığını Sevgi adına bulduklarını Onda kalan çaresizlikleri Her daim bekçiliğini yaptığı umutlarını Sonra,yağan yağmur gözyaşlarına karışırken Hudaklarını ısırdı haince.. Hatırlamak isterken onun adını Kuytu sokaklardan yürüyüp geldi evine Kapının anahtarını çevirirken Durdu, düşündü bir an,sonra gülümsedi.. Alıştığı ruh,aynada gördüğü yüzü Hatırlamıştı yıllar sonra, Onun Adı Hüzündü.... |
Gücünüz varsa sizin Sözcüğü tutuklayın. Öğrenci, kitap, türkçe En güzel kavramı dilimin Özgürlüğü tutuklayın. Ben ki düşünüyorum Var olduğumdan beri Silahlar bana dönük Savaşlar sizin için Gücünüz varsa artık Usumu tutuklayın. Açtı kendini, bir bayrak gibi işte Ölümün üzerinde Hasan Tahsin... Bu silah başka silah Bu ölüm başka ölüm Gücünüz varsa sizin Ölümü tutuklayın. |
| Saat: 13:42 |
©2005 - 2026, MsXLabs - MaviKaranlık