MsXLabs
2005-2016
Cevaplanmış forumunda yer alan Ziyaretçi tarafından açılmış Yolcu uçağının yakıtı nedir? konusunu görüntülüyorsunuz.
Özet: Uçaklarda ne tür yakıt kullanılır? Uçak yakıtının özellikleri nelerdir?... Etiketler:
  • uçak yakıtı nedir
  • uçak yakıtı
CEVAP VAR

Yolcu uçağının yakıtı nedir?

Gösterim: 129.322 | Cevap: 4
16 Aralık 2008 21:41   |   Mesaj #1   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Uçaklarda ne tür yakıt kullanılır?
Uçak yakıtının özellikleri nelerdir?
Sponsorlu Bağlantılar
En iyi cevap Keten Prenses tarafından gönderildi

UÇAK YAKITLARI

Pistonlu uçak motorlarının yerine daha geliştirilmiş olan jet motorlarının kullanılmasısmiliv benzinin yerinesmiliv jet yakıtının kullanılmasını gerekli kılmıştır.

Jet yakıtısmiliv gazyağı türü sınıfından olup ismi "Kerosene" olarak tanımlanır. Jet motoru devamlı bir yanma ile çalıştığından alevlenme noktasının yüksek olması gerekir. Bu da jet yakıtlarında 44 0C civarındadır.

Uçaklarımız hava olaylarından kurtulmaksmiliv yakıt tasarrufu ve sürtünme gibi bazı etkenlerden dolayı yüksek irtifalara çıkmak zorundadır. Bu yüzden jet yakıtımızın donma noktasının yüksek olması gerekmektedir. Bu donma noktası - 50 0C civarındadır.

Ayrıca uçaklarımıza gerekli yakıtı depolayabilmek için uçaklarımızın belirli bölgelerini yakıt tankı olarak kullanmaktayız. Bu sebepten dolayı uçaklarımızda kullandığımız yakıtlar korozyon yapmamalı ve içinde fazla miktarda su bulunmamalıdır.

Sivil uçaklarımızda kullanı1an jet yakıtı JP 1~ JET-Al cinsinden askeri uçaklarda ise JP 4 kodlu yakıtlar kullanı1maktadır.
Son düzenleyen nötrino; 7 Kasım 2015 10:12 Sebep: İç başlık düzeni!!
16 Aralık 2008 21:57   |   Mesaj #2   |   
Keten Prenses - avatarı
Üye
..

32.562
8.112 mesaj
Kayıt Tarihi:Üyelik: 28-03-2008
UÇAK YAKITLARI

Pistonlu uçak motorlarının yerine daha geliştirilmiş olan jet motorlarının kullanılmasısmiliv benzinin yerinesmiliv jet yakıtının kullanılmasını gerekli kılmıştır.

Jet yakıtısmiliv gazyağı türü sınıfından olup ismi "Kerosene" olarak tanımlanır. Jet motoru devamlı bir yanma ile çalıştığından alevlenme noktasının yüksek olması gerekir. Bu da jet yakıtlarında 44 0C civarındadır.

Uçaklarımız hava olaylarından kurtulmaksmiliv yakıt tasarrufu ve sürtünme gibi bazı etkenlerden dolayı yüksek irtifalara çıkmak zorundadır. Bu yüzden jet yakıtımızın donma noktasının yüksek olması gerekmektedir. Bu donma noktası - 50 0C civarındadır.

Ayrıca uçaklarımıza gerekli yakıtı depolayabilmek için uçaklarımızın belirli bölgelerini yakıt tankı olarak kullanmaktayız. Bu sebepten dolayı uçaklarımızda kullandığımız yakıtlar korozyon yapmamalı ve içinde fazla miktarda su bulunmamalıdır.

Sivil uçaklarımızda kullanı1an jet yakıtı JP 1~ JET-Al cinsinden askeri uçaklarda ise JP 4 kodlu yakıtlar kullanı1maktadır.
16 Aralık 2008 21:59   |   Mesaj #3   |   
Keten Prenses - avatarı
Üye
..

32.562
8.112 mesaj
Kayıt Tarihi:Üyelik: 28-03-2008
Bir uçak yakıtı;

1- Pratik olarak uzun zaman depo edilebilir ve soğuğa dayanıklı olmalıdır.

2- Yapışkan olmamalıdır.

3- Korozyon etkisi yapmamalıdır. Temas ettiği yüzeyleri olmamalıdır.

4- Yeter derecede uçucu olmalıdır.

5- Yanma değeri iyi olmalıdır.

6- Vuruntuya karşı dayanıklı olmalıdır.

7- Artık bırakmadan yanmalıdır.

8- Her an kullanılabilme olanağı sağlamalıdır.

9- Hava ile kolayca ideal biçimde karışabilmelidir.

YAKIT YOĞUNLUĞU (DENSITY)

Yakıtın birim hacminin kütlesine yakıt yoğunluğu denir. Yakıt yoğunluğu sıcaklıkla ters orantılı olarak değişmektedir. Deniz seviyesinde standart yakıt yoğunluğu;

Metrik olarak 0,803 Kg/Lt.

İngiliz, Amerikan sistemine göre ise 6,70 Lb/US galondur.
Normalde kapasitans esasına göre çalışan yakıt indikasyon sistemi yakıt yoğunluğundaki değişimleri değerlendirerek yakıt ağırlığının tam olarak indikatörde görünmesi sağlanır. ,

Yakıt miktar indikasyon sisteminin arızalanması halinde uçağa alınabilecek yakıt miktarını öğrenmek istersek tankımızın hacmini ve o andaki yakıt yoğunluğunu öğrenmemiz gerekir. Bunları tespit ettikten sonra aşağıdaki formül uygulanarak uçağa alınabilecek yakıt miktarını tespit ederiz.

Tank yakıt miktarı = Tank hacmi x Yakıt Yoğunluğu

Kg = Lt x Kg/Lt.

Lb = USG x Lb/USG

YAKIT KONTROLLERİ

Uçağa yakıt ikmalinden önce alacağımız yakıtın bazı kontrolleri yapılması gereklidir. Kontrol etmemizin nedenleri ;

1- JP 1 veya JET A 1 olup olmadığı

2- Pislik ve tortu kontrolü

3- Renk kontrolü

4- Su kontrolü
Son düzenleyen nötrino; 7 Kasım 2015 10:18 Sebep: Gereksiz ayrıntı kaldırıldı!
Misafir
20 Şubat 2011 15:55   |   Mesaj #4   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Uçak yakıtlarında enerji miktarı ne kadardır?
Son düzenleyen nötrino; 7 Kasım 2015 10:41 Sebep: Soru düzeni!
Misafir
22 Mayıs 2012 14:53   |   Mesaj #5   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Reklam
Uçak yakıtı arabalarda kullanılabilir mi?
Son düzenleyen nötrino; 7 Kasım 2015 10:42 Sebep: Soru düzeni!