Arama

Reklam Sektörü İnsan Psikolojisini Nasıl Kullanıyor?

Güncelleme: 20 Mayıs 2012 Gösterim: 4.962 Cevap: 1
PsikolojkAnaliz - avatarı
PsikolojkAnaliz
Ziyaretçi
20 Mayıs 2012       Mesaj #1
PsikolojkAnaliz - avatarı
Ziyaretçi
Terim olarak kısaca reklam:
“Halk üzerinde psikolojik etki yaratarak bir sanayi veya ticari bir işletmeyi tanıtmak, bir ürünün satışını arttırmak için başvurulan bütün olanaklardır. (Lewis Sözlüğü)”
Reklamın kültürel, sosyal, ekonomik ve psikolojik etkileri bugün için kaçınılmaz olarak karşımıza çıkmaktadır. Öyle ki reklamlara rastlamadığımız hayatımızın hiçbir alanı yok gibi. Dev fotoğraflar duvarları, otobüs duraklarını, ulaşım araçlarını, reklam panolarını kaplamış durumda. Bir insan doğumundan 18 yaşına kadar yaklaşık olarak 350 bin reklama maruz kalmaktadır.
Sponsorlu Bağlantılar

Tüketim toplumu olarak insanlar günümüzde ihtiyaçları doğrultusunda ürün almak yerine farklı nedenlerle ya da reklamı yapılan ürün ve hizmetleri aldığını görüyoruz. İhtiyaç olmadığı halde alınan bu ürün ve hizmetlerin arkasında reklamların toplum psikolojisine ve bireylerin psikolojik yapısına gönderilen mesajlar yer almaktadır.

Yani reklam sektörü, psikolojiyi önemli bir derecede kullanmaktadır. Peki reklam sektörü psikolojiyi nasıl kullanıyor da tüketiciler ihtiyaç duymadıkları halde, reklamını gördükleri ürün veya hizmeti alıyorlar?

Reklamların; insanlar üzerindeki etkileri; insanlarda bulunan temel iç dürtüleri uyandırmak, harekete geçirmek ve etkilenmeler sonucu davranışlar meydana getirmek şeklindedir. Reklamların temel düşüncesi; insanlardaki ihtiyaç ilgi, özlem, arzu, heves duygularını harekete geçirmektir. Bunun için de üretilen mal ve ürünleri insanların temel ihtiyaçları olacak, bunlara sahip olunca arzuları, hevesleri gerçekleşip mutluluğa kavuşacaklar düşüncesiyle insanların ilgilerini çekmeye, duygularını okşamaya çalışırlar.


Reklamlardaki diğer önemli unsurlardan biri de; bir reklamın, insanlarda bulunan estetik, şıklık, güzellik duygularını harekete geçirebilmesidir. İnsanlar güzel, şık, zarif buldukları, kendilerini etkileyen, sahip olduklarında mutlu olacaklarına inandıkları mal ve ürünleri, ihtiyaçları olmasa da almaya çalışırlar.

Ayrıca reklam sektörü, doyurulmamış arzu ve istekleri pazara yönlendirerek, üretilen ürün ve hizmetlerle özdeşimler kurdurarak, satın alınmalarını sağlamaktadır.

Örneğin; reklamlarda kadının kullanılması bununla ilgilidir. Kadının beğenileri, hayranlıkları, belirlenmiş bir ürünün özellikleriymiş gibi yansıtılarak, erkek toplumunun dikkatini çekerler. Burada kadın ve erotizm, erkeklerin kendilerinde olmadığını düşündükleri bazı özellikleri, ürünü aldıklarında sahip olabilecekleri hissi verilir. Bu tip reklam, psikolojik altyapı özellikleri kullanılarak yapılmıştır. Kadının, kendi hemcinslerine yönelik kullanıldığı reklamlarda ise; kadınların güzellik özlemine hitap etmiştir. Gene belirlenmiş bir ürün veya hizmeti satın aldıklarında, güzel olabilecekleri hissi verilir.

Sonuç olarak reklamlarda kullanılan ve algılara hitap eden bütün reklam iletimleri, psikoloji ile ilgilidir. Reklam sektörü bu noktada insanların gelecekle ilgili beklentileri, özlemleri, olmasını istediği pek çok yön kullanılarak, ilgili ürün veya hizmete pazarda alan açar, ihtiyaç yaratır. Biz de için de olduğumuz tüketim toplumu olarak, dünya da mevcut sistem devam ettiği, psikoloji bilimi ve teknoloji hızla gelişmeye devam ettiği sürece reklam bizim ayrılması çok güç bir parçamız olarak bizimle olmaya devam edecektir.


Psikolojik Analiz

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
biruni - avatarı
biruni
VIP Önce Sağlık
20 Mayıs 2012       Mesaj #2
biruni - avatarı
VIP Önce Sağlık
Reklam sözcüğü Fransızca haykırmak anlamına gelen bir kelimeden türetilmiştir.

Sponsorlu Bağlantılar
Aslında, teknik katagorisi altında bir eylemdir. Yani bir reklamı izlerken elbette reklamın sinematik özellikleri bizi doğrudan ürün hakkında yönlendirmiyor ancak bir ürünü her gün defalarca görüp görüp sonunda çok seçeneğimizin olduğu bir yerden alışveriş yapmaktayken o ürünü tanıyormuş hissine kapılıyoruz.

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Düşüncene katılmam şart değil, düşünceni anlatman için savaşırım...

Benzer Konular

6 Mart 2012 / yb-grub Taslak Konular
13 Kasım 2011 / Misafir Soru-Cevap
25 Aralık 2008 / Nisyan-ı Bâtın Genel Mesajlar