Arama

Albrecht Altdorfer

Güncelleme: 16 Mayıs 2016 Gösterim: 7.469 Cevap: 2
ThinkerBeLL - avatarı
ThinkerBeLL
VIP VIP Üye
17 Nisan 2009       Mesaj #1
ThinkerBeLL - avatarı
VIP VIP Üye

Albrecht Altdorfer

(1480 - 1538)
Ad:  Albrecht Altdorfer1.jpg
Gösterim: 536
Boyut:  73.7 KB
Manzara resminin öncülerin den Alman ressam ve oymabaskı sanatçısıdır. Altdorfer yaşamının büyük bölümünü 1505’te vatandaşı olduğu, daha sonraki yıllarda da resmi kent mimarlığına ve kent meclisi üyeliğine getirildiği Regensburg’da geçirdi. Tuna Resim Okulu'nun öncülerindendir. Sanatçının ilk figür çalışmalarında kendisini hissettiren manzara ilgisi giderek arttı, “Aziz Georgius ve Ejderha”da (1510) arka plandaki manzara, baskın bir biçimde öne çıkmaya başladı. Altdorfer Antik Çağ'dan bu yana ilk gerçek manzara resmini - yani figürsüz manzara resmi - yapan ressamdı. En sevdiği konular Almanya ve Avusturya’nın bol yapraklı sık ormanlarıydı. Sanatçı aynı zamanda günbatımını ve pitoresk antik kalıntıları bu tür bir ışıkta betimleyen ilk ressamlardandı. İsa’nın Çektikleri, Aziz Sebastian’ın Şehit Edilmesi gibi konuları işlediği ve 1518’de tamamladığı Linz yakınlarındaki St. Florian Kilisesi altar panolarının birçoğundaki gece sahnelerinde meşale ışığı, yıldız parıltısı ve şafak aydınlığının sunduğu olanakları araştırmıştır. Altdorfer’in başyapıtı sayılan “İskender’in İssos Çarpışması” (1529, Eski Pinakotek, Münih) hem son derece ayrıntılı bir savaş sahnesi, hem de hayli dramatik ve anlatımcı bir manzaradır.
Altdorfer’in resimlerinde egemen olan fantastik öğeler sanatçının çoğu kahverengi ya da gri-mavi kâğıtlara siyahla çizdiği ve beyazla vurguladığı desenlerinde de görülür. Genellikle küçük boyutlu olan oyma- baskılarıyla ağaçbaskılarında şakacı bir düş gücünün izleri sezilir. Sanat yaşamının sonlarına doğru 'Altdorfer Aside Yedirme Baskı' yöntemiyle bir dizi manzara gerçekleştirmiştir.
Sponsorlu Bağlantılar

Son düzenleyen Safi; 16 Mayıs 2016 17:57
Biyografi Konusu: Albrecht Altdorfer nereli hayatı kimdir.
Tanrı varsa eğer, ruhumu kutsasın... Ruhum varsa eğer!
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
16 Mayıs 2016       Mesaj #2
Safi - avatarı
SMD MiSiM
Ad:  Albrecht Altdorfer2.jpg
Gösterim: 483
Boyut:  69.4 KB

Albrecht Altdorfer


(d. y. 1480 ö. 1538, Regensburg)
Sponsorlu Bağlantılar
manzara resminin öncülerinden Alman ressam ve oymabaskı sanatçısı.

Altdorfer yaşamının büyük bölümünü 1505’te vatandaşı olduğu, daha sonraki yıllarda da resmî kent mimarlığına ve kent meclisi üyeliğine getirildiği Regensburg’da geçirdi. Tuna okulu resminin öncüsü olarak ormanların, günbatımının ve etkileyici yıkıntıların resmini yapan ilk AvrupalI ressamdır. Bu yapıtlarında insanı ağaçlar, kayalar, dağlar ve bulutlarla birlikte doğanın bir parçası olarak, çoğu kez de bu öğelere benzeterek betimlemiştir.

İsa’nın Çektikleri, Aziz Sebastian’ın Şehit Edilmesi gibi konuları işlediği ve 1518’de tamamladığı Linz yakınlarındaki St. Florian Kilisesi altar panolarının birçoğundaki gece sahnelerinde meşale ışığı, yıldız parıltısı ve şafak aydınlığı gibi öğeleri olağanüstü bir ustalıkla kullanmıştır. Işıktan dramatik etki yaratma amacıyla yararlandığı resimleri arasında en iyisi “İskender’in İssos Çarpışması” adlı yapıttır (1529, Eski Pinakotek, Münih). Yağlıboya resimlerinde yaygın olan düşsel öğeler, pek çoğunu kahverengi ya da mavi gri kâğıtlara siyah ve beyaz çizgilerle yaptığı desenlerinde de öne çıkar. Genellikle minyatür türünde olan oymabaskıları ve ağaçbaskıları neşeli bir düş gücünün izlerini taşır. Bunların en önemlisi 4U parçadan oluşan “İnsanoğlunun Düşüşü ve Kefareti” adlı yapıttır. 1530’da yaptığı dokuz manzara resminde yeni bir yöntem olan aside yedirme tekniğini kullanmıştır.

kaynak: Ana Britannica

SİLENTİUM EST AURUM
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
16 Mayıs 2016       Mesaj #3
Safi - avatarı
SMD MiSiM

ALTDORFER (Albrecht)

Ad:  Albrecht Altdorfer3.jpg
Gösterim: 472
Boyut:  120.8 KB

alman ressam, gravürcü ve mimar
(1480‘e doğr. Regensburg 1538).

Tuna okulunun başlıca temsilcisi. Manzara resmini ayrı bir tür olarak ele alan ilk avrupalı ressamdır. Daha ilk yapıtlarından başlayarak, manzara ile figürlerin renk bakımından uyumunu sezgisel olarak buldu. İsa'nın çilesi adlı mihrap ardı tablosu (1511, Sankt Florian), sanatçının bir dram havası yaratmak amacıyla ışık oyunlarından yararlandığı bir ilk başyapıttır. Meryem Ana'nın doğuşu'nda (1520, Münih, Alte Pınakothek) manzara ve mimari, canlandırılan konunun mahremiyetini bozmadan daha da önemli bir rol oynar. Altdorfer'in en hayranlık uyandırıcı eseri olan İskender'in savaşı tablosunda (1529, Münih), dünyanın sonunu gösteren bir manzaradan, sanatçının renkli dehasının adeta fışkırdığı görülür. Lul ve kızları tablosu (1537, Viyana, Kunsthistorisches Mus.), insan vücuduna verilen önemle, daha o zamandan, bir Rönesans yapıtı sayılabilir.

—Kardeşi ERHARD (Regensburg 1480'e doğr. - Shwerin 1561 'den sonr.) da, ağabeyi ressam, desenci ve gravürcüydü.
Kaynak: Büyük Larousse
SİLENTİUM EST AURUM

Benzer Konular

22 Temmuz 2015 / Jumong Dinler Tarihi
22 Temmuz 2015 / Jumong Siyaset ww
22 Temmuz 2015 / Jumong Siyaset ww
22 Temmuz 2015 / Jumong Siyaset ww
22 Temmuz 2015 / Jumong Siyaset ww