Arama


karayel - avatarı
karayel
Ziyaretçi
9 Ağustos 2008       Mesaj #6
karayel - avatarı
Ziyaretçi
Türkiye ’her şey dahil’den vazgeçsin, çevreci butik otellere ağırlık versin

Select Maris’in yönetimini Robinson’dan devralan Turkon Holding’in Turizm Direktörü Dieter Schenk, Türkiye’nin uygulayacağı alternatif stratejilerle turizmde İspanya olabileceğini söyledi. Türkiye’nin her şeyden önce iyi bir imaj oluşturması gerektiğine dikkat çeken Schenk, "Her şey dahil sisteminden vazgeçilmeli ve çevreyi korumaya olanak veren butik otellere ağırlık verilmeli" dedi.

TURKON Holding Turizm Direktörü Alman Dieter Schenk, "Türkiye’nin büyük bir turizm potansiyeli var. Ama hepsini kullanmıyoruz. Türkiye’nin imajını geliştirmek için yeni yollar bulması gerekiyor" dedi. Schenk, öncelikle her şey dahil sisteminden vazgeçilmesi ve çevreyi korumaya olanak veren butik otellere ağırlık verilmesi gerektiğini söyledi.

İstanbul ve Antalya

Datça yakınlarındaki Select Maris’in yönetimini Robinson’dan devralıp işletmesini üstlenen Turkon Holding’in Turizm Direktörü Dieter Schenk, Türkiye’de İstanbul ve Antalya’nın önemli turizm merkezleri olduğunu, ancak diğer bölgelerin hiç tanıtılmadığına dikkat çekti. Schenk, "Antalya’da birbirinin kopyası olan ve birbiriyle rekabet eden her şey dahil oteller var. Bunların yerine butik oteller öne çıkmalı. Çevreye zarar vermeye son vermeliyiz" diye konuştu. 10 yıl Antalya’da yaşamış olan ve ülkenin turistik yerlerini, doğal ve kültürel güzellikleri çok iyi bilen Schenk’e göre, Türkiye’nin çeşitli bölgeleri için sloganlar bulunmalı, yayılmalı; buralarda küçük oteller kurularak değişik turizm türlerine olanak sağlanmalı. Böyle bir tercih sayesinde, Türkiye’de İstanbul ve Antalya dışında yeni markalar yaratılabilir.

İspanya olabilir

Türkiye’nin turizmde hızla betonlaşma yolunda ilerlediği uyarısında bulunan Schenk, sektörde bu hatayı daha önce işleyen ve geri adım atan İspanya’yı yetkililere örnek gösteriyor. 40-50 yıl önce Avrupa’nın en çok turist çeken bölgesi olan İspanya adası Mallorca’nın zamanla doğasının bozulmasıyla nasıl gözden düştüğünü hatırlatan Schenk, şunları söyledi: "İspanya hükümeti bu bozulma üzerine bölgede büyük otel yapımını durdurdu, butik otellere yönelimi sağladı ve çevreyi yeşillendirerek koruma altına aldı. Böylece büyük bir dönüşüme imza atıldı."

Schenk’e göre, bu adımlarla yeni bir imaj oluşturup yeniden değer kazanan Mallorca, Türkiye’ye örnek olmalı. Schenk, "İspanya’nın birçok bölgesi, kendilerine özgü özellikleri öne çıkarılarak turist çekiyor. Kaynaklar iyi değerlendirilirse, İspanya gibi olma şansımız var" diye konuştu.

Türkiye için yanlış

Schenk, çok alkol tüketilmesine olanak veren ’her şey dahil’ sisteminin, alkol fiyatlarının çok yüksek olduğu Türkiye için yanlış olduğunu belirtti. Schenk, "Antalya’daki tesislerin yüzde 90’ı bu sistemle işliyor. Türkiye’de vergilerden dolayı içki çok pahalı. Mesela Çankaya şarabı Almanya’da daha ucuz! Her şey dahil sistemdeyse içki çok tüketiliyor. Dolayısıyla otel az kazanıyor, hizmet kalitesini de düşürüyor" diye konuştu. Bunun uzun vadeli düşünememekten kaynaklandığını ifade eden Schenk, Türkiye’nin her şey dahil sistemden, 5 yıldızlı lüks otel segmentine geçmesini önerdi. Schenk, daha önce Robinson tarafından işletilen Select Maris’te, yönetimin Turkon Holding’e geçmesiyle ’her şey dahil’ sisteminin kaldırıldığını, yeni uygulamanın işletme olarak daha verimli olduğunu söyledi.

14 milyon dolar harcadı Select Maris’i yeniledi

TURKON Holding Turizm Direktörü Dieter Schenk, "Select Maris’te 14 milyon dolarlık bir renovasyon yaptık. Yeni bir spa merkezi açtık, fitness olanaklarımızı genişlettik. Fiyatlar da gereğinden yüksek değil" dedi. Robinson’dan ayrılan şirket, oteli daha yüksek standarda taşımış. Şirket yeni projelere açık ve Türkiye’yi turizmde iyi bir konuma getirmeyi amaçlıyor.

Tatilinden memnun kalan Türkiye’nin elçisi olur

DIETER Schenk, Select Maris’te kalan İsviçreli bir turistin, bir zamanlar hiç sevmediği Türkiye’nin, daha sonra nasıl hayranı olduğunu anlatarak, sektörün Türkiye için önemine dikkat çekti. Schenk, şöyle konuştu: "RTL’de yayınlanan Türkiye tanıtımı izledikten sonra otelimizde kalan İsviçreli bir turist, bana gelmeden önce Türkleri hiç sevmediğini açıkça söyledi. Ancak buraya geldiğinde kafasındaki Türkiye imajı tamamen değişmiş. Gelen turistleri şaşırtmak ve memnun etmek çok önemli, çünkü ülkelerine döndüklerinde bunu başkaları ile paylaşacak, Türkiye’nin elçisi rolünü üstlenecek, tanıtımını yapacaklar. Bu sayede Türk turizmi, siyasi istikrarsızlıktan etkilenmeksizin büyümesini sürdürebilecek."

DATÇEV için ’beyaz gece’de tablo satıp para topluyor

DATÇA’da Avrupa’nın en eski plajları bulunduğuna dikkat çeken Dieter Schenk, bölgede çevreyi koruma ve güzelleştirmek için bazı projeler yürüttüklerini söyledi. Schenk, bu konuda şu bilgileri aktardı: "Burada yürüttüğümüz iki çevre projemiz var. DATÇEV’in para toplamasına yardım ediyoruz. Ayda bir kez, plastik torbalarla yollardan çöp toplanıyor. Ayrıca çevreye dönük ikinci bir projemiz için, "Her hafta buluşup, bir ’White Evening-Beyaz gece’ düzenleniyor. Gecede 2-3 saat içerisinde bir tablo yapılıyor ve bu tablo bir açık artırmayla satılıyor. Şimdiye kadar yapılan tablolar 100-460 euro arasında fiyatlara alıcı buldu. Bu iki projemizle 2 ay içerisinde 3000 euro topladık. Marmaris-Datça arasında ağaçlandırma çalışmaları yapıyoruz. 1 ağaç, 50 kişinin 1 günlük oksijenini sağlar. Bu çalışma kapsamında bölgeyi yeşillendirip ’The Green Gate to Datça-Datça’ya açılan yeşil kapı’yı oluşturacağız."