Arama


fadedliver - avatarı
fadedliver
Ziyaretçi
7 Ağustos 2009       Mesaj #5
fadedliver - avatarı
Ziyaretçi
SINIRLI BAŞ MAKİNİST
750 KW’ dan Daha Küçük ana Makine İle Yürütülen Ve Yakın Kıyısal Sefer Yapan Gemilerde Sınırlı Baş Makinist Olmak1) Yirmi yaşını bitirmiş olmak,
2) Aşağıdaki,
- Sınırlı makine zabiti yeterliği ile 2 (iki) yıl deniz hizmetine sahip olmak,
- Deniz Kuvvetlerinden ayrılanlardan; astsubay makine sınıf okulları motor ya da çark branşı mezunu olmak ya da diğer branşlardan mezun olup “gemi makineleri kursu” görmek ve dört yılı deniz hizmeti olmak üzere 9 (dokuz) yıl görevde bulunmuş olmak, şartlarından birini yerine getirmek,
3) İdarenin öngördüğü “sınırlı baş makinist” sınavında başarılı olmak, şartlarını sağlayanlar “Sınırlı Baş makinist” yeterliğini almaya hak kazanırAncak, önceki Yönetmelik şartlarına uygun olarak deniz makinistliği yeterliğine sahip bulunanlar, sınavsız “sınırlı baş makinist” yeterliğini almaya hak kazanırlar.
MAKİNE ZABİTİ
750-3000 KW Arası Ana Makine İle Yürütülen Ge1) Onsekiz yaşını bitirmiş olmak,
2) (Değişik paragraf: 16.09.2006 - 26291 S.R.G Yön/1.mad) Aşağıdaki,
Sözleşmenin öngördüğü A-III/1 müfredat programlarını uygulayan ve İdare tarafından uygunluğu onaylanan dört yıllık Anadolu denizcilik meslek liselerinin gemi makineleri bölümü mezunları ile iki yıllık meslek yüksek okulu mezunu olmak ve liman seferi dışında çalışan 750 kW’den büyük ana makine ile yürütülen gemilerde altı ay deniz eğitimini onaylanmış bir staj defterine uygun olarak başarı ile tamamlamak,
En az lise mezunu olmak şartıyla, sözleşmenin öngördüğü A-III/1 müfredat programlarını uygulayan ve İdare tarafından uygunluğu onaylanan iki yıllık kurslardan mezun olmak ve yukarıda belirtilen altı aylık deniz eğitimini bitirmek,
Sınırlı baş makinist yeterliği veya önceki Yönetmelik şartlarına uygun deniz makinistliği yeterliği ile liman seferi dışında iki yıl baş makinistlik yaptıktan sonra, sözleşmenin öngördüğü A-III/1 müfredat programına uyum sağlayacak bir eğitimi tamamlamak,
Deniz Kuvvetlerinden ayrılanlardan; astsubay makine sınıf okulları motor veya çark branşı mezunu olmak yahut diğer branşlardan mezun olup “gemi makineleri kursu” görmek ve beş yılı deniz hizmeti olmak üzere on yıl görevde bulunmak,
şartlarından birini yerine getirmek,
3) (Değişik paragraf: 2/9/2005-25924 S.R.G. Yön/4.mad) İdarenin öngördüğü “makine zabiti” sınavında başarılı olmak, şartlarını sağlayanlar, “Makine Zabiti”
Ancak, önceki Yönetmelik şartlarına uygun olarak yakın yol makine zabiti, yakın yol ikinci makinisti ve sınırlı makine zabiti yeterliğine sahip bulunanlar, sınavsız “makine zabiti” yeterliği almaya hak kazanırlar.
Sözleşmenin öngördüğü A-III/I müfredatını eğitim ve öğretimleri sırasında görerek makine zabitliği yeterlik belgesini alanlar, Gemi adamları Donatımında Asgari Emniyet Belgelerinde iki uzak yol vardiya mühendisi/makinisti yeterlikli personel ile donatılması öngörülen gemilerde uzak yol vardiya mühendisi/makinistlerinden birinin yerine gemide görev alabilirler.
İKİNCİ MAKİNİST
750-3000 KW arası ana makine ile yürütülen gemilerde ikinci makinist olmak için;
- Makine zabiti yeterliği ile 2 (iki) yıl denizde makine zabitliği yaptıktan sonra Sözleşmenin öngördüğü A - III/2 müfredat programı ile İdarenin öngördüğü İngilizce eğitimini İdare tarafından uygunluğu onaylanan bir eğitim kurumunda tamamlamak,
- Deniz Kuvvetlerinden ayrılan astsubay makine sınıf okulları motor ya da çark branşı mezunu olmak ya da diğer branşlardan mezun olup “gemi makineleri kursu” görmek ve yedi yılı deniz hizmeti olmak üzere oniki yıl görevde bulunmak, şartlarından birini yerine getirmek,
2) İdarenin öngördüğü “ikinci makinist” sınavında başarılı olmak, şartlarını sağlayanlar, “ikinci makinist” yeterliliğini almaya hak kazanırlar.
Ancak, önceki Yönetmelik şartlarına uygun olarak yakın yol baş makinist klas - III, yakın yol baş makinist klas - IV, sınırlı ikinci makinist ile Deniz Kuvvetlerinden ayrılan ve yakın yol ikinci makinist yeterliğine sahip bulunanlar, sınavsız “İkinci Makinist” yeterliğini almaya hak kazanırlar.
BAŞ MAKİNİST
750-3000 KW Arası Ana Makine İle Yürütülen Gemilerde Baş Makinist Olmak İçin;
- İkinci makinist yeterliği ile 2 (iki) yıl denizde ikinci makinistlik yapmak,
- Deniz Kuvvetlerinden ayrılanlardan; astsubay makine sınıf okulları motor ya da çark branşı mezunu olmak ya da diğer branşlardan mezun olup “gemi makineleri kursu” görmek ve bir yılı baş çarkçı olarak görev yapmak koşulu ile on yılı makine deniz hizmeti olmak üzere 15 (Onbeş) yıl görevde bulunmak,
- Deniz Kuvvetlerinden ayrılanlardan; astsubaylıktan subaylığa nasbedilmiş ve astsubay makine sınıf okulu mezunu olmak, şartlarından birini yerine getirmek,
2) İdarenin öngördüğü “baş makinist” sınavında başarılı olmak, şartlarını sağlayanlar “Baş makinist” yeterliğini almaya hak kazanırlar.
Ancak, önceki Yönetmelik şartlarına uygun olarak yakın yol baş makinist klas - I, yakın yol baş makinist klas - II, sınırlı baş makinist ile Deniz kuvvetlerinden ayrılan ve yakın yol baş makinist klas - III yeterliğine sahip bulunanlar, sınavsız “baş makinist” yeterliğini almaya hak kazanırlar.
UZAK YOL VARDİYA MÜHENDİSİ / MAKİNİSTİ
3000 KW’ dan Büyük Ana Makine İle Yürütülen Gemilerde Uzak Yol Vardiya Mühendisi / Makinisti Olmak İçin;
1) Onsekiz yaşını bitirmiş olmak,
2) (Değişik paragraf: 2.9.2005-25924 S.R.G. Yön/4.mad) Aşağıdaki,
Bir yıllık İngilizce hazırlık eğitiminden sonra, Sözleşmenin öngördüğü A-III/1 müfredat programlarını uygulayan dört yıllık fakülte veya yüksekokul mezunu olmak ve liman seferi dışında çalışan 750 kW’den büyük ana makine ile yürütülen gemilerde altı ay deniz eğitimini onaylanmış bir staj defterine uygun olarak başarı ile tamamlamak,
Bir yıllık İngilizce hazırlık eğitiminden sonra, Sözleşmenin öngördüğü A-III/1 ile A-III/2 müfredat programlarını müşterek uygulayan dört yıllık fakülte veya yüksekokul öğrencisi olarak altıncı sömestr sonunda A-III/1 müfredatını başarı ile tamamlamak ve yukarıda belirtilen altı aylık deniz eğitimini bitirmek,
Deniz Harp Okulu mezunu olmak ve Deniz Kuvvetlerinden ayrılmak,
(Mülga ibare: 27/10/2005-25979 S.R.G. Yön/2.mad)
Dört yıllık fakülte mezunu olmak veya 2 (iki) yıllık denizcilik meslek yüksek okullarının gemi makineleri mezunu olmak veya dört yıllık Anadolu denizcilik meslek lisesi gemi makineleri bölümü mezunu olmak veya Öğrenci Seçme Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan öğrenci seçme sınavından dört yıllık Açık Öğretim Fakülteleri için önşart olan taban puanı almak koşuluyla; bir yıl İngilizce hazırlık eğitimi üzerine İdarenin öngördüğü altı sömestr eğitimi veren özel eğitim ve öğretim kurumlarında Sözleşmenin öngördüğü A-III/1 müfredatını içeren ve Eğitim-Sınav Yönergesinde belirtilen eğitimi görmek ve liman seferi dışında çalışan 750 KW’ den büyük ana makine ile yürütülen gemilerde altı ay deniz eğitimini onaylanmış bir staj defterine uygun olarak başarı ile tamamlamak,
(Ek paragraf: 16.09.2006 - 26291 S.R.G Yön/1.mad) Dört yıllık fakülte ve yüksekokulların gemi inşaatı ile gemi makineleri mühendisliği veya makine mühendisliği veyahut gemi inşaatı ve deniz teknolojisi mühendisliği bölümlerinin lisans programından mezun olmak ve Eğitim ve Sınav Yönergesinin 54 üncü maddesinde belirtilen İngilizce Başarı Esaslarına göre İngilizce başarısını sağlamak, İdare tarafından uzak yol vardiya makinistliği/mühendisliği eğitimi için yetkilendirilmiş eğitim kurum/kuruluşunda sözleşmenin öngördüğü A-III/1 eğitiminde öngörülen derslerden öğrenimi esnasında almadığı fark derslerini başarı ile tamamlamak ve liman seferi dışında çalışan 750 kW’den büyük ana makine ile yürütülen gemilerde altı ay süreli deniz eğitimini onaylanmış bir staj defterine uygun olarak başarı ile bitirmek,
(Ek ibare: 27.10.2005-25979 S.R.G. Yön/2.mad) şartlarından birini yerine getirmek.
3) (Değişik paragraf: 2.9.2005-25924 S.R.G. Yön/4.mad) İdarenin öngördüğü “uzak yol vardiya mühendisi/makinisti” sınavında başarılı olmak,
şartlarını sağlayanlar, “Uzak yol Vardiya Mühendisi/Makinisti” yeterliğini almaya hak kazanırlar.
Ancak, önceki Yönetmelik şartlarına uygun olarak uzak yol vardiya mühendisi/makinisti yeterliğine sahip bulunanların belgeleri, bu Yönetmeliğe göre sınavsız yeniden düzenlenir.
İngilizce hazırlık sınıfı başarı ve muafiyet şartları ile öğrenci yerleştirme önceliği İdare tarafından belirlenen ve Eğitim-Sınav Yönergesinde belirtilen esaslara göre yapılır.

UZAK YOL İKİNCİ MÜHENDİSİ / MAKİNİSTİ

3000 KW’ dan Büyük Ana Makine İle Yürütülen Gemilerde Uzak Yol İkinci Mühendis / Makinist Olmak İçin;
- A - III/2 ile A - III/1 müfredat programını müşterek uygulayan 4 (dört) yıllık fakülte veya yüksekokul mezunu olup, uzak yol vardiya mühendisliği yeterliği ile iki yıl denizde vardiya mühendisliği yapmış olmak,
- Uzak yol vardiya mühendisi/makinisti yeterliği ile iki yıl denizde vardiya mühendisliği yaptıktan sonra, Sözleşmenin öngördüğü A - III/2 müfredat programını İdare tarafından uygunluğu onaylanan bir eğitim kurumunda tamamlamak,
- Deniz Harp Okulu mezunu olup, Deniz Kuvvetlerinden ayrılmak ve beş yıl makine deniz hizmeti olmak, şartlarından birini yerine getirmek,
2) İdarenin öngördüğü “uzak yol ikinci mühendisi/makinisti” sınavında başarılı olmak, şartlarını sağlayanlar, “Uzak yol İkinci Mühendisi/Makinisti” yeterliğini almaya hak kazanırlar.
Ancak, önceki Yönetmelik şartlarına uygun olarak uzak yol ikinci mühendisi/makinisti yeterliğine sahip bulunanların belgeleri, bu Yönetmeliğe göre sınavsız yeniden düzenlenir.
UZAK YOL BAŞMÜHENDİSİ / MAKİNİSTİ
3000 KW’ dan Büyük Ana Makine İle Yürütülen Gemilerde Uzak Baş Mühendis / Baş Makinist Olmak İçin;
1) (Değişik paragraf: 2/9/2005-25924 S.R.G. Yön/4.mad) Aşağıdaki,
Uzak yol ikinci mühendisi/makinisti yeterliği ile iki yıl denizde ikinci mühendislik/makinistlik yapmak,
Baş makinist yeterliği ile yakın kıyısal sefer dışında çalışan gemilerde veya yakın kıyısal seferde 750 kW’den büyük gemilerde 2 (iki) yıl en az ikinci makinistlik ve bir yıl baş makinistlik yaptıktan sonra, Sözleşmenin öngördüğü A-III/2 eğitim programı ile İdarenin öngördüğü ve “Eğitim-Sınav Yönergesinde” başarı ve muafiyet esasları belirtilen İngilizce eğitimini İdare tarafından uygunluğu onaylanan bir eğitim kurumunda tamamlamak,
Deniz Harp Okulu mezunu olup, Deniz Kuvvetlerinden ayrılmak ve bir yılı baş çarkçılık olmak üzere yedi yıl makine deniz hizmetine sahip olmak,
şartlarından birini yerine getirmek,
2) İdarenin öngördüğü “uzak yol başmühendisi / Başmakinsti” sınavında başarılı olmak, şartlarını sağlayanlar, “Uzak yol Başmühendisi/Başmakinsti” yeterliğini almaya hak kazanırlar.
Ancak, önceki Yönetmelik şartlarına uygun olarak uzak yol başmühendisi / Başmakinsti yeterliğine sahip bulunanların belgeleri, bu Yönetmeliğe göre sınavsız yeniden düzenlenir.
İdare, yukarıda belirtilen A - III/2 eğitimi ile İngilizce eğitimini ikinci makinistlik yeterliği öncesi alanları bu eğitimden muaf tutar.
Gördükleri eğitim nedeniyle ilk yeterlik belgesi alanlar bir yıl deniz hizmeti yapmadıkça baş makinist olarak görev yapamazlar.
kaynak