Cevap Yaz Önceki Konu Sonraki Konu

Tema ne demektir?

Gösterim: 143730 | Cevap: 17
  • tema ne demek
  • tema ne demektir
  • tema nedir
Ziyaretçi
Cevaplanmış   |    13 Kasım 2008 13:57   |   Mesaj #1   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi

Tema ne demektir?

TEMA NE DEMEK?
En iyi cevap Blue Blood tarafından gönderildi

http://www.msxlabs.org/forum/x-sozlu...-hakkinda.html
buyrun

TEMA VEYA TEM:

Bir sanat eserinin merkezinde yer alan temel duygu ve düşünce demektir. Konu ve ana düşünce ile yakınlığı nedeniyle onlarla karıştırılmaması gereken bir terimdir. Konunun somut nitelikli olmasına karşılık, tema soyut özellikler gösterir.

Bir eserin teması, onun konusu değildir. Konunun çok özel bir biçimde işlenmiş ayrıntısıdır.

Ölümün konu edildiği bir eserde “ölüm karşısında duyulan hüzün”, bu eserin teması olarak ifade edilebilir. Bir şeyin edebiyat eserine konu edilmesi için, bir yazar veya şairin o konuyu seçmiş olması yeterlidir. Oysa tema, edebî şahsiyetin sanatçı yönünün, yorumlama gücünün bir göstergesidir.

Tema bütün sanat dallarının ortak terimlerinden biridir.

İnançlar ve kültürel değerler, herhangi bir temanın farklı toplumlarda, hatta aynı
toplumda bile değişik biçimlerde ele alınmasına neden olur. Söz gelişi aşk teması, edebiyatın bir döneminde ince duyarlıkları ifade ederken, başka bir dönemde maddî hazların ifade aracı olarak işlenebilir.

Tema bir eserde, insandaki beyin gibidir. Eserde anlatılan her şeyde ve anlatma biçiminde temanın etkisi vardır. Edebî şahsiyetin eserini yazma amacı, doğrudan doğruya tema ile ilgilidir. Eğer bir eserin teması doğru belirlenirse, eserin doğru anlaşılma şansı da artar.

Bir eserin değerini konusu değil teması belirler. Bunun gerçekleşmesi ise, temanın düşünce dokusu ve yorumlanışı ile ilgilidir. Bir eserin konusunun nasıl yorumlandığı
sorusuna bulunan cevap, temanın belirlenmesinde ipucudur.

Eserin bütününe hakim olan bir tema, iyi işlenmek kaydıyla, eserin sağlam bir kompozisyon kazanmasında etkili olabilir.

Tema soyuttur ve soyutluğun derecesi edebî şahsiyetin özellikleriyle yakından ilgilidir.
Tema, somut verilerle desteklendiği zaman eserin başarısı artar.

Bir edebî eser veya metin, birden fazla temadan meydana gelebilir. Fakat bunlardan
biri veya birkaçı edebî eser veya metinde daha bir önem kazanmış olarak karşımıza
çıkar. İkinci, üçüncü derecedeki temalar, asıl temayı besler, eseri zenginleştirir. Eserin
daha iyi anlaşılmasını kolaylaştırır.

Blue Blood
13 Kasım 2008 13:59   |   Mesaj #2   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
http://www.msxlabs.org/forum/x-sozlu...-hakkinda.html
buyrun

TEMA VEYA TEM:

Bir sanat eserinin merkezinde yer alan temel duygu ve düşünce demektir. Konu ve ana düşünce ile yakınlığı nedeniyle onlarla karıştırılmaması gereken bir terimdir. Konunun somut nitelikli olmasına karşılık, tema soyut özellikler gösterir.

Bir eserin teması, onun konusu değildir. Konunun çok özel bir biçimde işlenmiş ayrıntısıdır.

Ölümün konu edildiği bir eserde “ölüm karşısında duyulan hüzün”, bu eserin teması olarak ifade edilebilir. Bir şeyin edebiyat eserine konu edilmesi için, bir yazar veya şairin o konuyu seçmiş olması yeterlidir. Oysa tema, edebî şahsiyetin sanatçı yönünün, yorumlama gücünün bir göstergesidir.

Tema bütün sanat dallarının ortak terimlerinden biridir.

İnançlar ve kültürel değerler, herhangi bir temanın farklı toplumlarda, hatta aynı
toplumda bile değişik biçimlerde ele alınmasına neden olur. Söz gelişi aşk teması, edebiyatın bir döneminde ince duyarlıkları ifade ederken, başka bir dönemde maddî hazların ifade aracı olarak işlenebilir.

Tema bir eserde, insandaki beyin gibidir. Eserde anlatılan her şeyde ve anlatma biçiminde temanın etkisi vardır. Edebî şahsiyetin eserini yazma amacı, doğrudan doğruya tema ile ilgilidir. Eğer bir eserin teması doğru belirlenirse, eserin doğru anlaşılma şansı da artar.

Bir eserin değerini konusu değil teması belirler. Bunun gerçekleşmesi ise, temanın düşünce dokusu ve yorumlanışı ile ilgilidir. Bir eserin konusunun nasıl yorumlandığı
sorusuna bulunan cevap, temanın belirlenmesinde ipucudur.

Eserin bütününe hakim olan bir tema, iyi işlenmek kaydıyla, eserin sağlam bir kompozisyon kazanmasında etkili olabilir.

Tema soyuttur ve soyutluğun derecesi edebî şahsiyetin özellikleriyle yakından ilgilidir.
Tema, somut verilerle desteklendiği zaman eserin başarısı artar.

Bir edebî eser veya metin, birden fazla temadan meydana gelebilir. Fakat bunlardan
biri veya birkaçı edebî eser veya metinde daha bir önem kazanmış olarak karşımıza
çıkar. İkinci, üçüncü derecedeki temalar, asıl temayı besler, eseri zenginleştirir. Eserin
daha iyi anlaşılmasını kolaylaştırır.

Misafir
15 Aralık 2009 19:29   |   Mesaj #3   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
TEMA VEYA TEM:

Bir sanat eserinin merkezinde yer alan temel duygu ve düşünce demektir. Konu ve ana düşünce ile yakınlığı nedeniyle onlarla karıştırılmaması gereken bir terimdir. Konunun somut nitelikli olmasına karşılık, tema soyut özellikler gösterir.

Bir eserin teması, onun konusu değildir. Konunun çok özel bir biçimde işlenmiş ayrıntısıdır.

Ölümün konu edildiği bir eserde “ölüm karşısında duyulan hüzün”, bu eserin teması olarak ifade edilebilir. Bir şeyin edebiyat eserine konu edilmesi için, bir yazar veya şairin o konuyu seçmiş olması yeterlidir. Oysa tema, edebî şahsiyetin sanatçı yönünün, yorumlama gücünün bir göstergesidir.

Tema bütün sanat dallarının ortak terimlerinden biridir.

İnançlar ve kültürel değerler, herhangi bir temanın farklı toplumlarda, hatta aynı
toplumda bile değişik biçimlerde ele alınmasına neden olur. Söz gelişi aşk teması, edebiyatın bir döneminde ince duyarlıkları ifade ederken, başka bir dönemde maddî hazların ifade aracı olarak işlenebilir.

Tema bir eserde, insandaki beyin gibidir. Eserde anlatılan her şeyde ve anlatma biçiminde temanın etkisi vardır. Edebî şahsiyetin eserini yazma amacı, doğrudan doğruya tema ile ilgilidir. Eğer bir eserin teması doğru belirlenirse, eserin doğru anlaşılma şansı da artar.

Bir eserin değerini konusu değil teması belirler. Bunun gerçekleşmesi ise, temanın düşünce dokusu ve yorumlanışı ile ilgilidir. Bir eserin konusunun nasıl yorumlandığı
sorusuna bulunan cevap, temanın belirlenmesinde ipucudur.

Eserin bütününe hakim olan bir tema, iyi işlenmek kaydıyla, eserin sağlam bir kompozisyon kazanmasında etkili olabilir.

Tema soyuttur ve soyutluğun derecesi edebî şahsiyetin özellikleriyle yakından ilgilidir.
Tema, somut verilerle desteklendiği zaman eserin başarısı artar.

Bir edebî eser veya metin, birden fazla temadan meydana gelebilir. Fakat bunlardan
biri veya birkaçı edebî eser veya metinde daha bir önem kazanmış olarak karşımıza
çıkar. İkinci, üçüncü derecedeki temalar, asıl temayı besler, eseri zenginleştirir. Eserin
daha iyi anlaşılmasını kolaylaştırır.
_KleopatrA_
4 Ocak 2010 19:12   |   Mesaj #4   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

tema nedemek?

tema
isim (te'ma) İtalyanca tema

1 .
Asıl konu, temel motif, ana konu:
"Anıtın teması, Kurtuluş Savaşı'ydı. Tablonun teması."- .

2 .
edebiyat Öğretici veya edebî bir eserde işlenen konu, düşünce, görüş, tem, ana konu.
3 .
müzik Bir besteyi oluşturan temel motif, ana konu.
_KleopatrA_
20 Şubat 2010 12:55   |   Mesaj #5   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

tema nedir

tema
isim (te'ma) İtalyanca tema

1 .
Asıl konu, temel motif, ana konu:
"Anıtın teması, Kurtuluş Savaşı'ydı. Tablonun teması."- .

2 .
edebiyat Öğretici veya edebî bir eserde işlenen konu, düşünce, görüş, tem, ana konu.
3 .
müzik Bir besteyi oluşturan temel motif, ana konu.
_KleopatrA_
14 Nisan 2010 20:33   |   Mesaj #6   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

ya bn bunu degil tema vakfını istiyorum OFF

Türkiye Erozyonla Mücadele Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı ya da kısaca TEMA, 11 Eylül 1992 tarihinde, kurulmuş olan çevreci vakıftır.

Kuruluşu

TEMA 11 Eylül 1992 tarihinde, Karaca Arboretum'un kurucusu, BM Çevre Ödülü sahibi Hayrettin Karaca ve Tekfen Holding kurucu ortaklarından, Türk-BDT İş Konseyleri Başkanı Nihat Gökyiğit tarafından projeyi hayata geçirdi.

Amaçları
  • Biyoçeşitlilik, doğal varlıkları, hayvancılığın temeli olan çayır ve meraları korumak,
  • Erozyonu önlemek,
  • Ağaç ve orman sevgisini topluma mal etmek ve topluma doğayı korumaları için bilgiler vermektir
27 Mayıs 2010 08:39   |   Mesaj #7   |   
_Yağmur_ - avatarı
SMD MsXTeam
Ankara

19023
19.365 mesaj
Kayıt Tarihi:Üyelik: 16-04-2010
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

AMA ANLAMI VE ÇALIŞMALARI NELERDİR?

TEMA

Türkiye Erozyonla Mücadele Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı
ya da kısaca TEMA, 11 Eylül 1992 tarihinde, kurulmuş olan çevreci vakıftır.

Kuruluşu

TEMA 11 Eylül 1992 tarihinde, Karaca Arboretum'un kurucusu, BM Çevre Ödülü sahibi Hayrettin Karaca ve Tekfen Holding kurucu ortaklarından, Türk-BDT İş Konseyleri Başkanı Nihat Gökyiğit tarafından projeyi hayata geçirdi.

Amaçları
  • Biyoçeşitlilik, doğal varlıkları, hayvancılığın temeli olan çayır ve meraları korumak,
  • Erozyonu önlemek,
  • Ağaç ve orman sevgisini topluma mal etmek ve topluma doğayı korumaları için bilgiler vermektir.
TEŞKİLATLANMA BÖLÜMÜNÜN GÖREVİ

Türkiye genelinde 75 il ve 400 ilçe, belde, köy vb. noktalarda bulunan ve TEMA Vakfına gönüllü hizmet eden Temsilci, Gönüllü Sorumlusu ve Gönüllülerin koordinasyonunu sağlamak;
Özel ve kamu kurumlarında, üniversitelerde, liselerde ve ilköğretim okullarında TEMA Vakfı misyonu doğrultusunda vakıf faaliyetlerini yaygınlaştırmaktır.

Teşkilatlanma Bölümü Kadrosu
1. Teşkilatlanma Bölümü Başkanı
2. Temsilciler Koordinatörü
3. Mezun TEMA Koordinatörü
4. Genç TEMA Koordinatörü
5. Yavru TEMA Koordinatörü
6. Gönüllülük Sorumlusu
7. Gönüllülük Elemanı

TEMA Vakfı Türkiye çapındaki tüm İl Temsilcileri ve İlçe Gönüllü Sorumluları ile şu çalışmaları gerçekleştirmektedir.

• İl ve ilçe bazında teşkilatlanma çalışmalarını gerçekleştirmek.
• İlköğretim kurumlarında Yavru TEMA, lise ve üniversitelerde Genç TEMA ve kurumlarda Mezun TEMA çalışmalarını koordineli bir şekilde yürütmek.
• Talep eden kurumlara ( okullar, kamu ve özel kurumlar ) TEMA Vakfı eğitimlerini vermek ve kurumlarda eğitim talebi oluşturmak
• Çeşitli yerlerde tanıtım amaçlı stant açmak
• Yerel ve ulusal basında, radyo ve televizyon kanallarında tanıtım çalışmaları yapmak
• Gerekli toplantılara ev sahipliği yapma, önemli etkinlik günlerinde konferans, panel, yarışma, sergi, ziyaret, konser, yürüyüş vs. gibi faaliyetler düzenlemek ( Erozyonla Mücadele Haftası, Orman Haftası, Çevre Günü gibi)
• Gönüllülükle ilgili çalışmalar yapmak ve gönüllü kazandırmak. TEMA gönüllü sayısını artırmaya yönelik faaliyetler düzenlemek
• Fidan dikimi ve ağaçlandırma çalışmalarını gerçekleştirmek
• Her yıl gerçekleştirilen Doğa ve Erozyon Eğitim Kampına katılım sağlamak. (Temsilciler, Genç TEMA ve Yavru TEMA)
• Sponsorlar aracılığıyla çeşitli aktiviteler düzenlemek ve bu aktivitelerde broşür, afiş, pankart vb. yaptırılmasını sağlamak.


TEŞKİLATLANMA BÖLÜMÜ FAALİYETLERİ
1. İl Temsilcileri ve ilçe Gönüllü Sorumluları ile ilgili faaliyetler
2. Yavru TEMA teşkilatı çalışmaları
3. Genç TEMA teşkilatı çalışmaları
4. Mezun TEMA teşkilatı çalışmaları
5. Gönüllülük faaliyetleri


MEVCUT DURUMUMUZ
• 75 il, 400 ilçe ve köyde TEMA teşkilatı
• 700 ilköğretim okulunda Yavru TEMA teşkilatı
• 56 il ve KKTC’de olmak üzere toplam 74 üniversitede Genç TEMA teşkilatı
• 34 ilde Mezun TEMA teşkilatı
• 370.000 kayıtlı gönüllü


İL TEMSİLCİLERİ VE İLÇE GÖNÜLLÜ SORUMLULARINA YÖNELİK FAALİYETLERİMİZ

A. Koordinasyon Faaliyetleri

Strateji Belirleme ve Koordinasyon Toplantıları
Temsilcilikler Arası Gözlem Ziyaretleri
Temsilcilik Saha Ziyaretleri
Temsilciler Danışma Kurulu


B. Kapasite Geliştirme Faaliyetleri
Aday Uyum Eğitimleri
Kongre veya Eğitim Günleri
Kişisel Gelişim Eğitimleri


C. İletişim Faaliyetleri
E-posta, SMS, Telefon, Faks ve Kargo
2009 Yılı Türkiye Genelinde Toplantı, Eğitim, Etkinlik ve Ziyaretlerimiz
• 11.03.2009 Yavru TEMA Günü / Türkiye Geneli Tüm İller
• 14-15.03.2009 Temsilcilikler Arası Gözlem Ziyaretleri / Mersin, Ordu, Erzurum
• 30.03.2009 – 04.04.2009 1. Dönem Saha Ziyaretleri / Bursa, Balıkesir, Manisa, İzmir, Denizli, Aydın
• 23-24.04.2009 Yavru TEMA Şenliği / Konya
• 02-03.05.2009 Genç TEMA Eğitim Günleri / Denizli
• 30-31.05.2009 Temsilciler Eğitim Günleri / Isparta
• 05.06.2009 Dünya Çevre Günü / Türkiye Geneli Tüm İller
• 17.06.2009 Dünya Çölleşmeyle Mücadele Günü / Türkiye Geneli Tüm İller
• 05-10.07.2009 Doğa ve Erozyon Eğitim Kampı Temsilci ve Gönüllü Sorumlular Dönemi / Bolu – Göynük
• 19-24.07.2009 Doğa ve Erozyon Eğitim Kampı Genç TEMA Dönemi / Bolu – Göynük
• 02-07.08.2009 Doğa ve Erozyon Eğitim Kampı Yavru TEMA Dönemi / Bolu – Göynük
• 05-06.09.2009 Uyum Eğitimi / Genel Merkez İstanbul
• 03-04.10.2009 Temsilciler Danışma Kurulu Toplantısı / İstanbul
• 06-10.10.2009 2. Dönem Saha Ziyaretleri / Yalova, Kocaeli, Sakarya, Bolu, Zonguldak
• 17-18.10.2009 Temsilciler Strateji Belirleme ve Koordinasyon Toplantısı / İzmir – Urla
• 07-08.11.2009 Genç TEMA Başkanlar Toplantısı / Eskişehir
• 14-15.11.2009 Mezun TEMA Vizyon Toplantısı / Tarsus
• 16-22.11.2009 Erozyonla Mücadele Haftası / Türkiye Geneli Tüm İller


Temsilciler İle İlgili Önemli Bilgiler

• İlk Temsilcimiz Fevzi ÇOŞGUN – Tavşanlı /1993
• TEMA Temsilcilerinin sayısı: 75
• 1.TEMA Temsilciler Kurultayı – Konya / Mayıs 2004
• 2.TEMA Temsilciler Kurultayı – Afyonkarahisar / Haziran 2005
• Temsilciler Toplantısı – Gemlik / 16-17 Eylül 2006
• Temsilciler ve Gönüllü Sorumlular Toplantısı – Erzurum / Nisan 2007
• Strateji Belirleme ve Koordinasyon Toplantısı – Fethiye / Ekim 2007
• Kişisel Gelişim Eğitimi – Adana / Şubat 2008
• Temsilci ve Gönüllü Sorumlular “Toprak” Kongresi – Manavgat / Mayıs 2008

Mezun TEMA Çalışmaları
Mezun TEMA Nedir ? :
Mezun TEMA, topraklarını kaybetmek istemeyen, Türkiye'nin doğal varlıklarının tükenmemesi için çalışan Genç TEMA’dan yetişen TEMA gönüllülerinin TEMA teşkilatlanması içindeki adıdır.
Üniversite döneminde Genç TEMA Teşkilatı yapısı içinde görev alan kişilerin, eğitimlerini tamamladıktan sonra çalışmalarını iş yerlerinde devam edebilmeleri amacı ile ilk 2004 yılında oluşturulmaya başlanmıştır.
Mezun TEMA Çalışma Yapısı :
34 ilde aktif olarak Mezun TEMA çalışmaları devam etmektedir. Çalışmalar tamamen gönüllülük esasına dayanmaktadır. Her il yıl içerisinde belirlenen faaliyet programındaki ana başlıklara bağlı kalarak kendi projelerini oluşturur ve bunun uygulanmasını sağlar. Çalışma dönemleri Eylül- Haziran aylarını kapsar ve her sene Haziran ayında belirlenen bir ilde diğer şehirlerden gelen katılımcılar ile birlikte Mezun TEMA Genel Kongresi yapılır, geçmiş çalışmalar değerlendirilirken, gelecek çalışma planı oluşturulur. Bu yılda 14-15 kasım 2009 da Tarsus’ da Mezun TEMA Koordinasyon toplantısı düzenlenecektir.

Mezun TEMA’nın Amacı :

Mezun TEMA Gönüllülerinin, çalıştıkları firmalarda kurumsal çalışmalar yapması, kurumlar da ki çalışanlara çevre, erozyon, küresel ısınma vb. konusunda eğitimlerin verilmesini sağlamak, ( Ayrıca bu eğitimlerin okullarda da verilmesini sağlamak.)
Çevreyi korumaya yönelik uygulanabilir projeler geliştirmek ve bunları firma sponsorlukları ile gerçekleştirmek,
Genç TEMA ekibinin çalışmalarına ve ayrıca iş yaşamına atılmalarına hazırlanmaları için yardımcı olmak,
Sosyal içerikli faaliyetler düzenlemek, stant çalışmalarına katılmak.

Mezun TEMA Teşkilatı Neler Yapar ? :
• TEMA Vakfının vizyonu ve misyonu doğrultusunda faaliyetlerde bulunmak,
• Mezunlar Grubu Gönüllüleri arasındaki işbirliği ve koordinasyonu sağlamak,
• TEMA Vakfı çalışmaları ve teşkilatlarına maddi ve manevi destek olmak,
• TEMA Vakfının İl Temsilciliği ve İlçe Gönüllü Sorumlularının Temsilcilerinin görevlendirilmesi için gerekli kişilerin bulunmasına yardımcı olmak,
• İllerde İl Temsilcilerine, İlçelerde Gönüllü Sorumlular ile koordineli olarak çalışmaları yürütmek.
• Bulundukları kurumlarda, Kurum Temsilciliği yapmak



Genç TEMA Çalışmaları
Genç TEMA Nedir?
Genç TEMA, TEMA Vakfı'nın “toplumsal barışın topraktan geleceğine inanan” lise ve üniversite öğrencisi gönüllülerinden oluşan teşkilatıdır.
2000 yılında kurulan Genç TEMA, şu anda Türkiye’nin 56 ilinde ve KKTC’de toplam 74 üniversitede öğrenci kulübü veya topluluğu olarak teşkilatlanmış durumdadır.
Liselerdeki teşkilatlanma çalışmalarına da 2006-2007 öğretim yılında başlanmıştır.

Genç TEMA’nın Amacı
Türkiye çapında Lise ve Üniversite öğrencilerinin çevresel tehditler ve erozyonun tehlikeleri konusunda bilinç kazanmaları, aktif olarak TEMA faaliyet ve projelerine katılmalarını sağlamaktır. Genç TEMA, Türkiye’deki üniversitelerde ve belirlenen pilot liselerde faaliyet yürütmektedir, bunun sonucunda ulusal düzeyde bir gençlik hareketi ortaya çıkmaktadır. Gönüllü çalışma içinde yer alan öğrencilerin yetişkinliklerinde de erozyon ve çevre sorunları konusunda bilinçli ve duyarlı bireyler olmaları ve bu bilinci yaymaları hedeflenmektedir.
Genç TEMA üniversitelerde, kulüp veya öğrenci topluluğu şeklinde bir oluşum göstermektedir. Çalışmalara katılmaya gönüllü öğrenciler bir araya gelip, bir danışman öğretim görevlisinin de desteğini alarak, Genç TEMA yönergesi doğrultusunda kulüp veya öğrenci topluluğu kurmaktadır. Kurulan öğrenci topluluğu, üniversite yönetiminin de onayını ve desteğini alarak, başta üniversitenin bağlı bulunduğu ildeki TEMA Temsilciliği ile olmak üzere, TEMA Vakıf Merkezi ile de koordineli şekilde faaliyetlerini sürdürmektedir. KKTC’deki üniversitelerimiz TEMA Vakıf Merkezi ile koordineli çalışabilirler.


Genç TEMA Teşkilatı Neler Yapar ?
• Lise ve Üniversitelerde Stand / tanıtım faaliyetleri ile diğer öğrencilere de Genç TEMA’yı tanıtma ve katılmaya çağırma
• Sohbet Toplantıları
• Seminer – panel düzenleme (bilinçlendirme çalışmaları)
• Fidan dikim kampanyaları
• İlköğretim ve liselere eğitimler verme
• İldeki TEMA Temsilciliği’nin çalışmalarına destek verme
• TEMA Vakfı kampanyalarını duyurma
• Çevre ile ilgili özel günlerde etkinlikler düzenleme
• Doğa gezileri düzenleme
• Ulusal ve Uluslar arası Projeler
• Genç TEMA Ulusal Toplantıları’na ve TEMA Doğa Erozyon Eğitim Kamplarına katılma
• Konser Organizasyonu
• Koordinasyon Toplantıları
• TEMA Vakfı’na gönüllü kaydı yapma
Bu faaliyetler, gönüllü öğrencilerin yapmak istedikleri çalışmalar doğrultusunda da zenginleşmektedir.
Gerçekleşen Genç TEMA Ulusal Toplantıları
• I. Genç TEMA Başkanlar Toplantısı, 2004 / K.K.T.C – Lefke
• II. Genç TEMA Başkanlar Toplantısı, 2005 / K.K.T.C. – Lefkoşa
• III. Genç TEMA Başkanları Planlama ve Strateji Toplantısı, 2006 / Erzurum
• I. Genç TEMA Koordinasyon Toplantısı, 2002 / İstanbul
• II. Genç TEMA Koordinasyon toplantısı, 2003 / İstanbul
• III. Genç TEMA Koordinasyon Toplantısı, 2004 / İstanbul
• IV. Genç TEMA Koordinasyon Toplantısı, 2005 / Adana
• I. Genç TEMA Ulusal Çevre Kongresi 2006 / Ankara (Konu: Türkiye’de Su ve Sulak Alanlar Sorunu)
• II. Genç TEMA Ulusal Çevre Kongresi, 2007 / Antalya – Kemer (Konu: Toprak Kirliliği ve Anıt Ağaçlar)
• III. Genç TEMA Ulusal Çevre Kongresi, 2008 / İstanbul (Konu: Yenilenebilir Enerji)


Yavru TEMA Çalışmaları
Yavru TEMA Nedir?
TEMA Vakfı’nın ilköğretim okullarında Yavru TEMA adı altında yürüttüğü çalışmaların tümüdür.

Yavru TEMA’nın Amacı:
İlköğretim okullarında kurulan Yavru TEMA teşkilatları aracılığı ile çocuklarda çevreye ve doğal varlıkların korunmasına dair bilinç geliştirmek; erozyon tehlikesinin farkında, toprağın önemini kavrayan dolayısıyla erozyonla ve çölleşme ile mücadele eden; içinde yaşadıkları çevreye karşı duyarlı ve çözüm üreten nesiller yetişmesine katkıda bulunmak amaçlanmaktadır.
Yavru TEMA çalışması ile çeşitli eğitim ve faaliyetlerden oluşan bir yıllık program izlenmektedir. Bu yol ile ilköğretim öğrencileri erozyonla mücadele, doğal varlıkların korunması ve çevre konularında önce bilgilendirilmekte, ardından çeşitli etkinliklerle bu farkındalığın somut davranışa dönüşmesi hedeflenmektedir.

Yavru TEMA, talep eden ilköğretim okulları ile görüşülerek bu çalışmanın tanıtılması ile başlar. Okullarda erozyon ve çevre eğitimlerinin verilmesi, meşe palamudu tohumları toplanması ve yetiştirilmesi, fidan dikimi, çevre gezileri, ulusal ve uluslararası organizasyonlar ile çevre sorunlarının ele alınması, doğa ve erozyon eğitim kampının içinde yer aldığı faaliyetlerden oluşur. Bunun yanı sıra okullarda belgesel filmler izlenir, gönüllülük çalışmaları yürütülür, atık yönetimine dair çalışmalar, çevre temizliği yapılır; resim, kompozisyon, şiir yarışmaları, gösteriler düzenlenir.
Gerçekleşen Yavru TEMA Ulusal Toplantıları
• Ulusal Yavru TEMA Kurultayı / Mayıs 2005 - Ankara (Konu : Küresel İklim Değişiklikleri, Sebepler, Sonuçları, Çözüm Önerileri)
• Uluslararası Yavru TEMA Kurultayı / Nisan 2006- Antalya (Konu : Küresel İklim Değişiklikleri, Sebepler, Sonuçları, Çözüm Önerileri)
• Yavru TEMA Şenliği / Nisan 2007 - Balıkesir (Konu :Yakın Çevremizdeki Güncel Çevre Problemleri ve Çözüm Önerileri)
• Yavru TEMA Şenliği / Nisan 2008 – Ankara TBMM (Konu : Türkiye’nin Çevre Sorunlarının Çocuk Gözüyle Milletvekillerine Yansıtılması ve Bu Amaçla Yapılan Kolaj Çalışmalarının Meclis Bahçesinde Sergilenmesi)
• 5. Ulusal Yavru TEMA Şenliği / Nisan 2009 – Konya ( Konu: Su ve Sulak Alanlar )
Yavru TEMA Çalışmalarına katılmak için,
• Bulunduğunuz il veya ilçedeki TEMA Temsilcilikleri ile bağlantıya geçerek bilgi alınız. Okul idaresinin onayının ardından Yavru TEMA takımı ve gönüllü bir danışman öğretmenden oluşan takım şemasını TEMA temsilciliklerine ulaştırarak yıllık çalışma programını uygulamaya başlayabilirsiniz.


Gönüllülük Çalışmaları

TEMA’nın kamuyu oluşturulmasına yönelik diğer bir çalışması da Gönüllü kaydı yapmaktır.
Gönüllüler TEMA’nın birçok faaliyetlerinde ülke genelinde aktif destek vermektedir. Eylül 2009 tarihi itibariyle, TEMA Vakfının kayıtlı Gönüllü sayısı 370.000’e ulaşmıştır.. Gönüllülerimizle çeşitli dönemlerde motivasyon toplantıları düzenlemekte olup faaliyetler konusunda bilgiler kendilerine anlatılmakta ve onların da görüşleri alınmaktadır.



Misafir
14 Ekim 2010 13:59   |   Mesaj #8   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
TEMA VEYA TEM:

Bir sanat eserinin merkezinde yer alan temel duygu ve düşünce demektir. Konu ve ana düşünce ile yakınlığı nedeniyle onlarla karıştırılmaması gereken bir terimdir. Konunun somut nitelikli olmasına karşılık, tema soyut özellikler gösterir.

Bir eserin teması, onun konusu değildir. Konunun çok özel bir biçimde işlenmiş ayrıntısıdır.

Ölümün konu edildiği bir eserde “ölüm karşısında duyulan hüzün”, bu eserin teması olarak ifade edilebilir. Bir şeyin edebiyat eserine konu edilmesi için, bir yazar veya şairin o konuyu seçmiş olması yeterlidir. Oysa tema, edebî şahsiyetin sanatçı yönünün, yorumlama gücünün bir göstergesidir.

Tema bütün sanat dallarının ortak terimlerinden biridir.

İnançlar ve kültürel değerler, herhangi bir temanın farklı toplumlarda, hatta aynı
toplumda bile değişik biçimlerde ele alınmasına neden olur. Söz gelişi aşk teması, edebiyatın bir döneminde ince duyarlıkları ifade ederken, başka bir dönemde maddî hazların ifade aracı olarak işlenebilir.

Tema bir eserde, insandaki beyin gibidir. Eserde anlatılan her şeyde ve anlatma biçiminde temanın etkisi vardır. Edebî şahsiyetin eserini yazma amacı, doğrudan doğruya tema ile ilgilidir. Eğer bir eserin teması doğru belirlenirse, eserin doğru anlaşılma şansı da artar.

Bir eserin değerini konusu değil teması belirler. Bunun gerçekleşmesi ise, temanın düşünce dokusu ve yorumlanışı ile ilgilidir. Bir eserin konusunun nasıl yorumlandığı
sorusuna bulunan cevap, temanın belirlenmesinde ipucudur.
Misafir
28 Aralık 2010 19:13   |   Mesaj #9   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
TEMA VEYA TEM:

Bir sanat eserinin merkezinde yer alan temel duygu ve düşünce demektir. Konu ve ana düşünce ile yakınlığı nedeniyle onlarla karıştırılmaması gereken bir terimdir. Konunun somut nitelikli olmasına karşılık, tema soyut özellikler gösterir.

Bir eserin teması, onun konusu değildir. Konunun çok özel bir biçimde işlenmiş ayrıntısıdır.

Ölümün konu edildiği bir eserde “ölüm karşısında duyulan hüzün”, bu eserin teması olarak ifade edilebilir. Bir şeyin edebiyat eserine konu edilmesi için, bir yazar veya şairin o konuyu seçmiş olması yeterlidir. Oysa tema, edebî şahsiyetin sanatçı yönünün, yorumlama gücünün bir göstergesidir.

Tema bütün sanat dallarının ortak terimlerinden biridir.

İnançlar ve kültürel değerler, herhangi bir temanın farklı toplumlarda, hatta aynı
toplumda bile değişik biçimlerde ele alınmasına neden olur. Söz gelişi aşk teması, edebiyatın bir döneminde ince duyarlıkları ifade ederken, başka bir dönemde maddî hazların ifade aracı olarak işlenebilir.

Tema bir eserde, insandaki beyin gibidir. Eserde anlatılan her şeyde ve anlatma biçiminde temanın etkisi vardır. Edebî şahsiyetin eserini yazma amacı, doğrudan doğruya tema ile ilgilidir. Eğer bir eserin teması doğru belirlenirse, eserin doğru anlaşılma şansı da artar.

Bir eserin değerini konusu değil teması belirler. Bunun gerçekleşmesi ise, temanın düşünce dokusu ve yorumlanışı ile ilgilidir. Bir eserin konusunun nasıl yorumlandığı
sorusuna bulunan cevap, temanın belirlenmesinde ipucudur.

Eserin bütününe hakim olan bir tema, iyi işlenmek kaydıyla, eserin sağlam bir kompozisyon kazanmasında etkili olabilir.

Tema soyuttur ve soyutluğun derecesi edebî şahsiyetin özellikleriyle yakından ilgilidir.
Tema, somut verilerle desteklendiği zaman eserin başarısı artar.

Bir edebî eser veya metin, birden fazla temadan meydana gelebilir. Fakat bunlardan
biri veya birkaçı edebî eser veya metinde daha bir önem kazanmış olarak karşımıza
çıkar. İkinci, üçüncü derecedeki temalar, asıl temayı besler, eseri zenginleştirir. Eserin
daha iyi anlaşılmasını kolaylaştırır.
ener
30 Mart 2011 16:42   |   Mesaj #10   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

tema nedir

Tema - Tema Nedir - Tema Hakkında
buyrun

TEMA VEYA TEM:

Bir sanat eserinin merkezinde yer alan temel duygu ve düşünce demektir. Konu ve ana düşünce ile yakınlığı nedeniyle onlarla karıştırılmaması gereken bir terimdir. Konunun somut nitelikli olmasına karşılık, tema soyut özellikler gösterir.

Bir eserin teması, onun konusu değildir. Konunun çok özel bir biçimde işlenmiş ayrıntısıdır.

Ölümün konu edildiği bir eserde “ölüm karşısında duyulan hüzün”, bu eserin teması olarak ifade edilebilir. Bir şeyin edebiyat eserine konu edilmesi için, bir yazar veya şairin o konuyu seçmiş olması yeterlidir. Oysa tema, edebî şahsiyetin sanatçı yönünün, yorumlama gücünün bir göstergesidir.

Tema bütün sanat dallarının ortak terimlerinden biridir.

İnançlar ve kültürel değerler, herhangi bir temanın farklı toplumlarda, hatta aynı
toplumda bile değişik biçimlerde ele alınmasına neden olur. Söz gelişi aşk teması, edebiyatın bir döneminde ince duyarlıkları ifade ederken, başka bir dönemde maddî hazların ifade aracı olarak işlenebilir.

Tema bir eserde, insandaki beyin gibidir. Eserde anlatılan her şeyde ve anlatma biçiminde temanın etkisi vardır. Edebî şahsiyetin eserini yazma amacı, doğrudan doğruya tema ile ilgilidir. Eğer bir eserin teması doğru belirlenirse, eserin doğru anlaşılma şansı da artar.

Bir eserin değerini konusu değil teması belirler. Bunun gerçekleşmesi ise, temanın düşünce dokusu ve yorumlanışı ile ilgilidir. Bir eserin konusunun nasıl yorumlandığı
sorusuna bulunan cevap, temanın belirlenmesinde ipucudur.

Eserin bütününe hakim olan bir tema, iyi işlenmek kaydıyla, eserin sağlam bir kompozisyon kazanmasında etkili olabilir.

Tema soyuttur ve soyutluğun derecesi edebî şahsiyetin özellikleriyle yakından ilgilidir.
Tema, somut verilerle desteklendiği zaman eserin başarısı artar.

Bir edebî eser veya metin, birden fazla temadan meydana gelebilir. Fakat bunlardan
biri veya birkaçı edebî eser veya metinde daha bir önem kazanmış olarak karşımıza
çıkar. İkinci, üçüncü derecedeki temalar, asıl temayı besler, eseri zenginleştirir. Eserin
daha iyi anlaşılmasını kolaylaştırır.
Cevap Yaz
Hızlı Cevap
İsim:
Mesaj:
Önceki Konu Sonraki Konu

Tema ne demektir? Konusuna Benzer Konular

Etiketler:
  • tema ne demek
  • tema ne demektir
  • tema nedir
Tema Nedir?
Gönderen: ThinkerBeLL Forum: X-Sözlük
Cevap: 1
Son Mesaj: 3 Ağustos 2015 23:09
Tema Nedir?
Gönderen: _Yağmur_ Forum: Edebiyat
Cevap: 0
Son Mesaj: 10 Ekim 2012 10:46
Muzaffer Tema
Gönderen: AndThe_BlackSky Forum: Sinema tr
Cevap: 1
Son Mesaj: 6 Ekim 2011 16:50
Samurize Tema
Gönderen: BlueNighT Forum: Arşive Kaldırılan Konular
Cevap: 1
Son Mesaj: 28 Aralık 2008 13:31
Style XP - Tema Programı
Gönderen: ozti Forum: Yazılım
Cevap: 0
Son Mesaj: 8 Aralık 2005 19:37
Sayfa 0.317 saniyede 10 sorgu ile oluşturuldu