PC Görünümü Üye Ol
Forum Ana Sayfa
Soru-Cevap > Trafik hakkında bilgi verir misiniz?
1 2
«Önceki KonuSonraki Konu»
Ziyaretçi11:33, 22 Kasım 2008 
ben burak dedeeli 5/f sınıfı ögrencisiyim trafikte nasıl yardım yapılır bilgi alışverişi yapalım bilgi ögrenelim
Benzer Konular:
Etiketler:
  • trafik hakkinda bilgi
  • trafik ile ilgili bilgiler
  • trafikle ilgili bilgiler
Cevap
Keten Prenses11:57, 22 Kasım 2008 
TRAFİK NEDİR ?
"İnsanların, hayvanların ve araçların karayolları üzerindeki hal ve hareketleridir."
YAYA NEDİR ?
"Araçlarda bulunmayan, karayolunda hareketsiz veya hareket halinde bulunan insandır."
: TRAFİK IŞIKLARI :.
Trafik ışıkları, trafiğin yoğun olduğu kavşaklarda trafik akışını düzenleyen, hayatımızı kolaylaştıran ve zaman kazandıran son derece yararlı bir teknoloji ürünüdür. Işıklar yukarıdan aşağıya doğru sırasıyla kırmızı, sarı ve yeşil renklerdedir. Kırmızı ışık yolun geçişe kapalı olduğunu, kırmızı ışıktan sonraki sarı ışık yolun geçişe açılmak üzere olduğunu, yeşil ışık yolun geçişe açık olduğunu, yeşilden sonraki sarı ışık ise durmaya hazırlık aşamasını (durma çizgisini geçtiyseniz geçin, aksi halde durun) belirtir. Üzerinde oklar bulunan ışıklar, ok yönündeki hattın yeşil ise açık, kırmızı ise kapalı olduğunu belirtir. Yanıp sönen tek kırmızı ışık, kavşağa gelince durularak geçilmesi, yanıp sönen tek sarı ışık ise, kavşağa gelince yavaşlayarak dikkatlice geçilmesi gerektiğini belirtir. Sürücü sadece kendi hattını kontrol eden ışıklara bakmayı alışkanlık haline getirmelidir. Diğer hatlardaki ışıklara bakılması, dikkatin yeterince yoğun olmadığı bir anda hata yaptırabilir, kazalara yol açabilir.
.: TRAFİK KURALLARI :.

Trafik, yaya ve taşıtların yollardaki durum ve hareketleridir. Taşıt sayısının artması yoların dokusunu ve izlediği hatları değiştirdiği gibi, yerleşim merkezlerinin görünümünü ve yaşam biçimini de değiştirdi. Artan trafik yoğunluğu, güvenlik, rahatlık ve ulaşım kolaylığı sorunarının çözümlenmesini de beraberinde getirdi. Trafik mühendisleri bu problemlerin çözümü konusunda yıllarca çaba harcadılar. Daha çok ve çok şeritli yollar inşa edildi ve daha yüksek hızlarda sürüşler için yollar yeniden biçimlendirildi. Ancak, bu yolları diğer taşıtlarla bir arada ortak kullanmak, can ve mal güvenliği açısından trafik kurallarına uymak zorunluluğu var.

YAYALARIN UYMASI GEREKEN TRAFİK KURALLARINI ÖĞRENELİM.

NERELERDEN YÜRÜMELİYİZ ?
Cadde ve sokaklarda yürürken daima yaya kaldırımlarından yürüyünüz.
Yaya kaldırımlarından yürürken daima sağ taraftan yürüyünüz.
Yaya kaldırımlarında, sizden başka yayaların da olacağını düşünerek dikkatli davranınız
Yaya kaldırımı bulunmayan cadde ve sokaklarda yürümek zorunda kaldığınızda, yolun sol kenarından yürüyünüz. Çünkü, ülkemizde trafik sağ taraftan çalıştığı için sizde sağ taraftan yürüdüğünüzde yolun sağını kullanan araçlar sizin arkanızda kalacak ve siz araçları göremeyeceksiniz. Ancak sol taraftan yürüdüğünüzde karşınızdan gelen aracı rahatlıkla görebilir ve herhangi bir tehlike anında kendinizi kurtarma şansınız olacaktır.
KALDIRIMI OLMAYAN YOLLARIN SOL KENARINDAN YÜRÜYÜNÜZ.

KARŞIDAN KARŞIYA NASIL GEÇİLİR?
*Yola inmeden önce kaldırımın / banketin kenarında durunuz.
Önce Sola, daha sonra sağa, tekrar sola bakılarak yol kontrol edilir, eğer araç gelmiyorsa veya çok uzak mesafedeyse yol dik olarak koşmadan hızlı adımlarla yürünür,
Yolun ortasına gelindiğinde tekrar sağa bakılarak,
yine koşmadan hızlı adımlarla yürünür ve geçiş tamamlanır.
Cevap
Keten Prenses11:59, 22 Kasım 2008 
Ama konu trafikte başkalarına yardım etmekse. mesela yaşlı olan yayaların ellerinden tutup karşıya geçirebilirsin yada geçiş önceliğini nezaketen karşı tarafa verebilirsin.
Cevap
Ziyaretçi12:58, 3 Ocak 2009 
trafikte insanların doğru ve yanlış hareketleri?
Cevap
tHeBruTaLiTyOfHeLL13:17, 3 Ocak 2009 
SORU;
Ziyaretçi adlı kullanıcıdan alıntı:
trafikte insanların doğru ve yanlış hareketleri?
CEVAP;
İstanbulRiders adlı kullanıcıdan alıntı:
Trafikte doğru bildiğimiz 10 yanlış!..

Ülkemizin en büyük sorunlarından birisi olan trafik terörüne karşı son yıllarda alınan tedbirler sayesinde kazalarda önemli düşüşler sağlandı. Ancak ne acıdır ki yaşanan trafik kazalarındaki ölüm oranı hala Avrupa'dan 10, Amerika'dan ise 16 kat daha fazla. Bu durum ülkemizdeki sürücülerin ve yayaların trafik konusunda yeterli eğitim almadığının en büyük göstergesi. Ülkemizde araç kullananların büyük bir çoğunluğu kendi bildiklerinin doğru olduğu düşüncesiyle hareket ettiği için çok sayıda kaza meydana geliyor.

Trafikte doğru bildiğimiz pek çok yanlışın gerek bizim, gerekse başkalarının hayatını tehlikeye atacağını unutmayın.

İşte doğru bilinen yanlışlardan bir kaçı:

Yanlış - Usta sürücü düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!

Doğru - Usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden sezer, ona göre tedbirini önceden alır, problem yaşamaz.

Yanlış - Arkada oturanların emniyet kemeri takması gerekmez!

Doğru - Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder. Bu nedenle arkada oturanların da emniyet kemerlerini takmaları gerekir. Her ne kadar henüz kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan emniyet kemerleri hayat kurtarır.

Yanlış - Lastik havalarını düşük tutarsak hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu oluruz.

Doğru - Lastik havalarının aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. İnik lastikte taban ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir, lastiğin sadece omuz kısımları yere basar. Bu nedenle yola tutunma performansı düşer. Kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır.

İnik lastikte su boşaltma kanalları da kapandığı için yağmur suyu çok daha az boşaltılır, hatta çoğu zaman boşaltılamaz. Lastik su üzerine çıkarak yerle teması kaybeder ve su üzerinde kayma (aqua planning) çok daha düşük hızlarda başlar.

Yanlış - En iyi koltuk pozisyonu sürücünün en rahat ettiği pozisyondur.

Doğru - Sürücünün rahat etmesi önemlidir. Ancak doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile en iyi hakim olabilecek bir pozisyon olmalıdır.

Koltuk mümkün olduğunca dik olmalı, direksiyon 9.15 pozisyonundayken ideal dirsek açısı 120 ile 135 derece arasında olmalıdır. Bu pozisyonda iken debriyaj pedalına sonuna kadar sırt koltuktan ayırmadan kolaylıkla basılabilmelidir. Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok rahat olabilir ama bu pozisyonda otomobile ve trafiğe hakim olabilmek çok zordur.

Yanlış - ABS (Antiblokaj Fren Sistemi) mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur!

Doğru - ABS fren sistemi tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar. Ancak daha kısa mesafede durdurmaz.

Yanlış - Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!

Doğru - Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden çekildiğinde aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar. Doğru olan panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır. Ancak ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir.

Yanlış - Dörtlü ikaz (flaşör) tünele girince yakılır!

Doğru - Dörtlü ikaz bir kaza veya arıza gibi sadece trafikte tehlike yaratan durumlarda kullanılır. Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir.

Yanlış - Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır!

Doğru - Gündüz kısa far yakmak, daha erken fark edilmeyi ve tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar. Sadece kapalı ve yağışlı havalarda değil, güneşli havalar dahil olmak üzere gündüzleri kısa farların açılması sürüş güvenliği için önemlidir.

Yanlış - Çocukları uyarmak için korna çalınır!

Doğru - Çocukları uyarmak için korma çalınmaz! Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik reaksiyon vermelerine yol açar. En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır.

Yanlış - Yoğun siste dörtlü ikaz yakılmaz!

Doğru - Yoğun siste en iyi yöntem aracı trafikte tehlike yaratmayacak uygun bir yere çekmek ve sisin azalmasını beklemektir. Çünkü siste daha iyi gören sürücü yoktur, daha çok risk alan sürücü vardır. Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler takarak, sis lambalarını ve kısa farları yakarak silecekleri çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate alarak takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza yardımcı olur.

Unutmayın! Yapılan istatistiki çalışmalara göre insan hayatı boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığı %33'tür. Rus ruletinde bile bu oran % 16.6'dır. Trafikte doğru ve güvenli araç kullanmanın hayati önem taşıdığını aklınızdan çıkarmayın. Siz kurallara ne kadar uysanız da karşı tarafın hata yapabileceğini hesaba katın. Her tür tehlikeye karşı hazırlıklı olun ve mutlaka aracınızın kasko ve trafik sigortasını yaptırın.
Cevap
Misafir18:54, 26 Nisan 2010 
trafikte bizim ve başkalarının hayatını tehlikeye atan davranışları yazarmısınız?LÜTFEN( ACİL
ama madde madde olacak çok acil
Cevap
Misafir17:47, 26 Eylül 2010 
nerelerde hangi trafik kuralları ile karşılaşıyoruz
Cevap
Misafir16:25, 13 Aralık 2010 
Trafik levhalarında ''dikkat''İşareti olmasaydı ne olurdu?
Cevap
Misafir17:49, 21 Aralık 2010 
trafik lambası olmasaydı ne olurdu?
Cevap
Misafir10:07, 9 Ocak 2011 
acilllllllllllllllllllllllllllllllllll
Cevap
1 2
«Önceki KonuSonraki Konu»
Hızlı Cevap
Kullanıcı Adınız:
Doğrulama
Mesaj:
Tüm Soru-Cevap Konuları
Benzer Konular
Trafik polislerinin çalışırken kullandıkları araçlar hakkında bilgi verir misiniz?
Trafik işaretleri hakkında bilgi verir misiniz?
Trafik unsurları hakkında bilgi verir misiniz?
Trafik işaretleri ve bunların anlamları hakkında bilgi verir misiniz?
Trafik cezaları hakkında bilgi verir misiniz?