PC Görünümü Üye Ol
Forum Ana Sayfa
Soru-Cevap > Yolcu uçağının yakıtı nedir?
«Önceki KonuSonraki Konu»
Ziyaretçi21:41, 16 Aralık 2008 
yolcu ucağının yakıtı nedir
En iyi cevap Keten Prenses tarafından gönderildi

UÇAK YAKITLARI

Pistonlu uçak motorlarının yerine daha geliştirilmiş olan jet motorlarının kullanılması benzinin yerine jet yakıtının kullanılmasını gerekli kılmıştır.

Jet yakıtı gazyağı türü sınıfından olup ismi "Kerosene" olarak tanımlanır. Jet motoru devamlı bir yanma ile çalıştığından alevlenme noktasının yüksek olması gerekir. Bu da jet yakıtlarında 44 0C civarındadır.

Uçaklarımız hava olaylarından kurtulmak yakıt tasarrufu ve sürtünme gibi bazı etkenlerden dolayı yüksek irtifalara çıkmak zorundadır. Bu yüzden jet yakıtımızın donma noktasının yüksek olması gerekmektedir. Bu donma noktası - 50 0C civarındadır.

Ayrıca uçaklarımıza gerekli yakıtı depolayabilmek için uçaklarımızın belirli bölgelerini yakıt tankı olarak kullanmaktayız. Bu sebepten dolayı uçaklarımızda kullandığımız yakıtlar korozyon yapmamalı ve içinde fazla miktarda su bulunmamalıdır.

Sivil uçaklarımızda kullanı1an jet yakıtı JP 1~ JET-Al cinsinden askeri uçaklarda ise JP 4 kodlu yakıtlar kullanı1maktadır.
Benzer Konular:
Etiketler:
  • ucak yakiti
  • ucak yakiti nedir
  • ucak yakitinin adi nedir
Cevap
Keten Prenses21:57, 16 Aralık 2008 
UÇAK YAKITLARI

Pistonlu uçak motorlarının yerine daha geliştirilmiş olan jet motorlarının kullanılması benzinin yerine jet yakıtının kullanılmasını gerekli kılmıştır.

Jet yakıtı gazyağı türü sınıfından olup ismi "Kerosene" olarak tanımlanır. Jet motoru devamlı bir yanma ile çalıştığından alevlenme noktasının yüksek olması gerekir. Bu da jet yakıtlarında 44 0C civarındadır.

Uçaklarımız hava olaylarından kurtulmak yakıt tasarrufu ve sürtünme gibi bazı etkenlerden dolayı yüksek irtifalara çıkmak zorundadır. Bu yüzden jet yakıtımızın donma noktasının yüksek olması gerekmektedir. Bu donma noktası - 50 0C civarındadır.

Ayrıca uçaklarımıza gerekli yakıtı depolayabilmek için uçaklarımızın belirli bölgelerini yakıt tankı olarak kullanmaktayız. Bu sebepten dolayı uçaklarımızda kullandığımız yakıtlar korozyon yapmamalı ve içinde fazla miktarda su bulunmamalıdır.

Sivil uçaklarımızda kullanı1an jet yakıtı JP 1~ JET-Al cinsinden askeri uçaklarda ise JP 4 kodlu yakıtlar kullanı1maktadır.
Cevap
Keten Prenses21:59, 16 Aralık 2008 
Bir uçak yakıtı;

1- Pratik olarak uzun zaman depo edilebilir ve soğuğa dayanıklı olmalıdır.

2- Yapışkan olmamalıdır.

3- Korozyon etkisi yapmamalıdır. Temas ettiği yüzeyleri olmamalıdır.

4- Yeter derecede uçucu olmalıdır.

5- Yanma değeri iyi olmalıdır.

6- Vuruntuya karşı dayanıklı olmalıdır.

7- Artık bırakmadan yanmalıdır.

8- Her an kullanılabilme olanağı sağlamalıdır.

9- Hava ile kolayca ideal biçimde karışabilmelidir.

UÇAK YAKITLARI

Pistonlu uçak motorlarının yerine daha geliştirilmiş olan jet motorlarının kullanılması, benzinin yerine, jet yakıtının kullanılmasını gerekli kılmıştır.

Jet yakıtı, gazyağı türü sınıfından olup ismi Kerosene olarak tanımlanır. Jet motoru devamlı bir yanma ile çalıştığından alevlenme noktasının yüksek olması gerekir. Bu da jet yakıtlarında 44 0C civarındadır.

Uçaklarımız hava olaylarından kurtulmak, yakıt tasarrufu ve sürtünme gibi bazı etkenlerden dolayı yüksek irtifalara çıkmak zorundadır. Bu yüzden jet yakıtımızın donma noktasının yüksek olması gerekmektedir. Bu donma noktası - 50 0C civarındadır.

Ayrıca uçaklarımıza gerekli yakıtı depolayabilmek için uçaklarımızın belirli bölgelerini yakıt tankı olarak kullanmaktayız. Bu sebepten dolayı uçaklarımızda kullandığımız yakıtlar korozyon yapmamalı ve içinde fazla miktarda su bulunmamalıdır.

Sivil uçaklarımızda kullanı1an jet yakıtı JP 1~ JET-Al cinsinden askeri uçaklarda ise JP 4 kodlu yakıtlar kullanı1maktadır.

YAKIT YOĞUNLUĞU (DENSITY)

Yakıtın birim hacminin kütlesine yakıt yoğunluğu denir. Yakıt yoğunluğu sıcaklıkla ters orantılı olarak değişmektedir. Deniz seviyesinde standart yakıt yoğunluğu;

Metrik olarak 0,803 Kg/Lt.

İngiliz, Amerikan sistemine göre ise 6,70 Lb/US galondur.
Normalde kapasitans esasına göre çalışan yakıt indikasyon sistemi yakıt yoğunluğundaki değişimleri değerlendirerek yakıt ağırlığının tam olarak indikatörde görünmesi sağlanır. ,

Yakıt miktar indikasyon sisteminin arızalanması halinde uçağa alınabilecek yakıt miktarını öğrenmek istersek tankımızın hacmini ve o andaki yakıt yoğunluğunu öğrenmemiz gerekir. Bunları tespit ettikten sonra aşağıdaki formül uygulanarak uçağa alınabilecek yakıt miktarını tespit ederiz.

Tank yakıt miktarı = Tank hacmi x Yakıt Yoğunluğu

Kg = Lt x Kg/Lt.

Lb = USG x Lb/USG

YAKIT KONTROLLERİ

Uçağa yakıt ikmalinden önce alacağımız yakıtın bazı kontrolleri yapılması gereklidir. Kontrol etmemizin nedenleri ;

1- JP 1 veya JET A 1 olup olmadığı

2- Pislik ve tortu kontrolü

3- Renk kontrolü

4- Su kontrolü

JP 1 veya JET A 1 olup olmadığının kontrolü ;

lkmal tankerinde JP 1 veya J...
Cevap
Misafir15:55, 20 Şubat 2011 
bu yakıtlarım birim kütledeki verdiği enerji miktarı ne
Cevap
Misafir13:51, 28 Temmuz 2011 
8500 KG/CAL
Cevap
Misafir14:53, 22 Mayıs 2012 
arabamda kullalnsam ne olur
Cevap
Misafir09:17, 11 Temmuz 2012 
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı:
arabamda kullalnsam ne olur
Uçar'sın
Cevap
«Önceki KonuSonraki Konu»
Hızlı Cevap
Kullanıcı Adınız:
Doğrulama
Mesaj:
Tüm Soru-Cevap Konuları
Benzer Konular
Yolcu Toolbar - Yolcu Topluluk Araç Çubuğu
Yolcu Nedir?
Etanol Yakıtı (Biyoetanol) Nedir? Nerelerde Kullanılır?
Kıraç - Yolcu
Zoraki Yolcu