Arama

İnsan ilişkileri hakkında bilgi verir misiniz?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 26 Haziran 2012 Gösterim: 7.490 Cevap: 5
liseson - avatarı
liseson
Ziyaretçi
17 Şubat 2009       Mesaj #1
liseson - avatarı
Ziyaretçi
ben lise son sınıf öğrencisiyim iyi bir muhasebe bürosunda stajerlik yapıyorum insan ilişkileri nedir ne işe yarar insan ilişkilerinde çalışan bir insan ne yapar hangi bölüme gidilmeli getirileri nelerdir götürüleri nelerdir cevapladığınız için tşk ederimMsn Happy
EN İYİ CEVABI fadedliver verdi

İnsanlarla Daha İyi Anlaşabilmek İçin...
Sponsorlu Bağlantılar

1- Kabullenelim.

2- Anlaşılması kolay bir insan olalım.

3- Hoşnutluğumuzu ifade edelim.

4- İnsanları her fırsatta içtenlikle övelim.

5- Hayranlığımızı içtenlikle dile getirelim.

6- İyi bir dinleyici olalım.


fadedliver - avatarı
fadedliver
Ziyaretçi
17 Şubat 2009       Mesaj #2
fadedliver - avatarı
Ziyaretçi
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.

İnsanlarla Daha İyi Anlaşabilmek İçin...
Sponsorlu Bağlantılar

1- Kabullenelim.

2- Anlaşılması kolay bir insan olalım.

3- Hoşnutluğumuzu ifade edelim.

4- İnsanları her fırsatta içtenlikle övelim.

5- Hayranlığımızı içtenlikle dile getirelim.

6- İyi bir dinleyici olalım.


fadedliver - avatarı
fadedliver
Ziyaretçi
17 Şubat 2009       Mesaj #3
fadedliver - avatarı
Ziyaretçi
İNSAN İLİŞKİLERİ

1.ELEŞTİRİ İNSAN İLİŞKİLERİNİ NASIL ETKİLER?
CEVAP=Yalnızca olumsuz yanları belirten konuşmalar,insanların istek ve zevklerini kırar ve kişilerin atılım gücünü yok edebilir.Ancak ,eleştiride denge sağlanabilir.Yerinde,yumuşak,anlayışlı ve hoşgörülü bir konuşma biçimiyle sunulursa,eleştirinin yapıcı etkisi artırılabilir.

2.DİNLEME İNSAN İLİŞKİLERİNİ NASIL YÖNLENDİRİR?
CEVAP=Dinleyen ve anlayan kişiler ,çevreleriyle uyumlu ve dengeli ilişki kurabilirler.İnsanların anlatamadıkları sorunlar günden güne artarak,çözülemez boyuta ulaşıyor.

3.DİNLEME NASIL OLMALIDIR?
CEVAP=Dinleme;titizlik,dikkat ve özen üstüne kurulmalı,konuşana mümkün olan ölçüde ilgi ve sevecenlikle yaklaşılmalıdır.Konuşan ve dinleyen ya da dinleyenler arasında iyi bir iletişim kurulmasına çalışılmalıdır.

4.TARTIŞABİLME NE ZAMAN YARARLIDIR?
CEVAP=Tartışmada tartışan kişi kesinlikle hedef alınmamalı,onun kişiliği,hatası konuşmaya konu edilmemelidir.ayrıca,kesin yargılardan,küçük düşürücü,aşağılayıcı,suçlayıcı konuşma biçiminden sakınılmalıdır.Tartışma ,olumlu,çözüm arayıcı ,açıklayıcı olmalıdır.

5.İLİŞKİLERİ DÜZENLEYEN İLKELER NELERDİR?(DİĞER)
CEVAP= -ihtiyaçların doyurulması
-olaylara bakış açısı
-ben ve biz

6.OLAYLARA BAKIŞ AÇISI İNSAN İLİŞKİLERİNİ NASIL ETKİLER?
CEVAP=Olayların olumsuz,eksik,yetersiz yönünü önce görmek,başarısızlığa ve mutsuzluğa neden olur.Bunun yerine ,önce olumlu,üstün ve tamam olan yönünü görmek, olayları ve durumları hoşgörüyle karşılamak açısından yararlıdır.
7.DEĞİŞME KARŞISINDA NASIL DAVRANMALIYIZ?

CEVAP=Değişmeyi incelemeden ,yarar/zarar analizi yapmadan ,sonucu olumlu/olumsuz yönünü dikkate almadan ,hemen uygulamamalıyız.Değişmeye kesin anlamda karşı çıkmamalıyız.

8.EMPATİ NEDİR?
CEVAP=Empati,bir kişinin yerine kendimizi koyarak,bir olaya,bir duruma bakabilmektir.

9.KİTLE İLETİŞİMİ NEDİR?
CEVAP=Kaynaktan kitleye yönetilen ve bireylerin davranışlarını değiştirmeyi amaçlayan tek yönlü iletişimdir.

10.KİTLE İLETİŞİMİ İLE YÜZ YÜZE YAPILAN İLETİŞİM ARASINDAKİ FARK NEDİR?
CEVAP=kitle iletişiminin temel işlevi haber yayımıdır .Kitleler,güncel olayları kitle iletişim araçları aracılığıyla öğrenirler.

11.KİTLE İLETİŞİMİNİN İŞLEVLERİ NELERDİR?
CEVAP= -habercilik
-etkileme
-eğitim

12.KİTLE İLETİŞİM ARÇLARININ TOPLUM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ NEDİR?
CEVAP= Kitle iletişim araçları,toplumun gelişme ve kalkınmasında etkili olabilmektir.Bunun için ,yenilikleri ,bilgi ve beceriler biçiminde insanların hizmetine sunmaktır.Sunma işinin bu alanda yetişmiş uzmanlarca hazırlanıp,uygulanması,kitle iletişimini,planı etkinlikler durumuna kavuşturduğundan ,büyük önem kazanmaktadır.

13.YENİ DAVRANIŞLARI DEĞİŞTİRMENİN VEYA KAZANDIRMANIN KOŞULLARINI YAZINIZ.
CEVAP= -planlı olma
-inanılır olma
-sevilmek

14.GURUP NEDİR?
CEVAP:Belirli bir amaca ulaşmak için iş birliği yapabilen,birbiriyle etkileşim içindeki insanların beraberliğine ‘gurup’ denir.

15.İŞ BİRLİĞİ NEDİR?
CEVAP= İş birliği,gurup üyelerinin belli işleri yapmaya ve etkinlikleri birlikte yürütmeye
İstekli olmalarıdır.


16.GURUBU GURUP YAPAN ÖZELLİKLER NELERDİR?
CEVAP: -etkileşim içinde olma
-ortak değerlere sahip olma
-ortak normlara sahip olma
-duygusal yakınlık
-ortak ilgi
-benzer yaşam
-anlayış felsefesi

17.GURUBUN ÜYESİ OLMAK KİŞİLERE NE SAĞLAR
CEVAP=Gurubun üyesi olmak kişiye çeşitli yaralar sağlar.Yalnızlık duygusundan kurtularak güven duygusuna kavuşur.Gurup üyeleri problem çözme ve karar verme gücü kazanabilirler ve bu güçlerini geliştirebilirler.

18.BİR LİDER NASIL OLMALIDIR?
CEVAP= -girişkenlik
Yön verme
-denetleme
-planlama
-gurubu temsil etme
-uzlaştırıcı olma türünden niteliklere sahiptirler.

19.STATÜ VE ROL NEDİR?AYNI ŞEYLERMİDİR?
CEVAP=Üyelerin gurup içindeki yerlere ‘statü’(konum)denmektedir.Statü üyelerin hakları ve sorumluluklarını ifade eder.’Rol’ ise ,üyelerin üstlendiklerini sorumlulukların,birbirinden farklarını ortaya koymaktadır.Örneğin sınıfta öğretmen ve öğrencinin statü ve rolleri farklıdır.

20.BİÇİMSEL GURUBU AÇIKLAYINIZ?
CEVAP=Bu tür gurupların yapısı gurup üyelerinin kişiliklerinden bağımsız açık ve kesin kurallara dayanan guruplardır.bu guruplara ‘resmi guruplarda’ denir.
21.BİÇİMSEL OLMAYAN GURUPLARI AÇIKLAYINIZ.

CEVAP=Bu tür guruplar,insanların doğal ilişkilerinin ürünüdür.yeni kurallar resmi biçimde yönetmenlik ,kanunun ,tüzük vb.. ile belirlenmemiştir.Üyelerin guruptaki rolleri,konumları ve sorumlulukları;kişilik özellikleri ve yetenekleri doğrultusunda olup kesin bir görev dağılımı yoktur.Bu guruplara ‘resmi olmayan guruplarda ‘ denir.



22.ÇEKİRDEK AİLEYİ AÇIKLAYINIZ.
CEVAP=Anne baba ve evlenmemiş çocuklardan oluşan iledir.Çekirdek aile,eşlerin kendi ana babalarına yakın ilişki içinde olmalarına karşın,bağımsız bir barınağı,gelir ve gideri,kısaca bağımsız bir yaşamı olan ailedir.

23.KOMPOZİK AİLEYİ AÇIKLAYINIZ.
CEVAP=Birden fazla çekirdek ailenin aynı lidere bağlı olarak,mülk ve ekonomik ortaklıklarını sürdürdükleri aile biçimidir.örneğin evli dört oğlu olan bir baba düşünelim.Bu dört oğul tarlada yada başka bir işte çalışırlar.Ürettiklerini veya kazandıklarını babaya teslim ederler.Harcama baba tarafından yapılır.

24.BİR AİLE ÇOCUĞUNA NELER VERMELİDİR?
CEVAP=Çocuğa ve gence sevgi,saygı,güven yapıcı ve yaratıcı bir insan olmasını sağlamalı.Onu , haklarını arayan fakat bencil olmayan yönde eğitmeli.Düşünme konuşma ve eylem özgürlülüğünün sınırlarını göstermelidirler.Paylaşmayı,sevmeyi bilen insanlar olarak yetiştirmelidirler.

25.MESLEK SAHİBİ OLAN BİR BİREYİN TOPLUMSAL YAPIDAKİ YERİNİ AÇİKLAYINIZ.
CEVAP=Mesleğinde başarılı olan bir kimse sevilen ve sayılan kişilerdendir..Mesleğinin gerektirdiği sorumlulukları yerine getirebiliyorsa hem kendine,hem topluma, hemde mesleğine katkılı oluyor demektir.Böyle insanlar toplum tarafından gereken saygıyı görürler.
ahmetseydi - avatarı
ahmetseydi
VIP Je Taime
17 Şubat 2009       Mesaj #4
ahmetseydi - avatarı
VIP Je Taime
İnsan Kaynakları Departmanı Nasıl Çalışır?

Eskiden “personel idaresi” olarak da anılan insan kaynakları bölümünün misyonu, şirketlerin etkinliğini artırmak için tasarlanan programları (işe yerleştirme yöntemleri, maaşlar, ek kazançlar, insan kaynakları politikaları vb.) geliştirmek ve yönetmektir.

İnsan kaynakları etiketi artık işyerlerinde bir norm halini geldi; organizasyonlarda, insanların yalnızca işe alma ile özdeşleştirdikleri personelden daha geniş bir kapsam ve stratejik rol ifade ediyor.

Artık, insan kaynakları uzmanlarının, organizasyonlarına katkıda bulunmak ve varlıklarını sürdürmek amacıyla kendilerinin ve temsil ettikleri bölümünün rollerini düşünmelerinin tam sırası. İçinde bulunduğumuz kriz ortamında, büyük resmi görebilmek ve bu resmi hedef alan kaynakları konumlandırmak insan kaynakları için her zamankinden daha fazla önem taşıyor.


Kaynak

Ayrıca daha fazlası için Bkz.


Eğer bugün çalışanlarınıza ‘insan kaynakları bölümünün ne yaptığını’ sorduğunuzda net cevaplar alamıyorsanız, bu durumda insan kaynakları bölümünüzün rolünü tekrar düşünmesi ve fonksiyonlarını tanıtabilmek için kendi bünyesinde bir takım araştırmalara gitmesi gerekir

İlk adım: İnsan kaynakları bölümü, kendini organizasyonda etkin kılmak için ilk adım olarak ofisinden çıkmalı ve çalışanlarının dünyasına dahil olmalıdır; her seviyedeki çalışanla sohbet etmeli ve kendini tanıtmalıdır. Çalışanların ihtiyaç duydukları şeyleri dikkatli bir biçimde dinlemeli; neler yaptığını, fonksiyonlarının neler olduğunu ve neler yapabileceğini tanıtmalı, çalışanları organizasyonun yetenekleri ve organizasyona katkıları konusunda eğitmelidir. Bu eğitime de yapabileceklerinin neler olduğunu anlatarak başlamalıdır.
ѕнσω мυѕт gσ ση ツ
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
29 Ocak 2010       Mesaj #5
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
BEN 10. SNIF ÖĞRENCİSİYİM BÖLÜMÜM ÇOCUK GELİŞİMİ 'İNSAN İLİŞKİLERİNİ DZENLEYENLEYEN KURALLAR NELERDİR' ŞİMDİDEN TEŞKKRLERMsn Happy))))
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
26 Haziran 2012       Mesaj #6
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
lütfen

Benzer Konular

19 Ekim 2015 / Ziyaretçi Soru-Cevap
11 Ekim 2014 / phoenix_tr Soru-Cevap
7 Ekim 2013 / MaViDüS Soru-Cevap
21 Mayıs 2014 / misafir Soru-Cevap