Arama

İlk okuma yazmada hece öğretimi ile ilgili materyaller nelerdir?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 24 Aralık 2011 Gösterim: 4.892 Cevap: 1
m23 - avatarı
m23
Ziyaretçi
24 Aralık 2011       Mesaj #1
m23 - avatarı
Ziyaretçi
ilk okuma yazmada hece öğretimiyle ilgili materyal istiyorum nasıl bir oyunla çocuklara hecelerden cümle oluşturmayı ğretebilirim
EN İYİ CEVABI SaKLI verdi
Senaryolar :
Bir varmış bir yokmuş. Derya adında annesi ile deniz kenarında yaşayan küçük bir çocuk varmış. Derya her sabah ve her akşam bıkmadan denizi işlermiş ve onu izledikçe çok mutlu olurmuş. Hergün o güzel mavi denizi hayranlıkla seyreden Derya bir gün denizi gün geçtikçe kirlendiğinin farkına varmış. Bu kirlilik Derya'yı denizden uzaklaştırmış. Artık eskisi gibi zamanının çoğunu denizi izlemekle geçirmiyormuş. Denizin Ki
rlenmesi Derya'yı çok üzmüş. Bir sabah Derya'nın annesi koşarak Derya'nın yanına gelmiş ve "Derya denize bak!" diye sevinçle bağırmış. Uykudan annesinin sesiyle uyanan Derya hemen pencereden denize bakmış ve denizin eskisi gibi tertemiz olduğunu görmiş. Terliklerini giyip mavi va temiz denizi izlemek için yola koyulmuş.""Uyan Ufuk uyan" fişi verilirken çocuklardan biri seçilir ve ona ufuk ismi verilir. Sınıfa bu arkadaşın ismi nedir diye sorulur. Çocuklar Ufuk olduğunu söylerler. Sonra Ufuk'u öğretmen masasının üzerine yatıran öğretmen şimdi Ufuk'u uyutacağız der. Onu uyutmak için sınıfça ninni söylerler, Ufuk'u sallarlar. Bir öğrenci bildiği bir masalı anlatır. Sonra Ufuk uyuyormuş gibi yapar. öğretmen şimdi Ufuk'u uyandıralım, ona ne söyleyip uyandırırız der. Öğrenciler kendi fikirlerini söylerler.
Sponsorlu Bağlantılar
Öğretmen onu "uyan Ufuk uyan" diyerek uyandıralım, haydi şimdi hep beraber söyleyelim der. Sınıf "uyan Ufuk uyan" fiş cümlesini tekrar eder. Bunu üzerine Ufuk uyanır ve fişin öğretimine geçilir.
"Yere çöp atma" fişi şu şekilde öğretilir. öğretmen bir kartona "yere çöp atma" yazıp tahtaya yapıştırır ve şimdi bir oyun oynayacağız der. Sınıftan 5-6 kişi seçer öğrencilere bir parktı siz parkta oynuyorsunuz, aranızdan biri yere çöp atıyor. Siz onun yanına gidip niye yere çöp attığını bunu çevreye zarar verdiğini söylüyorsunuz ve arkadaşınızda yere çöp atılmayacağını bilmediğini söylüyor. Sizde ona tahtadaki yazıyı gösterip levhayı da mı görmediğini sorup ona bak burada "Yere çöp atma" yazıyor diyorsunuz diye oyunu anlatır ve sınıftan seçilen öğrenciler oyunu canlandırır.
"Ümit bu üzüm" fişi öğretilirken öğretmen sınıfa elinde bir salkım üzümle gelir ve sınıftan ismi Ümit olan ya da Ümit adı verilecek bir öğrenci seçer. Ümit adındaki öğrenci tahtaya çıkarılır. Öğretmen "Ümit hayatında hiç üzüm görmemiş şimdi hepiniz sırayla bu bir salkımüzümü alıp Ümit'e göstereceksiniz ve "Ümit bu üzüm" diyeceksiniz der" ve bütün öğrenciler bu işlemi tekrarlarlar.
"Zil çaldı" fişi öğretiminde öğretmen elinde bir zille sınıfa girer. Zili çalar ve öğrencilere şimdi ne oldu? diye sorar. Öğrenciler "zil çaldı" diye cevap verirler. Öğretmen bunu birkaç defa tekrarlar ve sonra fiş öğretimine geçilir.

Fiş cümlelerinin öğretiminde kullanılacak bazı oyunlar ise şunlardır:
NUMARAYI BUL
5-6 tane öğrenci seçilir,bunların ellerine rakam kartonları verilir.Büyük fişlerin arkasına da öğrencilerin ellerine verilen numaralı kartonlardaki rakamlar, birden itibaren yazılır.Tahta üçe bölünür.Her öğrenciye önce elinde tuttuğu rakam okutturulur.Sonrada büyük fişlerin içerisinde istenen numaralı fişi,bulması ve ters çevirip okuması istenir. Doğru okuyan öğrenciye tahta da okuduğu fiş cümlesi bakmadan yazdırılır. Doğru yazarsa alkışlatılarak yerine gönderilir.Doğru yazamayan öğrenciler ise yerine oturtularak küçük fişinden aynı cümleyi çalışması sağlanır.Yapılan çalışma kontrol edilir. Oyuna dönerli olarak devam edilir.
Bu oyunla,hem fiş hem de matematik dersinde verilen rakamlar tekrar edilmiş olur.
ARKADAŞ BUL
8-10 öğrenci tahtaya çıkarılır. Bunların eline birer tane büyük fiş cümlesi ters çevrilerek verilir. Daha sonra yerinde oturan öğrencilerden birisi kaldırılarak tahtadaki öğrencilerden bir arkadaş seçmesi istenir. Seçtiği arkadaş fişi çevirerek kendini seçenin okumasını ve tahtada yazmasını ister. Diğer öğrencilerle de dönerli olarak tekrar edilir. BU oyunda ,aynı öğrencilerin sürekli seçilmesinin önüne geçilmelidir.
EBE BULMA OYUNU
Sınıftan 8-10 kişilik bir grup seçilerek tahtada halka şeklinde dizilir. Her öğrenciye bir tane büyük fiş cümlesi verilir. Sınıfta bir ebe seçilir ve dairenin ortasına alınır. Daha sonra öğretmen tarafından bir fiş cümlesi okunur ve ebeden onu bulması istenir. Bulunan fiş cümlesi eğer doğru ise sınıfa çevrilerek okutulur ve sınıfın yazması istenir. Fişi doğru bulan öğrenci, ebelikten kurtularak yerine oturur.
Bu oyundan kelime döneminde de yararlanılabilir.
BÜYÜĞÜNÜ BUL OYUNU
8-10 öğrenci seçilerek bunların her birine büyük fişlerden,seçilen bir tanesi verilir.Bu öğrencilerin ,elinde taşıdığı büyük fişleri sınıfa göstermeden tahtaya çıkmaları sağlanır. Yerinde oturan öğrencilere de seçilen bu fişlerin küçüklerinden bir tanesi fiş dosyalarından seçilerek,ters çevrilip masalarına konup, bakmamaları istenir. Dha sonra tahtadaki öğrenciler sırayla elindeki fiş cümlesini çevirerek sınıfa yüksek sesle okur ve okuduğu fişin küçüğünü taşıyan öğrenciyi öğretmen yanına çağırır. Gelen öğrencilerin fişlerini kontrol ederek doğru okuyanlar sınıfça alkışlattırılır. Yanlış okuyan öğrencilere ise yerinde çalışma yaptırılarak pekiştirmeleri sağlanır.
Bu oyun kelime döneminde de kullanılabilir.
GRUP OYUNU
Tahta üç bölüme ayrılır. Büyük fişler ters çevrilerek masaya konur. Üçerli üç öğrenci grubu tahtaya çıkarılır. Önce her grubun birinci sıradaki öğrencilerine birer büyük fiş cümlesi çektirilir. Seçilen bu fiş cümlesi tahtada okutulur ve yazdırılır. Böylece gruptaki son öğrencilere kadar bu çalışmaya devam edilir. En fazla doğruyu yapan grup, birinci seçilir ve alkışlattırılır. Öğretmen isteğe bağlı olarak bu grup sayısını arttırabilir veya azaltabilir.
ŞANS OYUNU
O güne kadar öğretilmiş cümlelerin küçük fişleri bir torbaya konur. Öğretmen istediği bir öğrenciyi kaldırır .Öğrenci elini torbaya sokarak bir fiş çıkarır. Şansına hangi cümle çıkmışsa okur ve tahtaya yazar. Aynı cümleyi sınıfta bir kere okur ve defterlerine yazarlar. Sonra başka öğrenciler kaldırılarak oyuna aynı şekilde devam edilir.
ISTEDIĞIMI BUL
Öğrencilerin küçük fişleri önlerine boşaltılır.Öğretmen istediği bir cümleyi söyler.Öğrenciler bu cümleyi önlerindeki fişlerden arayıp bulurlar. Herkes bulduktan sonra sınıfa toptan bir kere okutulur.
Kelime döneminde de öğretmen bir kelime ya da yeni bir cümle oluşturarak öğrencilerin kelimeyi bulmalarını veya yeni cümleyi oluşturmalarını sağlayabilir.
NE SÖYLERSEM YAZ
Iki öğrenci kaldırılır. Bunlardan biri eline tebeşir alıp tahta başında bekler. Diğeri ona ,(ne söylersem yaz )der Tahta başındaki çocuk diğerinin söylediği cümleyi yazar. Güzel ve doğru yazmışsa çok,az hata yapmışsa hafifçe alkışlanır. Çok yanlışı varsa hiç alkışlanmaz .Öğrenciler yer ve vazife değiştirirler alınan alkış derecesine göre oyunun galibi tespit edilir.
SaKLI - avatarı
SaKLI
VIP VIP Üye
24 Aralık 2011       Mesaj #2
SaKLI - avatarı
VIP VIP Üye
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Senaryolar :
Bir varmış bir yokmuş. Derya adında annesi ile deniz kenarında yaşayan küçük bir çocuk varmış. Derya her sabah ve her akşam bıkmadan denizi işlermiş ve onu izledikçe çok mutlu olurmuş. Hergün o güzel mavi denizi hayranlıkla seyreden Derya bir gün denizi gün geçtikçe kirlendiğinin farkına varmış. Bu kirlilik Derya'yı denizden uzaklaştırmış. Artık eskisi gibi zamanının çoğunu denizi izlemekle geçirmiyormuş. Denizin Ki
rlenmesi Derya'yı çok üzmüş. Bir sabah Derya'nın annesi koşarak Derya'nın yanına gelmiş ve "Derya denize bak!" diye sevinçle bağırmış. Uykudan annesinin sesiyle uyanan Derya hemen pencereden denize bakmış ve denizin eskisi gibi tertemiz olduğunu görmiş. Terliklerini giyip mavi va temiz denizi izlemek için yola koyulmuş.""Uyan Ufuk uyan" fişi verilirken çocuklardan biri seçilir ve ona ufuk ismi verilir. Sınıfa bu arkadaşın ismi nedir diye sorulur. Çocuklar Ufuk olduğunu söylerler. Sonra Ufuk'u öğretmen masasının üzerine yatıran öğretmen şimdi Ufuk'u uyutacağız der. Onu uyutmak için sınıfça ninni söylerler, Ufuk'u sallarlar. Bir öğrenci bildiği bir masalı anlatır. Sonra Ufuk uyuyormuş gibi yapar. öğretmen şimdi Ufuk'u uyandıralım, ona ne söyleyip uyandırırız der. Öğrenciler kendi fikirlerini söylerler.
Sponsorlu Bağlantılar
Öğretmen onu "uyan Ufuk uyan" diyerek uyandıralım, haydi şimdi hep beraber söyleyelim der. Sınıf "uyan Ufuk uyan" fiş cümlesini tekrar eder. Bunu üzerine Ufuk uyanır ve fişin öğretimine geçilir.
"Yere çöp atma" fişi şu şekilde öğretilir. öğretmen bir kartona "yere çöp atma" yazıp tahtaya yapıştırır ve şimdi bir oyun oynayacağız der. Sınıftan 5-6 kişi seçer öğrencilere bir parktı siz parkta oynuyorsunuz, aranızdan biri yere çöp atıyor. Siz onun yanına gidip niye yere çöp attığını bunu çevreye zarar verdiğini söylüyorsunuz ve arkadaşınızda yere çöp atılmayacağını bilmediğini söylüyor. Sizde ona tahtadaki yazıyı gösterip levhayı da mı görmediğini sorup ona bak burada "Yere çöp atma" yazıyor diyorsunuz diye oyunu anlatır ve sınıftan seçilen öğrenciler oyunu canlandırır.
"Ümit bu üzüm" fişi öğretilirken öğretmen sınıfa elinde bir salkım üzümle gelir ve sınıftan ismi Ümit olan ya da Ümit adı verilecek bir öğrenci seçer. Ümit adındaki öğrenci tahtaya çıkarılır. Öğretmen "Ümit hayatında hiç üzüm görmemiş şimdi hepiniz sırayla bu bir salkımüzümü alıp Ümit'e göstereceksiniz ve "Ümit bu üzüm" diyeceksiniz der" ve bütün öğrenciler bu işlemi tekrarlarlar.
"Zil çaldı" fişi öğretiminde öğretmen elinde bir zille sınıfa girer. Zili çalar ve öğrencilere şimdi ne oldu? diye sorar. Öğrenciler "zil çaldı" diye cevap verirler. Öğretmen bunu birkaç defa tekrarlar ve sonra fiş öğretimine geçilir.

Fiş cümlelerinin öğretiminde kullanılacak bazı oyunlar ise şunlardır:
NUMARAYI BUL
5-6 tane öğrenci seçilir,bunların ellerine rakam kartonları verilir.Büyük fişlerin arkasına da öğrencilerin ellerine verilen numaralı kartonlardaki rakamlar, birden itibaren yazılır.Tahta üçe bölünür.Her öğrenciye önce elinde tuttuğu rakam okutturulur.Sonrada büyük fişlerin içerisinde istenen numaralı fişi,bulması ve ters çevirip okuması istenir. Doğru okuyan öğrenciye tahta da okuduğu fiş cümlesi bakmadan yazdırılır. Doğru yazarsa alkışlatılarak yerine gönderilir.Doğru yazamayan öğrenciler ise yerine oturtularak küçük fişinden aynı cümleyi çalışması sağlanır.Yapılan çalışma kontrol edilir. Oyuna dönerli olarak devam edilir.
Bu oyunla,hem fiş hem de matematik dersinde verilen rakamlar tekrar edilmiş olur.
ARKADAŞ BUL
8-10 öğrenci tahtaya çıkarılır. Bunların eline birer tane büyük fiş cümlesi ters çevrilerek verilir. Daha sonra yerinde oturan öğrencilerden birisi kaldırılarak tahtadaki öğrencilerden bir arkadaş seçmesi istenir. Seçtiği arkadaş fişi çevirerek kendini seçenin okumasını ve tahtada yazmasını ister. Diğer öğrencilerle de dönerli olarak tekrar edilir. BU oyunda ,aynı öğrencilerin sürekli seçilmesinin önüne geçilmelidir.
EBE BULMA OYUNU
Sınıftan 8-10 kişilik bir grup seçilerek tahtada halka şeklinde dizilir. Her öğrenciye bir tane büyük fiş cümlesi verilir. Sınıfta bir ebe seçilir ve dairenin ortasına alınır. Daha sonra öğretmen tarafından bir fiş cümlesi okunur ve ebeden onu bulması istenir. Bulunan fiş cümlesi eğer doğru ise sınıfa çevrilerek okutulur ve sınıfın yazması istenir. Fişi doğru bulan öğrenci, ebelikten kurtularak yerine oturur.
Bu oyundan kelime döneminde de yararlanılabilir.
BÜYÜĞÜNÜ BUL OYUNU
8-10 öğrenci seçilerek bunların her birine büyük fişlerden,seçilen bir tanesi verilir.Bu öğrencilerin ,elinde taşıdığı büyük fişleri sınıfa göstermeden tahtaya çıkmaları sağlanır. Yerinde oturan öğrencilere de seçilen bu fişlerin küçüklerinden bir tanesi fiş dosyalarından seçilerek,ters çevrilip masalarına konup, bakmamaları istenir. Dha sonra tahtadaki öğrenciler sırayla elindeki fiş cümlesini çevirerek sınıfa yüksek sesle okur ve okuduğu fişin küçüğünü taşıyan öğrenciyi öğretmen yanına çağırır. Gelen öğrencilerin fişlerini kontrol ederek doğru okuyanlar sınıfça alkışlattırılır. Yanlış okuyan öğrencilere ise yerinde çalışma yaptırılarak pekiştirmeleri sağlanır.
Bu oyun kelime döneminde de kullanılabilir.
GRUP OYUNU
Tahta üç bölüme ayrılır. Büyük fişler ters çevrilerek masaya konur. Üçerli üç öğrenci grubu tahtaya çıkarılır. Önce her grubun birinci sıradaki öğrencilerine birer büyük fiş cümlesi çektirilir. Seçilen bu fiş cümlesi tahtada okutulur ve yazdırılır. Böylece gruptaki son öğrencilere kadar bu çalışmaya devam edilir. En fazla doğruyu yapan grup, birinci seçilir ve alkışlattırılır. Öğretmen isteğe bağlı olarak bu grup sayısını arttırabilir veya azaltabilir.
ŞANS OYUNU
O güne kadar öğretilmiş cümlelerin küçük fişleri bir torbaya konur. Öğretmen istediği bir öğrenciyi kaldırır .Öğrenci elini torbaya sokarak bir fiş çıkarır. Şansına hangi cümle çıkmışsa okur ve tahtaya yazar. Aynı cümleyi sınıfta bir kere okur ve defterlerine yazarlar. Sonra başka öğrenciler kaldırılarak oyuna aynı şekilde devam edilir.
ISTEDIĞIMI BUL
Öğrencilerin küçük fişleri önlerine boşaltılır.Öğretmen istediği bir cümleyi söyler.Öğrenciler bu cümleyi önlerindeki fişlerden arayıp bulurlar. Herkes bulduktan sonra sınıfa toptan bir kere okutulur.
Kelime döneminde de öğretmen bir kelime ya da yeni bir cümle oluşturarak öğrencilerin kelimeyi bulmalarını veya yeni cümleyi oluşturmalarını sağlayabilir.
NE SÖYLERSEM YAZ
Iki öğrenci kaldırılır. Bunlardan biri eline tebeşir alıp tahta başında bekler. Diğeri ona ,(ne söylersem yaz )der Tahta başındaki çocuk diğerinin söylediği cümleyi yazar. Güzel ve doğru yazmışsa çok,az hata yapmışsa hafifçe alkışlanır. Çok yanlışı varsa hiç alkışlanmaz .Öğrenciler yer ve vazife değiştirirler alınan alkış derecesine göre oyunun galibi tespit edilir.
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
..

Benzer Konular

22 Aralık 2010 / melile Cevaplanmış
8 Mart 2016 / Ziyaretçi Cevaplanmış
22 Kasım 2023 / Lebron James Forum Oyunları
27 Ocak 2015 / SORU_NLU Cevaplanmış