Ziyaretçi
ISVEÇ DANIMARKA ARASINDAKI KOPRU
Arkadaslar bu resimde görülen sey isveç ve Danimarka arasindaki uzun bir köprünün sadece bir kismidir.
Adi da øresund'dur. Isveç ve danimarka'yi birbirine baglayan suni ada,tünel ve köprüden olusan yapilar bütünüdür.
Isveç ve danimarka aralarindaki baltik denizini karayolu ve demiryolu ile geçmeye karar verirler.öncelikle direkt kopenhag'dan malmö'ye köprü yapilmak istenir, ancak yapilacak olan köprü kopenhag havaalanina engel teskil ettigi için önce suni bir ada yapilir sonra da denizin altinda bir tünel insaa edilir.Tünel yaklasik 3,5 km. uzunlugunda ve betonarmedir.Tüneli yapmadan evvel deniz tabaninda bir çukur kazip zemini saglamlastirmak için deniz tabanina kaziklar çakilmis ;sonra tünel parça parça karada insaa edilip denizde birlestirilmistir.
Tünel yapildiktan sonra kenarlari doldurulmus üstü de yine disardan gelebilecek tehlikelere karsi izole edilmistir ve denizin üstüne 82000 ton çelik kullanilarak bir de köprü yapilmistir.daha sonra karayolu ve demiryolu çalismalari yapilarak baglanti hazir hale getirilmistir.sonuçta bu 26 km.lik baglanti 7 senede tamamlanmis ve 2000 yilinda hizmete girmistir. Gidis gelis geçis ücreti 6 metreye kadar olan araçlar için 64 eurodur. Ödeme giseleri isveç tarafindadir.
Hiz siniri 90-110 arasinda degismektedir.
Sponsorlu Bağlantılar
Isveç ve danimarka aralarindaki baltik denizini karayolu ve demiryolu ile geçmeye karar verirler.öncelikle direkt kopenhag'dan malmö'ye köprü yapilmak istenir, ancak yapilacak olan köprü kopenhag havaalanina engel teskil ettigi için önce suni bir ada yapilir sonra da denizin altinda bir tünel insaa edilir.Tünel yaklasik 3,5 km. uzunlugunda ve betonarmedir.Tüneli yapmadan evvel deniz tabaninda bir çukur kazip zemini saglamlastirmak için deniz tabanina kaziklar çakilmis ;sonra tünel parça parça karada insaa edilip denizde birlestirilmistir.
Tünel yapildiktan sonra kenarlari doldurulmus üstü de yine disardan gelebilecek tehlikelere karsi izole edilmistir ve denizin üstüne 82000 ton çelik kullanilarak bir de köprü yapilmistir.daha sonra karayolu ve demiryolu çalismalari yapilarak baglanti hazir hale getirilmistir.sonuçta bu 26 km.lik baglanti 7 senede tamamlanmis ve 2000 yilinda hizmete girmistir. Gidis gelis geçis ücreti 6 metreye kadar olan araçlar için 64 eurodur. Ödeme giseleri isveç tarafindadir.
Hiz siniri 90-110 arasinda degismektedir.
Çok daha ayrintili görmek istiyorsaniz.
Son düzenleyen _VICTORY_; 30 Mart 2013 12:20
Sebep: Resim eklendi