Üye Ol
Giriş
Hoş geldiniz
Misafir
Son ziyaretiniz:
07:23, 1 Dakika Önce
MsXLabs Üye Girişi
Beni hatırla
Şifremi unuttum?
Giriş Yap
Ana Sayfa
Forumlar
Soru-Cevap
Tüm Sorular
Cevaplanmışlar
Yeni Soru Sor
Günlükler
Son Mesajlar
Kısayollar
Üye Listesi
Üye Arama
Üye Albümleri
Bugünün Mesajları
Forum BB Kodları
Your browser can not hear *giggles*...
Your browser can not hear *giggles*...
Sayfaya Git...
Cuma, 26 Nisan 2024 - 07:23
Arama
Forum
Genel Galeri
Motorsiklet Resimleri
Konuya Cevap Yaz
Konu
:
Motorsiklet Resimleri
Cevap Yaz
Mesaj:
[QUOTE=ByKatip;923][CENTER][B][SIZE=3][COLOR=black]Motorsiklet bir yaşam tarzıdır.. Tutkulu yaşamları simgeler... Heyecan, hız, enerji... Karşınızda İki tekerlekli devler...[/COLOR][/SIZE][/B] [B][I][SIZE=3][COLOR=blue][IMG]https://www.msxlabs.org/msxteam/DiVa/HarleyVRod.jpg[/IMG][/COLOR][/SIZE][/I][/B] [IMG]https://www.msxlabs.org/msxteam/DiVa/M0TO_Yaaa_2.jpg[/IMG] iki tekerlek tutkusu [LEFT][SIZE=3]MOTORSIKLET TARIHI[/SIZE] [SIZE=3]Çocukluğundan beri aklından çıkarmadığı kendi eliyle otomobil üretme rüyasını gerçekleştiren adam. Eylül 1948'de Honda'yı kuran adam. İlk gençlik günlerinde kendi ürettiği otomobili dünya yarışlarında lider olarak görmeyi hayal eden ve başaran adam. Yarattığı mühendislik harikası motorlarla Honda markasını kısa sürede yollarda rakip tanımayan bir konuma getiren adam. Çalıştığı yıllar boyunca ticari kaygıları bir kenara bırakıp idealist tavrıyla mühendislik harikası tasarımlar ve buluşlar yapan adam. Soichiro Honda Neleri Başardı? Honda'nın sadece kurucusu değil, aynı zamanda Honda'nın yolunu belirleyen insan olmayı başardı. Her zaman yaratıcı fikirleri ve projeleri desteklemek için sermaye aktardı. 1949 yılında Dream (Rüya) isimli 98 edik motosikleti üretti. 1961'de 125 cc gücündeki Honda motosikletle dünya şampiyonluğunu kazandı. 1964'te Honda, seri otomobil üretimine başladı. Yine aynı yılda kendi aracıyla Formula 1'e katıldı ve ilk Gp'yi 1965 yılının Ekim'inde kazandı. 1975 yılında dünyadaki en önemli otomobil markalarının içine girmeyi başardı. Dünyanın en büyük motor üreticisi Honda, 1980'li yıllarda ise kalitesi, sorumlulukları, çevre konusundaki duyarlılığı ve mühendislik hedefleriyle dünyanın en büyük çok uluslu şirketlerinden biri haline geldi. Şöyle bir dönüp baktığımızda bütün bu başarıların ve gelinen noktanın bir hayalinden başka bir şey olmadığını anlamak çok şaşırtıcı ama gerçek...[/SIZE] [SIZE=3][B]AJS[/B]nin 1919 da yaptığı 350 cc lik 6 vitesli, tek silindirli yarış motosikleti tam bir sansasyoınon yarattı.1939'da ise Grand Prix pistini ilk defa 160 km/h ortalama süratle dönen 4 silindirli, su soğutmalı, 498 cc. lik bir motosiklet üretti. Ford'un ilk otomobili "model-t" den 11 yıl gibi kısa bir süre geçmiş olmasına rağmen motosiklet teknolojisi ne kadar ilerlemiş.[/SIZE] [SIZE=3][B]CB 750-[/B]Disk frenli, 5 vitesli ve elektrik marşlı seri üretilen ilk motosiklet. 1968'de piyasaya çıktığında güç dolu ve hızlı idi. Kaxasaki'nin 4 silindirli, 750 cc. lik bir motor planladığı bir dönemde, Honda CB 750, Kawasaki'nin 750 cc. lik motor projesini iptal edip 900 cc. lik bir motor üzerinde çalışmaya başlamasına sebep oldu. Bundan 5 sene sonra 1973'te Kawasaki Z1 900'ü piyasaya sürdü.[/SIZE] [SIZE=3][B]DRAG-[/B]Drag yarışlarının ve performans testlerinin yapıldığı 400 metre uzunluğundaki düzlük. Fabrikasyon motorlar arasında çeyrek mili en kısa zamanda geçen motosiklet Honda CBR 900 RR'dır. Finişe 10.5 saniyede vardığında sürati 215 km/h'ı bulur. Modifiyeli motosikletlerde ise durum biraz farklı; rekor Ameriklı Tony Lang'e ait. Süre 6.19 saniye finişteki sürati 350 km/h. motoru nikrometan yakan 800 beygir gücünde,süpercharge'lı bir suzuki GSX 1100[/SIZE] [SIZE=3][B]HONDA-[/B]Modern motosiklet sanayisinin babasıdır kısa tarihçesi 1948 67 milyon sermayeyle fabrikayı kurdu. 1953 aylık üretimi 6.000'e ulaştu. 1961 Dünyanın en büyük motosiklet büreticisi oldu halen öyle.[/SIZE] [B][SIZE=3]JAP PRIESTLEY [/SIZE][/B][SIZE=3]30'lu ve 40'lı ve 50'li yılların motor mühendisi idi MZ için çalışıyordu 1953'te ilk 500 cc. 4 silindir ve DOHC motoru yapmıştır.[/SIZE] [SIZE=3][B]LAVERDA-[/B]1978'de Boldor pistinde yapılan yarışa soktuğu V6 motor çok meşhur olmuştu. Tek yarışa çıkabilen 996 cc. lik su soğutmalı, silindir başına 4 sübaplı,6 adet webwe karbüratörü motor arka lastiği şafta bağlı idi. 11.800 devirde 140 beygir veren motor Honda'dan 30 km daha hızlı idi. Şaft bütün bu yüke 8 saat dayanmıştı. V6 ne yeniden yarıştı ne de üretildi.[/SIZE] [SIZE=3][B]MZ-[/B]Adını Motorradwerke Zschopau'dan alan MZ DKW adlı Doğu alman üreticisinin savaş küllerinden oluşmuştur. 2 zamanlı motor teknolojisine bir çok katkıları oluşmuştur.[/SIZE] [SIZE=3][B]SUPER BIKE [/B]750 cc. 900 cc. gibi büyük hacimli ve 4 zamanlı motorların yer aldığı yarışlar ilk defa Amerika'da yapılmaya başlandı ve kısa sürede tüm dünyaya yayıldı her ülkenin kendi kupası olduğu gibi bir de WSB yani World Superbike şampiyonası varki buda ilk defa 1988'de yapıldı 88-89'da Honda'nın birinci olduğu şampiyonayı o gün u gündür Ducati kazanmaktaydı.[/SIZE] [SIZE=3][B]TRIUMPH [/B]1897'de iki Alman tarafından bisiklet üretmek üzerine kuruldu. 1939'dael değiştirdi 1951'de BSA motosikletleri tarafından satın alındı. 1970'de Norton-Villier Triumph ortaklığı kuruldu. 1983'te üçlü ortaklık sona erdi. 1991'de Japon çizgileri ile yeniden piyasaya girdi.[/SIZE] [SIZE=3][B]DON VESCO-[/B]Dünya sürat rekortmeni 1978'de Amerika'da çift motorlu bir Kawasaki ile 510 km/h hız yaptı.[/SIZE] [SIZE=3][B]SUZUKİ X7 [/B]160 km yapabilen dünyanın ilk fabrikasyon motosikleti.[/SIZE] [SIZE=3][B]YAMAHA [/B]2 zamanlı motorların kralı TZ'ler RD'ler olarak kabul edilen Yamaha 2 zamanlıların dışında 4 zamanlılarada önemli katkıları olan yamaha ilk defa 1985'de FZ 750'de piston başına 5 sübap uygulamış ardından 1987'de Exup teknolojisini FZR 400 R'da uygulamıştır. YZF 1000R ise aerodinamik sürtünme katsayısı düşük motosiklet olarak tarihe geçecek.[/SIZE] [B][SIZE=3]MOTOCU ALMANLAR[/SIZE][/B] [SIZE=3]Bir aralar Almanya'dan Türkiye'ye gelip klasik motosikletleri toplayıp giden Almanlar vardı eski İndian'lar Motherless'ler,BSA'lar Triumphlar bitti şimdi sıra Japonların antikasında 6 silindirli Honda'lar 900 Boldor'lar Z 1300'ler GPZ 900'ler FJ 1200'ler yabancıların ağzını sulandırıyor yani biz hangi motora kıymet vermiyorsak onlar onun kıymetini biliyor ve bizden 3 kuruşa alıp restore edip değerlendiriyorlardı fakat şu an Türkiye'de motosiklet kavramı yaygınlaştığı için kimsenin bu güzel klasikleri yabancılara vereceğini sanmıyorum aman bunlara dikkat... [/SIZE] [RIGHT][COLOR=RoyalBlue]Motorsiklet, Motorsiklet Tutkusu, İki Tekerlek, İki Tekerlek Tutkusu, İki Tekerlek Tutkusu Resimleri[/COLOR] [/RIGHT] [/LEFT] [/CENTER][/QUOTE]
Ekstra Seçenekler
Diğer Seçenekler
Bağlantıları otomatik olarak tıklanabilir yap
Harici bağlantıların sayfa başlıklarını otomatik al
Kapat
Saat: 07:23
Hoş Geldiniz Ziyaretçi
Ücretsiz
üye olarak sohbete ve
forumlarımıza katılabilirsiniz.
Üye olmak için lütfen
tıklayınız
.
Son Mesajlar
Yenile
Yükleniyor...