Arama


nünü - avatarı
nünü
Ziyaretçi
7 Mayıs 2008       Mesaj #3
nünü - avatarı
Ziyaretçi
Maniyerizm

Yüksek Rönesans’ın sona ermesi 1520’lerde Maniyerizm’i yarattı. Yüksek Rönesans’ın klasikçiliği ve idealleştirilmiş doğalcılığına tepki olarak doğdu. Avrupa’da 1600’lere kadar etkisi devam etti.
Maniyerizm, Yüksek Rönesans döneminde yapılan sanatın “yozlaşmış” biçimi olarak yorumlandı. Uzun süre aşağılanmaktan kurtulamayan akım, hak ettiği değere 20. yüzyılda kavuştu. Gösterişli tekniği ve zarifliğiyle 20. yüzyıl insanına çekici ve enteresan geldi.

Özellikleri
· Akademizme karşı çıkan, farklı beğenilere, karşıtlıklara açık bir akım. Özellikle saray çevreleri tarafından çok ilgi gördü.
· Leonardo da Vinci, Michelangelo, Raffaello gibi sanatçıların arkasından gelen ressamlar figüratif kompozisyonlarında tekniği ve üslubu ön planda tuttular.
· Doğal olmayan, yapay bir çıplak insan vücudu yarattılar. Bu vücutları zoraki ve yapay pozlar içinde resimlediler. İnsan boyutlarıyla oynayarak, kol ve bacakları abartılı şekilde uzatıp, başları küçülttüler.
· Yapıtlara, çarpıcı renkler, perspektif anlayışını yok eden ölçekler, abartı ve karmaşa hakimdi.
· Klasik unsurlar ve eski çağların bazı görsel unsurları resimlerin içeriğini oluşturuyordu.
Temsilcileri
  • Raffaello “İsa’nın Nura Bürünüşü”
  • Rosso Fiorentino “İsa’nın Çarmıhtan İndirilmesi”, “Ölü İsa Meleklerle”
  • Jacopo da Pontormo “İsa’nın Çarmıhtan İndirilmesi”
  • Parmigianino “Uzun Boyunlu Madonna”
  • Michelangelo “Son Yargı”
  • Giulio Romano
  • Perino del Vaga
  • Polidoro da Caravaggio
  • Giorgio Vasari
  • Daniele da Volterra
  • Francesco Salviati
  • Domenico Beccafumi
  • Federigo Zuccano
  • Pellegrino Tibaldi
  • Il Bronzino
  • Bartholomaeus Spranger
  • Hendrik Goltzius
  • Hans von Aachen