SEYAHAT ACENTESİ NEDİR ?
Seyahat acenteleri kar amacıyla turistlere ulaştırma, konaklama, gezi, spor ve eğlence sağlayan, onlara turizmle ilgili bilgiler veren, bu konuya ilişkin tüm hizmetleri gören ve turizm ekonomisine ve genellikle ödemeler dengesine katkıda bulunan ticari kuruluşlardır.
SEYAHAT ACENTESİ BELGESİ NEDİR ?
Seyahat acentesi belgesi, seyahat acentesi faaliyeti gösterilebilmesi için ticari kuruluşlara Turizm Bakanlığınca verilen belgedir.
Bu belgeler, A Grubu seyahat acentelerine Geçici İşletme Belgesi veya İşletme Belgesi, B ve C grubu seyahat acentelerine ise İşletme Belgesi şeklinde düzenlenir.
SEYAHAT ACENTESİ TÜRLERİ NELERDİR ?
A Grubu Seyahat Acenteleri
Tüm seyahat acenteliği hizmetlerini ifa ederler.
B Grubu Seyahat Acenteleri
Uluslararası deniz, kara ve hava ulaştırma araçları ile A Grubu Seyahat Acentelerinin düzenleyecekleri turların biletlerini satarlar.
C Grubu Seyahat Acenteleri
Yalnız Türk vatandaşları için yurt içi turlar düzenlerler.
SEYAHAT ACENTESİ BELGESİ İÇİN NASIL BAŞVURULUR ?
Ülkemizde seyahat acenteliği faaliyeti göstermek isteyen kişi ve kuruluşların bu faaliyetlerini gösterebilmeleri için 1618 sayılı Seyahat Acenteleri ve Seyahat Acenteleri Birliği Kanunu çerçevesinde gerekli yasal prosedürü tamamlamaları gerekmektedir.
Bu durumda;
1.Seyahat acentesi işletme belgesi almak isteyen gerçek ya da tüzel kişiler bir dilekçe ile Bakanlığa başvurur.
T.C. TURİZM BAKANLIĞI İŞLETMELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Seyahat Acenteleri Dairesi Başkanlığı
İsmet İnönü Bulvarı, No: 5 Emek / ANKARA
Tel: 0.312. 212 83 00
Faks: 0.312. 222 63 21
Bakanlık, Kanunda belirtilen şartları haiz seyahat acentesi isminin belirtildiği yazıyı başvuru sahibine ve TÜRSABa gönderir.
Belirlenen seyahat acentesi ismi Bakanlık yazısının Tarihinden itibaren yirmi gün süreyle başka kişi ve kuruluşlarca turizm işletme ismi olarak talep edilemez. Başvuru sahibinin bu süre içinde TÜRSABa başvurup, tahsis ettiği isim başkalarınca talep edilmesi halinde bu talepleri değerlendirir.
2.Başvuru sahibi, Bakanlık tarafından verilen yazı ve aşağıdaki belgelerle TÜRSABa başvurur.
A) VE GRUBU SEYAHAT ACENTESİ KURULUŞU İÇİN
GEREKLİ BELGELER
Seyahat Acentesi Kuracak Kişi Gerçek Kişi ise
A) Seyahat Acentesi Sahibinin
1- Nüfus sureti (2 adet noter onaylı).
2- Hacir altında olmadığına ilişkin belge (Sulh Hukuk Mahkemesinden alınacak).
3- İflas etmediğine ilişkin belge (Asliye Ticaret Mahkemesinden alınacak).
4- Adli Sicil Kaydı (Cumhuriyet Savcılığından alınacak ve 6 aylık süresini doldurmamış olacak).
5- İmza sirküleri veya beyannamesi (noter onaylı).
B) Sorumlu Müdürün
1- Nüfus sureti (noter onaylı 2 adet).
2- Adli sicil kaydı (Cumhuriyet Savcılığından alınacak ve 6 aylık süresini doldurmamış olacak).
3- Enformasyon Memurluğu Belgesi aslı ya da Profesyonel Turist Rehber Kokardı (Rehber kimlik kartının noter onaylı sureti). (Geçerli diller; İngilizce, Fransızca, Almanca, Arapça ve İtalyanca).
4- Lise ve dengi okul diploması sureti veya yüksek öğrenim belgesi sureti (noterden). (Rehber Kimlik Kartına sahip ise öğrenim belgesi aranmaz).
5- İki yıllık bonservis (seyahat acentesinde çalıştığını gösteren ve çalışılan seyahat acentesi tarafından düzenlenmiş belge aslı) veya aynı konuda Turizm Bakanlığı kaydı.
6- İşe giriş bildirgesi sureti (SSKdan onaylı belge). Emekliler için Sosyal Güvenlik Destek Primi sureti.
C) Enformasyon Memurunun (her biri için)
1- Enformasyon memurluğu belgesi aslı ya da Profesyonel Turist Rehber Kokardı (Rehber Kimlik Kartının noter onaylı sureti).
2- Nüfus sureti (noter onaylı 2 adet).
3- İşe giriş bildirgesi sureti (SSKdan onaylı belge). (Emekliler için Sosyal Güvenlik Destek Primi sureti).
D) Teminat Mektubu (Turizm Bakanlığı emrine kesin ve süresiz, miktarı Bakanlıkça belirlenen, Seyahat Acentesi adının bulunduğu banka teminat mektubunun aslı).
E) Teminat Mektubu Taahhütnamesi (Teminat mektubu bankadan sonra mektup bilgilerini içeren noterde düzenlenecek taahhütname aslı).
F) Seyahat Acentesi is
Son düzenleyen Daisy-BT; 11 Şubat 2011 12:45