Arama


serkaut - avatarı
serkaut
Ziyaretçi
19 Temmuz 2008       Mesaj #311
serkaut - avatarı
Ziyaretçi


Yeni Intel tabanlı dizüstü bilgisayarlar tüm fonksiyonlarda çıtayı yükseltiyor. Yüksek performansıyla dikkat çekiyor.
Dizüstü bilgisayarlara daha fazla güç, hız, pil ömrü ve kablosuz çalışma mesafesi...
Yeni Intel® Centrino® 2 işlemci teknolojisi, mobil çalışırken HD özelliği sağlıyor, güvenlik ve yönetilebilirlik özellikleri sunarken, hız, pil ömrü ve kablosuz çalışma mesafesini de iyileştiriyor.
Intel, dizüstü bilgisayarlar için, Intel® Centrino® 2 işlemci teknolojisine ek olarak sunduğu yeni Intel Core™2 Duo işlemcileri ile standartları yükseltmeye devam ediyor. Bireysel ve kurumsal kullanıma yönelik 250’ye yakın yenilikçi kablosuz notebook PC tasarımı ise piyasaya çıkmayı bekliyor. Bunların arasında, kullanıcılarına HD video izleyebilmenin yanı sıra çok sayıda bilgisayar ve Internet aktivitesine katılma imkanı sunan tasarımlar da bulunuyor. Güçlü işlemci, doğru grafik sistemi ve pil ömrü kombinasyonu ile donatılmış bu dizüstü bilgisayarlar yüksek performanslarıyla dikkat çekiyor.
Intel ayrıca, dünyanın en yüksek performanslı çift çekirdekli mobil işlemcisi olan ve 3.06 GHz hızında çalışan Intel® Core™2 Extreme işlemcisini de tanıttı.**
4 çekirdekli Intel ürünleri çok yakında piyasada Yaz dönemini mobil teknoloji odaklı olarak geçiren Intel, şimdiye kadarki ilk mobil dört çekirdekli ürünlerini ve çok ince ve hafif dizüstü bilgisayarlara özel ikinci nesil ürünlerini 19 Ağustos’ta çıkarmayı planladığını açıkladı. Mobil teknolojilere olan talebin giderek artmasına paralel olarak Intel, pazara sekiz farklı türde yeni işlemci sunacak.
Eski kod adı Montevina olan Intel Centrino 2 işlemci teknolojisi ve vPro™ teknolojisine sahip olan Intel® Centrino® 2, dizüstü bilgisayarlarda sunulan temel özelliklerin hepsinin performansını yükseltiyor. Bu temel özellikler arasında, yeni işlemci ve yonga setleri yoluyla performansın artırılması, daha uzun pil ömrünün sağlanması, daha hızlı 802.11n ile kablosuz çalışma (bu yılın sonunda WiMAX’in çıkışı ile birlikte) ve yeni kurumsal yönetilebilirlik de bulunuyor.
ABD’deki notebook satışları masaüstünü geçti Intel Başkan Yardımcısı ve şirketin Mobil Platformlar Grubu Genel Müdürü olan Mooly Eden, “2003’te Intel Centrino’yu ilk tanıttığımızda, çok az sayıda Wi-Fi hotspot vardı, YouTube videosu ve sosyal medya gerçek anlamda yoktu, ‘incelik ve hafiflik’ kişisel olarak değişen kavramlardı ve masaüstü PC’ler notebook’lardan fazla satılıyordu. Bugün ise ABD’deki notebook satışları masaüstünü geçti ve biz de hem HD eğlence, zengin online oyunlar ve daha yüksek hızlı kablosuz geniş bant için hem de kurumların notebook filolarını daha kolay ve daha güvenli bir şekilde yönetmeleri, yenilemeleri ve tamir etmeleri için yollar hazırlıyoruz” dedi.
Intel, yeniden yarattığı yüksek-k metal kapılı gelişmiş 45 nm transistorleri temel alan beş adet yeni çift çekirdekli işlemciyi tanıtıyor. Bu işlemciler, 1066 MHz’lik daha hızlı bir ön yan veriyoluna (FSB) ve 6 MB’a kadar L2 ön belleğe sahip, ayrıca dizüstü işlemcisinin kullandığı enerjiyi yüzde 30 kadar düşürüp 25 Watt’a kadar indiren üç sürüm halinde sunuluyor.
Centrino 2 işlemcilerin sahip olduğu Intel Dynamic Acceleration ve Deep Power Down teknolojileri, görevlerin daha hızlı yapılması için performansı artırıyor. Bunu da dizüstü bilgisayarda daha fazla enerji tasarrufu yapmak için boşta çalışırken çekirdek saatleri ve ön bellek gibi işlem yapan bileşenleri kapatarak başarıyor.
Intel WiFi Link 5000 serisi ile beş kat fazla hız, iki kat fazla mesafe
Intel ayrıca, Mobile Intel® 45 Express Chipset ve yeni kablosuz Intel® WiFi Link 5000 serisini de çıkardı. Bunlar, Temmuz ve Ağustos’ta çıkan dizüstü bilgisayarlarla birlikte kullanıcılara sunulacak. Eski 802.11a/g teknolojisine göre beş kat fazla hız ve iki kat fazla mesafe sağlayan Intel WiFi Link 5000 serisi, bugün mümkün olan en yüksek veri hızlarını (450 Mbps’e kadar) sağlayan 802.11 draft-N desteğini de sunuyor.
Az enerji, yüksek performans Yeni bir enerji tasarrufu seçeneği olarak, Intel Centrino 2 temelli dizüstü bilgisayarlarda bulunan anahtarlı grafik, tek bir dizüstü bilgisayarda hem entegre hem de ayrı bir grafik sistemi sunuyor, böylece kullanıcılar iki seçenek arasında kolaylıkla geçiş yapabiliyorlar. Anahtarlı grafik, hem her iki dünya için de en fazla enerji tasarrufu sağlayan seçeneği sunuyor hem de daha yüksek bir 3D performansı sağlıyor.
Intel Turbo Memory ile sabit disk depolama kapasitesi artıyor Platform ayrıca, Intel® Turbo Memory’nin yeni bir sürümünü de içeriyor. Flash bellek temelli bir depolama teknolojisi olan Intel® Turbo Memory, yazılımın yüklenmesini ve sistemin açılmasını hızlandırıyor, ayrıca çok fazla enerji tasarrufu sağlayacak şekilde sistemin yanıt verebilirliğini daha da artırıyor. Intel Turbo Memory bunu Windows Vista ReadyBoost* ile birlikte yapıyor ve sabit disk depolama kapasitesini önceki sürüme göre iki katına çıkararak 2 GB’a ulaştırıyor.
Intel Centrino 2 işlemci teknolojisi tüketiciler için, ilk kez tek seferlik şarj ile tam uzunluklu Blu-ray* HD videoları izleme olanağı sunan güç ve pil ömrü sağlıyor, ayrıca çeşitli online oyunların oynanması, müzik indirilmesi veya video yayımı eskisinden daha hızlı gerçekleşiyor.
vPro teknolojisine sahip Intel Centrino 2, kurumlar için, gelişmiş yönetilebilirlik ve güvenlik seçenekleri sunuyor. Şirketlerin masaüstü bilgisayarlarını dizüstü bilgisayarlarla değiştirmeleri ve kablosuz bir ağ üzerinden sistemlerin arızalarının uzaktan teşhis edilmesi, güncellenmesi ve tamir edilmesi ihtiyaçları ile birlikte bunun önemi de gittikçe artıyor. AMT 4.0 ile eklenen iyileştirilmiş yönetilebilirlik, sistem uykudayken kablosuz yönetilebilirlik özelliği, uzaktan konfigüre etme yetenekleri ve yeni nesil yönetim standartları (WS-MAN ve DASH 1.0) için de destek sağlıyor.
Bilgisayar üreticileri, bu işlemcilere dayalı 240’dan fazla sistemi pazara sunacak. Intel’in ürün fiyatlarını ve daha fazla bilgi için aşağıdaki adresi ziyaret edebilirsiniz:
www.intel.com/go/processor_pricing
Bu basın bülteninin, fotoğrafları, videoları, ilişkili blog’ları ve diğer bilgileri de içeren bir sürümü aşağıdaki adreste yer almaktadır: www.intel.com/pressroom/archive/releases/20080715comp_sm.htm
Intel Centrino basın kiti için: www.intel.com/pressroom/kits/centrino.
WiMAX’in Gelişimi
Intel, geleceğin Intel Centrino 2 temelli dizüstüleri için bir seçenek olacak Intel® WiMAX/WiFi Link 5050 Series’in parçası olarak şimdiye kadarki ilk birleşik WiMAX/Wi-Fi modülünü bu yıl sonunda ABD’de pazara sürmeye başlayacak. WiMAX, Wi-Fi ağlarını tamamlayan bir 4G, IP temelli geniş bant kablosuz teknolojisidir.
WiMAX ayrıca çok daha geniş Internet ve telefonla sesli görüşme kapsamı sağlar ve Wi-Fi’den farklı olarak, şehirleri veya toplulukları ve insanları hareket halindeyken bile birbirine bağlama özelliği vardır. Başlangıç olarak, ABD’de Sprint Xohm ve Clearwire’ın ağlarını yıl sonunda hazır hale getirecek olan Intel, WiMAX ağlarını yaygınlaştırmak için dünyanın çeşitli yerlerindeki servis sağlayıcılarla çalışıyor.
Kaynak: internethaber.com


Gelecek Bilgisayar Oyunlarında


ODTÜ uluslararası ticaret hacmi 40 milyar dolar olan bilgisayar oyun pazarına Türkiye’nin de girmesi için harekete geçti. Liseliler kampa alındı, lisans, master ve doktora programı açılıyor. ODTÜ Rektörü, “Gelecek, bilgisayar oyununu bilenlerde” diyor.
ODTÜ Rektörü Prof. Dr. Ural Akbulut, sinema ve müzik sektörlerinden daha büyük bir iş hacmine ulaşan bilgisayar oyun sektörünün, sadece eğlence değil, eğitim ve tedavi gibi değişik amaçlar için de kullanıcılara hizmet ettiğini söyledi. Elektronik oyun sektörünün dünya genelinde inanılmaz rakamlara ulaştığını ifade eden Akbulut, oyun sektörünün analizlerinin yapıldığı çok sayıda rapor yayınlandığını dile getirerek, “Güncel bir çalışmada DFC Intelligence şirketi sektörün 2003 yılı toplamını 23,5 milyar dolar olarak değerlendirdi ve 2008 yılı kestirimini ise 40 milyar dolar olarak açıkladı” dedi.
ABD ve Japonya’nın ardından Güney Kore’nin de elektronik oyunlara yatırım yapmaya ve sektörü teşvik etmeye karar verdiğini anımsatan Akbulut, son dönemde 100 milyon doların üzerinde ciro yapan Güney Kore firmalarının başarı öykülerinin ve World of Warcraft’ın çevirim içi oyununun, dünyada 10 milyon oynayan müşterisi sayesinde yaklaşık 1,5 milyar dolar ciroya yaklaşmasının üzerinde dikkatle durulması gerektiğini söyledi.
Konunun ekonomik boyutunun ötesindeki etkilerine de değinen Akbulut, bilgisayar oyunları üzerine yapılan çalışmaların, bilgisayar oyunlarının özellikle çocukların kişisel gelişimleri, öğrenme durumları, eleştirel düşünmeleri, yaratıcılıkları, kavramsal öğrenmeleri gibi bir çok konuda olumlu etkiler oluşturduğunun belirlendiğini dile getirdi.
“Eğitim amaçlı kullanılan eğitsel oyunların okullarda kullanımının her geçen gün yaygınlaşması, bilgisayar oyunlarının çocukların gelişimlerine katkı sağladığının bir göstergesi” diyen Akbulut, okullardaki en büyük sorunlardan birisi olan öğrencilerin dikkat ve motivasyonlarının bir ders süresi boyunca en yüksek seviyede tutulmasının bilgisayar oyunlarının derslerde kullanılması ile aşılabileceğini söyledi.
Amerikan ordusunun askere alımları teşvik etmek, kışla yaşamını tanıtmak, temel eğitimi görselleştirmek, tanıtımını yapmak ve diğer pek çok nedenden dolayı America’s Army isimli oyunun geliştirilmesine destek olduğunu anımsatan Akbulut, 2003 yılında West Point Askeri Akademisine giren subay adayı öğrencilerin yüzde 19’unun bu oyunu oynadığını aktardı.
Akbulut, şunları kaydetti: “Geleceğin F-16’lardan sonraki en modern savaş uçağı JSF’lerin en son pilotlu uçak olacağı düşünülüyor. Bu uçakların pilotları uçaklar tek kişilik olduğundan eğitimlerini uçağın içinde alamayacaklar. Pilotlar tüm eğitimlerini yerde bir simülatörde aldıktan sonra uçmak zorunda kalacaklar. Bu da bilgisayar oyunlarının ve simülasyonların önemini gösteriyor. Bundan sonraki askeri uçakların da pilotsuz olması bekleniyor. Bilgisayar oyunları ve simülasyona hakim olanlar bu alanda çok başarılı olacaklar.”
Dünyadaki bütün bu gelişmelere karşın Türkiye’nin sektörden hiçbir getiri elde edemediğini ifade eden Akbulut, Türkiye’de oyun sektöründen kazanılan gelirin donanım ve yazılımın dahil edildiğinde 1 milyon doları bulmadığını söyledi.
Akbulut, “Teorik olarak bir ilçenin tüm sene patates ekerek ülkeye kazandırdığı rakamı 15-20 kişinin çalıştığı bir ofisten beyin gücüne dayanarak geliştirilmiş bir çevrim içi oyun ile kazanmak mümkün iken pratikte bu yönde adımlar atılmaması ülkemiz adına büyük bir eksikliktir” diye konuştu.
Türkiye’deki oyun üzerine yapılan geliştirme çalışmalarının ancak son birkaç yıla dayandırılabileceğini anlatan Akbulut, bu çalışmaların çok kısıtlı düzeyde kaldığını kaydederek, “Türkiye’nin dünyada etkin olması için hala şansı bulunuyor, henüz trenin kaçmadığı söylenebilir. Matbaa devrimini kaçırdık ve 300 yıl kaybettik. Bilgisayar oyunları çağını Türkiye’nin kaçırmaması gerekiyor” dedi.
ODTÜ’nün sektöre Türkiye’nin dahil edilmesi için uzun süredir pek çok alanda çaba gösterdiğini dile getiren Akbulut, üniversitede lisans, master ve doktora düzeyinde dersler açıldığını, ayrıca bilgisayar grafiği yapay zeka gibi derslerde de çok sayıda oyun projesinin dönem ödevi olarak yapıldığını ve bu derslerde öğrencilerin 7 oyun geliştirdiğini söyledi.
“Bilgisayar Grafiği ve Görselleştirme Araştırma Grubu” “Oyunlar ve Simülasyon ile Eğitim Araştırma Grubu” gibi grupların da konu hakkında çalışmalar yürüttüğünü anlatan Akbulut, üniversitede uluslararası hakemli dergilerde ve saygın konferanslarda 20’nin üzerinde yayın yapıldığını belirtti.
ODTÜ Teknokent’te açılan Animasyon Teknolojileri ve Oyun Geliştirme Merkezi’nin bir aylık bir sürede 700 başvurunun yapıldığını bildiren Akbulut, Merkez’de eğitimlerin ve seminerlerin devam ettiğini kaydetti.
Yoğun talep üzerine, bu yıl oyun geliştirme ve teknolojileri alanında master ve doktora programlarının açılmasının planlandığını dile getiren Akbulut, “Böylece tüm Türkiye’de bilgisayar oyunları derslerini verecek akademisyen açığı da giderilecek. Bu konuda ODTÜ’nün çabaları sürecek” diye konuştu.
ODTÜ’de, oyun kültürünü orta öğretim çağından itibaren öğrencilere aşılamak amacıyla yeni bir projeye imza atıldığını anlatan Akbulut, bu amaçla liselilere yönelik bilgisayar oyunları geliştirme yaz kampını düzenlediklerini ve kampa katılan öğrencilerden çok verimli sonuçlar aldıklarını söyledi.
Kamp hakkında bilgiler veren ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Veysi İşler de kampta bilgisayar programlamasına ve oyunların genel konseptine hakim olan Aydın, İstanbul, İzmir, Adıyaman, Ankara, Manisa, Kayseri ve Konya’dan 18 lise öğrencisine ODTÜ yerleşkesinde bir haftalık oyun geliştirme kursu verildiğini belirterek öğrencilerin yemek ve ulaşım masraflarının da ODTÜ tarafından karşılandığını kaydetti.
Öğrencilerin kampın ardından oluşturacakları gruplarla oyunlarını şehirlerinde geliştirmeye devam edeceklerini bildiren İşler, 20 Ağustos’ta da 18 öğrenciden en başarılı seçilen 3’ünün ODTÜ’ye davet edileceğini ve en iyi çalışma grubunun da ödüllendirileceğini açıkladı.
Türkiye’nin bilgisayar oyunları pazarına girebilmesi için ilköğretim okulları ve lise müdürlerine, Milli Eğitim Bakanlığı’na ve TÜBİTAK’a büyük görevler düştüğünü söyleyen ODTÜ Rektörü Prof. Dr. Ural Akbulut, şöyle konuştu:
“Şu anda pek çok aile, çocuğunun bilgisayar oyunu oynamasından hoşlanmıyor. Madem ki çocuklar bilgisayar oyununa meraklı; annenin, babanın ve öğretmenin bir araya gelip çocuğun çok daha iyi eğitim almasını ve hayata atıldığında, simülasyonla iş yaşamanı birleştirerek başarısını arttıracak yolları bulması gerekiyor. Bu oyunlarla muhatap olmayanların bundan 10 sene sonra işlerinde başarılı olmaları mümkün olmayacak. Ancak aşırı miktarda oyun oynamak da onları başarısız kılacaktır. Her ne kadar Türkiye’de oyun alanında yapılan çalışmalar sınırlı sayıda kalsa da, önümüzdeki yıllarda bilgisayar oyunları mevcut popülaritelerinin de ötesinde, hayatımızın her alanının vazgeçilmezi haline gelecek ve dolayısıyla oyunlar üzerine yapılan çalışmalar da artarak devam edecek. ODTÜ’de bu alandaki çalışmalarını arttıracak ve bu sektörü kalkındırabilecek nitelikli elemanları yetiştirmek için yeni projelere ilerleyen senelerde imza atacak. Ancak, bu önemli alanda ülke olarak başarılı olabilmek için devletin bu alana özel önem göstermesi gerekiyor. Bu alanda önemli pay alan ülkelerin yaptığı gibi, devlet, bu alana özel teşvikler sağlamalı ve büyük projeler geliştirmeli.”
Kaynak: TÜBİDER

Rapidshare'in rakibi yenilendi

Rapidshare'nin sürekli getirdiği yeniliklere, alternatif dosya paylaşım sitesi Divshare'den karşılık geldi. Divshare.com, Rapid'den farklı olarak ne avantajlar sağlıyor?


Divshare.com, ücretsiz üyeler dahil kayıt olanlara verdiği "Dashboard" adlı sistemin arayüzünü değiştirerek, Rapidshare'in ataklarına sessiz kalmayacağını ortaya koydu. Daha önce sınırsız alan ve bant genişliği veren site, bilişim dergilerinde reklam edilince, bu sınırsızlıktan vazgeçmek durumunda kaldı. Dosyaları sonsuza kadar saklama sözünü tutan Divshare, hızı ve kolay kullanımlı arayüzüyle dikkat çekiyor.

Oynatıcınız da Divshare'dan

MP3 veya Flash videolarınızı yüklediğinizde doğrudan oynatıcı veren Divshare, şu an için ücretsiz kullanıcılarda 5 GB dosya saklama alanı ve ayda 50 GB bant genişliği sunuyor. Hızları tatmin edici oranda indirme ve yükleme hizmeti veren Divshare, ücretsiz kullanıcılardan 15 saniyelik bir bekleme süresi istiyor.

divshare

Site aynı zamanda Drag and Drop özelliği sayesinde dosyalarınızı sürükle bırak yöntemiyle yüklemenize de olanak sunuyor. Tek seferde 200 MB dosya yükleme imkanı veren site, güvenilir, ücretsiz ve hızlı bir dosya yükleme sitesi arayanlara çözüm olacak gibi görünüyor.


Kaynak: ShiftDelete.Net
Son düzenleyen serkaut; 19 Temmuz 2008 13:42 Sebep: Mesajlar Otomatik Olarak Birleştirildi