Arama


kelrapunzell - avatarı
kelrapunzell
Ziyaretçi
31 Temmuz 2008       Mesaj #8
kelrapunzell - avatarı
Ziyaretçi
oyundazk1

HİPERAKTİVİTE DİKKAT EKSİKLİĞİ VE DİSCALCULİ


Bu konu kişisel olarak beni ilgilendiriyor çünkü bende ADHD (dikkat eksikliği hiperaktivite) ve discalculi var .Yani matematik öğrenme bozukluğu .Bu yalnızca matematik öğrenmemi zorlaştırmıyor ayrıca ayakkabı bağlayamama ,tarife okuyamama (üniversitede ders programı tablosunu hep arkadaşlarımdan yazılı olarak alırdım -tablodan okuyunca hep yanlış derslere giriyordum) ,sık sık yollarda kaybolma (yön duygusunun olmaması ) gibi gündelik minik sinir bozucu zorluklar yaşamama neden oluyor.Örneğin benim ayakkabılarım cırtbantlıdır
Ortaokul lisede akrobatik sandık atlama gibi egzersizlerde ,yakartop gibi oyunlarda çok iyiyken 19 mayısa doğru kabus başlardı .Niye ? 19 Mayıs hareketleri ..Hem sırasını şaşırmadan herkesle birlikte ,hem ritmle hem de yanlış tarafa dönmeden yapmak gerekiyordu ..Bende dikkat yok,yön hiç yok !
Sonuç felaket elbette..
...eveet çocuklaar şimdi sağa dönüyoruz
(..sağ neresiydi...)
Sonuçta her yıl nisandan mayısa dek beden eğitimi derslerine girmezdim.
Ama düz duvara tırmanma konusunda üstüme yoktu .


Özgül öğrenme güçlüğünün eğitimle tedavisi zihinsel özürlülere verilen özel eğitimden farklı bir uygulamadır. Bu alanda uzmanlaşmış kişiler tarafından verilmelidir. Normal ilk okul öğretmenleri ya da bu alanda eğitim almamış olan özel eğitimciler tarafından verilmesi uygun değildir.

Ülkemizde bu alanda eğitim almış ve bu sorunun eğitimini uygulayabilen kişilerin sayısı son derecede azdır.Her özel eğitimci bu eğitimi veremez.

Bu eğitim ülkemizde Dikkat eksikliği Hiperaktivite ve Özel Öğrenme Güçlüğü Derneği tarafından verilmektedir.
(İlgili fakülteler dışında,ayrıca her fakültede de bulunmuyor bildiğim kadarıya)

Eğitmenlerin Eğitimi Semineri 2.Düzey bilgi derneğin ana sayfasında.

Dikkat eksikliği Hiperaktivite ve Özel Öğrenme Güçlüğü Derneği

Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu (DEHB) ve özel öğrenme güçlüğünün (ÖÖG),
  • Erken tanınması,
  • Uygun tedavi ve eğitim olanaklarının sağlanması ve yaygınlaştırılması,
  • Karşılaşılan sorunlara uygun ortak çözümlerin bulunması yönünde çalışmalar yapmak, yapılacak olan çalışmalara öncü ve destek olmak üzere,
  • Aileleri,eğitimcileri ve tedavi ekibini bir araya getirerek bu alanda güç birliği oluşturmak amacıyla kurulmuştur.

Eğitim cd leri ve konu ile ilgili kitaplara ulaşabilirsiniz .
(Bunlar özel öğrenme güçlüğü özel eğitimci yetiştirme CD si değil, konu ile ilgili aile ,okul ,öğretmenlere konu ile ilgili bilgi veren konferanslar halindedir.Özel öğrenme güçlüğü semineri yalnızca uzman kişilere ve yerinde katılım yoluyla verilmektedir)

Dernek başkanı Nezih Çıngır
Onursal üye Prof dr Ferhunde Öktem
Prof Dr Ümran Korkmazlar
Uzm Dr Özlem Sürücü



Özel öğrenme güçlüğüne sahip çocuklar öğretmenler tarafından çoğu zaman yanlışlıkla mental retardasyon(zihinsel gerilik ) ile karıştırılıyorlar .

Oysa özel öğrenme güçlüğünün tanımında ön şart zihinsel engel bulunmamasıdır.

Herhangi bir zihinsel ,duyusal,nörolojik, fiziksel, ruhsal ve kültürel özrü olmayan okuma – yazma, matematik, kendini ifade etme, düşünme, zaman ve mekan da yönelme alanlarından biri veya birkaçında yaş ve zekasının gerektirdiği başarıyı gösteremeyen bireyler için kullanılır . "Disleksi" okuma konusunda "disgrafi" ,yazma konusunda ,"discalculi "matemetik konusunda bireyin yaşı ve zekasının altında başarı göstermeleri ile tanımlanan özel öğrenme güçlüğüdür.

Üstün Zekâlılarda Öğrenme Güçlüğü

IQ puanı yüksek olduğu halde öğrenme güçlüğü yaşayan çocuklar olduğunu ve ülkemizde böyle çocuklar için bir program bulunduğunu biliyor muydunuz..

Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi/Özel Eğitim/( Üstün Zekalılar öğretmenliği /dersler/ders içeriği/öğrenme güçlüğü yasayan üstün zekalı çocuklar
link:
http://www.istanbul.edu.tr/hay/bolum.../ustunzeka.htm
Üstün Zekâlılarda Öğrenme Problemleri
Özel öğrenme güçlükleri tanımı, özellikleri; Üstün çocukların özellikleri; Özel öğrenme güçlüğü gösteren çocukların özellikleri ve teşhis edilmesi; Özel öğrenme güçlüğü gösteren üstün zekâlı çocukların okul ve aile ortamında yaşadıkları sorunlar;
650802 – Üstün Zekâlılarda Öğrenme Güçlüğü (2-0) 2



Dikkat eksikliği ve hiperaktivite ile birlikte özel öğrenme güçlüğü görülme oranı yüzde 10 ile kırk arasında yani her 10 ila kırk hiperaktif çocukta aynı zamanda özel öğrenme güçlüğü de bulunabiliyor.

Diskalküli diye de bilinen aritmetik bozukluktaysa, matematik terimlerini, kavramları anlayamama, sayı ve sembolleri tanıyamama, gerekli sembolleri kullanma, eldeü sayıları toplamayı unutma, çarpım tablosunu öğrenmede sınıf arkadaşlarına göre çok geri kalma, problem çözümünde İzlenecek adımlara karar verememe biçiminde kendisini gösteren bozukluklarla karşılaşılır.
Bunların dışında, ödevlerini eksik alma, çok yavaş ve verimsiz biçimde ödev yapma, ders çalışma, çabuk sıkılma, organize olmada güçlük, dağınıklık, zamanını ayarlamada zorlanma, yönünü bulmada beceriksizlik, sağını solunu ve zamana ilişkin kavramları karıştırma, herhangi bir şeyi sıralamada güçlük, sözlü ifadede ve top tutma, ip atlama, ayakkabı bağlama ya da çatal - kaşık kullanma gibi motor becerilerde zorlanma gibi bozukluklar da özel öğrenme bozukluğu belirtilerinden kabul edilebilir. Ancak bunun için, bütün bu bozuklukların akademik başarıyı ve günlük yaşamı olumsuz etkiler boyutta olması gerekiyor