Arama

Trend Güneş Gözlükleri - Tek Mesaj #12

karayel - avatarı
karayel
Ziyaretçi
20 Ağustos 2008       Mesaj #12
karayel - avatarı
Ziyaretçi
4 bin mağaza 4 milyon gözlük sattı, 1 milyar dolara ulaştı


ÜRÜNLERİNİN çekiciliğini ve marka imajlarını artırmak için Zeynep Tokuş, Şebnem Schafer, Asena, Demet Akalın, Mehmet Ali Erbil, Hülya Avşar ve Porto Rico’lu Kainat Güzeli Zuleyka Rivera’yı kullanan gözlük firmaları 1 milyar dolarlık pazar büyüklüğünü yakaladı.



ÜRÜNLERİNİN çekiciliğini artırmak için Julia Roberts, Kate Mass, Antonio Banderas, Fabio Cannavaro gibi dünyaca ünlü yüzleri kullanan gözlük firmaları, Türkiye’de Zeynep Tokuş, Şebnem Schafer, Asena, Demet Akalın, Mehmet Ali Erbil, Hülya Avşar’dan sonra 19 yaşındaki Porto Rico’lu Kainat Güzeli Zuleyka Rivera’yla, 1 milyar dolarlık pazar hacmini yakalamayı başardı. Ray-Ban’ın liderliği elinde bulundurduğu güneş gözlüğünde, geçtiğimiz yıl marka sayısı 200’e, satışlar da 4 milyon adede ulaştı. Fiyatların, 100 dolardan başlayıp, 3 bin dolara ulaştığı markalı gözlüklerde, mağaza sayısı da 4 bini buldu.

REKLAM YÜZLERİ KİMLER: Ferre’nin Julia Roberts’ı, Roberto Cavalli’nin Kate Mass’ı, Police’in Antonio Banderas’ı, Sting’in de ünlü İtalyan futbolcu Fabio Cannavaro’yu kullandığı güneş gözlüğünde Dupont, 44 yaşındaki Hülya Avşar’ın yerine 19 yaşındaki Porto Rico’lu Kainat Güzeli Zuleyka Rivera’yı yeni yüzü olarak seçti. Hawk Zeynep Tokuş’la, Elegance Şebnem Schafer’la, Osse ise Asena, Demet Akalın ve Mehmet Ali Erbil’le Türkiye’de büyümeye çalışıyor.

10 MİLYON KİŞİ KULLANIYOR: 10 milyon kişinin gözlük ve lens kullandığı Türkiye’de, toplam pazarın yüzde 95’ini ithal markalar elinde bulunduruyor. Eksen Optik, TopTen’le, Ellepo da kendi adını taşıyan ürünleriyle Türkiye’nin yerli markalarını oluşturuyor. Birbirinden farklı marka ve modellerle, çerçeveden lense, spor gözlüğünden bakım ekipmanlarına kadar geniş bir ürün yelpazesine sahip olan sektörde, İtalyan, Fransız, Alman, Çin, Japon ve Kore markaları hakimiyeti elinde bulunduruyor. Ray-Ban’ın lider olduğu pazarda, Sesa Optik Police ve Calvin Klein’le, Cem-Fa Davidoff ve Zaiss ile, Merve Optik Mustang ve Osses ile, Eksen ise Topten’le rekabette ön plana çıkmaya çalışıyor.

4 BİN MAĞAZA VAR: Kimi için elbisiyi tamamlayan, karizma, ciddiyet, şıklık ya da şirinlik kazandıran bir aksesuar, kimi için ise etrafı tüm berraklığıyla algılamaya yarayan önemli bir araç olarak görülen gözlükte pazar, yılda 10 milyon adetlik çerçeve, 25 milyon adet cam ve 4 milyon adet güneş gözlüğünden oluşuyor. Optik sektöründe, çerçeve ve güneş gözlüklerinin yanı sıra, spor gözlükleri, koruyucu, kılıf, cam, kontakt lens, bakım ekipmanları, optimetrik, oftalmolojik cihazlar, oftalmolojik ölçüm tanı ve tedavi cihazları, optik atölye ve laboratuar için aletler, gözlük yedek parçaları, optik endüstri makineleri gibi ürünler yer alıyor.

Satışlar modayla artıyor

Sektörün yüzde 90’ı güneş gözlüklerinden, optik çerçevelerden, spor gözlüklerden ve camdan oluşuyor. Geri kalanı ise lens ve diğer ürünler kapsıyor.

Lenste yüzde 65 sağlık, yüzde 35 estetik amaçlı kullanım dikkati çekiyor.

En çok gençler ve kadınlar tarafından tercih edilen güneş gözlükleri satışlarının ise modaya bağlı olarak dinamik halde olması sürekli büyümesini sağlıyor.

Gözlük sektöründe her altı ayda bir modeller değişiyor. Markaların kendi içlerindeki tasarımı, renkleri ve kullanım kolaylıkları gündemde kalmalarında etkili oluyor.

Piyasada yaklaşık 10 bin çeşit gözlük var. Marka gözlükler tümü dünyaca ünlü tasarımcılar tarafından sezonun modasına göre özel olarak tasarlanıyor.

Sosyal Sigortalar Kurumu, Bağ-Kur, Emekli Sandığı gibi kuruluşlar vasıtasıyla gözlük almak isteyenler için de orta kesime hitap eden gözlükler satılıyor.

İşin içine markalaşma ve özel tasarımlar girince fiyatlar artıyor. Fiyat camda kaliteye ve çeşide bağlı olarak 50-1200 YTL arasında değişirken, gözlük çerçevesinde 100-2 bin YTL, lenste ise 50-500 YTL arasında değişim gösteriyor.
Son düzenleyen Efulim; 22 Kasım 2011 13:11 Sebep: sayfa düzeni.