Arama

Adobe Photoshop Dersleri - Tek Mesaj #19

CrasHofCinneT - avatarı
CrasHofCinneT
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
8 Eylül 2008       Mesaj #19
CrasHofCinneT - avatarı
VIP Pragmatist Çılgın Zat...
Filtreler / Render

3D TRANSFORM Filtresi :
İki boyutlu bir görüntüyü sanki 3. boyutu destekliyen bir program tarafından üretilmiş gibi göstermeye yarar. Resme derinlik katar. Ancak bir mucize beklemeyin. Pek çok kısıtlaması var. Öncelikle küp, silindir veya küre şeklindeki resimlerde kullanılırsa bir sonuç alınabiliyor. Ayrı ca çok hafif transferler yapı labiliyor. 3. boyutu biraz fazla kaçırırsanız resim bozuluyor. Döndürme sırasında boşalan bölgelerde ayrı ca zemin çalışması gerekebiliyor. Şimdi bu filtrenin iletişim kutusunu inceliyelim.

Selection Direct Selection Cube Sphere Cylinder Convert Point Add Point Substract Point Pan Camera Trackball Pan Zoom Önce resminizi yükleyin. Sonra resme uygun olarak küp, silindir veya küreyi seçin. İzleme penceresine tıklayıp oluşan tel çerçeveyi resminize uydurun. Sonra direct selection aracı ile tel çerçevenin düğüm noktalarından tutup ince ayar yapın. En son olarak pan camera veya trackball araçları ile resminizi istediğiniz yöne eğin. Bu arada düğüm noktası ilavesi için add point ve substrack point araçlarını kullanın. Eğer bir keskin köşeyi yumuşatmak istiyorsanız convert point aracı emrinizde.

Not : Add point, convert point ve substrack point araçları sadece silindir ile seçim yapılırsa çalışır.

Bu derste sadece basit 3d transformdan bahsedeceğimizden, olaya küresel transform ile girmekte sonsuz fayda war. Açıyoruz yuvarlak bir obje (yanlış algı lamayını z Msn Grin) ve etrafını seçiyoruz.

Filter / render / 3dtransform dedikten sonra,( ) sphere tool ile objemizin etrafını dikkatlice seçiyoruz. Yannız bu oldukça hassas bi cihaz, onun için tam ayarlamaya çalışın.

Şimdi de trackball tool'u ( )ile objenin üstüne basın ve herhangi bi yöne çekin bakalım n'oluo? Yaaa, kabak gibi elinizde kaldı değil mi Msn Happy

OK tuşuna bastıı mız anda, sevgili objemiz final haliyle karşımızda olacak Msn Happy Ve fakat Photoshop bir 3d programı olmadığından, haliyle objenin arka kısmını çizemiyor ve bu
şekilde bir dodurma yoluna gidiyor.

Çarlinin melekleri :p p.s. Unutmadan, 3d transform ekranındaki options bölümünden alias ve kalite ayarlarını yapabilirsiniz.

CLOUDS Filtresi :
Background ve foreground renklerini kullanarak yumuşak kenarlı bulutumsu görüntüler oluşturur.

DIFFERENCE CLOUDS Filtresi :
Bu filtre background ve foreground renkleri ile bulutlar oluşturur, sonra mevcut resmin pixel renk değerlerinden bu oluşan bulutları çıkarıp ters çevirir. Karışık mı oldu ? Bir deneme yapın bence.

LENS FLARE Filtresi :
Bir ışık kaynağına doğru fotoğraf çekmişsiniz de ışık kaynağının merkezi objektife yansımış. İşte bu filtrenin açı klaması. Peki fotoğrafçılıkta pek istenmiyen bu durumu biz niye bilerek yapalım ki ?

Bu çalışmayı ismini ve adresini şimdi hatırlamadı ğım bir ticari şirketin sitesinde görmüş, burada kullanmak üzere almıştım. Hazırlayan sanatçıdan özür diliyorum. Ancak insanlara faydalı olacağını düşünerek ve ticari bir amacım olmadığı için siteme koydum.


İletişim kutusundaki brightness düğmesi ışığın parlaklığını ayarlamaya yarar. %10-300 arası değer alır. Lens Type seçeneği fotoğraf makinası objektif tiplerini simüle ediyor. Doğrusu ben fotoğrafçılıktan anlamadığım için deneyip önizleme penceresine bakarak karar veriyorum. Cursor önizleme penceresi üzerine geldiğinde + şeklini alıyor. Bu işareti tıkladığımız yer parlamanın olacağı yerdir.

IGHTING EFFECTS Filtresi :
Esas olarak bu filtre, resminize harici bir ışık kaynağından çeşitli şekillerde ışık vermek için
tasarlanmıştır. Ayrıca gri görüntülerden doku haritaları oluşturularak resminize dokudaki farklı yapılaşmaya uygun ışık da verilebilir. Öncelikle iletişim kutusunu bir inceliyelim.

1 no.lu menü ışık kaynağını seçmemize yarar. Default kaynağı geniş bir etki alanına sahip ve oldukça güçlü bir ışıktır. Ama resimlerimizin özelliğine bağlı olarak kullanabileceğimiz 17 adet ışık kaynağı daha burada gizli. Vitrin spotlarından gizli ı şıklandırmaya, parlamadan yumuşak ışığa kadar neler yok ki ? Üstelik bu ışıkların hepsinin bütün özelliklerini değiştirebilirsiniz. Ön izleme penceresi üzerinde ışığı n merkezi ve etki alanı çizgi halinde görünür. Bütün yapmanız gereken etki alanı çizgisi üzerinde bulunan noktayı cursor ile tutup kaydırmak. Eğer ışık merkezindeki noktayı kayd ırırsanı z etki alanı komple kayar. Dikkatli olmak lazım.

Uyarı : Birden fazla kaynağa sahip ışık tiplerinde iyice tecrübe sahibi olmadan değişiklik yapmayın. ( Five lights, RGB lights gibi ) Artık bu ışıklar size yetmiyor. Bu liste haricinde yeni bir ışı ğa ihtiyaç var. Kolay. Önizleme penceresinin altındaki ampul resmini tutup pencere içine sürükleyin. İşte size yeni bir ışık türü. Ama bu ışığı ayarlayalım önce. Merkez ve etki alanı nı nasıl ayarlayacağımızı biliyoruz artık.

2 no.lu menü'den ışık kaynağı tipini seçelim. 3 seçeneğimiz var.

a. Directional : Işığı bir doğrultuda yayar. Merkezini ve yüksekliğini değiştirebilirsiniz. Ama etki alanını değiştiremezsiniz. Dikkat ederseniz etki alan elipsi yok oldu. Güneş ı şığı gibi uzaktan ve kuvvetli gelen ışığı simüle eder.


b. Omni : Işığı etki alanı içine merkezden kenara homojen yayar. Tavan ampulü gibi bir etki yapar. Merkezini ve etki alanı nı değiştirebilirsiniz. Etki alanı daraldıkça ışık şiddeti artar. Işık kaynağı resme yakınlaşıyormuş etkisi yaratır.

c. Spotlight : Adı üstünde zaten, spot ışık etkisi yaratır. Işığın yandan gelmesini simüle eder. Herşeyini değiştirebilirsiniz. (Merkez, etki alanı ve şiddeti) Şimdi de ışı ğımızın rengini seçelim.

3 no.lu menü penceresine çift tıklay ın. Kullanacağınız ışı k rengini seçin. Indensity ayarı ışığı n şiddetidir. 100 ile -100 arası değer alır. Focus ayarı sadece spotlight seçeneğinde çalışır. Işığın etki alanı elipsi içinde ne kadar yer kaplıyacağını belirler. Wide yönü ışığı genişletirken Narrow yönü daraltır.

Şimdi ışık kaynağı, etki alanı ve yeri hazır. Ya özellikler? 4 no.lu menü'nün özelliklerine de bir bakalım.

a. Gloss : Işığın yüzeyden nasıl yansıyacağını belirler. Shiny(Parlak) ve Matte(Mat) değerleri arasında de ğişir.

b. Material : Işığın yansıyacağı yüzeyin yansıma özelliklerini belirler. Plastic seçeneği ışığın rengini yansıtırken Metallic seçeneği yansıma yüzeyinin rengini yansıtır.

c. Exposure : Işığı azaltıp çoğaltır.

d. Ambiance : Işık kaynağından gelen ışıkla ortam ışığının karışımını ayarlar. Pozitive seçeneği ambient ışığını arttırırken negative azaltır.

Bütün bu ayarlardan sonra ışı k efektimiz hazır sayılabilir. Bu filtrenin bir de doku haritasına göre yansıma özelliklerini inceliyelim. Bu iş biraz daha karışık gibi. Önce doku haritası hazırlanacak resmi hazırlayalım. Bu resim mutlaka gri modelinde olmalı ve *.psd formatında kaydetmeliyiz. Sonra esas ön planda olacak resmi açalı m. Channels kulakçığına tıklayıp yeni bir kanal oluşturalım. Adı Alpha 1 olacaktır. Bu kanal seçili iken Filter > Render>Texture Fill komutu verip gri dosyayı yükleyelim. Sonra RGB kanalına geçelim. Lighting Effects iletişim kutusunu açıp 6 no.lu menüden Alpha 1 kanalını işaretliyelim. Ok. diyelim. Gri dosyanın resimdeki kenarları birer kabartı gibi resmimize işledi. Alttaki örneği bir inceleyin.

Bu da başka bir örnek...

Maalesef bu emsalsiz filtrenin marifetlerini burada bitiriyoruz. Aslında bu sayfa gibi 20 sayfa daha olsa yetmez ama biraz da siz denemeler yaparak kendinizi geliştirebilirsiniz. Kolay gelsin.

N ot : Bir sorunla karşılaşırsanız mail gönderin, yardımcı olmaya çalışı rım.

TEXTURE FILL Filtresi :
Bu filtre gri (greyscale) modundaki bir resmi çalışma resmimizde var olan veya bizim yaratacağımız alfa kanalına doldurmaya yarar. Bu alfa kanalı nı kullanarak resminizi doku haritasına göre ışıklandırabilirsiniz ( bkz. Lighting Effects filtresi) veya bu kanalı maske olarak kullanabilirsiniz.

DİKKAT : Bu filtre ile yükleme yapacağınız görüntü mutlaka gri olmalı ve *.psd formatında kaydedilmiş olmalıdır.

Bu logo texture fill filtresinin maske olarak kullanılması ile yapıldı. Sonra emboss efekti ile kabarıklık verildi. Zemin despeckle filtresinde kullanılan yangın resmidir.
Ölmediğine sevindim, hala acı çekebiliyorsun...