Arama


Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
28 Ekim 2008       Mesaj #2
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
HONDA
Soichiro Honda… Çocukluğundan beri aklından çıkarmadığı kendi eliyle otomobil üretme rüyasını gerçekleştiren adam.
Eylül 1948´de Honda´yı kuran adam. İlk gençlik günlerinde kendi ürettiği otomobili dünya yarışlarında lider olarak görmeyi hayal eden ve başaran adam. Yarattığı mühendislik harikası motorlarla Honda markasını kısa sürede yollarda rakip tanımayan bir konuma getiren adam. Çalıştığı yıllar boyunca ticari kaygıları bir kenara bırakıp idealist tavrıyla mühendislik harikası tasarımlar ve buluşlar yapan adam.

Soichiro Honda neler başardı?
Honda´nın sadece kurucusu değil, aynı zamanda Honda´nın yolunu belirleyen insan olmayı başardı. Her zaman yaratıcı fikirleri ve projeleri desteklemek için sermaye artırdı. 1949 yılında Dream (Rüya) isimli 98 cc´lik motosikleti üretti. 1961´de 125 cc gücündeki Honda motosikletle Honda Motor´un dünya şampiyonluğunu kazanmasını sağladı. 1964´te Honda, seri otomobil üretimine başladı. Yine aynı yılda kendi aracıyla Formula 1´e katıldı ve ilk GP´yi 1965 yılının Ekim´inde kazandı.1975 yılında dünyadaki en önemli otomobil markalarının içine girmeyi başardı. 1980´li yıllarda ise kalitesi, sorumlulukları, çevre konusundaki duyarlılığı ve mühendislik hedefleriyle dünyanın en büyük çok uluslu şirketlerinden biri haline geldi. Şöyle bir dönüp baktığımızda bütün bu başarıların ve gelinen noktanın bir çocukluk hayalinden başka birşey olmadığını anlamak çok zor olmasa gerek…


HYUNDAI
Hyundai, Güney Koreli otomobil üreticisi ve çelik sanayicisi firmadır. Kore dilinde Hyundai şimdiki zaman, asri zaman anlamındadır. Hyundai, aralarında inşaat müteahhitliği, otomobil, gemi yapımı, sigortacılık, elektronik, lojistik de bulunan pekçok alanda etkinlik göstermektedir.
1967 yılında Güney Kore Ulsan’da Chung Ju Yung , Hyundai Motors firmasını HMC adıyla adıyla kurarak İngiltere'den kit halinde gelen Ford Cortina modeli arabaları monte etmeye başlamıştır.
Chung Ju Yung gelişmelerinin sektöre farklı bir açıdan bakan bir yabancı tarafından gerçekleştirleceğine inanıyordu. Yabancılara pek de olumlu bir gözle bakmayan bir kültürde bu riskli bir tercihti. Yung bu riski göze aldı ve tercihi İngiltere’den George Turnbull oldu.
Turnbull, Koreye 1974 başlarında geldi ve kendisine Ulsan da bir otomobil fabrikası kurarak ilk arabasını iki yıl içinde üretme görevi verildi. Otomobil üretimi için gelişmiş bir alt yapısı olmayan bir ülkede bu, gerçekleşebilmesi güç bir görevdi. Koreli anlayışı, kurulan fabrikasının ısıtma sisteminin ancak proje kar’a geçtikten sonra gündeme gelebileceğini öngörmekte idi. Turnbull yönetimi kar etmeyi beklemeden ısıtma sistemi monte etmeye güç razı edebildi. Güç şartlara rağmen iki yıl sonra Hyundai Pony ilk Güney Kore halk arabası olarak üretim hattından satışa geçebildi. Bir Koreli ve bir İngiliz elele vererek Güney Korelilerin yaygın bir şekilde satın alıp kullanabileceği bir otomobili hayata geçirdiler.


JEEP
Jeep, 1941 yılında ABD ordusu için yaratılmış hafif arazi aracı ve onu üretmek için kurulan bir firmanın adıdır. Bugün firmanın sahibi Daimler Chrysler'dir.Jeep markası Turkiye'de bir marka olarak algılanmaktan çıkmış ve halk arasinda bu tür arazi tipi arabalara markasi ne olursa olsun genel olarak Jeep denmeye başlanmıştır.

Tarihi
1938 yılında motosikletlerinin ve diğer askeri araçlarının (modifiye edilmiş Ford Model-T) yerine geçebilecek;hafif, manevra yeteneği güçlü, sağlam, güvenli ve seri bir genel maksatlı araç arayışı içinde olan ABD ordusu bu ihtiyacını karşılamak için bir yarışma düzenledi.135 farklı firmaya yarışmaya katılması için çağrıda bulunuldu.Ancak yarışmaya katılacak firmalar bazı kısıtlamalarada uymak zorundaydılar.Taşımacılık için ağırlığın 600lbs'yi ve dingil aralığının 75 inç'i geçmemesi bu kısıtlamalardan bazılarıydı.Sadece 49 günde bir prototip ve ayrıca 75 günde 70 test aracı üretmek için kıyasıya bir mücadele başladı.Sonuç olarak sadece üç firma bunu başarabildi(Bantam, Willy-Overland, ve Ford).Yarışmayı kazanan 738,74 $'lık fiyatıyla Willy-Overland oldu. Bu modelin adı CJ1A idi. bir askeri araç için gayet lüks olan bu araçta tente ve otomatik camlar vardı. ertesi yıl, orduda epey iyi tutan bu araç cj2 ismi ve bir kaç farklılıkla sivil halkın kullanımına sunulmuştu.Jeep isminin nerden geldiği tam olarak bilinememekle birlikte Ford'un yarışma için ürettiği 'Ford GP' isminden geldiğine inanılmaktadır.'GP' isminin ise General-Purpose (Genel maksatlı) yada G=Government ve ABD'deki 4X4 sınıfını ifade eden P'nin birleşimiyle oluştuğu düşünülmektedir.


LADA
Volga Otomobil Fabrikası 27 Temmuz 1966 yılında, Kuibyschewer (bugünkü adı ile Samara) bölgesinde, yıllık 600.000 otomobil kapasitesi ile üretime başlamıştır. Bu üretim için İtalyan Fiat ile 1966 yılında teknoloji ve lisans anlaşması yapılmış olup, şirketin yönetimine ülkenin otomobil bakanı Viktot Nikolayavich atanmıştır. 1967 yılının Nisan ayında ilk Zhiguli (Fiat 124 şasesi) otomobilller (sonraki modeller Lada adını almıştır) üretim bandından çıkmaya başlamıştır.
1970 Aracın projelendirme aşamasında Fiat, Moskova Enstitüsü Nami ve şirketin araştırma - geliştirme departmanı birlikte yer almışlardır. Fiat 124 adı ile 1966 yılında sınıfında yılın otomobili seçilen bu model VAZ 2101 adı ile de ülkesinin en popüler otomobili olma sözünü veriyordu.
1973 1971 yılının Mart ayında yıllık 220.000 adet otomobil üretim kapasitesine ulaşan fabrika 1972 yılının Ocak ve yine aynı yılın Eylül ayında kapasitesini arttırmış, Aralık 1973 yılında ise fabrika bütün olanakları ile tam kapasite üretime ulaşmıştır.
2003 Avtovaz yıllık 750.000 adet imalat kapasitesi ile Rusya ve Doğu Avrupa'nın en büyük otomobil üreticisi konumundadır. 1970 - 2003 yılları arasında 600.000 adeti Vega modeli olmak üzere toplam 22 milyon araç üretmiştir. Ayrıca lisans anlaşmaları ile aralarında Ukrayna, Kazakistan, Mısır ve Ekvator ülkelerinin de bulunduğu 18 ayrı montaj tesisleri de faaliyet göstermektedir.Türkiye'ye 1986 yılından itibaren ithal edilmeye başlanan LADA büyük bir ilgi ile karşılanmış ve 1989-1993 yılları arasında üstüste ençok satılan ithal otomobil olma başarısını yakalamıştır.


LAMBORGHINI
Automobili Lamborghini S.p.A. (kısaca Lamborghini) 1963 yılından bu yana, az sayıda spor ve arazi otomobilleri üretmiştir. Fabrikaları Modena ve Bolonya şehirleri arasında küçük bir İtalya kasabasında; Sant'Agata'da üretilmektedir.Lamborghini Murcielago RoadsterLamborghini şirketinin arazi taşıtlarından, spor arabalarına geçişi sahibi Feruccio Lamborghini (1916-1993) 'nin spor arabalarına başta Ferrari ile tutkun olmasıyla başlar. Bilinen hikayeye göre, Ferrari'sinin debriyajı bozulunca Ferrari fabrikasına giden Lamborghini ile Enzo Ferrari görüşmek istemez. Kendi debriyajını büyük bir kolaylıkla tamir eden Lamborghini, spor arabalar üretmeye karar verir.
Giorgetto Giugiaro ve Marcello Gandini gibi ünlü tasarımcılar ile çalışan Lamborghini, seri üretilen tüm arabalar arasında en pahalı, en güçlü yol arabalarını temsil etmiştir.2004 yılında, Lamborghini'nin sahibi Volkswagen grubunun baştasarımcısı ; Peugeot ve Mercedes'in günümüzdeki çizgisini yaratan Murat Günak çocukluğundan beri Lamborghini hayranı olduğunu ve Lamborghini için unutulmayacak bir tasarımla Lamborghini hayranları karşısına çıkacağını Volkswagen saflarına geçtikten bir kaç gün sonra açıklamıştır. 2004 yılında çıkan Murcielago ve Gallardo modelleri, Belçikalı otomotiv tasarımcısı Luc Donckerwolcke tarafından tasarlanmıştır.


MAZDA
Mazda Motor Corporation veya orijinal adıyla Matsuda Kabushiki-kaisha, Hiroşima, Japonya temelli bir Japon otomobil markası. 2005 itibariyle, firma yılda yaklaşık 800.000 otomobil üretmektedir. Mazda Ford bünyesinde üretimine devam etmektedir.Ford un Mazda üzerindeki hissesi %33,7 dir.Auto Alliance isimli bir firma vasıtası ile Tayvan da Ford ile ortak ticari modeller üretmektedir.Ford Ranger ve Mazda B 2500 bunlardan biridir.1990 lı yıllarda birçok Kia modeline parça ve teknoloji tedarik etmiştir


MERCEDES
1876 yılında Nikolaus August Otto, uzun yıllardan beri sürdürülen "Güç Kaynağı" arayışına son vererek ilk dört zamanlı gaz motorunu üretti.~Otto’nun yaptığı 4 zamanlı motorda ateşleme alevle yapıldığı için motor devri ancak dakikada 150-200 devire çıkabiliyordu. Kontrollü bir ateşlemesi olmayan bu motor geniş bir uygulama alanı bulamadı.
Otto’nun çalışma arkadaşlarından Daimler , Ottodan ayrılarak kurduğu atölyede sıcak boru ateşlemesi denilen bir sistemi geliştirdi. Boru sıcaklığı ayar edilerek , motor devrini ve çalışmasını kısmen kontrol altına aldı. Böylece motor devrini 800-1000 d/d’ya çıkarmayı başardı. Bu içten yanmalı motorların otomobillerde kullanılabileceğini ortaya koydu. Fakat motorlarda hala yakıt olarak hava gazı kullanılıyordu.
Bundan sonraki çalışmalar havagazının yerine benzinin kullanılmasını sağlamak için ; benzini pülverize ederek hava ile karıştırılması üzerinde yoğunlaştırıldı. Bu amaçla Daimler Almanya’da , Forest Fransa’da çalışmalar yaptılar. Forest , filit tulumbası esasına göre çalışan ilk karbüratörü yaptıysa da başarılı olamadı.
Daimler ise , havayı sıvı yakıt içerisine iterek yakıtı zerrelerine ayırıp bu zerreleri de ateşlemeden önce sıcak boru temas ettirerek buhar haline getirmeye çalıştı . Sonunda Daimler bu iki prensibi birleştirerek arkadaşı Wilhelm Mayback ile birlikte bugünkü modern karbüratörlerin esasını teşkil eden ilk şamandıralı karbüratörü yaptı. 1885 yılında Reitwagen adında bir motorlu bisiklet de üretti.

Mercedes eski ve yeni model
1885 Daimler ReitwagenBu çalışmalar devam ederken Alman mühendisi Karl Benz Daimler'in motoruna kendi bulduğu ilk elektrikli ateşleme sistemini de ekleyerek ticari yönden daha elverişli içten yanmalı motoru üretti. Gottlieb Daimler şamandıralı karbüratör yaparak içten yanmalı motorların gelişmesine katkıda bulunsada yaptığı motoru bisiklet , kayık , at arabası gibi taşıtlara monte etmeye çalışarak Karl Benz’in gerisinde kaldı.
At kullanılmadan kendiliğinden hareket edebilen anlamındaki auto+mobile kavramının ortaya atılmasından sonra ilk otomobilin doğumu, bugün Otto motoru olarak bilinen bu motorun geliştirilmesinden tam 10 yıl sonra gerçekleştirildi. Karl Benz 3 tekerlekli otomobili yaparak fabrika etrafında deneme turları atmıştır. Bu esnada karısı ve işçileri heyacan içinde bağıra çağıra peşinden koştukları bilinir. Ancak araç dört turdan sonra bozulmuştur. 9 Ocak 1886 tarihinde Mannheim'li fabrikatör Karl Benz, Berlin'deki imparatorluk Patent Bürosu'na baş vurarak "Gaz motoruyla hareket eden araç" için patent hakkını aldı.
Aynı yıl "Kendi kendine hareket eden otomobil" rüyasıyla uğraşan bir başka kişi, Gottlieb Daimler, Stuttgart yakınlarındaki Cannstatt kasabasında önemli bir başanya imzasını attı: Gottlieb Daimler ilk motorlu otomobilini denedi.
Birbirine çok yakın mekanlarda, ancak birbirlerinden habersiz olarak otomobillerini geliştiren Daimler ve Benz buluşlanyla yeni bir çağın açılmasına, dünyanın tam anlamıyla harekete geçmesine neden oldular.
Daha sonraki yıllarda Karl Benz'in şirketi "Benz&Cie" ve Gottlieb Daimler'in şirketi "Daimler Motoren - Gesellschaft" birbirlerine rakip olarak otomobil ürettiler.
İlk otomobillerin çoğu , dişlileri olmadığı için yokuş çıkamıyor , önce durup sonra geriye doğru inmeye başlıyordu. 1893’da yapılan Benz Victoria marka arabada bir deri kayışı küçük bir kasnağa bindiren bir kol kullanılmıştı . Bu düzenek tekerleklerin daha yavaş dönmesini ve yüksek manivela gücünün arabayı yokuş yukarı tırmandırmasını sağlıyordu. Benz Fabrikası 1896’ya kadar 130 araç üretti. 1894 yılında piyasaya sürülen Benz Velo önemli sayıda satılan ilk araç olmuştu.
300 SL modeli1897 yılında Fransa'nın Nice kentinde yaşayan Avusturyalı tüccar ve Avusturya Nice Başkonsolosu Emil Jellinek, Daimler fabrikasını ziyaret ederek bir otomobil satın aldı. Uluslararası finans dünyası ve aristokrasi ile iyi ilişkiler içinde olan Jellinek, Daimler otomobili ile Fransız Riviera'sında büyük ilgi topladı. Daha sonra Jelinek 1899'da 23 beygir gücünde motorla donatılmış bir Daimler yarış otomobiline büyük kızı Mercedes 'in adını vererek bu araçla Nice'de bir yarışa katıldı ve birinci oldu. Bu başandan sonra Jelinek, Daimler fabrikasına 36 otomobil sipariş verdi ve bu araçların "Mercedes" adını taşımalarını şart koştu.
Emil Jelinek'in elde ettiği satış başarısı üzerine Daimler, 1901 yılından itibaren ürettiği araçları "Mercedes" olarak adlandırmaya karar verdi. Mercedes İspanyolca konuşulan ülkelerde çok kullanılan bir isimdir. Kelime olarak da Mars gezegeninin ispanyolca adıdır. Lütuf ve zerafet anlamına da gelmektedir. 23 Haziran 1902 tarihinde Mercedes marka adı olarak tescil edildi. 26 Eylül 1902 tarihinden itibarende kanunlarca koruma altına alındı.


OPEL
Opel, Alman otomotiv firması. 21 Ocak 1863`te kuruldu. İlk zamanlarında dikiş makinesi ve bisiklet üreten bir firma olarak hizmet vermekteydi. Otomobil üretmeye 1899 yılında geçildi.


PORSCHE
Porsche (okunuşu; Porşe, Porsche yetkilileri "Porş" denilmesinden büyük rahatsızlık duymaktadır), 1947 yılında; Ferdinand Porsche'nın oğlu Ferry Porsche tarafından Stuttgart'da kurulmuş olan spor araba firmasıdır.İlk modelleri 1948 yılında çıkan Porsche 356'dır. Ferdinand Porsche 356 tasarımını yaparken oğluna yardım etmiş ama 1951 yılında vefat etmiştir.
1963 yılında araba yarışlarında müthiş başarılar elde edecek Porsche 911i piyasaya sunarlar. 6 silindirli, arkadan motorlu bir spor arabasıdır ve rallilerde de büyük başarılar kazanır.Bu süre içerisinde Volkswagen ile yakınlaşmalar olur ve ortaklaşa çalışmalarda bulunurlar. (1969 VW-Porsche 914, 1976 Porsche 924 (Audi bazı parçaları kullanmıştır) ve 2002 Porsche Cayenne (motoru da başta olmak üzere birçok teknik aksamı ve ergonomik çizgileri Volkswagen Tuareg'de kullanılmıştır). 2003 yılında Ferdinand Porsche'nin torunu, Ferdinand Piech Volkswagen'in CEO'su olarak bu iki şirketin "ailesel" anlamda birleşmesini sağlamıştır.Porsche Lemans'ı 16 kez kazanmış, Formula 1'de McLaren'in motorunu yaratmış, Paris Dakar Rallisi'nin de zirvedeki isimlerinden biri olmuştur.Halen de Seat, Daewoo ve Subaru başta olmak üzere birçok otomotiv firması danışman olarak Porsche firmasıyla anlaşma yapmışlardır.


ROLLS ROYCE
Henry Royce 1884’te elektronik ve makine üreten bir fabrika kurdu. 1904’te ilk otomobilini yaptı. Aynı yıl Londra’da otomobil satan Stewart Rolls’la tanıştı. İkili işbirliği yapmak üzere anlaştı. Royce’un yaptığı otomobilleri Rolls satmaya başladı. Otomobillerin adı "Rolls Royce" oldu. Günümüzde yalnızca Phantom modelini üretmektedir. Daha çok Jet motorları üretmektedir.


SAAB
SAAB, 1907'de İsveç'te kurulan otomobil ve uçak şirketidir. Dünyanın en sağlam ve güvenli otomobili olduğu savunulur. Bunda İsveç çeliğininde önemi büyüktür. SAAB aynı zamanda süper sonik savaş uçakları da üretmektedir. SAAB'ın ticari araç markası ise SCANIA'dır. General Motors Company'nin bir markasıdır.


SKODA AUTO
Škoda Auto, Çek otomobil üreticisi, en eski otomobil üreticileriden biridir. 1991`de Volkswagen Grubu tarafından satın alındı.Şirket 1895 yılında Laurin & Klement adlı aile şirketinde çalışan 2 kişinin bisiklet yapmak üzere ortaklık kurmaları ile kuruldu. 1899 da motosiklet, 6 yıl sonra da araba yapılmaya başlandı.


SUBARU
1917 Chikuhei Nakajima "Havacılık Araştırma laboratuarı"'nı kurdu (Daha sonra Nakajima Uçak Şirketi ve Fuji Sangyo Şirketi)
1946 Fuji Sangyo Şti. ilk Scooter'ını üretti.
1949 Fuji Sangyo Şti. Japonya'nın ilk İskeletsiz Monokok gövdeli arkadan motorlu otobüsünü üretti.
1953 Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI) kuruldu.
1955 Rabbit Junior 125 cc Scooter tanıtıldı.
1958 Subaru 360 Mini otomobil tanıtıldı.
1959 İlk Semi-decker otobüs tanıtıldı.
1960 FHI Hisse senetleri Tokyo Borsası'na Kote oldu.
1961 Gunma'daki ana fabrika tamamlandı. Sambar kamyonet tanıtıldı. Robin markalı EY-21 tipi motor üretimi başladı.
1964 Ana fabrikada 1,6 km.lik otomatik montaj hattı tamamlandı.
1965 Subaru 1000, Japonya'nın ilk seri üretim önden çekişli otomobili tanıtıldı.
1966 Subaru 1000, 4 kapı sedan tanıtıldı.
1968 Subaru of America, Inc. New Jersey de kuruldu. Subaru 360 Amerika'ya İhraç edilmeye başlandı. Robin marka EY-18 tipi motor üretimi başladı.
1969 Subaru Yedekparça Merkezi, Japonya'nın ilk bilgisayar kontrollu deposu tamamlandı.Yajima fabrikası kısmen tamamlandı ve faaliyete geçti. Subaru FF-1 1100 serisi tanıtıldı. Subaru FF-1 1100 serisi Amerika'ya ihraç edilmeye başlandı. Subaru 3602'ın yerini alan R-2 tanıtıldı.
1970 Mini otomobil üretimi toplam bir milyonu aştı.


TOYOTA
Toyota Motor Corporation (TMC veya Toyota), minivanlardan büyük kamyonlara kadar değişen alanlarda üretim yapan ve büyük bir model yelpazesine sahip olan, dünyanın en büyük otomotiv şirketlerinden birisidir.Yakın zamanda Ford'u geçerek dünyanın en büyük ikinci otomobil firması olan Toyota'nın 2006 yılında dünya üzerinde en çok otomobil satan firma olarak büyük bir ekonomik kriz içinde olan General Motors'u tahtından edeceği düşünülmektedir.2003 takvim yılında Toyota, Lexus, Daihatsu ve Hino markalarının yıllık toplam satışları 6,78 milyon adede ulaşmıştır. Japonya'da 12 fabrikası, 11 bağlı kuruluşu, ve 26 ülkede 46 üretim tesisi 264.100 çalışanı ile Lexus ve Toyota marka araçlar üreten şirketin ürünleri, 140'tan fazla ülkede müşterilere ulaştırılmaktadır. Toyota'nın otomotiv işlerindeki gelirleri, toplam satışlarının %90'ını kapsamaktadır. Toyota'nın telekommunikasyondan prefabrik evlere, ve lüks yatlara kadar değişik alanlarda çalışan şirketleri de bulunmaktadır.
Küresel Toyota satışları yıllar içerisinde gelişim göstermektedir. 1937 yılındaki kuruluşundan beri, Toyota'nın ürün yelpazesi, dünyanın ilk seri üretilen hibrit aracı "Prius"u ve pazara hazır ilk Hidrojenli aracı "Toyota FCHV"yi kapsayacak kadar genişlemiştir.Toyota'nın 1951 yılından beri aralıksız ürettiği Land Cruiser modeli sadece yüksek satış rakamlarına ulaşmakla kalmamış,arazi kabliyeti ve kalitesi sayesinde sınıfında bir efsane haline gelmiştir.Toyota üretim sistemi (TPS), tüm müşterilerin ihtiyacına uygun araçların esnek bir şekilde ve yüksek kalitede üretilebilmesine imkan vermektedir.


VOLKSWAGEN
Volkswagen, Alman otomobil üreticisi firmadır. Şirketin adı Almancada halkın arabası anlamına gelmektedir.Eski model bir Volkswagen Transporter.1963 model Tosbağaİlk otomobilleri, Hitler'in her Alman ailesini bir otomobil sahibi yapma düşüncesi doğrultusunda, Porsche firması tarafından tasarlanıp üretilmeye başlanmıştır. Oldukça ekonomik ve kullanışlı olan, Türkiye'de tosbağa olarak bilinen (İngilizcede Beetle, yani böcek) modeli ile ünü tüm dünyaya yayılmıştır. Tüm dünyada 20 milyondan fazla üretilmiş olan bu modelin üretimi 2003 yılına kadar sürdürülmüştür. Volkswagen, bugün bir çok modeliyle dünya pazarında söz sahibi olan önemli bir otomobil firmasıdır.


VOLVO
Volvo dünyanın önde gelen tır, otobüs, otomobil, deniz motoru ve endüstriyel motorlar üretimi yapan firmasıdır. Bunun dışında Volvo Group olarak uçak endüstrisinden finans sektörüne kadar geniş alanda faaliyet gösteren holdingdir.1927 yılında İsveç Göteborg'da SKF markasının bilya üretici olarak kuruldu. Volvo Group'a bağlı binek otomobil üreticisi firma Volvo Cars, 1999'dan beri Ford Motor Company'ye bağlı olarak faaliyet gösteriyor. Deniz motorları üreten bölüm ise Volvo Penta olarak adlandırılmaktadır. Bunun dışında Mack tırları da Volvo Group'a bağlıdır.
Son düzenleyen ThinkerBeLL; 15 Eylül 2011 00:28