Üye Ol
Giriş
Hoş geldiniz
Misafir
Son ziyaretiniz:
08:30, 1 Dakika Önce
MsXLabs Üye Girişi
Beni hatırla
Şifremi unuttum?
Giriş Yap
Ana Sayfa
Forumlar
Soru-Cevap
Tüm Sorular
Cevaplanmışlar
Yeni Soru Sor
Günlükler
Son Mesajlar
Kısayollar
Üye Listesi
Üye Arama
Üye Albümleri
Bugünün Mesajları
Forum BB Kodları
Your browser can not hear *giggles*...
Your browser can not hear *giggles*...
Sayfaya Git...
Pazar, 07 Aralık 2025 - 08:31
Arama
MaviKaranlık Forum
Internet / Bilgisayar / Teknoloji Dünyası'ndan Haberler
-
Tek Mesaj #383
HerHangiBiri
Ziyaretçi
2 Aralık 2008
Mesaj
#383
Ziyaretçi
ADSL'lilere iyi haber
ADSL kullanıcıları için mahkemeden sabit ücret kararı.
Tüketici Hakları Merkezi (TÜ-MER) Hukuk Komitesi Başkanı Faruk Hançer, tüketicilerin, ADSL kullanmak için ayrıca bir telefon numarası almak ve sabit ücret ödemek mecburiyetinde bırakılamayacağını kaydetti.
Hançer, yaptığı yazılı açıklamada, İzmir 2. Tüketici Mahkemesinin ADSL hizmeti alabilmek için sabit telefon hattı almak zorunda bırakılan ve bugüne kadar hiç görüşme yapmadığı halde kendisine ücret tahakkuk ettirilen bir vatandaşın başvurusu üzerine tarihi bir karara imza attığını belirtti.
Uzun süredir tartışmalara neden olan bu uygulamanın mahkemenin emsal kararı ile son bulacağını ifade eden Hançer, bu kararın, sadece ADSL hizmeti satın almak isteyen tüketiciler için ayrıca bir telefon hattı alma ve sabit ücret ödeme zorunluluğunu ortadan kaldıracağını bildirdi.
Mahkemenin söz konusu kararda, tüketiciyi talebinde haklı bulduğunu ve 'ADSL hizmeti ile birlikte verilen telefon hizmeti için hiç görüşülmese bile sabit ücret ödenmesi gerektiği, sabit telefon hizmeti ile internet erişimi için ADSL hizmetinin teknik olarak ayrı ayrı sunulmasının yani birbirinden bağımsız olarak hizmet verilmesinin mümkün olduğu' ibaresine yer verdiğini dile getiren Hançer, 'Dolayısıyla Türk Telekom ve TTNET, mahkeme kararı ile haksız olduğu ortaya çıkan bu uygulamadan bir an önce vazgeçmelidir' görüşünü savundu.
Benzer durumda olan tüketicilerin, emsal olan bu mahkeme kararı ile öncelikle Türk Telekom müdürlüklerine başvurarak yalnızca ADSL aboneliğinin devamını, sabit hattının iptalini talep edebileceklerini belirten Hançer, tüketicilerin, olumsuz cevap veren Telekom Müdürlüğü işlemlerine karşı, Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine bu kararı emsal göstererek sabit hattın iptali, ADSL aboneliğinin devamı için dava açabileceğini kaydetti.
Kaynak
BEĞEN
Paylaş
Paylaş
Cevapla
Kapat
Saat: 08:31
Hoş Geldiniz Ziyaretçi
Ücretsiz
üye olarak sohbete ve
forumlarımıza katılabilirsiniz.
Üye olmak için lütfen
tıklayınız
.
Son Mesajlar
Yenile
Yükleniyor...