MS, bilgisayarı ‘ön-ödemeli’ satacak
Microsoft, gelişmekte olan ülkelerde gelir düzeyi düşük hanelere, bilgisayar kullanımını saat başına ücretlendirerek pazarlayacak
SEATTLE - Batı pazarlarında yazılım piyasasının doyuma ulaşması üzerine, Microsoft daha fakir olan ancak dünya nüfusunun çoğunluğunun yaşadığı gelişmekte olan pazarlara yöneliyor. FlexGo adlı yeni pazarlama modeli, cep telefonlarında kontör uygulaması gibi, bilgisayarı ön-ödemeli kartlarla çalıştırmak şeklinde işliyor. Kullanıcılar, ön-ödemeli kartta satın aldıkları saat kadar bilgisayarlarını kullanacak; süre bittikçe yeni kart satın alacak
FlexGo şöyle işliyor; kullanıcı masaüstü bilgisayarı satın alırken yarı fiyatını ödeyecek, daha sonra bilgisayarı evde kurduktan sonra, kullanmak için ön-ödemeli erişim kartı satın alacak. Bu karttaki şifre girildiğinde bilgisayar kullanıma açılacak ve kullanıcı istediği programı işletecek. Ön-ödemeli kartın süresi bitince, kullanıcı yeniden kart alarak kullanmaya devam edecek.
‘ÖN-ÖDEMELİ’ TAKSİTLİ KULLANIM
Microsoft yetkilileri, ön-ödemeli karta verilen paranın, bilgisayarı alırken ödenmemiş olan diğer yarısına yönlendirileceğini vurguluyor. Diğer bir deyişle, kullanıcı, bilgisayar fiyatının ödenmediği yarısı ön-ödemeli kartlarla taksite bağlamış olacak. Programa katılabilmesi için kullanıcıların Dial-up internet erişimi sahibi olması gerekiyor.
LENOVO MARKALI BİLGİSAYARLAR
Microsoft, ilk etapta Çinli üretici Lenovo ile anlaştı; kullanılacak bilgisayarlar standart özelliklere sahip olacak ve Windows XP Standart işletim sistemiyle çalışacak. Gelecek aylarda gelişmiş Media Edition da FlexGo programına dahil edilecek. FlexGo ilk olarak Brezilya, Meksika, Çin, Hindistan ve Rusya’da uygulanacak.
MICROSOFT’UN GÖZÜ GELİŞMEKTE OLAN ÜLKELERDE
Batı pazarlarında yazılım piyasasının doyuma ulaşması üzerine, Microsoft daha fakir olan ancak dünya nüfusunun çoğunluğunun yaşadığı gelişmekte olan pazarlara yöneliyor. Microsoft, bu tip ülkelerde ucuz ürünlerle kendine bir pay edinerek, şirket markasını yerleştirmeyi hedefliyor. Böylece ülke ekonomisinin gelişmesiyle, Microsoft daha üst düzey ürünleri de pazarlamak için ‘tanınmışlık avantajı’ elde etmeyi amaçlıyor.
-------------------------------------------------------------------------
Küresel yazılım pazarının yüzde 35’i korsan
Korsan yazılıma karşı mücadele eden Business Software Alliance tarafından yapılan yıllık rapora göre, korsan ürünlerin 2005’te küresel pazara oranı yüzde 35. WASHINGTON - BSA’nın 2005 yılı korsan yazılım raporuna göre, dünyada korsan ürünlerin yazılım piyasasında oranının en yüksek olduğu ülkeler, yüzde 90 ile Vietnam ve Zimbabve, yüzde 87 ile Endonezya. Korsan ürünlerin yazılım şirketlerine yarattığı maddi kayıp ise 35 milyar dolar.
BSA’nın piyasa araştırma şirketi IDC ile birlikte oluşturduğu rapora göre, izlenen 97 ülkenin 51’inde korsan yazılım oranları düşüş gösterdi. Hindistan’da korsan oranı yüzde 2 düşerken, Orta ve Doğu Avrupa’da korsan oranı yüzde 15 ila 18 mertebelerinde artış kaydedildi. ÇİN VE RUSYA’DA DÜŞÜŞ VAR
Korsan yazılım oranları, bu konuda kötü bir üne sahip Çin’de yüzde 86, Ukrayna’da yüzde 85 ve Rusya’da yüzde 83 olarak tespit edildi. Türkiye’de bu oranın yüzde 50 civarında olduğu tahmin ediliyor. ABD ise yüzde 21 ile en düşük korsan oranına sahip. ABD’deki korsan yazılımın bu ülkeye maliyeti 7 milyar dolar. Korsan yazılımın Çin’e maliyeti 4 milyar dolar.
Rapor, Rusya ve Çin gibi ülkelerde korsanın ürün kullanımının az da olsa gerilemesi olumlu olarak nitelenirken, 2004’ten 2005’e korsan yazılımın küresel olarak yüzde 35’te kalması yazılım sektöründe önemli bir kayba yol açtığına işaret ediyor.
En düşük korsan yazılım oranına sahip ülkeler ise yüzde 21 ile ABD, yüzde 23 ile Yeni Zelanda, yüzde 26 ile Avusturya ve Finlandiya.
>NtvMsnbc<