Üye Ol
Giriş
Hoş geldiniz
Misafir
Son ziyaretiniz:
10:56, 1 Dakika Önce
MsXLabs Üye Girişi
Beni hatırla
Şifremi unuttum?
Giriş Yap
Ana Sayfa
Forumlar
Soru-Cevap
Tüm Sorular
Cevaplanmışlar
Yeni Soru Sor
Günlükler
Son Mesajlar
Kısayollar
Üye Listesi
Üye Arama
Üye Albümleri
Bugünün Mesajları
Forum BB Kodları
Your browser can not hear *giggles*...
Your browser can not hear *giggles*...
Sayfaya Git...
Pazar, 28 Nisan 2024 - 10:56
Arama
MaviKaranlık Forum
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler ile ilgili yazılar var mı?
-
Tek Mesaj #3
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
19 Aralık 2008
Mesaj
#3
Kayıtlı Üye
TÜKETİCİ
DAVRANIŞLARI NEDİR?
BİREYLERİN YA DA GRUPLARIN İSTEK VE İHTİYAÇLARINI TATMİN ETMEK ÜZERE ÜRÜNLERİN, HİZMETLERİN VE FİKİRLERİN SEÇİLMESİ, SATIN ALINMASI, KULLANILMASI VE TÜKETİLMESİ SÜRECİNİ İÇEREN ÇALIŞMALARDIR.
EN GENİŞ ANLAMDA
TÜKETİCİ
DAVRANIŞI PAZAR YERİNDE TÜKETİCİNİN DAVRANIŞINI İNCELEYEN, BU DAVRANIŞIN NEDENLERİNİ ARAŞTIRAN UYGULAMALI BİR BİLİM DALIDIR.
TÜKETİCİLER PAZARDAKİ AKTÖRLERDİR
TÜKETİCİ
DAVRANIŞLARI BİR SÜREÇTİR
TÜKETİCİ
DAVRANIŞLARI FARKLI AKTÖRLER İÇERİR
Satın alıcı, Kullanıcı, Etkileyici
PAZARLAMA STRATEJİLERİNDE TÜKETİCİLERİN ROLÜ
PAZAR BÖLÜMLEME
Demografik Bilgiler
Yaş
Cinsiyet
Aile yapısı
Sosyal Sınıf ve gelir
Irk ve Etnik Yapı
Yaşam tarzı
Coğrafya
İLİŞKİSEL PAZARLAMA
İLİŞKİSEL PAZARLAMA YENİ MÜŞTERİLER BULMAKTAN ÇOK MEVCUT MÜŞTERİLERİ ELDE TUTMA VE ONLARLA İLİŞKİLERİ GELİŞTİRME ÜZERİNDE YOĞUNLAŞAN STRATEJİK BİR EĞİLİMDİR.
Veritabanları Kullanılır
PAZARLAMANIN TÜKETİCİLER ÜZERİNDE ETKİLERİ
POPÜLER KÜLTÜR
TÜKETİMİN ANLAMI
*Benlik kavramı ile Bağıntı: Ürünün kullanıcının kimliğini ifade etmesine yardımcı olur. Örn; X ürünü ile sofistike oluruz, Y ürünü ile maceracı
*Nostaljik Bağıntı: ürün bireyin geçmişinden bir şeyler getirir. Örn; kent şekerlemenin reklamları
*Karşılıklı Bağımlılık: Ürün kullanıcının günlük faaliyetlerinin bir parçasıdır. Diş macunu, sigara, gazete, jöle vb.
* Sevgi Bağıntısı: Ürün, sıcaklık, ihtiras ya da bazı güçlü duygular verir. Örn, yurtiçi kargo önem taşır, Lassa lastikleri sizi yuvanıza ulaştırır.
Tüketim deneyim olabilir (tatile çıkmak, müzik dinlemek)
Tüketim sosyal bir bütünleşme aracı olabilir (aile fertlerinin bir araya gelmesi)
Tüketim oyun olabilir ( Patates cipslerinden pokemonların çıkması)
Tüketim sembolik olabilir( bayramlarda çocuklara mendil ya da hediye verilmesi)
İHTİYAÇLAR VE İSTEKLER
Pazarlamacılar tüketicileri istedikleri gibi kontrol edebilirler mi?
Pazarlamacılar suni istek ve ihtiyaç yaratabilirler mi?
Reklamlar ve pazarlama gerekli mi?
Pazarlamacılar mucize vadederler mi?
DEVLET POLİTİKASI VE TÜKETİCİLİK
Tüketici
dernekleri
Yeşil tüketim
Sosyal pazarlama
TÜKETİCİ
DAVRANIŞLARININ GÖRÜNMEYEN YÖNLERİ
BAĞIMLI TÜKETİM
Fizyolojik ya da psikolojik olarak bir ürün ya da hizmete bağlı olmak- uyuşturucu kullanmak, kumar oynamak, internet kullanmak
ALIŞKANLIK TÜKETİMİ
Bu kişiler alış veriş yapmak için doğmuşlardır. İhtiyaçları olsun ya da olmasın alış veriş yapmak onları mutlu eder. Buradaki arzu sadece sahip olmaktır. Aldıktan sonra mutluluk kısa sürer ve yerini pişmanlığa bırakır.
TÜKETİLEN TÜKETİCİLER
HAYAT KADINLARI
ORGAN VE KAN SATANLAR
ÇOCUK SATICILARI
YASAL OLMAYAN ETKİNLİKLER
1)
Tüketici
hırsızlıkları
2) Anti Tüketim: Duvarlara renkli spreylerle yazı yazmak, bilgisayarlara virüs bulaştırmak
TÜKETİCİ
ARAŞTIRMALARINDA PARADİGMALAR
POZİTİVİZM ( MODERNİZİM)
INTERPRETIVIZM (POST MODERNİZM)
BEĞEN
Paylaş
Paylaş
Quo vadis?
Cevapla
Kapat
Saat: 10:56
Hoş Geldiniz Ziyaretçi
Ücretsiz
üye olarak sohbete ve
forumlarımıza katılabilirsiniz.
Üye olmak için lütfen
tıklayınız
.
Son Mesajlar
Yenile
Yükleniyor...