Arama


Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
19 Aralık 2008       Mesaj #3
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI NEDİR?

  • BİREYLERİN YA DA GRUPLARIN İSTEK VE İHTİYAÇLARINI TATMİN ETMEK ÜZERE ÜRÜNLERİN, HİZMETLERİN VE FİKİRLERİN SEÇİLMESİ, SATIN ALINMASI, KULLANILMASI VE TÜKETİLMESİ SÜRECİNİ İÇEREN ÇALIŞMALARDIR.





  • EN GENİŞ ANLAMDA TÜKETİCİ DAVRANIŞI PAZAR YERİNDE TÜKETİCİNİN DAVRANIŞINI İNCELEYEN, BU DAVRANIŞIN NEDENLERİNİ ARAŞTIRAN UYGULAMALI BİR BİLİM DALIDIR.





  • TÜKETİCİLER PAZARDAKİ AKTÖRLERDİR
  • TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI BİR SÜREÇTİR
  • TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI FARKLI AKTÖRLER İÇERİR
Satın alıcı, Kullanıcı, Etkileyici





PAZARLAMA STRATEJİLERİNDE TÜKETİCİLERİN ROLÜ

  • PAZAR BÖLÜMLEME
Demografik Bilgiler
Yaş
Cinsiyet
Aile yapısı
Sosyal Sınıf ve gelir
Irk ve Etnik Yapı
Yaşam tarzı
Coğrafya





İLİŞKİSEL PAZARLAMA

  • İLİŞKİSEL PAZARLAMA YENİ MÜŞTERİLER BULMAKTAN ÇOK MEVCUT MÜŞTERİLERİ ELDE TUTMA VE ONLARLA İLİŞKİLERİ GELİŞTİRME ÜZERİNDE YOĞUNLAŞAN STRATEJİK BİR EĞİLİMDİR.
  • Veritabanları Kullanılır





PAZARLAMANIN TÜKETİCİLER ÜZERİNDE ETKİLERİ

  • POPÜLER KÜLTÜR
  • TÜKETİMİN ANLAMI
*Benlik kavramı ile Bağıntı: Ürünün kullanıcının kimliğini ifade etmesine yardımcı olur. Örn; X ürünü ile sofistike oluruz, Y ürünü ile maceracı






*Nostaljik Bağıntı: ürün bireyin geçmişinden bir şeyler getirir. Örn; kent şekerlemenin reklamları
*Karşılıklı Bağımlılık: Ürün kullanıcının günlük faaliyetlerinin bir parçasıdır. Diş macunu, sigara, gazete, jöle vb.





* Sevgi Bağıntısı: Ürün, sıcaklık, ihtiras ya da bazı güçlü duygular verir. Örn, yurtiçi kargo önem taşır, Lassa lastikleri sizi yuvanıza ulaştırır.





  • Tüketim deneyim olabilir (tatile çıkmak, müzik dinlemek)
  • Tüketim sosyal bir bütünleşme aracı olabilir (aile fertlerinin bir araya gelmesi)
  • Tüketim oyun olabilir ( Patates cipslerinden pokemonların çıkması)
  • Tüketim sembolik olabilir( bayramlarda çocuklara mendil ya da hediye verilmesi)





İHTİYAÇLAR VE İSTEKLER

  • Pazarlamacılar tüketicileri istedikleri gibi kontrol edebilirler mi?
  • Pazarlamacılar suni istek ve ihtiyaç yaratabilirler mi?
  • Reklamlar ve pazarlama gerekli mi?
  • Pazarlamacılar mucize vadederler mi?





DEVLET POLİTİKASI VE TÜKETİCİLİK

  • Tüketici dernekleri
  • Yeşil tüketim
  • Sosyal pazarlama





TÜKETİCİ DAVRANIŞLARININ GÖRÜNMEYEN YÖNLERİ

  • BAĞIMLI TÜKETİM
Fizyolojik ya da psikolojik olarak bir ürün ya da hizmete bağlı olmak- uyuşturucu kullanmak, kumar oynamak, internet kullanmak





  • ALIŞKANLIK TÜKETİMİ
Bu kişiler alış veriş yapmak için doğmuşlardır. İhtiyaçları olsun ya da olmasın alış veriş yapmak onları mutlu eder. Buradaki arzu sadece sahip olmaktır. Aldıktan sonra mutluluk kısa sürer ve yerini pişmanlığa bırakır.





TÜKETİLEN TÜKETİCİLER

  • HAYAT KADINLARI
  • ORGAN VE KAN SATANLAR
  • ÇOCUK SATICILARI
YASAL OLMAYAN ETKİNLİKLER
1) Tüketici hırsızlıkları
2) Anti Tüketim: Duvarlara renkli spreylerle yazı yazmak, bilgisayarlara virüs bulaştırmak





TÜKETİCİ ARAŞTIRMALARINDA PARADİGMALAR

  • POZİTİVİZM ( MODERNİZİM)
  • INTERPRETIVIZM (POST MODERNİZM)
Quo vadis?