Arama


tHeBruTaLiTyOfHeLL - avatarı
tHeBruTaLiTyOfHeLL
Ziyaretçi
3 Ocak 2009       Mesaj #5
tHeBruTaLiTyOfHeLL - avatarı
Ziyaretçi
SORU;
Alıntı
Ziyaretçi adlı kullanıcıdan alıntı

trafikte insanların doğru ve yanlış hareketleri?

CEVAP;
Alıntı
İstanbulRiders adlı kullanıcıdan alıntı

Trafikte doğru bildiğimiz 10 yanlış!..

Ülkemizin en büyük sorunlarından birisi olan trafik terörüne karşı son yıllarda alınan tedbirler sayesinde kazalarda önemli düşüşler sağlandı. Ancak ne acıdır ki yaşanan trafik kazalarındaki ölüm oranı hala Avrupa'dan 10, Amerika'dan ise 16 kat daha fazla. Bu durum ülkemizdeki sürücülerin ve yayaların trafik konusunda yeterli eğitim almadığının en büyük göstergesi. Ülkemizde araç kullananların büyük bir çoğunluğu kendi bildiklerinin doğru olduğu düşüncesiyle hareket ettiği için çok sayıda kaza meydana geliyor.

Trafikte doğru bildiğimiz pek çok yanlışın gerek bizim, gerekse başkalarının hayatını tehlikeye atacağını unutmayın.

İşte doğru bilinen yanlışlardan bir kaçı:

Yanlış - Usta sürücü düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!

Doğru - Usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden sezer, ona göre tedbirini önceden alır, problem yaşamaz.

Yanlış - Arkada oturanların emniyet kemeri takması gerekmez!

Doğru - Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder. Bu nedenle arkada oturanların da emniyet kemerlerini takmaları gerekir. Her ne kadar henüz kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan emniyet kemerleri hayat kurtarır.

Yanlış - Lastik havalarını düşük tutarsak hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu oluruz.

Doğru - Lastik havalarının aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. İnik lastikte taban ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir, lastiğin sadece omuz kısımları yere basar. Bu nedenle yola tutunma performansı düşer. Kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır.

İnik lastikte su boşaltma kanalları da kapandığı için yağmur suyu çok daha az boşaltılır, hatta çoğu zaman boşaltılamaz. Lastik su üzerine çıkarak yerle teması kaybeder ve su üzerinde kayma (aqua planning) çok daha düşük hızlarda başlar.

Yanlış - En iyi koltuk pozisyonu sürücünün en rahat ettiği pozisyondur.

Doğru - Sürücünün rahat etmesi önemlidir. Ancak doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile en iyi hakim olabilecek bir pozisyon olmalıdır.

Koltuk mümkün olduğunca dik olmalı, direksiyon 9.15 pozisyonundayken ideal dirsek açısı 120 ile 135 derece arasında olmalıdır. Bu pozisyonda iken debriyaj pedalına sonuna kadar sırt koltuktan ayırmadan kolaylıkla basılabilmelidir. Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok rahat olabilir ama bu pozisyonda otomobile ve trafiğe hakim olabilmek çok zordur.

Yanlış - ABS (Antiblokaj Fren Sistemi) mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur!

Doğru - ABS fren sistemi tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar. Ancak daha kısa mesafede durdurmaz.

Yanlış - Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!

Doğru - Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden çekildiğinde aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar. Doğru olan panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır. Ancak ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir.

Yanlış - Dörtlü ikaz (flaşör) tünele girince yakılır!

Doğru - Dörtlü ikaz bir kaza veya arıza gibi sadece trafikte tehlike yaratan durumlarda kullanılır. Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir.

Yanlış - Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır!

Doğru - Gündüz kısa far yakmak, daha erken fark edilmeyi ve tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar. Sadece kapalı ve yağışlı havalarda değil, güneşli havalar dahil olmak üzere gündüzleri kısa farların açılması sürüş güvenliği için önemlidir.

Yanlış - Çocukları uyarmak için korna çalınır!

Doğru - Çocukları uyarmak için korma çalınmaz! Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik reaksiyon vermelerine yol açar. En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır.

Yanlış - Yoğun siste dörtlü ikaz yakılmaz!

Doğru - Yoğun siste en iyi yöntem aracı trafikte tehlike yaratmayacak uygun bir yere çekmek ve sisin azalmasını beklemektir. Çünkü siste daha iyi gören sürücü yoktur, daha çok risk alan sürücü vardır. Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler takarak, sis lambalarını ve kısa farları yakarak silecekleri çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate alarak takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza yardımcı olur.

Unutmayın! Yapılan istatistiki çalışmalara göre insan hayatı boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığı %33'tür. Rus ruletinde bile bu oran % 16.6'dır. Trafikte doğru ve güvenli araç kullanmanın hayati önem taşıdığını aklınızdan çıkarmayın. Siz kurallara ne kadar uysanız da karşı tarafın hata yapabileceğini hesaba katın. Her tür tehlikeye karşı hazırlıklı olun ve mutlaka aracınızın kasko ve trafik sigortasını yaptırın.

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.