Arama


kelrapunzell - avatarı
kelrapunzell
Ziyaretçi
8 Ocak 2009       Mesaj #10
kelrapunzell - avatarı
Ziyaretçi
Şöyle söylemelim ki o kitapları okumuş olduğunuz bu yazının kaynağı olarak vermedim .Hiperaktif çocuklara öğrenme konusunda destek vermek isteyenlerin kullanması için gerekli yöntemleri bulabileceği kitaplar olarak verdim.

yapılandırmacı öğrenme: kuramdan uygulamaya doc dr seval fer-ilker cırık Bu kitap yapılandırmacı öğrenme ile ilgili bilgiler içeriyor.All kinds of minds ise spesifik öğrenme sorunları yaşayan çocuklara yardımcı olacak bilgi ve metodlar içeriyor.

Bloom taksonomisini öğrenmenin düzeylerini organize ederek ölçmeyi sağlayan bir temel bir öğrenme piramidi olarak tanımlıyorum .Tüm öğretmenlik metodoloji kitaplarında esas ölçüt olarak kullanılıyor .Çocuğun bir bilgiyi hangi düzeyde öğrendiğini bloom taksonomisine göre ölçüyoruz.

Sadece verilen bilgiyi sınavda olduğu gibi kağıda yazıp geri bildirimde bulunuyorsa bu birinci düzeyde öğrenme ,eğer o bilgiyi kullanarak bir takım çıkarımlarda bulunabiliyorsa geliştirebiliyorsa bilgiyi kullanabilecek zihinsel becerileri varsa öğrenmenin düzeyinin daha yüksek olduğunu ölçüyoruz ..En basit düzeyden en gelişmişe 5 ayrı öğrenme düzeyi var .

Hiperaktif çocuklarda öğrenme ile ilgili bilgi ve yorumlar öğrenme ile ilgili kitaplardan ,katıldığım seminerlerden ,all kind of minds isimli kitaptan ,hiperaktif öğrencilerimle çalışmalarımdan ve kendi öğrenme deneyimlerimden ,hiperaktivite dikkat eksikliği ve özel öğrenme güçlüğü derneği yayınlarından ,yankı yazgan'ın ilgili web sitesinden derlenmiş bilgilerden oluştuğu için tek bir kaynak vermedim.çünkü her hiperaktif çocuğun ayrı özellikleri yetenekleri ve sorunları var.her çocuk için tek bir reçeteden veya kitaptan söz etmek çok zor.Ama örneğin ezberleme ile ilgili sorunlar çok yaygın ,geri bildirim ile ilgili sorunlar çok yaygın ,hiperaktivite ile birlikte özel öğrenme güçlüğünün bir türünün veya bir kaç türünün bulunma olasılığı çok yaygın ,bu tip sorunlarla başa çıkmak için spesifik yöntemler gerekli ama kabataslak bir özetleme yapmak için önce en çok görülen öğrenme sorunlarına değindim yani ezberleyememe sorunu ve ilginin odaklanmasında yaşanan zorluklar.

Bilgiyi, parça-bütün ilişkisi kurma yoluyla ona ait olan bütünle bağlantılı olarak verdiğimizde sadece hiperaktif değil her çocuk daha üst düzeyde öğrenme imkanına sahip olacak dahası öğrendiği bilgi üzerinde zihinsel kontrolü olacağı için bilgiyi kullanma konusunda zihinsel beceri de kazanabilecek .

Bu yüzden -bilgiyi basit parçadan karmaşık olana doğru bir parça-bütün ilişkisi içinde beyninde organize etme yeteneğini de kazandıracağı için yapılandırmacı öğrenmenin bloom taksonomisine göre daha üst düzeyde öğrenmeyi sağlayacağını düşünerek o kitabı önerdim ve referans olarak verdim

Eğer bu konuda yazışmak istiyorsanız öğrenme konulu karşılıklı bilgi alışverişinden çok keyif alacağımı da belirteyim .