Arama


Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
18 Ocak 2009       Mesaj #3
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
Liderlik Yaklaşımları
Esas olarak iki liderlik yaklaşımı -dolaysız ve dolaylı- bulunmaktadır. Sunuşlarda her
ikisi de geçerlidir. Dolaysız liderlik yaklaşımında konuşmacı; dinleyici, konuyu ve
sunuştan çıkan sonucu mutlak olarak kontrolü altında tutar. Sadece sunuşta nelerin
yer alacağını belirlemekle kalmaz, sunuşun yönünü ve vurgusunu da belirler. Dolaylı
liderlik dinleyicilerin daha fazla kontrol sahibi olmasına izin verir.

Sorumluluk
Dinleyiciler konuşmacının belirli rolleri yerine getirmesini beklerler. Konuşmacının
sadece üç temel sorumluluğu -kolaylaştırma, özendirme ve kontrol etme- vardır.
Konuşkan dinleyicilerin tartışmaya egemen olmasını engellemeli ve konuşmacının
konuşmayı hedefe yönelik tutması gerekir.
Güven Oluşturma
Webster's New Collegiate Dictionary, "güven"i şöyle tanımlıyor: "Birisinin ya da
birşeyin karakterine, yeteneğine, gücüne veya gerçekliğine kesin biçimde bel
bağlama." Güve iki yönlü bir süreçtir. Güven duyan kimseye güven duyulur.
Mizah
Çoğu sonuçlar mizaha başvurmak için fırsatlar meydana getirir. Sunuşlarda mizaha
başvurmanın iki yol gösterici ilkesi vardır. Dinleyicilerin oluşturduğu gülüşmelere
katılın ve kişisel hatalarınıza gülün.
DINLEYĐCĐLERĐ SUNUŞA KATMA
Dinleyiciyi Konuşmaya Teşvik Etme
Birincisi, hedeflerinizi (sunuşla ve dinleyicilerle ilgili hedeflerinizi ) önceden analiz
edin. Đkincisi, tüm sunuşu planlayın. Üçüncüsü, konunuzu tanıtmak için yeterince
zaman ayırın. Giriş önemlidir! Bu, konuşmacı ve dinleyicilerin kendilerine alışmasını
sağlayan bir süreçtir. Dördüncüsü, soru ve cevaplar, grup tartışmaları, görsel
araçlar, örnek olay incelemeleri ve rol canlandırması rolüyle mesajı hayata
geçirmeleri için dinleyicilere bir şans tanıyın.
Dinleyici yanıtları
Aktif ve uygun biçimde karşılıklı etkileşime girenler, bir şey söylemeyenler söz
konusudur. Öte yandan, konuşma üzerinde tekel kuranlar tüm konuşmaları kendileri
yapmak ister. Konuyu değiştirmek ya da tartışmaya yeni bir konu sokuşturmak
isteyenlere yandan dolananlar deniyor.
Konuşmacının Yanıtları
konuşmacılar iddialı insanlardır. Katılımı özendirmekte anahtar konuşmacının
tutumudur.
BEKLENMEYENĐ YÖNETME: Dinleyici Davranışları
Düşman Katılımcı:
Düşmanlık bir protesto ifadesidir. Birey konuyu konuşmacıyı organizasyonu ya da
kişisel baskıları protesto ediyor olabilir. Düşmanlık konuşmacıda korku duyguları
uyandırabilir. Bu düşmanca durumu yönetmenin en iyi yolu nedir? Dinleyici

düşmanlığını yönetmek önce, özkontrolü korumayı; sonra da düşman katılımcı
üzerinde kontrol kurup sürdürmeyi gerektirir. Düşmanca tavrı kontrol etmek için,
kişisel düşmanlığı dağıtmaya çalışın. Düşman katılımcıdan kaçmak ya da onu
önemsememek sadece sunuştan birşeyler alıp götürür.
Gönülsüz Katılımcı.
Sunuşta olmayı istemeyen bir dinleyici genellikle sandalyeye yayılma bir şeyler
karalama ya da uyuklama gibi pasif sözsüz davranışlar sergileyecektir. Bazı insanlar
konuşmacı kim olursa olsun ya da mesaj ne kadar değerli olursa olsun sunuşlara
katılmaktan heyecan duymaya bilir
Quo vadis?