Üye Ol
Giriş
Hoş geldiniz
Misafir
Son ziyaretiniz:
08:29, 1 Dakika Önce
MsXLabs Üye Girişi
Beni hatırla
Şifremi unuttum?
Giriş Yap
Ana Sayfa
Forumlar
Soru-Cevap
Tüm Sorular
Cevaplanmışlar
Yeni Soru Sor
Günlükler
Son Mesajlar
Kısayollar
Üye Listesi
Üye Arama
Üye Albümleri
Bugünün Mesajları
Forum BB Kodları
Your browser can not hear *giggles*...
Your browser can not hear *giggles*...
Sayfaya Git...
Cumartesi, 06 Aralık 2025 - 08:29
Arama
MaviKaranlık Forum
E-Mail Pazarlama
-
Tek Mesaj #1
ThinkerBeLL
VIP
VIP Üye
13 Mart 2009
Mesaj
#1
VIP
VIP Üye
E-Mail Pazarlama
Vikipedi, özgür ansiklopedi
E-mail ile pazarlama, elektronik postanın; pazarlama mesajlarını belli bir kitleye ulaştırmak için bir çeşit doğrudan pazarlama aracı olarak kullanıldığı pazarlama biçimidir. Genel anlamda potansiyel ya da mevcut müşteriye gönderilen her e-mail, e-mail pazarlama olarak düşünülebilir ancak daha çok aşağıdaki durumlar e-mail pazarlama olarak değerlendirilmelidir.
Mevcut müşterilerin memnuniyetlerini artırarak, sadık müşterilere sahip olma amaçlı e-mail gönderimleri
Mevcut müşterilerin tekrar satın almasını amaçlayan gönderiler
Yeni müşteri kazanımına yönelik gönderiler
Diğer firmaların e-mail gönderilerine eklenen reklamlar
Internet üzerinden gönderilen e-mailler (Örneğin Intranet e-mailleri e-mail pazarlama sayılmaz.)
Avantajları
Firmaların pazarlama çalışmalarında sıkça tercih ettikleri e-mailin bir çok avantajı bulunmaktadır:
Ulaştırılmak istenen mesaj, potansiyel müşteri olabileceği belirlenmiş kitlelere düşük maliyetlerle ulaştırılabilir.
Posta gibi diğer doğrudan pazarlama araçlarına göre daha ucuzdur.
Yatırılan paranın geri dönüşü kesin olarak takip edilebilir. Online pazarlama araçları arasında arama motorlarından sonra ikinci sıradadır.
E-mail anında kullanıcıya ulaşır.
Takip edilmesi kolaydır. E-mailin kimler tarafından açılarak okunduğu, kimlerin istenen aksiyonu gerçekleştirdiği belirlenebilir. Buradan alınan bilgilerle farklı gruplara, farklı mesajlar gönderilebilir.
Mesajlar müşteriye direkt olarak ulaştırılır.
Gönderiler otomatikleştirilerek maliyetsiz tekrar satın almalar sağlanabilir.
Internet kullanıcıların yarısından fazlası her gün e-maillerini kontrol etmektedir
Dijital ortamda gerçekleştiği için doğa dostudur. (Green marketing)
Dezavantajları
Her ne kadar coğu firma kendi veritabanına e-mail gönderse de, bazı firmalar çeşitli yollardan elde ettikleri veya satın aldıkları dataya spam adını verdiğimiz toplu gönderimler yapmaktadırlar.
Bu tarz gönderimler gerçek e-mail pazarlama dediğimiz kavramı da zan altında bırakmaktadır. Bu işi layığıyla yapan firmalar bile kanun karşısında zor durumda bırakıldıklarından işlerinin gerçekliğini ve kanuna uygunluğunu ispat etmek için mücadele etmektedir.
Genellikle bu iki farklı gönderiyi birbirinden ayırmak özellikle kullanıcı açısından zordur. Spam gönderimlerinin yoğunluğunun artmasıyla da spam filtreleri artık çoğu kullanıcı için zorunlu hale gelmiştir. Bu filtrelere, spam olmayan e-maillerin de bazen takılmasına rağmen genellikle kullanıcılar bu durumdan şikayet etmemektedirler.
İzinli Pazarlama
İzinli pazarlama, pazarlamacılar tarafından e-mailin dezavantajlarını minimum düzeye indirgemek için oluşturulmuş bir kavramdır. İzinli pazarlama yapan kuruluşlar, kullanıcılarının kendilerinden e-mail almayı beklediklerini bilirler. İzinli pazarlama kapsamında gönderilen e-mailler mesaja ilgi duyabilecek kişilere gönderildiğinden daha başarılı olur. Bir firmanın kendi oluşturduğu veritabanına gönderdiği haber bültenleri izinli pazarlama çalışmalarına örnek verilebilir.
E-mail pazarlama ile ilgili çok kullanılan terimlerden bazıları şunlardır:
Auto-Responder
:
Bir adrese gelen e-maillere otomatik olarak cevap veren bilgisayar programlarına denir
.
Bounce message
:
Gönderilen e-mailin ulaşmadığı durumlarda sistem tarafından gönderen kişiyi bilgilendirmek amacıyla oluşturulan mesajlardır
.
Click-through rate
:
E-mail gönderiminin performansını ölçmeye yarayan tıklanma oranıdır. E-mail içerisindeki ilgili bağlantıya tıklama sayısının reklamın toplam gösterim sayısına bölünmesiyle hesaplanır
.
Double opt-in
:
Kullanıcıdan, e-mail almak istediğine dair iki kez onay alınmasıdır
.
Open rate
:
Gönderilen e-maillerin kaç tanesinin görüntülenerek açıldığını gösteren orandır
.
BEĞEN
Paylaş
Paylaş
Tanrı varsa eğer, ruhumu kutsasın... Ruhum varsa eğer!
Cevapla
Kapat
Saat: 08:29
Hoş Geldiniz Ziyaretçi
Ücretsiz
üye olarak sohbete ve
forumlarımıza katılabilirsiniz.
Üye olmak için lütfen
tıklayınız
.
Son Mesajlar
Yenile
Yükleniyor...