Arama


Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
1 Nisan 2009       Mesaj #4
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
ilk uçuşların gerçekleştirildiği 1900’lü yıllarda tüm ülkelerde olduğu gibi uçaklar Osmanlı ordusuna da girmeye başlamıştı. Trablusgarp savaşları, hava kuvvetlerinde uçakların kullanıldığı ilk savaşlardır. 29 Eylül 1911’de başlayan bu savaşta Osmanlıların elinde hava gücü yoktu. Ne var ki italyanlar bu savaşta 28 uçak ve 4 balon kullandılar. Bu uçaklar, bombardıman ve propaganda broşürü atılması amacıyla kullanılmıştı. Böylece savaşlarda uçağın önemi ortaya çıktı. Balkan savaşları başladığındaysa Osmanlıların elinde 10 tane farklı modellerde uçak vardı. Pilotlarımızın hiçbiri arazi ve uzun mesafe uçuşu yapmaya vakit bulamamıştı

Pilot durumundaki eksiklik yüzünden Fransa'dan 3 pilot, 3 makinist getirilmiş ve ayrıca 4 Alman pilotu ve 2 makinist görevlendirilmişti. Balkan savaşlarınının ardından ordudaki eksikleri gidermek gerekiyordu. Donanma Cemiyeti bu dönemde gemi ve uçak alıınması için büyük bir bağış kampanyası başlattı. Bu kampanyaya katılanlardan biri olan Belkıs Şevket hanım, uçan ilk Türk kadını oldu. Bu dönemde istanbul Yeşilköy’de kurulan askeri tesislerde uçak ve havacılık malzemeleri muhafaza ediliyordu. Birinci Dünya Savaşı’nın ardından bu tesisler antlaşmalar gereği ingilizlere bırakıldı. Kurtuluş Savaşı’nın ardından gelen Cumhuriyet Türkiyesi’nde, havacılığın önemi anlaşılmıştı. Artık dışa bağımlı olmak yerine yerli üretime önem veriliyordu. 1925’de Kayseri’de Tayyare ve Motor Türk A.fi. (TOMTAfi) adıyla havacılık sanayiyle ilgili bir şirket kuruldu.

kaynak
Quo vadis?