Üye Ol
Giriş
Hoş geldiniz
Misafir
Son ziyaretiniz:
23:35, 1 Dakika Önce
MsXLabs Üye Girişi
Beni hatırla
Şifremi unuttum?
Giriş Yap
Ana Sayfa
Forumlar
Soru-Cevap
Tüm Sorular
Cevaplanmışlar
Yeni Soru Sor
Günlükler
Son Mesajlar
Kısayollar
Üye Listesi
Üye Arama
Üye Albümleri
Bugünün Mesajları
Forum BB Kodları
Your browser can not hear *giggles*...
Your browser can not hear *giggles*...
Sayfaya Git...
Cumartesi, 27 Nisan 2024 - 23:35
Arama
MaviKaranlık Forum
Öğrenci Sendromu
-
Tek Mesaj #1
asla_asla_deme
VIP
Never Say Never Agaın
24 Ağustos 2009
Mesaj
#1
VIP
Never Say Never Agaın
Öğrenci sendromu
, çoğu insanın, bir işe tam anlamıyla kendisini vermeye, iş teslim tarihinden önceki mümkün olan en son anda başlamasına karşılık gelen durumu ifade eder. Halk arasında; "
bir işi son ana bırakmak
",
"işin son ana kalması"
, "
yumurtanın kapıya dayanması
", tabirleriyle de ifade edilir. Bu durum beraberinde kişisel görev zamanlaması tahminleri içersine dahil edilmiş bariyerlerin boşa çıkmasına sebebiyet verir.
Bu durum Eliyahu M. Goldratt tarafından
Critical Chain
isimli kitabında belirtilmiştir.
Öğrenci sendromu, abuli halinin, iyi amaçlar güden daha planlı bir biçimidir. Mesela, bir öğrenci veya öğrenci grubu, eğitmenlerine gidip teslim tarihinin ertelenmesini isterken, ek süre verilirse projelerinin çok daha iyi olacağını savunacak ve iyi niyetle böyle bir istekte bulunacaklardır. Aslında, çoğu öğrencinin başka işleri veya yükümlülükleri, tamamiyle ödevleri veya projelerini iyileştirmeye adamayı amaçladıkları süre üzerinde bir talep yaratacaktır. Bu, nihayetinde, teslim tarihi yaklaştıkça, öğrencileri genellikle ek süreleri olmasını arzuladıkları duruma benzer bir durumla baş başa bırakacaktır. Öğrenci sendromu, teknik olmayan bir değişle, hafızanın çalışma biçimiyle savunulabilir. Bu teze göre, kısa süreli hafızadaki bilgiler zamanla silikleşiceğinden, uzun soluklu kalıcılığı azaltmasına ve aralıklı tekrara göre daha etkisiz olmasına rağmen, mümkün olan en son anda çalışmak (bilgi bindirmesi), sınav sırasında daha çok şeyin hatırlanmasını sağlıyacaktır. Çalışmanın son ana bırakılması ve yüklü bilgi bindirmesi, uzun zaman kalıcılığında etkili olmadığından eğitimciler tarafından tavsiye edilmez.
Aynı davranış biçimi, ticari alanda da karşımıza çıkar. Proje ve görev planlaması sırasında, görevlerin sarkması olasılığına karşı, bir zaman veya kaynak bariyeri ayrılır. Fakat, Öğrenci sendromu sebebiyle, göreve olası en son zamanda başlanmasıyla, yedekte tutulması gereken bu tür bariyerler önceden kullanılmış olur.
Vikipedi
BEĞEN
Paylaş
Paylaş
Şeytan Yaşamak İçin Her Şeyi Yapar...
.
Cevapla
Kapat
Saat: 23:35
Hoş Geldiniz Ziyaretçi
Ücretsiz
üye olarak sohbete ve
forumlarımıza katılabilirsiniz.
Üye olmak için lütfen
tıklayınız
.
Son Mesajlar
Yenile
Yükleniyor...