Arama

Osmanlı'da Teknoloji - Tek Mesaj #7

lionhead - avatarı
lionhead
Kayıtlı Üye
3 Temmuz 2006       Mesaj #7
lionhead - avatarı
Kayıtlı Üye
21’nci yüzyılda yaşanacak teknolojik gelişme hızı, gelişmekte olan ülkelerin bu alanda politikalar üretemedikleri sürece çok hızlı bir şekilde geride kalacaklarını ortaya koymaktadır. Bütün bu koşullar, Türkiye’nin çağdaş mühendislik eğitimini yaygınlaştırmasının yanı sıra sanayileşmeden,teknolojik öngörü’den teknoloji üretiminden, araştırma ve geliştirmeden,üniversite-sanayi işbirliğinden yana politikalara duyduğu gereksinimi çok açık bir şekilde göstermektedir.

Bu nedenle ülkemizdeki mühendis ve mimarların daha donanımlı birikimli ve bilinçli olarak yetiştirilmesinin yanı sıra toplumsal ve teknik işbölümü içerisinde mesleki eğitimleri ile uyumlu üretken bir konuma sahip olmaları için gerekli politikaların uygulanması da çok büyük bir önem ve öncelik taşımaktadır.

Bu nedenle çağdaş bir mühendislik eğitimi formasyonunun deformasyona uğramadan ülkenin kalkınmasına yöneltilebilmesinin, üretim ekonomisi, üniversite sanayi işbirliği ve bilim ve teknoloji politikaları ve insan kaynakları planlaması temelinde uygulanan kalkınma stratejileri ile ilişkisi analiz edilmelidir.

Çağdaş bir mühendislik formasyonundan beklenecek olan faydaların enformasyon formasyon - deformasyon çevriminde bütüncül bir yaklaşımla ele alınması gereklidir.
Son düzenleyen BrookLyn; 9 Ağustos 2011 12:51
yasamak kucuk bir umut we insana duyulan sewgiden ibarettir..