Arama


KENCISii - avatarı
KENCISii
Ziyaretçi
21 Eylül 2009       Mesaj #100
KENCISii - avatarı
Ziyaretçi
Günümüzde kadınların tırnaklarını uzatıp oje ve benzeri boyaları sürmelerinin iki sakıncası vardır: Biri, tırnakları uzatmak kesinlikle mekruhtur Diğeri, tırnak üzerinde bir tabaka oluşturup abdest ve gusülde suyun deriye nüfuz etmesini engellediğinden kadının bu durumda aldığı abdest ve yaptığı gusül sahih olmaz O halde kadınlara bu hususta tavsiye edilen şudur: Kadın annedir ve ev hanımıdır O ancak kocasına şirin ve çekici görünmesi için süslenir Tırnaklarını boyamaz, çünkü yemek pişirir, çamaşır yıkar, abdest alır ve gusleder Yüzünü belirtilen amaçla yani kocası için süsler ve temizliğe azamî derecede riâyet ederse, sevap kazanır Erkeğin de aynı temizlik ve çekicilik içinde hazırlanması da bu anlamda sünnettir
Ayrıca kadınların saçlarını kendilerine nikah düşen erkeklere göstermesi haramdır Güzel görünmesi için boyanıp süslemesi bu günahı daha çoğaltır Müslüman bir hanım efendi, boy abdesti almak ve namaz için abdest alması gerektiğinden boyanın suyu geçirmeyecek derecede olması, dolayısıyla boy abdestinin ve namaz abdestinin olmaması anl----- gelebilir Vücut yıkanırken iğne ucu kadar bir yerin kuru kalmamasına dikkat edilecek, kulaklar ve göbek oyuğu yıkanacak

Su saçların, sakalların, kaşlann ve bıyıkların, aralarına ve altlarındaki deriye kadar geçecektir Bunlar sık olsa bile, suyun ulaşması sağlanacaktır Bunların araları ve dipleri kuru kalırsa, gusül tamamlanmış olmaz Ancak kadınların başlarından aşağıya sarkmış olan Ancak tabaka oluşturan boyalarsaçlarının yıkanması şart değildir Önemli olan bunların diplerine suyun geçmesidir deriye de etki edeceğinden, suyun saçların dibine ulaşmasına engel olacağından buna dikkat çekmek gerekir

Erkeklerde bir zorunluk bulunmadığı için, böyle sarkmış olan saçlarının her tarafını yıkamak gerekir Öyleyse yalnız kocasına güzel görünmenin dışında süslenmeleri doğru değildir Kocası için süslenmiş ve boyanmış sa su geçirmeyen cinsten boyaların mutlaka temizlenip ondan sonra abdest alınması gerekir
(Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Celal Yıldırım, Cilt 4 s 209-210)





"Saçın beyazlığını değiştirmek için kullandığınız şeylerin en iyisi kına ve keten bitkisidir"
(Ebû Dâvud, Tereccül, 18; Tirmizî, libâs, 20; Nesâî, Zîne, 16; İbn Mâce, libâs, 32; Ahmed b. Hanbel, V, 147, 150, 154).


Boya malzemesi olarak Allah elçisi kınayı tavsiye etmiştir: "Saçın beyazlığını değiştirmek için kullandığınız şeylerin en iyisi kına ve keten bitkisidir" (Ebû Dâvud, Tereccül, 18; Tirmizî, Libâs, 20; Nesâî, Zîne, 16; Ibn Mâce, Libâs, 32; Ahmed b. Hanbel, V, 147, 150, 154). Hz. Enes b. Mâlik, Hz. Ebû Bekr'in saçlarını kına ve ketenle, Hz. Ömer'in ise yalnız saf kına ile boyadığını nakletmiştir (el-Kardâvî, a.g.e., s. 103).

Eğer saç boyası saç telleri üzerinde bir tabaka teşkil ederse gusle manidir. (3)
Su saçların aralarına ve altlarındaki deriye kadar geçecektir. Bunlar sık olsa bile, suyun ulaşması sağlanacaktır. Bunların araları ve dipleri kuru kalsa, gusül tamamlanmış olmaz. .... önemli olan diplerine suyun geçmesidir. (4)
4) Büyük İslam İlmihali, Ömer Nasuhi Bilmen, Fatih Dersiamlarından, Eski Diyanet İşleri Başkanı

3) Büyük Kadın İlmihali, Rauf PEHLİVAN
Son düzenleyen Safi; 18 Şubat 2016 03:11