Cem Hakko - Sabah gazetesi
Vakko Yönetim Kurulu Başkanı Hakko, iki yılda 70 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını belirterek "Geçen yıl fabrikayı taşıdık. Bu yıl da tasarımcıları Nakkaştepe'deki cam binaya taşıyoruz" dedi.
Türkiye'nin 75 yıllık lüks giyim markası Vakko, krize aldırmadan son iki yılda 70 milyon dolarlık yatırım yaparak girdi. Babası Vitali Hakko'nun vefatının ilk yıldönümünde Merter'deki 35 yıllık fabrikayı satıp Esenyurt'ta modern fabrikaya taşınan Vakko, ölümünün ikinci yılında da tasarımların yapılacağı Nakkaştepe'deki cam binaya taşınacak. Cem Hakko, Vakko Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Jeff Hakko ile genel koordinatör Bülent Turan ile birlikte düzenlediği basın toplantısında iki yıldır süren suskunluğunu yeni Vakko'yu ve projelerini anlatmak için bozdu. Değindiği ilk konu Merter'deki 35 yıllık fabrikayı sattıktan sonra Esenyurt'ta hizmete soktukları 33 bin metrekarelik fabrika oldu. Merhum Vitali Hakko'nun ölümünün birinci yıldönümünde hizmete giren fabrikanın ardından bu yıl da Nakkaştepe'de içinde tasarımcıların çalışacağı camdan yapılan bir kültür merkezini açacaklarını dile getirdi. Hakko'nun verdiği bilgilere göre, bina Türkiye'de ilk olacak ve merkezde oditoryum ve sanat kütüphanesi de yer alacak. Hakko, yeni mağazalar açmaya devam edeceklerini kaydederek basınla ilk kez paylaştığı şu bilgileri verdi: "Nişantaşı'nda markalarımızı topladığımız mağazamızı açtık. Ankara'da da Arjantin ile İran Caddesi arasındaki bir binaya açıyoruz. Kravat, eşarp, gömlek sattığımız 12 butik mağaza, daha çok oteller için 1 Vakko Dekor açtık. Bu arada krizde 'fiyat düşürmeden yürümeliyiz' diyerek W Collection diye bir marka yarattık. Ürünle başladık tutunca mağazaya döndü. Satışları iyi gidiyor." 'Müşteri portföyünde değişim oldu mu' sorusuna Hakko "5-6 yıl önce müşteriyle birlikte yaşlandığımızı gördük. Profil gençleşince giysi kalıpları da değişmeye başladı. Yaşı daha geçkin olanlar için de kalıplar halen var ancak bazı müşterilerimizden küsenler elbette oldu" yanıtını verdi.
'Müşteri pişti olmasın diye gideceği daveti kendisine soruyoruz'
Vakko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, Türkiye'de cemiyet hayatı denilen topluluğun 2-3 bin kişi olduğunu kendilerinin de protokol listesi olarak adlandırdıkları 5-6 bin kişilik bir listeleri bulunduğunu söyledi. Müşterilerine aldıkları kıyafeti nerede giyeceğini sorduklarını böylece davette müşterilerinin aynı kıyafeti giyerek pişti olmalarının engellemeye çalıştıklarını söyleyen Hakko, son yıllarda bir kıyafetin sadece bir kere giyilebildiğini dile getirdi. Hakko'ya toplantıda hayali de soruldu. Hakko'nun yanıtı "Paris'te bir haute couture defileyle patlama yapma" oldu.
Güven sağlayarak krizi atlattık
Geçen yıl kriz lafını telaffuz etmediklerini bu nedenle de lüzumsuz indirimler yapmadıklarını söyleyen Hakko bu hareket tarzının nedenini, 'müşteri güvenini kaybetmemek' olarak açıkladı. Hakko, indirimleri belli zamanlarda yaparak duyulan güvenle krizi atlattıklarını kaydetti.
Erkekler indirimin ilk günü akın ediyor
Hakko, krizde en çok erkeklerin psikolojik olarak etkilendiğini belirterek "Erkekler alımlarını biraz daha mecbur kaldığı döneme çekti. İndirim dönemine girildiğindeise erkekler ilk günden ürünleri tüketiyor. Kadınlar ise alışverişlerine devam ediyor" diye konuştu.
Son düzenleyen Jumong; 30 Ekim 2015 14:52
Sebep: aktif linkler