Arama

Cem Hakko - Tek Mesaj #26

M A D - avatarı
M A D
Ziyaretçi
22 Ekim 2009       Mesaj #26
M A D - avatarı
Ziyaretçi
İki yılda 70 milyon dolar yatırım yapan Vakko’nun Yönetim Kurulu Başkanı Hakko, “Türkiye’de büyüyeceğiz, yatırım sürecek” dedi
ürkiye’nin en önemli markalarından biri olan Vakko, ekonomik krizin en yoğun yaşandığı dönemde hız kesmeden yatırımlarını sürdürdü ve bunun meyvelerini eylülde toplamaya başladı. Vakko Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, uzunca bir aradan sonra basınla buluşarak grupla ilgili soruları cevaplandırdı. Krizde müşteri davranışlarıyla ilgili ilginç örnekler de veren Cem Hakko, “Krizden en çok erkekler etkilendi. Kadınlar ise harcamaya devam etti. Kriz öncesinde kadın ve erkeklerin harcama oranı yüzde 55-45 kadınlar lehineyken, krizde fark açıldı ve yüzde 65-35 oldu. Erkekler alışveriş için indirimleri bekledi” dedi.

KÜRTLER DE VAKKO GİYECEK
Eylülden itibaren keyifli günler yaşamaya başladıklarını ve piyasanın yavaş yavaş açıldığını söyleyen Hakko, erkeklerde de hareketin başladığını ve satışların arttığını ifade etti.
Kuzey Irak’ın Erbil kentinde yılbaşından sonra bir Vakko mağazasının bayilik sistemiyle açılacağını da söyleyen Hakko, “Nişantaşı ve Ankara’daki yeni mağazalarımıza, Nakkaştepe’deki moda merkezimize ve markalarımıza yaptığımız yatırımlarla son 2 yılda toplam 70 milyon dolara ulaşmış olacağız” dedi. Geçen yıl krizin başladığı sırada 30 milyon dolarlık yatırımla, 30 bin metrekarelik Vakko Üretim Merkezi’ni hizmete açtıklarını hatırlatan Cem Hakko, “Geçen yıl Sayın Vitali Hakko’yu da andığımız bir törenle, Esenyurt tesisimizi hizmete açtık” diye konuştu.

MÜŞTERİLER PİŞTİ OLMASIN

Vakko’nun ısmarlama elbise konusunda da çok titiz olduğunu söyleyen Cem Hakko, “Gece elbiseleri 1000-5000 lira arasında değişiyor. Bu giysilerden çok az sayıda yaptırıyoruz. Hepsini aynı kente satmıyoruz. Satarken de müşteriye nerede giyeceğini soruyoruz. Aynı elbiseyle aynı toplantıda insanların karşılaşmasını istemiyoruz” dedi. Vakko’nun gelişiminin Türkiye’de devam edeceğini ve büyüme alanlarının bu ülkede süreceğini belirten Vakko Holding Yönetim Kurulu Başkanı, “Babam da bu ülkeye güvendi. Biz de güveniyoruz” diye konuştu.


Vakko oturmayıp 70 milyon dolar yatırdı, moda merkezi de kuruyor
Vakko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, “Merter’deki fabrikayı Esenyurt’a taşımak dahil iki yılda 70 milyon dolarlık yatırım yaptık. Merter sonrasında fabrika kurmayabilirdik. Krize rağmen oturmayı değil, yatırımı seçtik” dedi. Hakko, Nakkaştepe’de kurulan moda merkezini aralıkta açacaklarını bildirdi.

VAKKO Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, İstanbul Merter’deki fabrikanın Esenyurt’a taşınması başta olmak üzere son iki yılda 70 milyon dolar yatırım yaptıklarını, aynı kapsamda Nakkaştepe’de 12 bin metrekare kapalı alanı bulunan “moda merkezi”ni aralıkta açacaklarını söyledi. Cem Hakko, “Başbakan Tayyip Erdoğan, ‘Yahudiler oturdukları yerde para basıyor’ tanımlaması yapmıştı. Buna yorumunuz nedir?” sorusuna, “Merter sonrası fabrika kurmayabilirdik. Biz oturmayı değil, yatırımı seçtik” yanıtı verdi. Vakko Holding Yönetim Kurulu Üyesi Jeff Hakko da, “Sayın Başbakan aslında ticari zeka ve ataklıktan söz ediyor” dedi.

‘Moda’ya 20 milyon dolar
Vakko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, Yönetim Kurulu Üyesi Jeff Hakko ve Vakko Genel Koordinatörü Bülent Turan’la birlikte düzenlediği sohbet toplantısında, yatırımlarına kriz ortamında da ara vermediklerine dikkat çekti. Cem Hakko, geçen yıl, global krizin başladığı günlerde fabrikalarını 30 milyon dolarlık yatırımla Esenyurt’a taşıdıklarını hatırlatarak, “Biz çok kriz gördük. Şartlar ne olursa olsun, yatırıma devam ediyoruz” mesajı verdi. Vakko’nun Nakkaştepe’deki “Moda Merkezi”nin, 70 milyon dolarlık yatırım bedeli içinde 20 milyon dolarlık pay aldığı belirtildi.

Krizde paniklemedik
Cem Hakko, bir soru üzerine, ihracatı kendi markalarıyla gerçekleştirmek istediklerini vurgulayarak, şu değerlendirmeyi yaptı: “Yurt dışında da bazı mağazalarımız var ama biz öncelikle Türkiye’ye odaklanmış durumdayız. Babam Bay Vitali, ‘Biz devamlı krizden söz edersek, kriz nasıl geçer’ derdi. Biz de onun yolundan yürüyoruz. Krizde hiç paniklemedik. Pazarlama stratejilerimizde değişiklikler yaptık. Eskiden Vakko’da indirimin adı geçmezdi. Kuralları olan indirimlere yöneldik. Birçok Avrupa ülkesinde geçerli olan indirim kurallarının Türkiye’de de yerleşmesini istedik.”

Geleceğin moda merkezi
Cem Hakko, aralık ayında açılışını yapmayı planladıkları moda merkezini şöyle anlattı: “Vakko Moda Merkezi, dünyanın göz bebeği İstanbul’da vazgeçilmez bir adres olacak. Cam ağırlıklı olan binayı Rex yaptı. Geleceğin moda merkezine uygun sıradışı bir yapı ortaya çıktı. Vakko’nun yaratıcı ekibi orada çalışacak. Bu merkezin içinde Bir Vitali Hakko Kütüphanesi surulacak. Bu kütüphanede başlangıçta 15 bin kitap olacak. Ayrıca 1000 dolayındaki tablomuz da burada sergilenecek. Merter fabrikamızın duvarlarını süsleyen seramik eserleri de renovasyondan geçirilip buraya taşınacak.”

Erbil’de mağaza açacak
VAKKO Holding Yönetim Kurulu Üyesi Jeff Hakko, Vakko’nun halen Almanya, Kahire ve Bükreş’te mağazaları olduğunu belirterek, yurtdışında yeni Vakko’lar açacaklarını söyledi. Jeff Hakko, “Bakü’de (Azerbaycan) franchise verdik. Yeni bir alışveriş merkezi içinde Vakko açılacak. Kazakistan, Özbekistan ve İran’dan talepler gelmeye başladı. Erbil’de de franchise yoluyla yine bir AVM içinde yılın ilk ayında Vakko açılacak” dedi.

Kıyafetler ‘pişti’ olmasın diye müşteriyi uyarıyorlar
BİR soru üzerine Vakko’nun 12 bin kişilik bir önemli müşteri listesi olduğunu söyleyen Cem Hakko, cemiyet hayatındaki 2-3 bin kişinin sürekli aynı yerlerde dolaştığını belirterek, “Bizim kıyafetlerimiz pişti olmaz. İstanbul mağazamızdan bir gece kıyafeti alan müşterimize, bu kıyafetin aynısı Ankara veya İzmir mağazamızda varsa söyleriz. Diğer alanlara da bu kıyafetin daha önce hangi ilimizde ve ne için satıldığını aktarırız” dedi.

Son iki ay iyi geçti, gelecekten umutluyuz
GLOBAL krizin başlangıcından buyana ilk kez eylül-ekim ayını iyi geçirdiklerini ifade eden Cem Hakko, “Bu ivmenin devam edeceğini düşünüyoruz” dedi. Cem Hakko, “Aynı umudunuzu 2010 için de koruyor musunuz” sorusuna, “Biz gelecekten umutluyuz. Bu yılı küçük de olsa bir büyümeyle kapatacağımızı öngörüyoruz” yanıtı verdi. Vakko Genel Koordinatörü Bülent Turan da, 2008’de 195 milyon lira olan toplam cironun bu yıl 200 milyon lirayı bulmasını beklediklerini vurguladı.

Egemen Bağış’ın eşiyle satışlar yüzde 50 arttı
CEM Hakko, “İstanbul Astoria Alışveriş Merkezi’ndeki mağazanızı Devlet Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış’ın eşi devralmıştı. Nasıl gidiyor?” sorusuna, “Beyhan Hanım, 2 yıl bizim İstinye Park’taki mağazamızla uğraşmıştı. Harvey Nichols’ı yönetti. Astoria’daki mağazada Beyhan Hanım’ın devralmasıyla birlikte satışlar yüzde 50 arttı. Biz çok memnunuz” yanıtı verdi. Cem Hakko, “Beyhan Hanım başka Vakko mağazaları düşünüyor mu” sorusunu da, “Keşke düşünse” diye yanıtladı.

Kriz erkekleri daha çok indirime yöneltti
CEM Hakko, krizle birlikte erkek müşterilerinin daha çok indirimli günlerde alışverişe yöneldiğini gördüklerini ifade ederek, şunları söyledi: “Kriz öncesi müşterilemizin yüzde 55’i kadın, yüzde 45’i erkekti. Krizde bu oran yüzde 65 kadın, yüzde 35 erkek şeklinde değişti.”

Vakko Çikolata için 18 kişi çalışıyor
CEM Hakko ile Jeff Hakko, Vakko markasıyla vitrinlere çıkardıkları çikolatalara yeni ürünler eklediklerini bildirdi. Cem Hakko, “Çikolatanızı Ülker’de mi ürettiriyorsunuz?” sorusu üzerine, tesisin adını vermek yerine, “Vakko çikolata için bizim 18 elemanımız çalışıyor. Kazandaki ürün İsviçre’ye gönderiliyor. Orada testlerden geçtikten sonra kalıplara dökülüp, vitrine çıkıyor ” dedi.

Kravatın yüzde 35’i kasım-aralıkta satılır
CEM Hakko, bir soru üzerine, Vakko’da toplam kravat satışlarının yüzde 35’inin yılbaşı hediyelerinin gündeme gelmeye başladığı kasım-aralık ayında gerçekleştiğini belirterek, “Hediyeler bizim açımızdan da işe yarıyor. Hediye edilen ürünü değiştirmeye geleni Vakko’ya müşteri olarak kazanıyoruz” dedi.

Ismarlama takım elbiseleri artık İtalya’da ürettiriyor
VAKKO’nun ısmarlama takım elbiselerini artık İtalya’da ürettirdiğini vurgulayan Cem Hakko, ısmarlamaya çok önem verdiklerini belirterek, şunları söyledi: “Takım elbise siparişlerini iki hafta içinde teslim ediyoruz. Ismarlama gömlekleri de 7-9 günde teslim ediyoruz. Tek gömlek de olsa sipariş alıyoruz. Çünkü beğenince gerisi mutlaka geliyor. Ismarlama genelde hava koşullarından çok etkileniyor. Bizim müşterilerimizin iyi giyinmeye ihtiyacı var.”

Krizde yatırımlarına ara vermeyen ve son 2 yılda 70 milyon dolarlık yatırım yapan Vakko’nun Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, “Başbakan’ın Musevi cemaati ile ilgili sözlerini dinleyince bir an ’Acaba ben mi yanlış yapıyorum’ dedim. Ancak biz büyüklerimizden böyle gördük. Bu ülkenin insanıyız ve kazandığımızı da bu ülkeye yatırıyoruz” diye konuştu

Geçen yıl tam da krizin başladığı dönemde 30 milyon dolara Esenyurt üretim tesislerini hizmete açan, Aralık ayında da Nakkaştepe’deki Vakko Moda Merkezi’ni faaliyete geçirmeye hazırlanan Vakko’nun Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, 2 yılda toplam 70 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını söyledi.
Krizde yatırımlara hiç ara vermediklerini 34 de yeni mağaza açtıklarını ifade eden Cem Hakko’ya, Başbakan’ın Musevi cemaatinin iş yapış biçimi ile ilgili sarfettiği sözlerini hatırlattım. Erdoğan, İstanbul Belediye Başkanı olduğu dönemde Musevi cemaatini gözlemlediğini belirtmiş ve “Çoğu mülk sahibi olmazlar en iyi yerlerde kiracı olurlar. Çünkü mülk sahibi olmak parayı bağlar. Ama kiracı olunca parayı işletmeyi sürdürür. Ama biz ne yapıyoruz? Elimizde ne varsa gömeriz bir yere” demişti. 70 milyon dolarlık yatırımla Erdoğan’ın çizdiği Musevi işadamı portresine uymadığını hatırlattığım Cem Hakko önce gülümseyerek, “O sözleri dinleyince ’Acaba ben mi yanlış yapıyorum’ dedim” diye konuştu ve şöyle devam etti:

“Şaka bir yana biz bu ülkenin insanıyız. Merter’deki tesisi sattıktan sonra bize ’Siz deli misiniz, neden tekrar üretim tesisi yapıyorsunuz? Bursa’da bir sürü atıl yer var. Gider birini kiralar tüm ürünlerinizi yaptırırsınız’ diyenler çıktı. Ancak biz büyüklerimizden böyle gördük. Bu ülkeye sonsuz inancımız var. Ben bu topraklarda büyüdüm. Askerliğimi bu ülkede yaptım. Evet Başbakan da gözleminde haklı. Bazı cemaat üyeleri öyle yapıyor. Ancak ben o reflekste biraz geçmişteki varlık vergisi gibi yaşananların ve korkuların etkisi olduğunu düşünüyorum. Ürkeklikten dolayı nakitte kalmak tercih edilmiş olabilir. Nakitte kalınca da haliyle paradan para kazanmanın yollarını buluyorsunuz.”

Yatırımlara mola yok
Beyoğlu’ndan çıktıktan sonra Nişantaşı’nda çok katlı bir mağaza açan Vakko, Kasım ayında da Ankara’da yine çok katlı bir mağaza açıyor. Cem Hakko “Henüz Ankaralılar’ın da haberi yok. Arjantin Caddesi ile İran Caddesi’nin kesiştiği noktaya eskiden kebapçı olan yere geliyoruz” dedi. Krizde panik yapmadıklarını, olur olmadık fiyat indirimleri ile müşterilerinin güvenini de kaybetmediklerini söyleyen Hakko, bu yılı 2008’in biraz üzerinde bir ciro ile kapatacaklarını söyledi. Eylül ve Ekim aylarının satışlar açısından keyifli geçtiğini kaydeden Hakko, özellikle kravat ve gömlek satışlarının yüzde 35’lik kısmını Kasım ve Aralık aylarında gerçekleştirdiklerini hatırlattı ve bu yıl 200 milyon TL gibi bir konsolide bütçeyi yakalayacaklarını belirtti.

Krizden en çok erkekler etkilendi
Cem Hakko krizde erkeklerin psikolojisinin kadınlara göre daha çok bozulduğuna da dikkat çekti. Hakko “Alışveriş sonuçta bir keyif işi. Alışveriş yapmanız için keyfinizin yerinde olması lazım. Kadınlar krizden daha az etkilendi. Daha önce erkek ve kadınların cirodaki payı yüzde 55 kadınlar yüzde 45 erkekler iken kriz döneminde bu fark yüzde 65 kadınlar yüzde 35 erkekler olarak açıldı. İndirimlere de erkekler kadınlardan daha duyarlı hale geldi” dedi.

Beyhan Bağış çok başarılı
Bakan Egemen Bağış’ın eşi Beyhan Bağış’ın İstanbul Astoria’da açtığı Vakko mağazasının performansını sorduğumda ise Hakko “Süper. Biz daha önce acaba Astoria kötü bir lokasyon mu diye düşünüyorduk. Yanılmışız. Beyhan Hanım’ın devralması ile birlikte satışlarda yüzde 50’nin üzerinde artış oldu” diye cevap verdi.

Vakko ile pişti olunmaz
* Cem Hakko’nun anlatıklarından ilginç bir ayrıntı da çıktı. Vakko’dan şık ve pahalı kıyafet alan hanımların pişti olmamaları için tedbir alınmış. Özel ürünleri alanlara nerede giyecekleri soruluyormuş. Böylece hanımların aynı davette aynı kıyafetle yanyana gelmelerinin önüne geçiliyormuş.
Son düzenleyen _Yağmur_; 3 Temmuz 2014 11:22 Sebep: kırık link