Arama

Cem Hakko - Tek Mesaj #27

M A D - avatarı
M A D
Ziyaretçi
22 Ekim 2009       Mesaj #27
M A D - avatarı
Ziyaretçi
fft17 mf404185
Cem Hakko, “Nakkaştepe’ye sanat eseri bir tasarım merkezi kurduk, sıradışı oldu” dedi
Vakko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, Nişantaşı’nda bir moda vadisi yaratacaklarını söyledi. “Lüksü yukarda tutuyoruz. Vakko’yu ileriye taşıyacağız. Hayalim Paris’te bir couture defile yapmak” diyen Hakko, “Nişantaşı modanın kalbi. Eski V2K designers mağazasının yerine Vakkorama geliyor, eski Vakko erkek mağazamıza ise V2K designers geliyor. 3 adım içinde bambaşka bir dünya sunuyoruz. Adeta bir moda vadisi yaratıyoruz” dedi.
Yönetim Kurulu Üyesi Jeff Hakko ve Genel Koordinatör Bülent Turan ile birlikte bir basın toplantısı düzenleyen Cem Hakko krize rağmen 70 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını söyledi.
‘Sanat duvarını taşıdık’
Esenyurt üretim merkezini açtıklarını, Nakkaştepe’de de bir tasarım merkezi kurduklarını anlatan Hakko, şöyle dedi:
“Moda Merkezi’ni aralıkta açıyoruz. Sıradışı bir yapı oldu. Mimari ve mühendislik açısından ciddi sanat eseri oldu. Camları taşıyıcı. İçinde 15 bin kitaplık Vitali Hakko Sanat Kütüphanesi olacak. Vakko ailesine ait yaklaşık 900 sanat eseri bu müzede sergilenecek. Merter’deki fabrikanın duvarlarındaki Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Jale Yılmabaşar’ın eserlerinin bulunduğu 8 duvarı da Nakkaştepe’ye taşıdık.”
Ankara’da Arjantin Caddesi’nde mağaza açacaklarını anlatan Hakko, “Bu yıl Vakko’nun düğün konseptinde bir değişikliğe gideceğiz. Vakko Wedding’de gelin ve damadın yanı sıra, ailelerin de düğünde giymek için ihtiyaç duyacakları şık ve abiye kıyafetler bulunabilecek. Gown and Tuxedo konseptiyle bir mağaza açıyoruz. Ailelerin de düğünler, özel günlerde giymek için ihtiyaç duyacakları şık ve abiye kıyafetler olacak” dedi.
Son haber: Erbil’e Vakko
Vakko’nun 95 mağazası var. 12 butik Vakko açtı. Birkaç ülkede mağazaları var. Jeff Hakko, “Son haber: Erbil’e Vakko gidiyor. Orada da bir franchise mağazamız olacak” dedi. Şirketin genel koordinatörü Bülen Turan’ın verdiği bilgiye göre Vakko geçen yıl 197 milyon lira ciro yapan şirketin bu yılki beklentisi 200 milyon lira.

Özel müşteriye pişti uyarısı
Vakko mağazalarından binlerce lira ödeyerek özel kıyafet alanlara nerede ne zaman giyeceklerini sorduklarını anlatan Cem Hakko, “Özel kıyafet almış. Bir başkasıyla pişti olmaması için dikkat ediyoruz. Yılda 300 bin liralık alışveriş yapan müşterimiz vardır” dedi.
Son 5-6 yıldır daha genç bir müşteri kitleleri olduğunu, eskiden olduğu gibi ‘müşteryle yaşlanmak’tan vazgeçtiklerini belirten Hakko, “Bize küsenler de oldu. Büyük beden hanımlar için large vardı, vazgeçtik” diye konuştu.
Varlık vergisi fikri korkutuyor
Geçtiğimiz günlerde, Başbakan Erdoğan’ın Yıldız Üniversitesi öğrencileriyle konuşurken, “Yahudiler, oturdukları yerden para kazanıyor, ev almıyor, parayı işte kullanıyorlar” dediği hatırlatılan Hakko, bu konuda şunları söyledi: “Başbakan neye istinaden söyledi bilmiyorum. Ama biz yatırım yapıyoruz. Alarko gibi tanıdığım şirketler de yatırım yapıyor. Varlık vergisini hatırlayan bazı kişiler başlarına gelmiş olaylardan korkarak bankalara geçmiş olabilir.”

esarp
Kadınlar sayesinde ciromuzu artırdık
Küresel ekonomik krizin etkisiyle son bir yılda Türkiye'de erkekler lüks harcamalarını frenledi. Kadınlar ise krize aldırış etmeyip lüks alışkanlı-ğını sürdürdü. Vakko'nun sahibi Cem Hakko, ciroda kadınların yüzde 55 olan geleneksel kadın payının kriz döneminde erkeklerin lüksten kaçınmasıyla yüzde 65'e yükseldiğini söyledi.

Küresel ekonomik krizin etkilerini hissettirdiği son bir yılda Türkiye'de lükse harcanan parayı erkekler kıstı, kadınlar alışverişteki cömertliğini sürdürdü. Moda ve lüks tekstil ürünleriyle ünlü Vakko'nun sahibi Cem Hakko, bir önceki yıl 197 milyon lira olan cirolarının bu yıl 200 milyon lira olarak gerçekleşeceğini söyledi. Krize rağmen cirolarını lüks alışverişten vazgeçmeyen kadın müşterilere borçlu olduklarını belirten Cem Hakko, "Önceki yıllarda ciromuzun yüzde 55'i kadınlara, yüzde 45'i erkeklere ait olurdu. Ancak kriz döneminde lüks alışverişten kaçınan erkeklerin oranı yüzde 35'e düştü, kadınların payı ise yüzde 65'e çıktı. Krize rağmen lüks alışverişten vazgeçmeyen kadınlar sayesinde geçen yılki ciro rakamlarımızı geçeceğiz." diye konuştu.
Vakko'nun sahibi Cem Hakko, basın mensuplarıyla bir araya geldiği yemekte, son 2 yılda 70 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını anlattı. Cem Hakko'nun açıklamasına göre İstanbul Esenyurt'ta 30 milyon dolara mal olan yeni fabrikanın ardından Nakkaştepe'de yapılan moda merkeziyle birlikte yatırım tutarı 50 milyon dolara erişti. Nişantaşı ve Ankara ile diğer merkezlerde yeni açılan mağazalarla birlikte son 2 yıldaki yatırım tutarı 70 milyon dolar oldu. Hakko'nun açıklamasına göre Vakko'nun outlet mağaza sayısı ise 6 oldu. Holding şirketlerinden W mağazaları son 2 yılda 7 yeni şube açtı. Mağaza, takım elbise alana cekete göre daha çabuk yıpranmasını gözetmek suretiyle aynı pantolondan 2 tane vererek piyasada ün yaptı. Vakko Wedding mağazaları ise gelin ve damadın yanı sıra aileleri için de düğün kıyafeti üretecek. Ismarlama takım elbiseler Vakko için İtalya'da dikiliyor ve 2 hafta içinde teslim ediliyor. Gömlekler ise 1 haftada dikilip veriliyor.
Gelirin yüzde 10'u eşarptan
Vakko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, cirolarının yüzde 10'unu eşarptan kazandıklarını söyledi. Türkiye'nin en zengin eşarp koleksiyonlarından birine sahip olduklarını belirten Hakko'nun açıklamasına göre kravat, gömlek ve eşarp, Vakko'nun en çok sattıkları üç ürün. Yıllardır Vakko'nun cirosunun yüzde 35'ini senenin son iki ayında, yılbaşı öncesi hediyelik alışverişi esnasında kaydettiğini ifade eden Cem Hakko, bu sene de kasım ve aralık ayında aynı canlılığı beklediğini dile getirdi. Ankara'daki mağaza ve İstanbul'daki Vakko Moda Merkezi, şirketin cirosunun tavan yaptığı kasım ve aralık aylarında açılacak. Vakko Moda Merkezi'nin içinde 15 bin kitaplı bir kütüphane ve aileye ait 900 sanat eserinin sergileneceği bir müze ile 200 kişilik oditoryum yer alacak. Kapanan Merter'deki fabrikanın duvarlarında yer alan ressam Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Jale Yılmabaşar'ın 8 eserinin bulunduğu duvarlar da Nakkaştepe'deki merkeze taşındı.

esarp
Kadınlar sayesinde ciromuzu artırdık
Küresel ekonomik krizin etkisiyle son bir yılda Türkiye'de erkekler lüks harcamalarını frenledi. Kadınlar ise krize aldırış etmeyip lüks alışkanlı-ğını sürdürdü. Vakko'nun sahibi Cem Hakko, ciroda kadınların yüzde 55 olan geleneksel kadın payının kriz döneminde erkeklerin lüksten kaçınmasıyla yüzde 65'e yükseldiğini söyledi.

Küresel ekonomik krizin etkilerini hissettirdiği son bir yılda Türkiye'de lükse harcanan parayı erkekler kıstı, kadınlar alışverişteki cömertliğini sürdürdü. Moda ve lüks tekstil ürünleriyle ünlü Vakko'nun sahibi Cem Hakko, bir önceki yıl 197 milyon lira olan cirolarının bu yıl 200 milyon lira olarak gerçekleşeceğini söyledi. Krize rağmen cirolarını lüks alışverişten vazgeçmeyen kadın müşterilere borçlu olduklarını belirten Cem Hakko, "Önceki yıllarda ciromuzun yüzde 55'i kadınlara, yüzde 45'i erkeklere ait olurdu. Ancak kriz döneminde lüks alışverişten kaçınan erkeklerin oranı yüzde 35'e düştü, kadınların payı ise yüzde 65'e çıktı. Krize rağmen lüks alışverişten vazgeçmeyen kadınlar sayesinde geçen yılki ciro rakamlarımızı geçeceğiz." diye konuştu.
Vakko'nun sahibi Cem Hakko, basın mensuplarıyla bir araya geldiği yemekte, son 2 yılda 70 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını anlattı. Cem Hakko'nun açıklamasına göre İstanbul Esenyurt'ta 30 milyon dolara mal olan yeni fabrikanın ardından Nakkaştepe'de yapılan moda merkeziyle birlikte yatırım tutarı 50 milyon dolara erişti. Nişantaşı ve Ankara ile diğer merkezlerde yeni açılan mağazalarla birlikte son 2 yıldaki yatırım tutarı 70 milyon dolar oldu. Hakko'nun açıklamasına göre Vakko'nun outlet mağaza sayısı ise 6 oldu. Holding şirketlerinden W mağazaları son 2 yılda 7 yeni şube açtı. Mağaza, takım elbise alana cekete göre daha çabuk yıpranmasını gözetmek suretiyle aynı pantolondan 2 tane vererek piyasada ün yaptı. Vakko Wedding mağazaları ise gelin ve damadın yanı sıra aileleri için de düğün kıyafeti üretecek. Ismarlama takım elbiseler Vakko için İtalya'da dikiliyor ve 2 hafta içinde teslim ediliyor. Gömlekler ise 1 haftada dikilip veriliyor.
Gelirin yüzde 10'u eşarptan
Vakko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, cirolarının yüzde 10'unu eşarptan kazandıklarını söyledi. Türkiye'nin en zengin eşarp koleksiyonlarından birine sahip olduklarını belirten Hakko'nun açıklamasına göre kravat, gömlek ve eşarp, Vakko'nun en çok sattıkları üç ürün. Yıllardır Vakko'nun cirosunun yüzde 35'ini senenin son iki ayında, yılbaşı öncesi hediyelik alışverişi esnasında kaydettiğini ifade eden Cem Hakko, bu sene de kasım ve aralık ayında aynı canlılığı beklediğini dile getirdi. Ankara'daki mağaza ve İstanbul'daki Vakko Moda Merkezi, şirketin cirosunun tavan yaptığı kasım ve aralık aylarında açılacak. Vakko Moda Merkezi'nin içinde 15 bin kitaplı bir kütüphane ve aileye ait 900 sanat eserinin sergileneceği bir müze ile 200 kişilik oditoryum yer alacak. Kapanan Merter'deki fabrikanın duvarlarında yer alan ressam Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Jale Yılmabaşar'ın 8 eserinin bulunduğu duvarlar da Nakkaştepe'deki merkeze taşındı.

fft5 mf274047
Cem Hakko, “Lamglas isimli Türk şirketinin yaptığı Nakkaştepe’deki bina cam olacak. Yani cam duvarların taşıyıcı özelliği bulunacak” dedi.
Kriz döneminde erkeklerin kendilerini mecbur hissetmedikçe alışveriş yapmadıklarını belirten Cem Hakko, krizden kadınların erkekler kadar etkilenmediğini ve harcamalarını kısmadığını söyledi. Yani, 'Bir elinde cımbız, bir elinde ayna umurunda mı dünya' sözünün biraz doğrulandığını belirtti
Vakko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, krizden kadınların erkekler kadar etkilenmediğini ve harcamalarını azaltmadıklarını söyledi.
Hakko, “Yani bir elinde cımbız, bir elinde ayna umurunda mı dünya’mı demek istiyorsunuz’ sorusuna ‘E, biraz öyle’ yanıtını verdi. Kriz döneminde erkeklerin kendilerini mecbur hissetmedikçe alışveriş yapmadıklarını belirten Hakko ‘Kriz öncesi erkeklerin toplam satışlardaki payı yüzde 45, kadınların ise yüzde 55 idi. Bu dönemde kadınlar arayı biraz daha açtı. Bu oran 35’e 65 oldu. Ancak eylülden itibaren erkeklerde de bir kıpırdanma var” dedi.
‘Yatırıma ara vermedik’
Hakko, Vakko’nun son iki yılını ve geleceğe yönelik hedeflerini anlatmak için düzenlediği sohbet toplantısında krizde yatırımlarına ara vermediklerini ve yeni projeleri hayata geçirdiklerini söyledi.
Cem Hakko, “Nişantaşı ve Ankara’daki yeni mağazalarımıza, Nakkaştepe’deki moda merkezimize ve markalarımıza yaptığımız yatırımlar son iki yılda toplam 70 milyon dolara ulaşmış olacağız” dedi.
Geçen yıl krizin başladığı sırada 30 milyon dolarlık yatırımla, 30 bin metrekarelik Vakko Üretim Merkezi’ni hizmete açtıklarını hatırlatan Cem Hakko, “Geçen yıl Sayın Vitali Hakko’yu da andığımız bir törenle, Esenyurt tesisimizi hizmete açtık. O törende söz verdiğimiz gibi, yatırımlarımıza hiçbir zaman ara vermedik. Aralıkta Vakko Moda Merkezi’mizi açarak, Türkiye’de yine bir ilke imza atacağız” dedi.
Merter’den Esenyurt’a
Geçen yıl krizin başladığı günlerde üretim tesisini Merter’den Esenyurt’a taşıyan Vakko Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, “Yatırımlarımıza krizde şartlar ne olursa olsun hiçbir zaman ara vermedik. İstanbul Nişantaşı’nda ve Ankara Arjantin Caddesi’nde yeni mağazalarımızı açıyoruz. Markalarımıza sürekli yatırım yapıyoruz” dedi.
Esenyurt’taki Vakko Üretim Tesisi’nin açıldığı gün verdikleri söz doğrultusunda, şartlar ne olursa olsun yatırımlarına devam ettiklerini vurgulayan Hakko, Türkiye’de tek; dünyada ise örneğine az rastlanacak nitelikteki Vakko Moda Merkezi’nin aralık ayında açılarak, Nakkaştepe’deki merkezin dünyanın gözbebeği İstanbul için vazgeçilmez bir adres olacağını ifade etti. Yapımı iki yıl süren Vakko Moda Merkezi’nin 12 bin metrekarelik alan üzerine kurulu olduğunu vurgulayan Hakko, şöyle devam etti: “İstanbul’a imzasını atacak bir moda merkezi tasarladık. Vakko’nun yaratıcı ekibi için geleceğin moda merkezi konseptine uygun, sıradışı bir yapıyı uygun gördük. İki yıl sonunda yepyeni bir konseptle, çok farklı, sıradışı bir yapı ortaya çıktı. Bu yapı, mimari ve mühendislik açısından da ciddi bir sanat eseri oldu.”
Nakkaştepe’ye cam bina
Vakko, Nakkaştepe’deki binası tam anlamıyla cam bina olacak. Yani cam duvarların taşıyıcı özelliği bulunacak. Hakko, ‘cam’ binanın mimarı olan Rex adlı Amerikan şirketinin yaptığı araştırmada taşıyıcı özelliğe sahip camı dünyada biri İngiltere’de, diğeri Türkiye’de olmak üzere iki şirketin ürettiği ortaya çıkmış. Tabii Vakko’nun tercihi de Kayseri Kadir Has Stadyumu’nu da yapan Lamglas adlı Türk şirketi olmuş. Nakkaştepe’deki Vakko Moda Merkezi’nin içinde 2010 yılı başında Vitali Hakko Sanat Kütüphanesi açılıyor. Başlangıçta 15 bin kitap ile hizmet verecek kütüphane, yerli ve yabancı tüm sanatseverlere ve bu alanda araştırma yapmak isteyenlere hizmet verecek. Vakko Moda Merkezi’ni ‘tek ve farklı’ kılan en önemli unsurlardan birinin de Vakko Müzesi olacak. Bu müzede Vakko ailesine ait yaklaşık 900 sanat eseri sergilenecek. Ayrıca Vakko müşterilerinin yararlanacağı 200 kişilik Vakko Oditoryumu da yine moda merkezinde yer alacak.
‘Sanat Nakkaştepe’ye’
Hakko Merter’deki fabrikadan Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Jale Yılmabaşar’ın eserlerinin bulunduğu 8 duvarı Nakkaştepe’ye taşıdıklarını ve bu ezerlerin aynen korunduğunu söyledi. Bu bilgiyi verdiği Jale Yılmabaşar’ın gözlerinin dolduğunu belirten, Hakko ‘Biz gerekeni yapıp, sanat eserlerimizi kaderine terk etmedik. Bu duvarların, hem Vakko tarihi hem de tüm Vakko tutkunları için çok özel bir anlam ve önemi olduğunun bilincindeydik. Bu nedenle, yeni binamızda da bu eserlere yer vermeye devam etme kararı aldık” diye konuştu.
Vakko’nun geçen yıl Esenyurt’a taşıdığı üretim tesislerinin, üretime verdiği değeri çok iyi bir şekilde ortaya koyduğunu söyleyen Hakko, “Emprime baskı, hazır giyim üretim işletmeleri, sosyal kullanım alanları, çalışma ofislerini de içeren 30 bin metrekare kapalı alan bizim ‘üretime’ verdiğimiz önemi, değeri, öncü duruşumuzu vurguluyor. Emprime, renkli baskıdaki uzmanlığımızı ve titizliğimizi teknoloji ve el işçiliğinin en iyi buluşması olarak nitelendiriyoruz. Her sezon 600’ü aşkın deseni hayata geçiriyoruz. Tasarımından kalıbına, baskısına kadar her metrekare kumaşa Vakko kalitesini yansıtıyoruz” dedi.
Vakko’nun 100 kişilik tasarım ekibine sahip olduğunu vurgulayan Hakko, “Odaklandığımız yer Türkiye. Enerjimizi iç pazara yoğunlaştırıyoruz, önceliğimiz her zaman Türkiye” diye konuştu.
Vakko’da ‘kriz’ sözcüğünü kullanmadıklarını söyleyen Cem Hakko, “Bay Vitali (Vitali Hakko), ‘kriz demeyin, herkes kriz derse kriz geçmez’ derdi. Biz de kendisinin öğüdünü tutuyoruz” dedi. ‘Biz çok kriz gördük’ diyen Hakko, şöyle devam etti: “2001’de, 2004’te hep kriz yaşadık. Ama krizlerin geçici olduğunu düşünerek, uzun vadeli planlarla yolumuzda ilerledik. Nitekim Ankara’daki mağaza yatırım kararımızı da son krizin sinyallerinin hissettiğimiz bir dönemde aldık.
Başbakan ne demek istedi
Cem Hakko, “Başbakan Tayyip Erdoğan, ‘Yahudiler oturdukları yerde para basıyor’ tanımlaması yapmıştı. Buna yorumunuz nedir?” sorusuna, “Merter sonrası fabrika kurmayabilirdik. Biz oturmayı değil, yatırımı seçtik. Çünkü babamızdan böyle gördük” yanıtı verdi. Vakko Holding Yönetim Kurulu Üyesi Jeff Hakko da, “Sayın Başbakan aslında ticari zekâ ve ataklıktan söz ediyor” dedi. (Radikal)
Egemen Bağış’ın eşiyle satışlar yüzde 50 arttı
Cem Hakko , “İstanbul Astoria Alışveriş Merkezi’ndeki mağazanızı Devlet
Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış’ın eşi devralmıştı. Nasıl gidiyor?”
sorusuna, “Beyhan hanım, iki yıl bizim İstinye Park’taki mağazamızla uğraşmıştı.
Harvey Nichols’ı yönetti. Astoria’daki mağazada Beyhan Hanım’ın devralmasıyla birlikte satışlar yüzde 50 arttı. İşi bilen kişinin yarattığı fark bu. Biz çok memnunuz” yanıtı verdi. Cem Hakko, “Beyhan hanım başka Vakko mağazaları düşünüyor mu” sorusunu da, “Keşke düşünse” diye yanıtladı.
Erbil’de mağaza açacak
Vakko Holding Yönetim Kurulu Üyesi Jeff Hakko, Vakko’nun halen Almanya, Kahire ve Bükreş’te mağazaları olduğunu belirterek, yurtdışında yeni Vakko mağazaları açacaklarını söyledi. Jeff Hakko,
“Bakü’de (Azerbaycan) franchise verdik. Yeni bir alışveriş merkezi (AVM) içinde Vakko açılacak. Kazakistan, Özbekistan ve İran’dan talepler gelmeye başladı. Erbil’de de franchise yoluyla yine
bir alışveriş merkezi içinde yılın ilk ayında Vakko açılacak” dedi.
‘Pişti olmayın uyarısı yaparız’
Bir soru üzerine Vakko’nun 12 bin kişilik bir önemli müşteri listesi olduğunu söyleyen Cem Hakko, cemiyet hayatındaki 2-3 bin kişinin sürekli aynı yerlerde dolaştığını belirterek, “Kıyafetlerimiz pişti olmaz. İstanbul mağazamızdan bir gece kıyafeti alan müşterimize, bu kıyafetin aynısı Ankara veya İzmir mağazamızda varsa söyleriz. Diğer alanlara da bu kıyafetin daha önce hangi ilimizde ve ne için satıldığını aktarırız. Böylelikle Vakko’dan alışveriş yapanın pişti olma ihtimalini en aza indirmeye çalışırız” diye konuştu.
Son düzenleyen M A D; 22 Ekim 2009 11:00 Sebep: Mesajlar Otomatik Olarak Birleştirildi