Arama

Cem Hakko - Tek Mesaj #28

M A D - avatarı
M A D
Ziyaretçi
22 Ekim 2009       Mesaj #28
M A D - avatarı
Ziyaretçi
Cem Hakko Vakko Nakkaştepe Moda Merkezi'ni tanıttı

Vakko, yeni tasarımlarını şeffaf ortamda yaratacak
Vakko Yönetim Kurulu Başkanı Hakko, iki yılda 70 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını belirterek "Geçen yıl fabrikayı taşıdık. Bu yıl da tasarımcıları Nakkaştepe'deki cam binaya taşıyoruz" dedi

Türkiye'nin 75 yıllık lüks giyim markası Vakko, krize aldırmadan son iki yılda 70 milyon dolarlık yatırım yaparak girdi. Babası Vitali Hakko'nun vefatının ilk yıldönümünde Merter'deki 35 yıllık fabrikayı satıp Esenyurt'ta modern fabrikaya taşınan Vakko, ölümünün ikinci yılında da tasarımların yapılacağı Nakkaştepe'deki cam binaya taşınacak. Cem Hakko, Vakko Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Jeff Hakko ile genel koordinatör Bülent Turan ile birlikte düzenlediği basın toplantısında iki yıldır süren suskunluğunu yeni Vakko'yu ve projelerini anlatmak için bozdu. Değindiği ilk konu Merter'deki 35 yıllık fabrikayı sattıktan sonra Esenyurt'ta hizmete soktukları 33 bin metrekarelik fabrika oldu. Merhum Vitali Hakko'nun ölümünün birinci yıldönümünde hizmete giren fabrikanın ardından bu yıl da Nakkaştepe'de içinde tasarımcıların çalışacağı camdan yapılan bir kültür merkezini açacaklarını dile getirdi. Hakko'nun verdiği bilgilere göre, bina Türkiye'de ilk olacak ve merkezde oditoryum ve sanat kütüphanesi de yer alacak. Hakko, yeni mağazalar açmaya devam edeceklerini kaydederek basınla ilk kez paylaştığı şu bilgileri verdi: "Nişantaşı'nda markalarımızı topladığımız mağazamızı açtık. Ankara'da da Arjantin ile İran Caddesi arasındaki bir binaya açıyoruz. Kravat, eşarp, gömlek sattığımız 12 butik mağaza, daha çok oteller için 1 Vakko Dekor açtık. Bu arada krizde 'fiyat düşürmeden yürümeliyiz' diyerek W Collection diye bir marka yarattık. Ürünle başladık tutunca mağazaya döndü. Satışları iyi gidiyor." 'Müşteri portföyünde değişim oldu mu' sorusuna Hakko "5-6 yıl önce müşteriyle birlikte yaşlandığımızı gördük. Profil gençleşince giysi kalıpları da değişmeye başladı. Yaşı daha geçkin olanlar için de kalıplar halen var ancak bazı müşterilerimizden küsenler elbette oldu" yanıtını verdi.

'Müşteri pişti olmasın diye gideceği daveti kendisine soruyoruz'
Vakko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, Türkiye'de cemiyet hayatı denilen topluluğun 2-3 bin kişi olduğunu kendilerinin de protokol listesi olarak adlandırdıkları 5-6 bin kişilik bir listeleri bulunduğunu söyledi. Müşterilerine aldıkları kıyafeti nerede giyeceğini sorduklarını böylece davette müşterilerinin aynı kıyafeti giyerek pişti olmalarının engellemeye çalıştıklarını söyleyen Hakko, son yıllarda bir kıyafetin sadece bir kere giyilebildiğini dile getirdi. Hakko'ya toplantıda hayali de soruldu. Hakko'nun yanıtı "Paris'te bir haute couture defileyle patlama yapma" oldu.

Erkekler indirimin ilk günü akın ediyor
Hakko, krizde en çok erkeklerin psikolojik olarak etkilendiğini belirterek "Erkekler alımlarını biraz daha mecbur kaldığı döneme çekti. İndirim dönemine girildiğindeise erkekler ilk günden ürünleri tüketiyor. Kadınlar ise alışverişlerine devam ediyor" diye konuştu.

Güven sağlayarak krizi atlattık
Geçen yıl kriz lafını telaffuz etmediklerini bu nedenle de lüzumsuz indirimler yapmadıklarını söyleyen Hakko bu hareket tarzının nedenini, 'müşteri güvenini kaybetmemek' olarak açıkladı. Hakko, indirimleri belli zamanlarda yaparak duyulan güvenle krizi atlattıklarını kaydetti.

Erkekler indirimi çok seviyor
Vakko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, 75'inci yılını kutlayan Vakko'nun krizin de içinde olduğu dönemde 70 milyon dolarlık yatırım yaptığını açıkladı. Yaşanan ekonomik krizden kadınlara oranla erkeklerin daha fazla etkilendiğini söyleyen Cem Hakko, ilginç değerlendirmeler yaptı:
Krizden en çok erkekler psikolojik olarak etkilendi. İndirimler başladığında erkekler ilk gün ürünleri tüketiyor. Kadınlar alışverişe devam ediyor.
İndirim kavramını ucuzlatmamakta kararlıyız. Doğru bildiğimiz yolda ilerliyoruz; yatırımlarımız sürüyor.
Yurt dışı için Mısır ve Almanya'yı test ettik. Burada da yapacak çok iş var.
Babam, "Burada doğdun, burada askerlik yaptın, burada yaşayacaksın" derdi. Bu nedenle bu ülkeden başka bir şey düşünmedik.
Nişantaşı magazamızı açtık. Ankara'da da yeni bir binaya çıkıyoruz. buna ilaveten 12 butik mağaza açtık.

Türkiye'nin ilk lüks markalarından Vakko, krize rağmen iki yılda 70 milyon dolar yatırım yaptı. Geçen yıl Esenyurt'taki üretim tesisini açan Vakko, Nakkaştepe'ye 30 milyon dolar yatırımla gerçekleştirdiği Vakko Moda Merkezi'ni de aralık ayında açıyor. Vakko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, "Biz çok kriz gördük. 2001'de, 2004'te. Ama krizlerin hep geçici olduğunu düşünerek uzun vadeli planlarla yolumuza devam ettik. Nişantaşı ve Ankara'daki yeni mağazalarımıza, Nakkaştepe'deki moda merkezimize ve markalarımıza yaptığımız yatırımlarla son 2 yılda toplam 70 milyon dolara ulaşmış olacağız" dedi. Hakko, yabancı ortaklık teklifleri aldıklarını ve görüştüklerini ancak henüz somut bir gelişme olmadığı söyledi.
Vakko Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, Yönetim Kurulu Üyesi Jeff Hakko ve Genel Koordinatör Bülent Turan'ın katıldığı bir sohbet toplantısı ile yatırımlarını ve V2K Designers, Vakko Erkek ve Kadın, W Collection ve Vakkorama markalarına ilişkin hedeflerini anlattı. Vakko'nun 75'inci yılını kutladığını belirten Hakko, bugün 95 mağaza, 58 corner, 200 satış noktası ve 1300 kişilik ekiple lüksü odak alan bir grup olduklarını belirtti. İki yıl önce kaybettikleri Vitali Hakko'nun birinci ölüm yıldönümünde Esenyurt'taki üretim tesisini açtıklarını, bu yılsa Nakkaştepe'de yatırımı süren Vakko Moda Merkezi'ni açacaklarını dile getiren Hakko, şöyle konuştu: "Şartlar ne olursa olsun yatırımlara devam edeceğimiz sözünü tuttuk. Türkiye'de tek dünyada ise örneğine az rastlanacak nitelikte Vakko Moda Merkezi'ni aralıkta açacağız. İki yıldır yapımı süren Moda Merkezi, 12 bin metrekare alan üzerine cam bir bina. Sıradışı bir yapı. 150'ye yakın tasarımcımız bu binada çalışacak. 15 bin kitaplı Vitali Hakko Sanat Kütüphanesi yerli ve yabancı araştırma yapmak isteyen herkese açık olacak. Vakko Oditoryumu'nda ise 200 kişi aynı anda ağırlanabilecek. Cam binayı da dünyada iki firmadan biri olan Türk firması Lamglass'a yaptırıyoruz. Ayrıca Merter fabrikamızın duvarlarında Jale Yılmabaşar ve Bedri Rahmi Eyuboğlu'nun eserleri vardı. Bu duvarları ve fabrikadaki 900-1000 tablomuzu da Nakkaştepe'ye taşıyoruz."

Durmak istemiyoruz, durmuyoruz da
8 yıl önce Ankara Kızılay'daki mağazadan ayrıldıklarını hatırlatan Hakko, perakendedeki yatırımlarını da şöyle sıraladı: "Ankara'ya 2010'da bin metrekarelik 4 katlı, Arjantin Caddesi üzerinde bir binayla dönüyoruz. Modanın kalbi Nişantaşı'nda adeta bir moda vadisi yaratıyoruz. 12 butik Vakkomuz var. Bunlar sayesinde daha kolay yayılabiliyoruz. "
Bu yıl Vakko'nun düğün konseptinde bir değişikliğe gideceklerini söyleyen Cem Hakko, "Wedding'in içeriğini o kadar genişlettik ki, Espace olarak daha farklı bir noktaya taşımamız gerekti. Dahası, ailelerin de düğünler, özel günlerde giymek için ihtiyaç duyacakları şık ve abiye kıyafetler olacak" dedi. Hakko bu arada çikolata konusunda da iki yeni ürünleri olduğunu belirtti.
Gelecek hayalini "Paris'te haute coture bir defileyle patlama yapmak olarak açıklayan Hakko, "İstanbul'a çok inanıyoruz. yabancı müşteriler, genç nüfus bakımından inanıyoruz. Yabancı markaların arkasına saklanmadan güven hissi ile bambaşka bir boyut alacağız. Durmak istemiyoruz, durmayacağız, durmuyoruz da" diye konuştu.

Kriz kadından çok erkekleri etkiledi
Vakko'nun müşteri kitlesinin yüzde 55'inin kadın, yüzde 45'inin ise erkek olduğunu, kriz döneminde ise erkek müşteri sayısının azaldığını söyleyen Hakko, "İndirime girdiğimiz an erkek takımları anında tükeniyor. Erkekler mecbur olduğu zaman alışveriş yapmaya başladı. Alışveriş aslında bir keyif. Olmayınca yapılmıyor" dedi. Bu durumun ciroyu fazla etkilemediğini geçen yıl 197 milyon TL olan cironun bu yıl 200 milyon TL civarında beklendiğini de dile getiren Hakko, eylül ve ekim aylarında ise bir kıpırdanma olduğuna dikkat çekti.

Merter'den aldığımız parayla yatırım yaptık
Bu arada Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın "Yahudiler parayı iyi yönetir" sözlerini nasıl değerlendirdiklerini sorusuna ise Cem ve Jeff Hakko şu açıklamayı yaptı: "Benim çevremde pek yok. Bunun nedeni yıllar önce vergi gibi sorunlar nedeniyle yaşanan korkudan olabilir. Babam o yıllarda çıkarılan vergiyi zorluklara rağmen ödeyip işine devam etti. Babam her zaman bana bu topraklarda doğdun, bu topraklarda askerliğini yaptın, vergini ödedin, burada ilerleyeceksin, dedi. Bundan başka şekilde düşünmedik. Merter'i sattığımızda o parayı fabrikaya yatırmayabilirdik. Hatta bize, ‘Böyle bir dönemde böyle bir şey yapılır mı' dediler. Ama bizim işçilerimiz uzun yıllardır yetişmişti."

Outletler sektör için tehlike
Bu arada indirimler konusunda bir regülasyon olmamasını da eleştiren Hakko, Vakko olarak sektörün kurumsallaşmasında, ilkelere, standartlara kavuşmasında öncü rol üstlendiklerini, bu sorumluluk duygusuyla kriz diye adlandırılan ortamda bile, indirim ilkelerinden vazgeçmediklerini ifade etti ve şöyle devam etti:
"Tek büyük indirim, sezon sonu indirimi, ama gerçek indirim diyerek kararlı duruşumuzu gösterdik. Ne sayısı ne süresi belli indirimlerle, güven erozyonu yaratılıyor, kriz derinleştiriliyor. Biz ‘indirim' kavramını ucuzlatmamakta, içeriğini boşaltmamakta kararlıyız. İndirimler için uzun vadede mutlaka regülasyon gelmeli. Ayrıca outlet'ler de tehlike. Outlet'ler için yapılan üretimler kaliteyi geri çekecek."
Son düzenleyen _Yağmur_; 3 Temmuz 2014 11:24 Sebep: kırık link