Üye Ol
Giriş
Hoş geldiniz
Misafir
Son ziyaretiniz:
01:38, 1 Dakika Önce
MsXLabs Üye Girişi
Beni hatırla
Şifremi unuttum?
Giriş Yap
Ana Sayfa
Forumlar
Soru-Cevap
Tüm Sorular
Cevaplanmışlar
Yeni Soru Sor
Günlükler
Son Mesajlar
Kısayollar
Üye Listesi
Üye Arama
Üye Albümleri
Bugünün Mesajları
Forum BB Kodları
Your browser can not hear *giggles*...
Your browser can not hear *giggles*...
Sayfaya Git...
Çarşamba, 24 Nisan 2024 - 01:38
Arama
MaviKaranlık Forum
Divan şiiri, halk şiiri ve modern şiir arasındaki farklar nelerdir?
-
Tek Mesaj #2
Daisy-BT
Ziyaretçi
2 Aralık 2009
Mesaj
#2
Ziyaretçi
Alıntı
QuesTo
adlı kullanıcıdan alıntı
Divan Şiiri,Halk Şiiri,Modern Şiir Arasındaki Farklar Nelerdir ? Çok acil lazım..
Divan Şiirleri hakkında:
Divan edebiyatı, daha çok şiir türünde örnekler içerir ve düzyazı eserler azdır. Divan şiiri, kurallarını Arap ve İran edebiyatından alan aruz ölçüsüyle yazılmıştır. Bunun yanında Nedim ve Şeyh Galip gibi bazı şairlerde hece ölçüsüyle yazılmış şiirlere de rastlamak mümkündür. Divan şiirinde daha çok Kur'an, Muhammed'in sözleri olan hadislar, peygamber ve kutsal kişilere ilişkin öyküler, tasavvufun ortaya attığı sorular, ünlü bir İran efsanesini konu alan Şehname
gibi konular işlenmiştir. Bu şiirlerde Türk kültürüne ilişkin ögelerden de yararlanılmıştır.
Divan şairi bu konuları, aruz ölçüleri içinde ve çok yaygın biçimiyle beyitlerle yazmıştır. Tek satırdan oluşan dize ya da mısra, genelde şiirin en küçük birimidir. Divan şiirinde ise en küçük birim beyitten, yani iki mısradan oluşur. Sözcük olarak beyit “ev” anlamına gelir. Mısra' ise, çift kanatlı bir kapının kanatlarından her birine verilen addır.
Aruz ölçüsünde açık ve kapalı heceler çeşitli kalıplarda, kendilerine özgü bir düzen içinde sıralanır. Şairler eserlerini yazarken seçtikleri kalıba mutlaka uymak zorundadır. Aruz, esas olarak hecelerin uzunluğu ve kısalığı temeline dayanan bir şiir ölçüsüdür.
Aruz ölçüsü nazım şekillerine göre değişik kalıplarda kullanılır.
Halk şiirleri hakkında:
Halk şiirleri, yüzyıllarca, kuşaktan kuşağa halkın dilinde dolaşıp günümüze ulaşmayı başaran eserlerdir.
Ozanlar, sevdikleri ve sevmedikleri herşeye karşı tepkilerini sazları eşliğinde şiirler okuyarak dile getirmişler ve bu şiirler halk tarafından öyle beğenilmiştir ki yazıya dökülmeden, dilden dile dolaşarak günümüze kadar gelebilmişlerdir.
Yunus Emre, Dadaloğlu, Kuloğlu, Pir Sultan Abdal, Köroğlu ve Aşık Veysel en tanınmış halk şairlerimizdir.
Acep su yerde varm'ola
Soyle garip bencileyin
Bagri basli gozu yasli
Soyle garip bencileyin
Gezdim Urum ile Sami
Yukari Illeri kamu
Cok istedim bulamadim
Soyle garip bencileyin
Kimseler garip olmasin
Hasret oduna yanmasin
Hocam kimseler duymasin
Soyle garip bencileyin
Soyler dilim aglar gozum
Gariplere goynur ozum
Meger ki gokte yildizim
Soyle garip bencileyin
Nice bu dert ile yanam
Ecel ere bir gun olem
Meger ki sinimde bulam
Soyle garip bencileyin
Bir garip olmus diyeler
Uc gunden sonra duyalar
Soguk su ile yuyalar
Soyle garip bencileyin
Hey Emre'm Yunus bicare
Bulunmaz derdine care
Var imdi gez sardan sara
Soyle garip bencileyin
Yunus Emre
Modern Şiir Hakkında:
Modern Şiir:Batılılaşma/çağdaşlaşma amacına dönük Atatürkçü modernleşme modeli düşünsel,dilsel ve kurumsal düzeylerde kendini hızla göstermekteyken edebiyat bu değişimin en belirgin alanı olmuştur.
Tanzimat Edebiyatı ile açılan Avrupai yazın türleri hem teknik hem içerik olarak edebiyata farklı bir boyut getirmiştir.
Ne azap,ne sitem bu yalnızlıktan,
Kime ne ,aşılmaz duvar bendedir,
Süslenmiş gemiler geçse açıktan,
Sanırım gittiği diyar bendedir
N.Fazıl Kısakürek
Baksan bir uzaklık var hangi yana
Hangi eşyaya dönsen boş bir ayna;
Varmak istediğin uzak bir limana
Gemiler beni almadan kalkıyor.
A Muhip Dıranas
BEĞEN
Paylaş
Paylaş
Cevapla
Kapat
Saat: 01:38
Hoş Geldiniz Ziyaretçi
Ücretsiz
üye olarak sohbete ve
forumlarımıza katılabilirsiniz.
Üye olmak için lütfen
tıklayınız
.
Son Mesajlar
Yenile
Yükleniyor...