Arama


Avatarı yok
nötrino
Yasaklı
23 Ocak 2010       Mesaj #7
Avatarı yok
Yasaklı
Alıntı

katıların kaldırma ve basınç formülü:
sıvıların kaldırma kuvveti ve basınç formülü:
gazların kaldırma kuvveti ve basınç formülü:

-Katı cisimler ağırlıklarından dolayı üzerinde bulundukları yüzeye basınç Uygularlar. Taban alanı S, ağırlığı G olan bir katı cismin üzerinde bulunduğu yüzeye uyguladığı basınç ; P = G /S formülüyle bulunuyordur.
Katı maddelere uygulanan basınç kuvveti,kuvvet doğrultusunda iletilir.

-Bir kapta bulunan sıvı,ağırlığı nedeniyle bulunduğu kabın her noktasına basınç uygular.Bir kaptaki sıvının kabın herhangi bir noktasına yaptığı basınç;P=h . d formülüyle bulunuyordur.
P:Basınç
h:Noktanın sıvının açık yüzeyine olan uzaklığı
d:Kaptaki sıvının özkütlesi
Bir kaptaki sıvının kabın tabanına uyguladığı sıvı basınç kuvveti;F=h.d. S formülüyle bulunuyordur

-Gazlar ,bulundukları kabı tamamen doldurduklarından,bulundukları kabın tüm yüzeyine basınç uygularlar.Bu basınç,gaz moleküllerinin kabın yüzeyine çarpma sayısı ile artar.Kapalı kaptaki bir gazın basıncı;P .V = N . R .T formülüyle bulunuyordur.
P= Basınç
N= Molekül sayısı
T= Sıcaklık
V= Hacim
R= Gaz sabiti

Alıntı

hidrolik frenler presler ve kaldırıcıların esası neye dayanır

Hidrolik Preslerin Çalışma Prensibi
Küçük bir Kuvvetten, daha büyük kuvvetler elde etmede sıvıların,nasıl kullanıldığını gösteren araçlara Hidrolik presler deniyordur.Kısaca pistonlu bir silindire bir pompayla sıvı basarak elde edilen pres hidrolik prestir.Bu araçlarda Küçük pistona aşağı yukarı,aşağı doğru Uygulanan kuvvet, sıvıda basınç oluşturur Sıvı tarafından her doğrultuda iletilen basınç Büyük pistonun, yukarı doğru büyük bir kuvvetle itilmesine neden olur.Bu Pascal yasasının uygulandığı bir hidrolik prestir.Hidrolik presler hurda metalleri sıkıştırmada,hidrolik frenlerde ,sıvılı barometrelerde, manometrelerde , iş makinelerinde,dişçi koltuklarında,otomobil tamirlerinde otomobilleri kaldırmak için kullanılan krikolarda kullanılır.

Hidrolik Kaldırıcıların Çalışma Prensibi
Traktör türü araçların arka kısımlarında diferansiyel bir gövde üzerine monte edilmiş iki adet kaldırma kolu, ana mil(kuyruk mili denilen bu milden hareket alınır), krank kolu, piston kolu, silindir, piston ve kontrol valfinden meydana gelen bir kaldırma sistemidir.Bu araçlar üç nokta askı sistemiyle hidrolik kaldırıcının kollarına bağlanır ve kumanda kolları yardımıyla istenen pozisyonda kalkması veya inmesi sağlanır.Hidrolik kaldırma düzeninin uygulanmasından önce, bu araçlar sâdece çekilebilir nitelikte kullanılmaktaydı.
Son düzenleyen Safi; 6 Aralık 2018 23:56