Üye Ol
Giriş
Hoş geldiniz
Misafir
Son ziyaretiniz:
10:04, 1 Dakika Önce
MsXLabs Üye Girişi
Beni hatırla
Şifremi unuttum?
Giriş Yap
Ana Sayfa
Forumlar
Soru-Cevap
Tüm Sorular
Cevaplanmışlar
Yeni Soru Sor
Günlükler
Son Mesajlar
Kısayollar
Üye Listesi
Üye Arama
Üye Albümleri
Bugünün Mesajları
Forum BB Kodları
Your browser can not hear *giggles*...
Your browser can not hear *giggles*...
Sayfaya Git...
Perşembe, 09 Mayıs 2024 - 10:04
Arama
MaviKaranlık Forum
Aristide Maillol
-
Tek Mesaj #1
ThinkerBeLL
VIP
VIP Üye
12 Mart 2010
Mesaj
#1
VIP
VIP Üye
Aristide Maillol
Vikipedi, özgür ansiklopedi
Aristide Maillol, Ressam József Rippl-Rónai (1899)
Doğum adı:
Aristide Joseph Bonaventure Maillol
Doğum:
8 Aralık 1861, Banyuls-sur-Mer, Pyrénées-Orientales, Fransa
Ölüm:
27 Eylül 1944, Banyuls-sur-Mer, Pyrénées-Orientales, Fransa
Milliyeti:
Fransız, Katalan asıllı
Alanı:
Heykel, grafiker ve dokuma duvar halısı yapımcısı
Yaşam ve sanatı
Aristide Maillol (d. 8 Aralık 1861 - ö. 27 Eylül 1944), Fransa'nın 1861’de güney-doğusunda Pirene Dağları kuzeylerinde Roussillon adlı bölgede doğdu. Bu bölgede Katalanlar yaşamakta ve devletce hoş karşılanmamakla beraber Katalanca konuşulmaktaydı. Maillol'un ailesi bu gruba dâhildi ve Katalanca konuşmaktaydı.
Genç yaşlarda ressamlığa merak sardı. Lise eğitimini Perpignan'da "Francois Arago Lisesi"'nde yaptı. 1881’de sanat eğitimi almak için Paris'e geldi. Çeşitli güzel sanat akademilerine müracaat ettikten sonra 1885’de Ecole des Beaux-Arts tarafından kabul edildi. Bu akademide resim öğrenirken kendine en etkili olan hocaları Jean-Léon Gérôme ve Alexandre Cabanel idi. Hazırladığı ilk resimlerinde kendi çağından arkadaşları olan Pierre Puvis de Chavannes ve Paul Gauguin etkileri de açıkça görülür.
Arkadaşları, özellikle Gaugin, onu dekoratif sanatlara ilgilendirmeye başladılar. Bu dekoratif sanatlara olan ilgisi onu dokuma duvar halısı hazırlama sanatına yönletti. 1893’de Mailliol doğum kasabası olan Banyuls'da bir dokuma duvar halısı atölyesi açtı. Bu atölye çok geçmeden çok yüksek teknik ve estetik nitelik gösteren eserler üretmesi ile ün yaptı. Bu sırada Malliol bu çok eski sanatı yeniden yaratmak için derin araştırma yapmaktaydı. Kullanmak istediği eski antik tabii boyaları bulmak için bir yerel eczacıdan sağladığı eski bir yazma kitap ile bir yerel bir şifalı bitki arayıcı biri ile birlikte dağları, yamaçları gezdiği bildirilir. Bu şifalı bitki arayıcı genç kız (Clothilde Narcisse) ile çok geçmeden evlendi ve ilk çocukları Lucien doğdu. Dokuma duvar halı üretimi başarılı olmakla beraber daha çok uygulamalı ve ticarî bir uğraş olduğu için Mailliol'un sanat hevesini karşılayamamaktaydı. 1895’de küçük pişmiş toprak heykelcikler yapmaya başladı ve heykelciliğe merakı gittikçe arttı ve dokuma duvar halıcılığına odaklanmaktan ayrılmaya başladı. Evlenip çocukları olunca Mailiol ailesi ile Paris'e geri döndü ve çalışmalarını heykelcilik üzerine odaklandı. Paul Gaugin ve Monfreid Daniel ile "Nabiler" post-empresyonist akımına girdi ve heykeltıraş ve ünlü öğretmen Antoine Bourdelle'in derslerine gitmeye başladı.
Maillol bu etkiler altında klasik formda heykeller hazırlamaya başladı. 1899’da Rumen Prenses Bibescu Mailloil eserlerinin ilk patronu oldu ve onun çalışmalarına malî destek sağlamaya başladı. İlk büyük şahsi sergisi 15–30 Haziran 1902’de Paris'te "Vollard Galerisi"'nde yapıldı. Daha sonra eserleri satılmaya başladı. 1902’den itibaren Kont Kessler ve 1909’da Rus koleksiyoncusu İvan Morozov patronları oldu. 1905 Paris'te "Automn Lounge" sergilediği La Méditerranée (Akdeniz) heykeli büyük ilgi çekti. Kessler'e Le Désir (Arzu) ve Le Cycliste (Bisikletçi) heykellerini, Morozov'a Les Quatre saisons (Dört mevsim) eserlerini 1909’da sattı.
Hayatta iken Maillol'un en önemli eser sergileri 1913’de Hollanda'da Rotterdam'da, 1925’de Buffalo (ABD)’de, 1933’de İsviçre'de Basle'de retrospektif ve 1937’de büyük retrospektif sergi Paris'de Maillol Petit Palais'de adı altında açılmıştır.
1939’da La Riviere (Nehir) adlı eserini bitirdi ve Eylül'de doğum yeri olan Banyuls şehrine çekildi. 1940’da Harmonie adlı eserini burada hazırlamaya başladı ama bunu bitiremedi. 7 Eylül 1944’de bir fırtınalı günde ressam Raoul Duffy'yi ziyaretten dönmekte iken yolcu olarak bindiği bir otomobil Banyuls'un birkaç km dışında yoldan çıkıp devrildi ve 83 yaşında olan Malliol bu kazada hayatını kaybetti. Mezarı bu kaza olduğu yerdedir.
Maillol'un kaza geçirdiği mevkide 1994’de Musee Malliol adlı bir müze açılmıştır ve heykellerinin bazıları ve eskizleri bu müzede sergilenmektedir. Maillol'un son modeli olan ve hayatının son 10 yılında bir yakın platonik arkadaşı olan Dina Viernay'in gayretleri ile Maillol'un Paris'te bulunan atölyesi 1995’de Musee Maillol adı ile açılmış ve Maillol'un eserlerini çoğu bu müzede sergilenmektedir.
Eserlerinin halk açık sergilenmesini sağlamayı da tercih etmekteydi. 1909 La Méditerranée (Akdeniz) heykelini doğum yerine yakın Perpignan şehrine 1870 harbi ölüleri anısı anıtı parçası olarak bağışladı. 1912de Paul Cézanne adına açılan bir anıt hazırlamıştır. Birinci Dünya Savaşı ölüleri anısına hazırlanan anıtlara katkılar yapmıştır. 1923’de Fransa devleti La Méditerranée (Akdeniz) heykelini mermer olarak yontması için sipariş verdi. Öldükten sonra modeli Dina Vierney'e miras kalan Maillol'un 7 heykeli 1963’de Paris'de Jardin des Tuileries parkına dikilmiştir.
Maillol'un önemli eserlerinin konularının hemen hepsi kadın vücudu şeklinde, "klasik" görüşün en önemli kabul ettiği kalıcı değişmez formlarda eserlerdi. Fakat Maillol'un bu klasik görüşlü eserlerinin etkileri II. Dünya Savaşı'ndan sonra Avrupalı ve Amerikan heykeltıraşların realistik figuratif heykellerinde görüldüğü gibi, modernist heykeltraş olan Henry Moore ile Alberto Giacometti'nin gerçekten çok uzaklaşmış figürlerinde de görülmektedir.
Seçilmiş eserleri ve sergileyen mekan
Savaş ölüleri anısına anıt, Céret
Nymph With Flowers (Çiçeklerle bir su perisi), "Trammell Crow Center" Dallas, ABD
Savaş ölüleri anısına anıt, Elne
Trois Nymphes (Üç Su Perisi, 1930) Jardin des Tuileries, Paris
Baigneuse à la draperie (Elbiseli Yıkanan Kız, 1930), Jardin des Tuileries, Paris
Baigneuse se coiffant (Saç Yapan Yıkanan Kız, 1930), Jardin des Tuileries, Paris
Flore (1910), Jardin des Tuileries, Paris
Île-de-France (1921), Jardin des Tuileries, Paris
Jeune fille allongée (Uzanmış genç kız, 1921), Jardin des Tuileries, Paris
Pomone (1921), Jardin des Tuileries, Paris
Vénus, Place de la Loge Perpignan, Fransa
Savaş ölüleri anısına anıt Port-Vendres
La Nuit (Gece, 1909), Schlossplatz, Stuttgart, Almanya
La Riviere (Nehir, 1940-1943) Talacker, Zurih, İsviçre
L'Air (Hava, 1939), Kröller-Müller Museum Heykel Parkı, Otterlo, Hollanda
La Riviere (Nehir, 1939-1943), Middelheim Heykel Açık Hava Müzesi, Antwerp, Belçika
Île-de-France (1910-1921), The Metropolitan Museum of Art New York, ABD
La Méditerranée (Akdeniz, 1905/1927), Musée d'Orsay, Paris
Voorjaar (1910-1912), Musée d'Orsay, Paris
Cézanne anıtı (1925), Musée d'Orsay, Paris
Danseres (yak. 1895), Musée d'Orsay, Paris
De begeerte (yak. 1907) Musée d'Orsay, Paris
BEĞEN
Paylaş
Paylaş
Tanrı varsa eğer, ruhumu kutsasın... Ruhum varsa eğer!
Cevapla
Kapat
Saat: 10:04
Hoş Geldiniz Ziyaretçi
Ücretsiz
üye olarak sohbete ve
forumlarımıza katılabilirsiniz.
Üye olmak için lütfen
tıklayınız
.
Son Mesajlar
Yenile
Yükleniyor...