Arama


Avatarı yok
nötrino
Yasaklı
20 Eylül 2010       Mesaj #18
Avatarı yok
Yasaklı
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

Birincisi ben zamanda geçmişe yolculuk yapıldı demedim, teoriye göre mümkün dedim. Ayrıca ben farzedelim dedim, ben ne kadar Allah'ın zaman yolculuğu yaptığını bilmiyorsam sen de yapmadığını bilmiyorsun bu iki. Ben bunları Allah'ın herşeyi bildiğini ama yazmadığını anlatmak için söyledim bu üç, buraya kadar karşı çıkman gereken birşey yok.

Teoriye göre mümkün olsa da, geçmişe yolculuk yapılmış değil derken istenilse de yapılamıyordur anlamında kullandım Bu bağlamda düşünmeden verdiğiniz örnek baştan kaybediyordur zati Ama Allah bunları nasılsa yapabiliyorsa, o zaman zamanda yolculuk yapmasına gerek yok ki gene onun zamandan mekandan uzak olduğu ve ilminin herşeyi kuşatmış olduğu noktasına dönmüş oluruz haliyle...Evet ben Allah'ın zamanda yolculuk yapıp yapmadığını bilmiyorumdur doğru ama onun sıfatlarını biliyorumdur (zaman ve mekandan uzak olduğunu ki bu bağlamda zamanda yolculuk yapıyormu yapmıyormu? diye düşünmüyorum)Bu bir İnanç meselesidir ve bunu sorgulamıyorum o şekilde inanıyorumdur Allah kullarının başına gelecek herşeyi önceden biliyordur ve bildirmiyordur bildirse zati imtihan denilen olgunun anlamı olmaz İnsanlar yaşadıkları olaylara kendileri müdahalede bulunarak yön verirler ve sorumlulukta tabikii insanın kendisine ait olur Allah bunu bilir ama bildirmez imtihanın amacı da budur Bunun yanında eğriyi doğruyuda göstermiştir uyarmıştır peygamberler kitaplar aracılığıyla ...


Alıntı

Benim asıl sorduklarıma da cevap vermemişsin, sana mı soracaktı, öyle uygun görmüş gibi yüzeysel cevaplar vermeni istemiyorum senden, eğer bilmiyorsan söylecek düzgün şeylerin yoksa hiç yazma. Ama sen benim ne sormak istediğimi bile anlamış değilsin, ezbere cevap yazmışsın.

Sizin ne sorduğunuz oldukça açık ve anlamamak gibi bir durum söz konusu değildir genel bir cevap yazdım sadece sizi baz alarak değil öyle olsa üstteki yazınızı alıntılardım Bunun yanında örneğinizi bu gibi ciddi konularda mantıklı seçerek oluşturun verecek düzgün örneğiniz yoksa da vermeyin o halde...Ayrıca ezbere cevap yazmak gibi bir lüksüm de yok hiçbir zamanda olmamıştır Siz kendinizi şartlandırmısşınız bir fikre ve o doğrultuda burada yazılanları anlamamakta ısrarlısınız gibi yukarıda yazdıklarımı dönüp bir defa daha okuyun tekrar sorularınızın cevapları yukarıdaki cümlelerin içnde aslında bir nevi -Size mi sorucaktı- şeklinde bir cümle kullanmadım yukarıda -Sizler O'ndan daha mı iyi biliyorsunuz?- şeklinde ve genel bir cümle kullanmışım görüldüğü gibi Yani bazı şeyleri insanlar bilemezler hikmetini anlayamazlar ve bunu da bu sınırlı kapasiteleriyle sorgulayamazlar anlamında kullanıldı o cümle ve yukarıdada izah edilmiş

Çevresel faktörlerden, imtihanda eşitsizlikten bahsetmişsiniz Bir papazın müslüman olarak ölüp ölmeyeceğini ya da bir müslümanın son nefesinde imanlı gidip gitmeyeceğini kimse bilemez şartlar eşit(imtihan şartları) yol belli kriterler belli Kısacası çevresel faktörlerin etkisi olsada ,kişi yaşamını hangi düşünce tarzında ya da inançta sürdürmüş olursa olsun
bu noktada sadece kişinin yapacağı fiillere göre Allah'ın dilemesi devreye giriyordur Ama bunu önceden Allah biliyordur

Kesin olan ve açıkca kabul edilen ve edilmesi gereken ciddi kriterler vardır

1)Allah'ın seçtiği ve kuranı kerimde açıkca belirttiği din islamiyettir

2)Kim olursa olsun Hz Muhammed(S.A.V)'e ve Kuran-ı Kerim'e inanmadığı sürece gerçek iman etmiş sayılamaz ve cennete de giremez

3) Allah'ın bir çok sıfatı vardır: zamandan mekandan münezzeh oluşu,adaletli oluşu,herşeyi gören ve bilen olması (vasitasız araçsız şekilde) vsvs sayısız bir çok sıfatı vardır ve bunlar açık net bir şekilde bildirilmiştir Bu sıfatların içinde en önemlisi de Rahman ve Rahim sıfatıdır çok merhamet eden, esirgeyen ve bağışlayan anlamında dır Rahman sıfatı ezeli anlamda bütün insanları yaratılmışları kapsar Rahim sıfatı ise sadece inananları kapsıyordur Rahman sıfatıyla inanan ve inanmayan eşit tutulmuştur ayrım yapılmaz Rahîm sıfatının içerdiği anlamda ise, inanan ve inanmayan birbirinden ayrılmıştır aralarında fark vardır ve kimseye zerre kadar haksızlık yapılmaz şeklinde ayetlerde bildirilmiştir

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.