Arama


Deadlylady - avatarı
Deadlylady
Ziyaretçi
19 Kasım 2010       Mesaj #2
Deadlylady - avatarı
Ziyaretçi
Dislektik çocuk;

• Harfleri ya da rakamları ters algılar.Örneğin 3 rakamını E harfi gibiveya 6 rakamını 9 olarak görür

• Okurken ve yazarken satırları veya sözcükleri atlar

• Uzaklık ve derinlik algılamasında sorunları vardır.Bu nedenle eşyalara çarpabilirsandalyelerden düşebilirler

• Yön tayin edemezsürekli saği solu karıştırırlar

• Benzer sesleri birbirine karıştırırörneğin soba yerine sopa kova yerine kofa der

• Günleri ard arda sayamaz

• Ödevlerini yapmayı unutursürekli hatırlatmak gerekir

• Kendisini çok zor ifade ederkelimeleri sıralayıpcümle oluşturmakta güçlük çeker

• Önce-sonra dün-bugün gibi kavramları karıştırır

• Arkadaşları ile olan ilişkileri genellikle bozuktur

• Değişikliklere uyum sağlayamaz.

Disleksi Tedavisi

Disleksi tedavisinde önemli olan çocuğun durumunu anlayabilmek ve bu duruma uyum sağlayabilmektir. Ailenin eğitimi ön planda gelir. Çocuğa yönelik olarak sosyal beceri kazandırma, destekleyici terapi ve gereğinde ilaç tedavisi uygun bir yaklaşımdır.



Asberger sendromu (otizm bir cesidir):

Tanı koymak için çeşitli araçlar bulunur. Bunlardan, otizm araştırmasında sıklıkla kullanılan ikisi ebeveyn ile görüşmeden oluşan Otizm Tanı Görüşmesi – Gözden Geçirilmiş (ADI-R) ve çocuk ile etkileşim ve gözlemi içeren Otizm Tanı Gözlem Ölçeğidir. Çocukluk Otizmini Derecelendirme Ölçeği (CARS) klinik ortamlarda çocuğu gözlemlemeyi temel alır ve otizmin şiddetini belirlemek için yaygın olarak kullanılır.