Üye Ol
Giriş
Hoş geldiniz
Misafir
Son ziyaretiniz:
05:40, 2 Dakika Önce
MsXLabs Üye Girişi
Beni hatırla
Şifremi unuttum?
Giriş Yap
Ana Sayfa
Forumlar
Soru-Cevap
Tüm Sorular
Cevaplanmışlar
Yeni Soru Sor
Günlükler
Son Mesajlar
Kısayollar
Üye Listesi
Üye Arama
Üye Albümleri
Bugünün Mesajları
Forum BB Kodları
Your browser can not hear *giggles*...
Your browser can not hear *giggles*...
Sayfaya Git...
Cumartesi, 06 Aralık 2025 - 05:42
Arama
MaviKaranlık Forum
Mimarlık ile İlgili Kitap ve Yayınlar
-
Tek Mesaj #67
Daisy-BT
Ziyaretçi
4 Mart 2011
Mesaj
#67
Ziyaretçi
YAPI Dergisi
’nin Mart sayısında
Zaha Hadid Architects
’in tasarladığı “
Chanel için Mobil Sanat Pavyonu
” projesine geniş yer veriliyor. Derginin Mart sayısında ayrıca Türkiye’den ve yurtdışından proje ve uygulamalarla, çeşitli konulara ilişkin makaleler yer alıyor. Bu proje ve makaleler arasında
Çağdaş Cami Tasarımı
konusu öne çıkıyor.
“Sanat ve Mimarlık Üzerinden Çağdaşlığa Vurmak!..”
Doğan Hasol
, derginin Mart sayısındaki “
Sanat ve Mimarlık Üzerinden Çağdaşlığa Vurmak!..
” başlıklı yazısında; “
Biraz saygı lütfen! Sanata saygı, sanatçıya saygı, kültüre saygı... Ve en önemlisi, Atatürk’ün bize kazandırdığı çağdaş Cumhuriyet’e, onun kazandırdığı değerlere saygı!
” diyor.
Chanel için Mobil Sanat Pavyonu
Chanel Mobil Sanat Pavyonu, Zaha Hadid’in uyumlu bir biçimsel mantık ile heykelsi bir duygu yaratan mimarlık dilinin geldiği son aşamanın ürünü. Pavyon şimdiye kadar Hong Kong, New York, Tokyo ve Paris’te kuruldu.
Cami Tasarımında Sinan’ı İzlemek Bağlamında Uyarılar
Doğan Kuban cami tasarımıyla ilgili yazısında “Dini ağırlıklı bir politik görüş, hiç olmazsa camilerde, çağdaş insanlara seslenecek yeni mekân vizyonlarının ortaya çıkmasına yardım ederse Müslümanların çağdaş dünya sahnesine eşit koşullarla katılma potansiyelinin yok olmadığını kanıtlamış olur” diyor.
Yeşil Vadi Camisi
Adnan Kazmaoğlu’nun tasarladığı İstanbul Ümraniye’deki Yeşil Vadi Camisi’nin ana kütlesi arsanın yarısını kaplayan bir su yüzeyi üstüne yerleştirildi. Geometrik kurgu olarak caminin ana mekânı ve formu, kütle çapı 25 metre olan bir yarımküreden çıkarmalarla elde edildi.
Refiye Soyak Camisi
Mutlu Çilingiroğlu’nun tasarladığı İstanbul Ümraniye’deki 400 kişi kapasiteli Refiye Soyak Camisi, üçgen bir arsada dairesel bir form ile bunun içinde yer alan bir “küp”ten oluşmaktadır. Küp, islamın esas öğelerinden olan ve küp şeklindeki Kabe’nin kelime kökenine referans veren yalın formdan yola çıkılarak ibadet mekânını şekillendirmek için seçilmiştir.
Havra-Kilise-Cami
Gelsenkirchen’de 1735 yılında inşa edilmiş Bleck Kilisesi’nin soluna geçici yapı niteliğinde Yahudi ibadetinin mimari göstergesi olan bir havra, sağına ise Müslüman ibadetinin mimari göstergesi olan bir cami yerleştirildi. Ağırbaş/Wienstroer mimarlık bürosunun Almanya’da tasarladığı projenin sonlarına doğru inançlar arasında gezintiye çıkmaya davet eden bu üç yapı birleşti.
avanos 5d (beş duvar arası)
avanos 5d, A. Defne Önen tarafından farklı kurgulara olanak tanıyan ve gereksinimlere göre dönüşebilecek, açık planlı, bağımsız ya da geçişli, birbiri ve çevre ile iç içe 5 ünite olarak Nevşehir’de tasarlandı.
Ayrıca;
Tasarım Eğitiminde Temel Eksik ve Yanlışlar (Yanılgılar); Sümer Gürel
Çocuklar Nerede Oynayacak?; Genco Berkin
“Büyük Usta Mimar Sinan’ın Anısına Cami Mimarisi Üzerine Mimari Fikir Yarışması”
İKSV “Salon”; Cem Sorguç / CM Mimarlık Ltd.
Curtis Hixon Parkı; Thomas Balsley Associates Arch.
Tasarımın Sihri; Yasemin K. Enginöz
Sadi Diren’in Seramik ve Cam İşleri; Yasemin K. Enginöz
Kaynak
BEĞEN
Paylaş
Paylaş
Bu mesajı
1
üye beğendi.
Cevapla
Kapat
Saat: 05:42
Hoş Geldiniz Ziyaretçi
Ücretsiz
üye olarak sohbete ve
forumlarımıza katılabilirsiniz.
Üye olmak için lütfen
tıklayınız
.
Son Mesajlar
Yenile
Yükleniyor...