Arama

Abidin Elderoğlu - Tek Mesaj #1

ener - avatarı
ener
Ziyaretçi
22 Temmuz 2011       Mesaj #1
ener - avatarı
Ziyaretçi
Morpa Genel Kültür Ansiklopedisi & MsXLabs.org

Abidin Elderoğlu

images?qtbnANd9GcSu3oGxQv8 qIq3ilFEd twWqgApQHq14HvBIx1UomZXdKJjuVP

Doğum : 1901 Denizli
Ölüm : 1974 İstanbul

Ressam, 1926'da İstanbul Öğretmen Okulu'nu bitirdi. 1930'da Paris'e gitti. Burada André Lhote ve Albert Laurens atölyelerinde iki yıl çalıştı. Yurda döndükten sonra bir süre resim öğretmenliği yaptı. Önceleri peyzaj ve portre üzerinde çalışan Elderoğlu, 1940'larda resimlerinde lekeci bir anlatım şeklini kullandı ve 1950'lerde de resimlerinde soyut bir anlayışla geleneksel Türk motiflerini işledi. İzmir Ressamlar Cemiyeti'nin etkin üyesi olarak, başta devlet sergileri, çeşitli karma sergi­lere katıldı. 1932'den başlayarak yurt içinde ve yurt dışında kişisel sergiler açtı, 1945'te İzmir'de Ege Ressamları Sergisi'nde birincilik, 1963 Sao Paolo İkiyıldabir Sergi­si'nde (Brezilya) onur ödülü, 1966 Tahran İkiyıldabir Sergisi'nde özel ödül kazandı. 1964'teki 25. Devlet Resim ve Heykel Sergisi'nde Başka Dünya adlı tablosuyla ikincilik ödülü aldı.

SANATI

Abidin Elderoğlu'nun 1932-1942 yıl­ları arasındaki dönemi, büyük bo­yutlu simgesel nitelikli tablolar ile klasik denebilecek peyzaj ve natür­mortları içerir. Doğaya bağlı renkçi bir anlayış, bu dönemini belirleyen özelliklerin başında gelir; desenin doğru anlamda renkle bütünleşen etkinliği, ciddi bir atölye anlayışın­dan kaynaklanır. Kübist yönelişleri fazla abartmadan dozunda kullan­dığı birkaç etüdü dışında, Fransa'da eğitim gördüğü Lhote estetiğini benimsemediği söylenebilir. 1950'lerden sonra çizgiyi, kaligrafik bir kompozisyon düzeni içinde uyumlu kavisler, dolu ve boş biçim­lerle uyguladığı bir dizi çalışmasın­da eski Türk yazısından esinlenen Abidin Elderoğlu, bu yönüyle çağ­daş Türk resmindeki soyut eğilimlerin içinde bulundu.

kaynak
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.