Arama

Henry Ford - Tek Mesaj #4

Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
3 Ağustos 2011       Mesaj #4
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi
Ad:  6.jpg
Gösterim: 682
Boyut:  45.3 KB
Henry Ford

Doğum: 1863, Michigan
Ölüm:1947, Dearborn
Amerikan otomobil sanayiinin kurucusu.

Üretim montaj bandının ve modern seri üretim tekniklerinin geliştiricisi olarak bilinen Ford, 15 yaşındayken okulu bıraktı. Detroit'te bir tamir atölyesinde çıraklık yapmaya başladı, buharlı ve benzinli motorlar üzerinde denemelerde bulundu. 1896'da ilk otomobilini üretti. 1899'da başmühendis olarak çalışmakta olduğu Edison Şirketi'nden istifa ederek Detroit Otomobil Şirketi'ni kurdu.

1902 yılında, şirketin maddî destekçileri otomobili lüks bir ürün olarak değerlendirdiklerinden, şirketten çekildi. Ucuz fakat güvenilir bir otomobil için geniş bir tüketici potansiyeli olduğunu kanıtlamak için, 1903'te kendi motor şirketini kurdu (Ford Motor Company). 1908'de, dört silindirli ünlü T - Model otomobili gerçekleştirdi. 1913 yılında montaj bandı sistemini kurdu. Bu sistemde her işçi, yürüyen bir bant üzerinde önünden geçen arabaların, tek bir parçasını monte ediyordu. Ford, ABD'de birçok fabrika kurdu ve üretim maliyetiyle son ürünün fiyatını düşürmek için kendi malzemeciler ağını oluşturdu. 1919'da şirketi, oğlu Edsel'e devrettiyse de, şirket meselelerinde söz sahibi olmaya devam etti. Bu dönemde, dört silindirli Model - A otomobili (1927) ve ünlü V-8 motorunu (1932) yaptı.

Ford, ölümüne dek, ABD'nin en güçlü ve en tartışmalı kişilerinden biri oldu. Anlaşılması güç, çelişkili bir kişiliği vardı. "Tarihin bir saçmalık olduğunu" iddia eden Ford, birçok müze ve kültür, bilim vb. alanlarda sayısız burs veren, araştırmaları finanse eden Ford Vakfı'nı oluşturdu. Sendikalaşmaya karşı, kimi zaman da şiddete başvurarak savaştı. Bunun yanı sıra, ortalama iş gününü kısalttı ve işçilere hisse satma sistemini geliştirdi.
Ad:  15.jpg
Gösterim: 795
Boyut:  40.3 KB

Fabrikalarındaki işçilere zamanın en yüksek asgari ücretini veren Ford, en düşük ücretin en avantajlı emek maliyetini sağlamadığını kanıtladı. Sürümü genişleterek, ücretleri artırarak ve verimliliği yükselterek maliyetlerin ne derece ucuzlatılabileceğini gösterdi. Tüm mücadelelerine karşın, Ulusal Çalışma İlişkileri Heyeti'nin kararıyla fabrikalarında sendikalaşmayı kabullenmek zorunda kalan Ford, fabrikaya ait mağazaların da kurucusu oldu. 1915 yılında, I. Dünya Savaşı'na son vermek amacıyla Avrupa'ya bir "barış gemisi" yollanması projesini finanse etti. 1938'de ise, Hitler tarafından yollanan bir nişanı kabullenen Ford, tecrit politikasının en ateşli savunucularından biri oldu. II. Dünya Savaşı boyunca binlerce B-24 bombardıman uçağı üreten, dünyanın en büyük uçak fabrikasını kurdu.

MsXLabs.org & Morpa Genel Kültür Ansiklopedisi
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Safi; 16 Haziran 2017 01:36