Arama


webo - avatarı
webo
Ziyaretçi
28 Eylül 2011       Mesaj #1
webo - avatarı
Ziyaretçi
Hava Filtresi

Bir motorun verimli çalışabilmesi için gerekli olan parçalardan biri hava filtresidir. Motorun hava emiş yolundaki tek engel olan hava filtresi, dışarıdan emilen havanın temizlenerek motorun yanma odasına iletilmesini sağlar.

Hava filtresinin verimli çalisabilmesi için zararlı maddeleri yüksek oranda süzmesi gerekir. Spor hava filtreleri de bu fikir baz alınarak geliştirilmiştir.

Otomobillerdeki orjinal kağıt filtrelerin aksine, bu filtreler iki farklı maddeden üretiliyor: Sünger ve yağlı pamuk-tel karışımı(koton). Sünger filtrelerin geçirgenliği daha fazla olduğu için daha çok performans elde ediliyor. Ancak bu filtrelerde toz geçirme riski daha yüksek. Yağlı pamuk-tel karışımı filtrelerse, yağ ihtiva ettikleri için tozu daha iyi tutabiliyorlar. Tabii geçirgenlikleri sünger kadar yüksek olamıyor. Filtreler otomobile iki şekilde uygulanabiliyor; Açık ve Kutu içi. Kutu içi filtreler, otomobilin orjinal filtre yuvasına takılarak daha fazla geçirgenlik sağlanıyor. Açık filtlerse emme manifolduna bir aparat yardımıyla bağlanıyor. Hem kutu içi hem açık yağlı filtrelerin tümü, periyoduk aralıklarla temizlenip yeniden kullanılabiliyor.

Özellikle açık tip filtrelerde, otomobilin motor hacmi ve orjinal hava filtresinin yapısına göre belli bir güç artışı sağlanabiliyor. Otomobilin orjinal filtre sisteminde, kaybolan hava akışı hızı ve yoğunlugu, açık tip filtreler sayesinde daha efektif hale geliyor ve yanma odasına giren hava miktarı daha fazla olduğu için yanma da daha şiddetli oluyor ve böylece belli bir güç artışı elde ediliyor.
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen RuffRyders; 28 Eylül 2011 19:48 Sebep: Sayfa düzeni.